Gezin en huishouding deel 5

Moderators: Memmem, Moderafo's

Sterretje
Moderator
Berichten: 1461
Lid geworden op: 11 sep 2002 13:51

Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor Sterretje » 15 jun 2011 10:52

Succes mama's :-oo

(en papa's)
Time flies when you have none!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor Evelien » 15 jun 2011 14:09

Gisteren enorm last van nesteldrang, niet alleen bij mij thuis maar ook bij een kennis.
Eerst heel veel wassen gedraaid toen alle ramen buiten gelapt.
Wassen gevouwen/gestreken.

Bij een kennis heb ik de rode bessen schoongemaakt en ingemaakt.
De (grote) afwas weg gewerkt.

:mrgreen:

Gebruikersavatar
Em.
Luitenant
Luitenant
Berichten: 608
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:50

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor Em. » 15 jun 2011 16:36

lekker bezig Evelien :)

Sterretje
Moderator
Berichten: 1461
Lid geworden op: 11 sep 2002 13:51

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor Sterretje » 15 jun 2011 20:58

@ Evelien: ben je binnenkort in de buurt? Mijn ramen moeten aan de binnenkant ook nog worden gedaan :-oo
Time flies when you have none!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor Evelien » 15 jun 2011 21:28

wahahaha. 8)

Gebruikersavatar
Em.
Luitenant
Luitenant
Berichten: 608
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:50

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor Em. » 16 jun 2011 09:33

en anders ben je hier van harte welkom :lol: , dat is i.e.g. in de buurt.....

pff, ik ben aan het moed verzamelen nu zoonlief even lekker slaapt en ik een vrije dag heb om eens wat te gaan doen in huis (huishouden is voor mij een noodzakelijk kwaad).

cornelia77
Luitenant
Luitenant
Berichten: 580
Lid geworden op: 20 sep 2010 20:29

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor cornelia77 » 27 jun 2011 15:40

voel me niet goed wijs, maar ik heb hard gewerkt vandaag. De hele zolder opgeruimd en schoongemaakt. Wil toch nog even ons huis extra cleanen. Vanaf vrijdag hebben de kinderen vakantie. Dan is het wel een fijn gevoel als alles nog even extra gedaan is.
Maar 't is wel warm!!

Gebruikersavatar
nita
Luitenant
Luitenant
Berichten: 692
Lid geworden op: 11 mei 2008 23:34

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor nita » 27 jun 2011 18:59

a big problem...

het is al maanden geleden gebeurd, heb al van alles geprobeerd. maar ik krijg het gewoonweg niet weg.

ik heb mijn oven altijd helemaal volstaan met van alles en nog wat tostiizer, gourmetstel, weegschaal, enz enz.
nu wilde iemand voor mij gaan koken, en heeft toen de oven willen gebruiken. Aangezet...maar misschien voel je em al aankomen, de spullen er niet uitgehaald. Die spullen das jammer, maar mijn oven vind ik erger. Gelijk daarna, omdat dat plastic nog warm was, hebben we heelveel al weggekregen, maar dat plastoc stolt heel snel, en t is helemaal in de bodem gaan zitten. Plastic wat warm wordt komen daar giftige stoffen van vrij toch?
Wat nu? Hoe krijg ik nu de rest weg? Als ik met een schuurspons ga boenen beschadig ik toch heel de bodem?

pol
Majoor
Majoor
Berichten: 2482
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:47

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor pol » 27 jun 2011 19:05

nita schreef:a big problem...

het is al maanden geleden gebeurd, heb al van alles geprobeerd. maar ik krijg het gewoonweg niet weg.

ik heb mijn oven altijd helemaal volstaan met van alles en nog wat tostiizer, gourmetstel, weegschaal, enz enz.
nu wilde iemand voor mij gaan koken, en heeft toen de oven willen gebruiken. Aangezet...maar misschien voel je em al aankomen, de spullen er niet uitgehaald. Die spullen das jammer, maar mijn oven vind ik erger. Gelijk daarna, omdat dat plastic nog warm was, hebben we heelveel al weggekregen, maar dat plastoc stolt heel snel, en t is helemaal in de bodem gaan zitten. Plastic wat warm wordt komen daar giftige stoffen van vrij toch?
Wat nu? Hoe krijg ik nu de rest weg? Als ik met een schuurspons ga boenen beschadig ik toch heel de bodem?



Weer opwarmen tot het plastic smelt en dan eraf schrappen!

Gebruikersavatar
nita
Luitenant
Luitenant
Berichten: 692
Lid geworden op: 11 mei 2008 23:34

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor nita » 27 jun 2011 19:06

geprobeerd, maar dr blijven stukjes zitten, en je beschadigd al snel de bodem..

Gebruikersavatar
LauraC
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3818
Lid geworden op: 16 mar 2007 14:14
Locatie: Metheringham

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor LauraC » 27 jun 2011 19:26

Heb even rondgelezen en ze zeggen dat het beter gaat met een verfschrappertje en gewoon 'koud' plastic. Dus niet opnieuw opwarmen. En dan met ovenreiniger de oven schoonmaken.

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor *Annet* » 27 jun 2011 20:21

Heb wel es gehoord dat er een gigantisch goed spulletje voor is van Amway maar heb er geen ervaring mee. Ik wil juist mijn ovenplaat/bakblik es een keer heel goed reinigen en zat er over te prakkedenken om dat spul te kopen.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Gebruikersavatar
LauraC
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3818
Lid geworden op: 16 mar 2007 14:14
Locatie: Metheringham

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor LauraC » 27 jun 2011 20:37

*Annet* schreef:Heb wel es gehoord dat er een gigantisch goed spulletje voor is van Amway maar heb er geen ervaring mee. Ik wil juist mijn ovenplaat/bakblik es een keer heel goed reinigen en zat er over te prakkedenken om dat spul te kopen.

JIJ :shock: Nadenken over schoonmaken?? Voel je je OK of heb je zonnesteek :mrgreen:

Gebruikersavatar
-Judith-
Luitenant
Luitenant
Berichten: 609
Lid geworden op: 15 apr 2010 22:31

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor -Judith- » 27 jun 2011 21:26

Dames met ervaring (haha)

ik heb 'gas-op-glas'...Ziet er heel leuk en praktisch uit...maar in gebruik is het he-le-maal niet leuk, en praktisch...vooral wat schoonmaken betreft niet
Je krijgt het wel heel makkelijk schoon, maar ik krijg 'm gewoon niet helemaal glanzend! Wie heeft dé tip, om te zorgen dat 'ie echt weer mooi glanst, ik heb van alles geprobeerd; met keukenpapier napoetsen, poetsmiddeltje van prowin, poetsmiddel van de lidl, met een droge vaatdoek, met een micro-vezel-doekje, met een theedoek, met een handdoek...Ik word er een beeeeeeeeeetje simpel van onderhand!

Gebruikersavatar
Nell
Verkenner
Verkenner
Berichten: 35
Lid geworden op: 27 mei 2004 04:30
Locatie: VS
Contacteer:

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor Nell » 27 jun 2011 22:16

Ik zet 'savonds een schaaltje ammonia in de oven en ik gebruik baking soda om hem te poetsen. Dat werkt goed. Maar of het met het plastic helpt weet ik niet!
In Christ , my Saviour


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten