Het borstvoedingstopic deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor ajl » 26 mei 2014 07:14

Toch begrijp ik het voorschrijven van nystatine ook wel. Er zijn geen andere middelen die spruw verhelpen. Daktarin kan zorgen voor verstikking van de baby en gentiaan is mogelijk kankerverwekkend.

@ jpc ik heb bij dl toen zij spruw had na elke voeding haar flessen en spenen uitgekookt. Binnen een week paktehaar lichaam het zelf op en ging het over.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor Evelien » 26 mei 2014 13:25

Dat gentiaan violet kankerverwekkend alleen bij langdurig gebruik (en inwendig). Citaat van het bv.com: "Inwendig gebruik (inslikken) is in grote, langdurige doseringen mogelijk kankerverwekkend; dit effect is niet aangetoond bij normaal gebruik op de slijmvliezen in de mond of andere lichaamsdelen".

Gebruikersavatar
jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1288
Lid geworden op: 14 sep 2004 19:38
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor jeepeecee » 26 mei 2014 22:15

Er staat ook bij dat je kindje er niet op mag gaan sabbelen, dus echt alleen 'insmeren'
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor Jannoek » 04 jun 2014 21:29

j komt sinds 1,5 week weer veel vaker voor een voeding en is erg onrustig, vooral snachts. (gaaaap)
zou het kunnen dat ik (te?) weinig voeding heb? en wat kan dan helpen?

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor Acire » 04 jun 2014 22:00

Volgens mij bestaat te weinig niet en is het misschien een kwestie van aanpassen, dus dat vraag en aanbod weer op elkaar afgestemd moeten worden. Als je je productie wilt verhogen... havermout, veel water drinken, bv thee.... (In ieder geval niets anders geven, dat werkt averechts).
Is er wat veranderd in wat je zelf hebt gegeten? Zijn jullie druk geweest, of andere veranderingen?
Succes en sterkte met de nachten!

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor Duschka » 05 jun 2014 07:23

@Jannoek
Kan 't geen sprongetje zijn, regeldagen o.i.d.?

Ik zit even terug te denken... DL is hier erg onrustig en vraagt vaak om voeding tijdens sprongetjes, regeldagen en tandjes en kiezenleed.

Mijn productie is overigens erg onstabiel, en omdat je 's nachts het meeste hormoon aanmaakt (mbt borstvoeding) is 's nachts veel aanleggen 't beste en ook iets wat baby's vaak automatisch "vragen". Mooi toch die natuur.... nu nog een lekker portie nachtrust erbij :-oo

Maar goed, als 't idd niets met sprongetjes, tandjes etc. te maken heeft, veel huid op huid contact helpt de productie omhoog halen, samen slapen. En vooral 's nachts veel aanleggen.
Borstvoedingsthee is hier ook altijd een gegarandeerd succes.

Sterkte en good luck!
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor liefie » 05 jun 2014 07:42

Jannoek is dat niet de 4 maanden dip... Hopelijk gaat het snel weer beter!

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor jaccootje85 » 09 jun 2014 12:11

Hier eindelijk de stap gemaakt en weer een moment kolven eraf gehaald. Nu nog twee keer per dag kolven... Ik wil voor de zomervakantie ermee klaar zijn, oftewel helemaal gestopt zijn. Al betwijfel ik of dat gaat lukken... Haha! Kheb nog zes weken voordat we op vakantie gaan... Gaat dus nog lastig worden. Ik kolf nog steeds 140 tot 160ml per keer...
Szent az Úr

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor Acire » 10 jun 2014 23:09

Heb je dan een maand of 8 fulltime gekolfd Jaccootje? Ik heb daar zo'n respect voor. Hoe vreselijk is dat kolven!

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor jaccootje85 » 15 jun 2014 19:43

Acire schreef:Heb je dan een maand of 8 fulltime gekolfd Jaccootje? Ik heb daar zo'n respect voor. Hoe vreselijk is dat kolven!

Ik ben nu inderdaad 8 maanden aan het kolven ja... Het is inderdaad vreselijk ja, maar je moet wat... Het komt mij nu ook behoorlijk de keel uit, dus ik hoop echt dat ik het afgebouwd heb voordat we met vakantie gaan :)
Szent az Úr

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor vpk » 04 jul 2014 05:15

Hoe gaat het jaccootje? Kolf je wel elke voeding helemaal leeg dan? Al eens geprobeerd om alleen de druk eraf te kolven?

J weigert sinds een week of 2 te drinken bij de oppas.. 2 flessen, 3 spenen, bv, fv, water, ranja, van een lepeltje, uit een bekertje. ...van alles geprobeerd tot brullens toe.
Met zelf voeden geen enkel probleem. Ik wou gisteravond zelf pyjama papje bij hem proberen maar drama, terwijl hij wel daarna de borst wil. :?
Moet vandaag ook werken, met t warme weer in aantocht hoop ik maar dat hij vanzelf gaat drinken als hij dorst krijgt. .
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Sterretje
Moderator
Berichten: 1461
Lid geworden op: 11 sep 2002 13:51

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor Sterretje » 04 jul 2014 08:34

Hier loopt het redelijk.
Alleen nu echt wel pijnlijke tepels, maar geen kloven. Alleen is aanleggen nu echt geen pretje.
Maar zal wel logisch zijn, eerst beide kids voeden dan nog kolven.. ze hebben ook heel wat te verduren.
Maar als iemand nog tips heeft...
Time flies when you have none!

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor Duschka » 04 jul 2014 12:22

@Sterretje
Misschien een lactatiekundige raadplegen? Die kunnen even meekijken met aanhappen etc. en of je de juiste kolf gebruikt.
Lijkt mij ook best zwaar, twee kids aan de borst.

Hier is DL sinds kort een concurrentiestrijd met de kolf begonnen.
Ik kolf alleen voor pap, want doe gemiddeld 3 kolfbeurten over 80 cc pap dus brrrr.
Maar goed, als ik op de bank zit te kolven komt ze er vlug bij, gaat allerlei boze geluiden maken en naar de kolf slaan. Of haar buikje nu vol is of niet, ze wil gewoon dan lekker zelf drinken, heel bezitterig met twee handjes op mijn borst... :-oo
We gaan er binnenkort eens een filmpje van maken, leuk voor later haha.

@vpk
Jammer dat hij ineens de fles weigert, ging 't voor die tijd altijd wel goed?

DL hier weigert nog steeds consequent alle flessen, tuitbekers en andere "kinder" bekers. Maar sinds een paar dagen wil ze wel drinken uit mijn glas....
Maar dan weer niet uit een eigen glas, ach ja... ze weet wat ze wil :D
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Gebruikersavatar
parkiet
Kapitein
Kapitein
Berichten: 841
Lid geworden op: 30 jan 2003 20:44
Contacteer:

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor parkiet » 04 jul 2014 15:15

Sterretje schreef:Hier loopt het redelijk.
Alleen nu echt wel pijnlijke tepels, maar geen kloven. Alleen is aanleggen nu echt geen pretje.
Maar zal wel logisch zijn, eerst beide kids voeden dan nog kolven.. ze hebben ook heel wat te verduren.
Maar als iemand nog tips heeft...


misschien toch alvast lipbandje laten klieven? Checken op spruw? En een LK laten meekijken. In principe zou je geen klachten moeten krijgen als de kindjes goed aanhappen, maakt niet uit hoe lang en vaak ze drinken. Heb je trouwens wel de juiste maat borstschilden voor je kolf? Dat is wellicht ook goed om te controleren.
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Gebruikersavatar
parkiet
Kapitein
Kapitein
Berichten: 841
Lid geworden op: 30 jan 2003 20:44
Contacteer:

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor parkiet » 04 jul 2014 15:17

Haha, Duschka, tijd voor een bekertje dus maar. En eh, ik zou gewoon voor mezelf een beker neerzetten die eigenlijk voro haar is, kan ze lekker oefenen.
Hier alleen een rietjesbeker gebruikt voor onderweg, verder alleen uit een gewone beker laten drinken.
You're my Prince of peace, and I will live my life for You


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 83 gasten