Ik ben een vrouw, dus ondergeschikt aan de man?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: De consequentie

Berichtdoor meribel » 05 nov 2013 18:50

Hoi meisje

Als ik je oude topic doorlees dan zie ik juist veel begrip.
Misschien verderop wat verwarring ivm een andere post maar vlak niet daardoor de eerste pagina uit,

Het spijt me dat je verschrikkelijke ervaringen van liefdeloosheid hebt ervaren van mensen waarvan je dacht dat het je naasten waren.

Wel goed te lezen dat je nu echt los gekomen bent van je ex.


Je gaat verder zonder nare kerk, lijkt me het beste als het is zoals je omschrijft, maar ik hoop dat je nog wel voelt dat God met je mee wil gaan. Ondanks wat iedereen zegt.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Ik ben een vrouw, dus ondergeschikt aan de man?

Berichtdoor meribel » 05 nov 2013 18:54

Boerin schreef:[
Net zo?
Wij vrouwen hebben een makkie. Die mannen mogen zich overgeven voor hun vrouw evenals Christus Zich voor de gemeente heeft overgegeven. Dat vergeten ze vaak voor het gemak.



Ach, wat voor de één een makkie is dat is voor de ander weer heel moeilijk.

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Ik ben een vrouw, dus ondergeschikt aan de man?

Berichtdoor Boerin » 05 nov 2013 19:31

meribel schreef:Ach, wat voor de één een makkie is dat is voor de ander weer heel moeilijk.

Hahaha, ik heb lekker makkelijk kletsen. Ik heb toch geen man. Het lukte me altijd wel hoor, maar ik ben wel blij dat ik ervan verlost ben.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3913
Lid geworden op: 25 sep 2013 14:56

Re: Ik ben een vrouw, dus ondergeschikt aan de man?

Berichtdoor ineke-kitty » 05 nov 2013 19:53

beste meisje1986

Laat ik voorop stellen dat ik het verschrikkelijk vind hoe men je heeft behandeld in jouw kerkgenootschap, echter ben je niet de enige die dit is overkomen.
Zelf ben ik 25 jaar getrouwd geweest, en toen wij uit elkaar gingen, werd er een speciale oudsten-vergadering belegd om over mijn "functie" als diaken/pastoraal medewerker te beslissen, of ik die wel zou mogen behouden als gescheiden vrouw.

Ik was eveneens zangleider tijdens de samenkomsten, en ook die "functie" stond ter "discussie.
Ik wil daar alleen maar mee aangeven dat niet alleen de "reguliere" kerkgenootschappen, maar eveneens de evangelische gemeenten dergelijke oordelen over je uitspreken.
Het is diep en diep treurig, en ik wens je Gods zegen toe .

meisje1986
Verkenner
Verkenner
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 sep 2012 00:21

ik zwaai af, zeg tabee!

Berichtdoor meisje1986 » 04 jan 2014 02:02

Beste mensen,

Zoals u in mijn vorige topic over mijn ex heeft kunnen lezen, ben ik erg verontwaardigd en boos over de manier waarop ik behandeld ben door mijn ex man en daarna door de kerk.
Na de mededeling van de kerkraad en gemeenteleden dat mijn aanwezigheid als muzikant tijdens bijzondere diensten niet langer gewaardeerd wordt, aangezien ik een gescheiden, nu ongehuwd samenwonende vrouw ben, heb ik het volgende besluit genomen:
Ik wil helemaal niets, op welke manier dan ook, met kerkgenootschappen en religie te maken hebben, evenals met mijn religieuze medemens.
Ik heb mij dan ook laten uitschrijven bij de gemeente.waar ik al mijn leven lang kom. De reactie van de kerkraad? Een brief waar in staat dat een uitschrijving een administratieve daad is en dat het bij deze is afgerond. Joe! Jullie ook bedankt voor de afgelopen 27 jaar.... Zo harteloos worden christenen dus blijkbaar als je niet hun paden bewandelt....
"Luctor et emergo" maar wel door mezelf...

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: ik zwaai af, zeg tabee!

Berichtdoor Boerin » 04 jan 2014 02:09

Oh nu weet ik weer wat je bedoelt, erg, maar er bestaan nog kerken voor gescheiden mensen. Die van ons zit er vol mee. Als je God maar niet loslaat. Sterkte!
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

mohamed

Re: ik zwaai af, zeg tabee!

Berichtdoor mohamed » 04 jan 2014 02:57

Spijtig dat er geen genade in de kerken is voor gescheiden mensen, zeer begrijpelijk dat je je hebt uitgeschreven en zoals Boerin ook zegt: als je je geloof maar behoudt.

Bambi

Re: ik zwaai af, zeg tabee!

Berichtdoor Bambi » 04 jan 2014 04:04

=
Laatst gewijzigd door Bambi op 12 dec 2017 04:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: ik zwaai af, zeg tabee!

Berichtdoor mealybug » 04 jan 2014 07:18

meisje1986 schreef:Beste mensen,

Zoals u in mijn vorige topic over mijn ex heeft kunnen lezen, ben ik erg verontwaardigd en boos over de manier waarop ik behandeld ben door mijn ex man en daarna door de kerk.
Na de mededeling van de kerkraad en gemeenteleden dat mijn aanwezigheid als muzikant tijdens bijzondere diensten niet langer gewaardeerd wordt, aangezien ik een gescheiden, nu ongehuwd samenwonende vrouw ben, heb ik het volgende besluit genomen:
Ik wil helemaal niets, op welke manier dan ook, met kerkgenootschappen en religie te maken hebben, evenals met mijn religieuze medemens.
Ik heb mij dan ook laten uitschrijven bij de gemeente.waar ik al mijn leven lang kom. De reactie van de kerkraad? Een brief waar in staat dat een uitschrijving een administratieve daad is en dat het bij deze is afgerond. Joe! Jullie ook bedankt voor de afgelopen 27 jaar.... Zo harteloos worden christenen dus blijkbaar als je niet hun paden bewandelt....


Ik denk dat je een verschil moet aanbrengen tussen de religieuze medemens en je geweten t.o.v. God.
Als je altijd alleen maar een geloof hebt gehad wat de naam van je genootschap vertegenwoordigde, kun je inderdaad net zo goed opstappen.
Als je tot Zijn Gemeente wilt behoren, beproef dan jezelf of je toegang hebt.
Ongehuwd samenwonen en dergelijke issues zul je toch je geweten moeten laten passeren.Je legt aan God verwantoording af, niet aan een kerkgenootschap.
Die tuchtigen alleen om je te terug te brengen tot zuiverheid, als het goed is.

Byte
Luitenant
Luitenant
Berichten: 745
Lid geworden op: 25 dec 2012 21:46

Re: ik zwaai af, zeg tabee!

Berichtdoor Byte » 04 jan 2014 09:54

meisje1986 schreef:Beste mensen,

Zoals u in mijn vorige topic over mijn ex heeft kunnen lezen, ben ik erg verontwaardigd en boos over de manier waarop ik behandeld ben door mijn ex man en daarna door de kerk.
Na de mededeling van de kerkraad en gemeenteleden dat mijn aanwezigheid als muzikant tijdens bijzondere diensten niet langer gewaardeerd wordt, aangezien ik een gescheiden, nu ongehuwd samenwonende vrouw ben, heb ik het volgende besluit genomen:
Ik wil helemaal niets, op welke manier dan ook, met kerkgenootschappen en religie te maken hebben, evenals met mijn religieuze medemens.
Ik heb mij dan ook laten uitschrijven bij de gemeente.waar ik al mijn leven lang kom. De reactie van de kerkraad? Een brief waar in staat dat een uitschrijving een administratieve daad is en dat het bij deze is afgerond. Joe! Jullie ook bedankt voor de afgelopen 27 jaar.... Zo harteloos worden christenen dus blijkbaar als je niet hun paden bewandelt....



Hey meisje,

Sterkte zou ik zeggen , vergeet niet dat de mensen je niet zalig maken maar dat Hij dat doet.
Verlies je geloof niet.

Groetjes
Hij is een schild voor hen die tot Hem de toevlucht nemen.
 Zo ver het oosten is van het westen,zo ver heeft Hij onze overtredingen van ons gedaan.

pol
Majoor
Majoor
Berichten: 2482
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:47

Re: ik zwaai af, zeg tabee!

Berichtdoor pol » 04 jan 2014 10:03

Heftig hoor, kan begrijpen dat je zo reageert, . Neem even rustig de tijd voor jezelf, probeer afleiding te zoeken, en adresjes waar je uit kan huilen, gillen schreeuwen.... En volgens mij ben je op refoweb altijd welkom om terug te komen.... dat ben je trouwens bij de Heere God ook, daar kan dat ook allemaal doen!
Big hug en het allerbeste toegewenst!

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: ik zwaai af, zeg tabee!

Berichtdoor schelpje3 » 04 jan 2014 10:56

Vest op prinsen geen betrouwen, waar men nimmer heil bij vindt zegt de Bijbel al.
We lezen nu alleen jouw verhaal, in een notendop.
Realiseer je dat iemand van jullie k.r. hier mee kan lezen en jouw verhaal herkent!
Leg je verdriet en teleurstelling in mensen, in Gods Hand.
En laat verbittering niet overwoekeren.
Al het geschrevene, blijft geschreven, misschien doe je dit nu in een opwelling van boosheid?
Bidt dat God je vasthoudt!

Gebruikersavatar
Wilsophie
Generaal
Generaal
Berichten: 7626
Lid geworden op: 21 feb 2012 12:50
Locatie: De Bult

Re: ik zwaai af, zeg tabee!

Berichtdoor Wilsophie » 04 jan 2014 13:31

Vest op koningskinderen ook maar geen vertrouwen.
Soms moet je door iets heen om later beter uit de strijd te komen en dan zie je achterom dat religie "schade en drek" is. Daarom moest Paulus ook dit ondergaan. En hij leerde en zeg het hem maar na: "Mijn genade is jou genoeg".
Voor mij ook geen lidmaatschap meer, maar wel verborgen in het Koninkrijk van de Zoon Zijner Liefde,
Het beste komt nog!!

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: ik zwaai af, zeg tabee!

Berichtdoor mealybug » 04 jan 2014 13:34

schelpje3 schreef:Realiseer je dat iemand van jullie k.r. hier mee kan lezen en jouw verhaal herkent!

Wat bedoel je hiermee?

mohamed

Re: ik zwaai af, zeg tabee!

Berichtdoor mohamed » 04 jan 2014 13:39

Wilsophie schreef:Vest op koningskinderen ook maar geen vertrouwen.

Absoluut mee eens. De enige op wie we kunnen vertrouwen is Jezus en zijn heilige apostelen. Hoe we hun leer in de dagelijkse praktijk toepassen is een les van vallen en opstaan. Wie hem durft aan te gaan zal zeker geen slaperig leven leiden, want de innerlijke strijd begint pas echt te woeden bij diezelfden die het woord hebben aangenomen. Denk ik althans, maar ik ben eveneens mens en geen apostel, dus watch me!


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 66 gasten