Het borstvoedingstopic deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor Duschka » 13 jul 2014 08:42

Grappig al die verschillen te lezen.

Hier vanaf 't begin gevoed op verzoek en idd nog volop aan de nachtvoedingen.
Maar goed, wij slapen samen, dus ik vind het niet zo een belasting meer, te meer daar ze nu gelukkig niet meer elk uur komt om voeding, want dat was wel heel erg vermoeiend.
Nu is 't meestal om een uur of één 's nachts, dan weer om een uur of drie en dan een uur of zes. Dus valt nu wel mee. Ze kruipt zelf naar mij toe en rolt ook zelf weer weg, sinds kort :mrgreen:

Enige minpuntje hiervan is, dat ze soms even "verdwaalt" en ineens mijn boek zit te "lezen", mijn bril "past" of aan de gordijnen gaat lopen trekken. Haar co-sleeper staat namelijk geklemd tussen het raam en ons bed :D
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor Acire » 13 jul 2014 10:24

Haha! Grappig :)
Slaapt ze overdag ook in de co sleeper? Klimt ze er dan niet uit?

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor Duschka » 13 jul 2014 12:38

Acire schreef:Haha! Grappig :)
Slaapt ze overdag ook in de co sleeper? Klimt ze er dan niet uit?


Ze slaapt helaas meestal niet overdag... soms heel eventjes en dan vaak in de doek :D
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Sterretje
Moderator
Berichten: 1461
Lid geworden op: 11 sep 2002 13:51

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor Sterretje » 13 jul 2014 15:52

De andere twee heb ik ook ongeveer een half jaar lang snachts gevoed.
toen ongeveer 2 a 3 weken rond 23.00 gekolfd en verdikt en dat gegeven, daardoor sliepen ze tot de volgende ochtend. Dit langzaam afgebouwd met steeds minder verdikken en na een maandje sliepen ze door.

Ik had het gisteren echt even gehad... Pfff.. donderdag en vrijdag hadden ze een regeldag.. normaal bij 1 was dat 1 dag en best druk.... Maar nu... 2 dagen lang alleen maar bezig met voeden, de hele dag en nacht. (erg blij dat mijn moeder er was, ik heb me maar op de slaapkamer opgesloten met de kids;-))
Vrijdagavond was ik het spuugzat.. (leeggekolfd, manlief alleen met ze gelaten en even een uurtje met schoonzus op terras gaan zitten :-oo (en je snapt.. ze sliepen de hele tijd heerlijk ](*,) )

zaterdag rommelden ze nog een beetje na en toen zaten ze weer in hun ritme.. maar ik had ongeveer niet geslapen in 48 uur.. (leeggekolfd, manlief gaf de fles en ik ben op de logeerkamer gaan liggen, en dat dus 3 keer 3 uur gedaan met tussendoor kolven.. ik moest gewoon even blijslapen) Vannacht wilden ze ook drinken, maar spuugden het weer uit. Mijn man was het zo zat dat hij twee spenen uit het kraampakket heeft gepakt, uitgekookt en ze die in heeft 'geduwd'.. en ze sliepen zo weer... en zodra ze wakker werden deed hij het weer. Tot ze officieel weer voeding kregen. W.s. heel veel zuigbehoefte.. dus het moet dan maar even zo.. Vandaag gedragen ze zich weer prima....

Maar ik kijk nu al uit naar de tijd dat ze rond 22.00 komen en dan tot uurtje of 4.00 doorslapen.. dat je zelf gewoon even 5 uur kunt maken.

Woensdag worden ze allebei geholpen aan het lipje en misschien DJ ook aan zijn tongetje.. dan hard oefenen en hopelijk heel snel tandenvoeden en misschien nog iets kolven. Maar dan wordt de anderhalf uur vast maar een uur..

Maar... ze groeien als kool... N ora L ouise is 700 gram gegroeid!! Ze weegt al 3100 en D avid J an 500 gram, hij weegt al 3300!!! Dus ik voed niet voor niets;-)
Time flies when you have none!

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor jaccootje85 » 13 jul 2014 18:02

Als ik de verhalen zo lees, ben ik blij dat N orah na vijf weken door sliep! Inmiddels ben ik weer verder gegaan met afbouwen van bv. Nu alleen nog de ochtenden en dan komt er niet veel meer uit. Ik had vanmiddag een fles voor de kleine meid, waar ik drie dagen voor heb moeten kolven. Dus het loopt lekker terug. Blij toe! Negen maanden kolven is geen aanrader haha! Heb ook de tip van ajl (volgens mij) gebruikt om alleen de druk eraf te halen. Gaat tot nu toe goed, dus we gaan zo door :wink:

@sterretje: fijn dat ze zo goed groeien! Hopelijk gaat het na het losmaken van de lipjes nog beter.
Szent az Úr

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor Acire » 13 jul 2014 19:44

Sterretje... respect hoor! Fijn dat je man en je moeder er zijn om te helpen. Hopelijk helpen de behandelingen en kunnen ze live drinken. Dat gaat zoveel sneller. Succes!

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor Jannoek » 13 jul 2014 20:35

oef... heftig sterretje!
Hier is het ook altijd zo dat als ik even wegga, dat J dan áltijd stil is. Maar als manlief weg is... :-oo Zaterdagavond nog... Hij lag heel hard te huilen in z'n bedje, bleek hij enorm te hebben gespuugd. Bedje verschoond, even vastgepakt en ik kreeg ook de volle lading, net als ons bed. Tja.

Wel top dat ze zo goed groeien! Diep respect in elk geval. Weet niet of ik dat zou trekken, als ik er twee tegelijk zou hebben. Vind 't toch best een aanslag op je lijf. Maar aan de andere kant; aan stoppen moet ik nu niet denken.
J sliep vanaf 2 maanden door, maar met 3,5 maand steeds weer 1 of 2 x per nacht wakker.
Nu was het gisteochtend 5uur, en vanmorgen 7uur. Dat mag van mij wel zo blijven :).

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor ajl » 14 jul 2014 07:21

Acire schreef:Mja... het zal best werken, maar het past niet bij ons. Laten jengelen/brullen vind ik een irritantere onderbreking van de nacht dan ff voeden. Met een kwartier is het klaar en slapen we weer. Ik voed vanaf het begin op verzoek, dus een voeding overslaan, ik zou niet weten hoe dat moet. En minder melk geven zodat ze meer honger heeft in vast voedsel vind ik ook al nix, aangezien melk hoofdvoeding is tot 1 jaar en ik de bv graag in stand wil houden. Naja, ieder z'n methode, maar deze past dus niet bij ons :)


Je slaat geen voeding over, maar ik maakte ze overdag wakker voor een voeding op vast tijden. De eerste voeding altijd rond 7 uur en dan elke 3 uur weer tot 22 uur. Dan slapen en zien wanneer ze komen. Op het moment dat ze gaan eten ( 6 mnd) geef ik ze rond de voeding van 10 uur fruit en een slokje melk na. Met brood eten idem, eerst brood daarna melk en rond 17 uur ook gewoon eerst warm eten en daarna bv als toetje en rond 22 uur maakte ik ze wakker voor nog een voeding. Deze voeding duurde het langst, omdat ze dan lekker slaperig zijn en niet afgeleid van hun omgeving. Buikje vol en lekker slapen tot ongeveer 5-6 uur.

@ sterretje Sterkte!

Sterretje
Moderator
Berichten: 1461
Lid geworden op: 11 sep 2002 13:51

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor Sterretje » 14 jul 2014 09:25

@AJL: vanaf hoe oud ging dat goed dat wakker maken? Hier werkt dat niet, want als ik ze wakker maak dan kijken ze nogal stoned naar me en slapen verder, dan krijg ik er geen borst of fles in. Nat washandje op het gezicht, handje of voetje masseren, allemaal hopeloos :mrgreen: Ze komen ongeveer om de drie uur, maar als ze dus langer slapen wacht ik maar tot ze zich melden.
Hier ging het gisteravond en vannacht weer goed, dus houden zo;-) Om 0.00 konden we slapen, voeden van 3-4 en om 7 uur kwamen ze weer.
Time flies when you have none!

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor ajl » 14 jul 2014 09:54

De eerste 6 weken lukte het niet altijd en dan probeerde ik het gewoon iets later nog een keer. Overdag probeerde ik echt dat ritme er wel in te houden. Als het een uurtje later was, maakte mij ook niet uit, maar de volgende dag gewoon weer volgens schema. Het werkte ook het beste met de andere twee. Ik wist hoe laat ik moest voeden en kon er dan op in spelen met de werkzaamheden voor de anderen. Dus 'morgens voor het ontbijt voeden en daarna de tijd voor de anderen. Vlak voor het eten koken voeden, dan eten, douchen, voorlezen en vervolgens weer voeden. Voor iedereen duidelijk.

's Avonds lukte het ook wel eens niet en dan baalde ik, want dan wist ik dat ik 2 uur later ( als je net diep in slaap bent) aan de bak kon. Toch merkte ik ook dat het op vaste tijden voeden wel werkte.

Sterretje
Moderator
Berichten: 1461
Lid geworden op: 11 sep 2002 13:51

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor Sterretje » 14 jul 2014 13:32

ajl schreef:De eerste 6 weken lukte het niet altijd en dan probeerde ik het gewoon iets later nog een keer. Overdag probeerde ik echt dat ritme er wel in te houden. Als het een uurtje later was, maakte mij ook niet uit, maar de volgende dag gewoon weer volgens schema. Het werkte ook het beste met de andere twee. Ik wist hoe laat ik moest voeden en kon er dan op in spelen met de werkzaamheden voor de anderen. Dus 'morgens voor het ontbijt voeden en daarna de tijd voor de anderen. Vlak voor het eten koken voeden, dan eten, douchen, voorlezen en vervolgens weer voeden. Voor iedereen duidelijk.

's Avonds lukte het ook wel eens niet en dan baalde ik, want dan wist ik dat ik 2 uur later ( als je net diep in slaap bent) aan de bak kon. Toch merkte ik ook dat het op vaste tijden voeden wel werkte.


Helemaal mee eens, zo deed ik het met de andere twee ook. En ach... zal nu ook 'ooit' wel keer lukken :mrgreen:
Time flies when you have none!

Gebruikersavatar
Maneah
Sergeant
Sergeant
Berichten: 367
Lid geworden op: 02 mei 2008 18:37

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor Maneah » 14 jul 2014 13:45

Wow, respect Sterretje.. het lijkt me nogal pittig zo te 'moeten' voeden. En vooral de nachten.. Ik hoop voor je dat het na woensdag beter/fijner gaat! Ze groeien inderdaad goed, fijn joh!

Ik blijf uit nieuwsgierigheid steeds weer dit topic lezen. En nu denk ik: oh nee, de gebroken nachten komen er straks bij ons ook weer aan! Oeiii.. Nog maar niet aan denken :-) Petje af, dat sommige van jullie dat zo lang kunnen volhouden!
'Elk mens heeft zijn eigen waarde, zijn eigen glans, zijn eigen geheim...'

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor Acire » 14 jul 2014 17:47

Grappig, ik moet er echt niet aan denken om zo'n ritme te hebben. Om 7u eruit vind ik ook veel te vroeg. Haha!

Sterretje
Moderator
Berichten: 1461
Lid geworden op: 11 sep 2002 13:51

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor Sterretje » 14 jul 2014 20:11

Acire schreef:Grappig, ik moet er echt niet aan denken om zo'n ritme te hebben. Om 7u eruit vind ik ook veel te vroeg. Haha!


Bij A nna S ofie sliepen we daarna weer heerlijk tot half tien. Wel tot ze drie was :mrgreen: Bij R obbert Jan niet meer, toen vaak rond 8/8.30 eruit. Maar door het schoolritme zijn ze nu altijd om 7.00/8.30 wakker. dus met of zonder twins.... uitslapen is voorbij ](*,)
Time flies when you have none!

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor ajl » 14 jul 2014 20:29

:shock: Ongelofelijk! Wij hebben de afgelopen 6 jaren half acht niet eens gehaald. Nee hoor, vanaf 6 uur is het hier gewoon dag. Door de week moet ik 3 dagen naar mijn werk en dan zit iedereen gewassen en aangekleed om 7.30 uur aan het ontbijt. Dus om 7 uur voeden was al aan de late kant.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 78 gasten