Het borstvoedingstopic deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor vpk » 04 jul 2014 21:01

Mag geen pijn doen hoor je altijd, maar hier bij alle 3 het eerste poosje pijn bij het aanhappen.. als het toeschoot was het over.. dus verder geen tips helaas.. wel heel dapper hoor, 2 kids voeden!

Haha duschka, wat een dametje :mrgreen:

Hij heeft tot ongv 2 weken geleden steeds wel gewoon uit de fles gedronken.. vandaag dus weer niks willen drinken...
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Sterretje
Moderator
Berichten: 1461
Lid geworden op: 11 sep 2002 13:51

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor Sterretje » 05 jul 2014 11:51

LD heeft meegekeken omdat het drinken bij D.J. niet ging.
Het lipje klieven doen ze niet voordat het kindje officieel 40 weken is. Dat is volgende week. Als het niet beter wordt gaan we voor verwijzing. (het is nog niet beter dan eerst, eerder slechter)
Verder heeft hij twee tandjes die al iets uit zijn tandvlees steken, dat schraapt gezellig, mede omdat hij niet goed hapt. Maar we proberen 5 minuten en dan kolfmelk per fles.
N.L. drinkt goed, maar ze heeft zo'n klein mondje dat ze eigenlijk niet 'groot' genoeg hapt. Maar de LD gaf ook aan dat het gewoon niet anders kan, eerst groter worden..
Ze krijgt 15 minuten borst, dan verder fles. Ze is dan echt moe, en krijgt er via de fles dan nog tussen de 20cc - 80cc binnen. Maar ze drinkt al wel steeds iets langer en effectiever, dat zie je aan hoeveel ze nog wil als bijvoeding.

Kolven: heb mendela, dubbele kolf, schilden zijn goed voor mijn borst. Dus daar ligt het niet aan.
Maar gisteren heb ik hele dag gekolfd en daarna de fles. En nu kan ik weer zonder pijn voeden;-) Ze hebben gewoon even een rustdag met veel insmeren gehad :mrgreen:

Maar... N.L. was 2410... vandaag 2920... wat een wonder.... 15 dagen oud;-)
D.J. van 2800 naar nu 2270...
Dus.. aan de melk ligt het niet en ze krijgen genoeg binnen :mrgreen:
Time flies when you have none!

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor Acire » 07 jul 2014 19:56

Goed man, Sterretje! Echt respect voor :)

Hier inmiddels alweer 9,5 maand aan het voeden. Ook nog steeds 1x per nacht. Ben er helemaal aan gewend, maar soms denk ik wel: wanneer stopt dat? DL is snachts niet een beetje aan het piepen, maar huilt echt serieus, tot ze gedronken heeft. Hoe is dat bij anderen gedaan?

joos
Mineur
Mineur
Berichten: 228
Lid geworden op: 01 feb 2005 20:37

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor joos » 08 jul 2014 18:28

Dat had je vast nooit van jezelf kunnen denken, Acire! :) Goed hoor!

Borstgevoede kinderen slapen vaak pas laat door. Het schijnt ook 'logischer' te zijn om niet door te slapen dan wel (www.borstvoeding.com). Hier ging zoonlief pas doorslapen toen hij anderhalf was... Maar inderdaad, je went er helemaal aan en stelt je er op in. Dan houd je het ook prima vol. Ik ben zelf niet zo van 'hij moet het maar leren'. Het komt vanzelf wel!

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor ajl » 08 jul 2014 20:06

Brrr, nachten niet doorslapen went juist voor mij echt helemaal niet. Mijn humeur wordt er ook niet beter op :oops: Tussen 22 uur en 5 uur wil ik gewoon niet gestoord worden en die voedingen haal ik er ook zo snel mogelijk af en vanaf 6 mnd ( als ze goed gaan meeeten) krijgen ze eigenlijk ook geen nachtvoedingen meer. Mijn nachtrust is mij veel waard.

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor Acire » 08 jul 2014 21:08

Maar hoe doe je dat dan ajl? Laten huilen als ze zich melden?

zomaar
Mineur
Mineur
Berichten: 169
Lid geworden op: 02 mei 2007 13:54

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor zomaar » 08 jul 2014 21:19

Hier ook borstgevoede kinderen maar die sliepen binnen 3 mnd. s'nachts uit zich zelf door =D>
En daar was ik altijd heel blij mee :D Gebroken nachten kan ik ook maar slecht tegen, al vond
ik wel dat b.v. geven minder erg om er uit te moeten dan als ze er nu uit komen om te plassen of
iets dergelijks. Daar hoeven ze mij niet voor wakker te maken denk ik dan, ze kunnen prima zelf maar komen even melden dat ze gaan, toilet is beneden.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor ajl » 09 jul 2014 08:47

De eerste weken pak ik ze gelijk als ze huilen 's nachts. Overdag voedde ik trouwens nooit op verzoek, maar altijd op vaste tijden. Ik keek niet naar een half uur eerder of later, maar elke twee uur voeden begin ik niet aan. De eerste weken heb ik dat trouwens bij de jongste wel gedaan, omdat het toen zo warm was. Ik geef ook heel lang een avond voeding, meestal wel tot 10 maanden, zodat ze lekker hun buikje vol hebben voor de nacht.
De laatste voeding geef ik rond 22 uur en daarna zie ik het wel. De eerste weken komen ze dan rond 1 uur alweer, maar als eenmaal die voeding eraf is, krijgen ze die voeding ook niet meer. Dan laat ik ze gerust even jengelen. Vervolgens de voeding van een uur of 3-4. Die schuif ik langzaam op, steeds iets later geven. Dus dat betekent wel laten huilen en jengelen.
Rond 6 mnd eten ze bij mij gelijk behoorlijk mee en dan bied ik ook minder borstvoeding aan, zodat er ook trek genoeg is om te eten.

Een vriendin van mij die tot 14 mnd borstvoeding geeft, laat vanaf 6 mnd haar man naar de baby toe gaan om te troosten. Dat duurt een week en toen was al het besef dat er geen voeding kwam en sliep het kind gewoon door.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor meribel » 09 jul 2014 09:22

ik heb veel bewondering voor moeders die dat kunnen, 1 of 2 jaar lang geen nacht doorslapen,
ik kan het ook echt niet... :(
( ben ook van ajl's methode )

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor Acire » 09 jul 2014 11:12

Mja... het zal best werken, maar het past niet bij ons. Laten jengelen/brullen vind ik een irritantere onderbreking van de nacht dan ff voeden. Met een kwartier is het klaar en slapen we weer. Ik voed vanaf het begin op verzoek, dus een voeding overslaan, ik zou niet weten hoe dat moet. En minder melk geven zodat ze meer honger heeft in vast voedsel vind ik ook al nix, aangezien melk hoofdvoeding is tot 1 jaar en ik de bv graag in stand wil houden. Naja, ieder z'n methode, maar deze past dus niet bij ons :)

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor vpk » 10 jul 2014 20:38

Hier kwam R met 7 mnd ineens weer 's nachts, terwijl ze al lang doorsliep. Toen ben ik gestopt, was er ook klaar mee toen. Ben in 3 dagen van volledig voeden gestopt dus t was ook niet veel meer blijkbaar. Nu J sliep 'pas' met 3 maand door, maar laatst ook weer een periode wakker 's nachts. Ben toen begonnen met groente en fruit en hij slaapt nu weer door. Ik voed wisselend 4-6 x per dag ongeveer, maar net hoe t uitkomt. Vind het nu wel eens lastig wanneer ik hem wat moet geven met al dat extra eten erbij... en drinken anders dan live bv vertikt hij gewoon 8-[

Ik gaf de meiden trouwens na 6mnd 's avonds wel vaak een extra fles 'goede nacht' zodat ze hun buikje lekker vol hadden..
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

Gebruikersavatar
parkiet
Kapitein
Kapitein
Berichten: 841
Lid geworden op: 30 jan 2003 20:44
Contacteer:

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor parkiet » 11 jul 2014 22:40

Acire schreef:Goed man, Sterretje! Echt respect voor :)

Hier inmiddels alweer 9,5 maand aan het voeden. Ook nog steeds 1x per nacht. Ben er helemaal aan gewend, maar soms denk ik wel: wanneer stopt dat? DL is snachts niet een beetje aan het piepen, maar huilt echt serieus, tot ze gedronken heeft. Hoe is dat bij anderen gedaan?


Mijn peuter ging pas doorslapen toen ik de voedingen in de nacht stopte. Dat was met bijna twee jaar :-oo . Baby (bijna 4 mnd) slaapt soms de nacht door en soms ook niet. Ik wacht het voorlopig dus maar gewoon af en voed gewoon als hij vraagt.

Wellicht dat ik later wel ga proberen of het helpt om hem nog even te voeden als ik naar bed ga, als hij dan tenminste niet al uit zichzelf komt. Is dat nog een idee voor jou?
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Gebruikersavatar
parkiet
Kapitein
Kapitein
Berichten: 841
Lid geworden op: 30 jan 2003 20:44
Contacteer:

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor parkiet » 11 jul 2014 22:43

Acire schreef:Mja... het zal best werken, maar het past niet bij ons. Laten jengelen/brullen vind ik een irritantere onderbreking van de nacht dan ff voeden. Met een kwartier is het klaar en slapen we weer. Ik voed vanaf het begin op verzoek, dus een voeding overslaan, ik zou niet weten hoe dat moet. En minder melk geven zodat ze meer honger heeft in vast voedsel vind ik ook al nix, aangezien melk hoofdvoeding is tot 1 jaar en ik de bv graag in stand wil houden. Naja, ieder z'n methode, maar deze past dus niet bij ons :)


Dat dus. Zelfde methode hier. Voor mij is het een kwestie van geduld hebben, maar met bijna twee jaar was ik er wel klaar mee hoor. Toen at ze verder ook dermate goed en dronk ze per keer nog maar een paar slokken. Zelf had ik toen erg last van slapeloosheid. Wellicht dat ik, als ik dat niet had gehad, wel door was gegaan met voeden 's nachts.
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor Acire » 12 jul 2014 18:07

Ja, na bijna 2 jaar vind ik ook anders. Dan ben ik er ook wel klaar mee denk ik. Met de nadruk op 'denk ik'. Een jaar geleden had ik 10mnd nachtvoedingen al 'niet nodig' gevonden en daar denk ik nu ook anders over ;) Dl meldt zich altijd tussen 23 en 24 savonds, daarna ga ik slapen. En rond 4 uur komt ze dan weer. Maar... vannacht kwam ze pas om 7u. Dat heeft ze maandenlang niet gedaan, dus wie weet vind ze het zelf ook tijd voor doorslapen :)

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor lammetje » 12 jul 2014 19:09

Idd, je verlegt je grenzen wel een beetje hoor. Afhankelijk wat voor situatie je zit.
Hier heeft zoonlief ook ruim 2 jaar nachtvoedingen gekregen, in eerste instantie vond het ik het prima, hij sliep bij ons in bed dus het koste mij verder weinig moeite. Ook kreeg ik er overdag te weinig in waardoor ik dacht: dat haalt hij snachts wel weer in.
Maar toen hij overdag voldoende ging eten en drinken ben ik wel gaan afbouwen. Dat vond zoonlief niet leuk, het koste best wat nachtrust... maar nu istie helemaal van de bv af (en slaapt hij nog steeds niet altijd door)


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 48 gasten

cron