Gezin en huishouding deel 5

Moderators: Memmem, Moderafo's

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor Chaya » 24 jul 2015 15:53

Marnix schreef:Ik gebruik ook bij voorkeur een staafmixer. Alleen bij sappen is een blender wel handig. Schoonmaken vind ik niet zoveel werken. Beetje schudden en draaien en je giet hem bijna helemaal leeg. Bakje en mesje in de vaatwasser, klaar.

Dat soort dingen doe ik nimmer in de vaatwasser. Vaatwasmachines zijn ideaal, tijdsbesparend, maar niet vriendelijk voor je serviesgoed.
Messen worden er botter door, die was ik altijd met de hand af.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor paprikameisje2 » 24 jul 2015 18:55

Heetje blemder kan je helemaal uit elkaar halen. Ik zweer bij blender. Staafmixer zit mn halve keuken onder de groente.. ik doe ws iets niet goed ;)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor Marnix » 27 jul 2015 09:04

Dat denk ik. Nooit problemen met de staafmixer :)

Chaya, ik doe ze wel in de vaatwasser. Als ze een keer bot zijn geworden slijp ik ze wel weer even
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor Chaya » 27 jul 2015 13:19

Marnix schreef:Dat denk ik. Nooit problemen met de staafmixer :)

Chaya, ik doe ze wel in de vaatwasser. Als ze een keer bot zijn geworden slijp ik ze wel weer even

Hoe, heb jij een messenslijper dan?
Die goedkope aardappelschilmesjes doe ik wel eens bij het bestek, maar ze worden dan snel lelijk vind ik.
De DREFT vaatwaspods wareen in de aanbieding, die heb ik maar eens meegenomen. Normaal vind ik ze tamelijk duur.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor Marnix » 27 jul 2015 14:44

Ja die heb ik wel maar ik gebruik hem niet vaak. Heb niet het idee dat mijn messen erg bot worden in de vaatwasser.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor lammetje » 26 apr 2016 18:03

Iemand tips??

Vandaag via marktplaats een deryan peuter bed gekocht, zo'n tentje voor op vakantie.
Maar hij stinkt een uur in de wind :cry:

De onderdelen die in de wasmachine konden heb ik 3x gewassen, wasmiddel, azijn, speciaal middel voor vlekken en geurtjes. Het helpt niks.

Tentje zelf in bad gestopt :mrgreen: met azijn en dettol, buiten in de wind en hagel laten uitwaaien maar echt, de stank is niet te harden dus suus kan er niet in slapen :roll:

Ik weet niet hoe het fris wordt, het lijkt een schimmel lucht maar verder schoon materiaal, Geen vlekken. iemand tips?

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor Duschka » 26 apr 2016 20:07

Zo een muffe "oud huis" lucht? In dat geval is wegdoen de enige oplossing denk ik.
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor lammetje » 26 apr 2016 20:29

Haha dat wilde ik net niet horen natuurlijk :lol:
Maar het is idd zo'n muffe lucht, echt vreselijk. En het ergste vind ik dat ik er nog een eind voor heb gereden en dacht goedkoper uit te zijn dan een nieuwe #-o maar op deze manier niet natuurlijk :roll:

Gebruikersavatar
-Judith-
Luitenant
Luitenant
Berichten: 609
Lid geworden op: 15 apr 2010 22:31

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor -Judith- » 27 apr 2016 06:35

En textielverfrisser? Misschien is dat een optie? Merk weet ik even niet, maar het is verkrijgbaar bij de drogist e.d.

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor Jannoek » 27 apr 2016 06:56

Oei dat is balen! Heb je al iets met bakung soda geprobeerd? Ideaal spul dar de geur echt opvreet en ook briljant om vlekken te verwijderen, of te gebruiken bij keelpijn... Ik ben er fan van iig ;-) Te koop bij jumbo (oranje verpakking, arm en hammer, staat bij de bakproducten (daar gebruik ik het ook nog voor, lekker veelzijdig ;-))en kost 1,29 oid.

Via Google vind je hele lijsten wat je er mee kan doen, succes!

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor hans0166 » 27 apr 2016 09:29

ik zou niet te snel met allerlei chemische zooi beginnen, zeker niet omdat het een kinderbed is.
Sommige textielverfrissers staan erg slecht bekend mbt huisdieren, dus zou ik m'n kind zeker niet aan blootstellen.

Heel gewoon keukenzout neemt ook goed geuren weg, week het daar eens mee, met een behoorlijke sterke oplossing (niet in je machine...die kan daar iets minder goed mee weg denk ik) en dan spoelen en een keertje in de was.
Mijn moeder gebruikt plastic drinkbekers, vanwege bedlegerigheid, en een koffiegeur krijg je daar met gewoon afwassen bijna niet uit, paar minuutjes in zout en water en het is weer weg.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor Chaya » 27 apr 2016 13:09

lammetje schreef:Haha dat wilde ik net niet horen natuurlijk :lol:
Maar het is idd zo'n muffe lucht, echt vreselijk. En het ergste vind ik dat ik er nog een eind voor heb gereden en dacht goedkoper uit te zijn dan een nieuwe #-o maar op deze manier niet natuurlijk :roll:

Het is te vergelijken met tentdoek, denk ik.
Ik vond dit op een site travel-adventure:
Het verwijderen van de muffe geur uit je tent begint met het opzetten van de tent in een tuin of andere ruimte waar je het goed kunt schoonmaken . Zorg ervoor dat u een neusmasker dragen om de mal te houden van het invoeren van uw longen . Verzamel de benodigdheden die u nodig heeft, waaronder een spons , een antimicrobieel reinigingsmiddel, zout , citroensap en een emmer . Om een schoonmaak oplossing te mengen , giet 1 /2 kopje van antimicrobiële reinigingsmiddel in een emmer gevuld met 1 liter warm water. Breng de reinigingsoplossing naar de tent met een spons . Laat de oplossing die op de tent en volledig drogen .
Vervolgens meng een oplossing van 1 kopje geconcentreerd citroensap , 1 liter warm water en 1 kopje zout in een container . Breng het mengsel op elke zichtbare schimmel met behulp van een doek of spons . Laat het mengsel droog aan de mal. Spoel de mengsels van de tent minstens 2 keer met warm water om alle schoonmaak mengsels te verwijderen.

Je zou de eerste stap over kunnen slaan, maar misschien met een microvezeldoekje toch met dat water/zout/citroenmengsel aan de slag kunnen gaan.
Ook al zie je met het blote oog geen schimmel, toch is het wel mogelijk dat het doek is aangetast en dat er tussen vaste delen viezigheid zit.
Het lijkt erop of het bedje in een natte kelder of zolder heeft gestaan en die lucht krijg je er nooit meer uit, echt.
Wij hebben kelderlekkage gehad en alles alles weg moeten gooien wat niet van hard materiaal was en in een sopje kon.
Dus boeken, kleding, spellen, zelfs de lampenkappen waren gespikkeld. Echt vies, vocht is verschrikkelijk.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor lammetje » 27 apr 2016 13:28

Ligt nu in een zout badje, kon vandaag niet aan baking soda komen en die theelepel die ik nog had is niet echt genoeg.
Morgen nog een sopje eroverheen van zout en citroensap als het nodig is, ik heb gelukkig een andere die ik kan lenen voor de vakantie als het er niet uit gaat.

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor jaccootje85 » 28 apr 2016 06:41

Men zegt dat appel ook geurtjes opneemt... Ik weet dat t in de koelkast prima werkt maar in een tentje... Sterkte ermee!
Szent az Úr

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor lammetje » 28 apr 2016 19:47

Ik denk dat citroen de beste tip is bij deze lucht. Het is er nog lang niet uit, maar wel de helft minder. Ik heb alles 24 uur laten weken in een Bad met zout, water en citroen. Alles met pure citroen ingesmeerd en bij het badje nog een paar druppels etherische olie fris en zuiver, ook met citroen, gedaan. Net het slaapzakje uitgewassen met een paar druppels van die olie en ik ruik nu vooral citroen. Even afwachten hoe het opdroogt. Tentje ligt buiten te drogen, als ik hem uitklop dan ruik ik ook vooral citroen. Hopelijk blijft dat ook als hij droog is :mrgreen:


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 26 gasten