Gezin en huishouding deel 5

Moderators: Memmem, Moderafo's

Sabra
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3115
Lid geworden op: 04 apr 2003 15:00

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor Sabra » 28 okt 2016 18:24

Na twee maanden hebben vanaf volgende week weer een schoonmaakster. Wat een gemis is dat.

Ongeacht dat maak ik de wc nog 2 keer in de week schoon en stofzuig ik om de dag. Je huis moet wel een beetje schoon zijn en op parket zie je alles.

Gemak dient de mens, dus alles gaat hier zoveel mogelijk met een machine of automatisch.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor Marnix » 01 nov 2016 17:32

Heerlijk he. Ik ben er ook hele blij mee!

Chaya schreef:De dokter zou mannen moeten verbieden om staand te plassen. Het is intussen wetenschappelijk bewezen dat zittend plassen beter is.
Tineke van Heuveln, bekkenfysiotherapeut in het AMC, windt er geen doekjes om: staand plassen is ongezond. Voor mannen en vrouwen. Waarom? „Simpel, je blaas leegt zich beter wanneer je zit. Bij ieder mens bevindt zich van stuitje tot schaambeen de bekkenbodemspier. Die fungeert als een soort schokdemper voor de organen van het kleine bekken: blaas, darmen en baarmoeder. Om te plassen, poepen en baren moet de bekkenbodem zich ontspannen want er moet iets uit. Staand kun je je bekkenbodem minder goed ontspannen, dus leegt de blaas zich minder goed. Dat kan tot problemen leiden, zoals het bekende ’nadruppelen’ en blaasontsteking.”
bron: Trouw.nl


Hm ok. Ik heb ook wel gehoord dat mannen juist beter kunnen staan omdat ze dan hun blaas beter kunnen legen. Het feit dat dit door een vrouw wordt gesteld geeft natuurlijk wel te denken :wink:

Nee het schijnt dat als je jong en gezond bent, het weinig uitmaakt, als je ouder wordt kan je beter gaan zitten omdat je dan beter je bekkenbodem kan ontspannen en je dus beter je blaas leegt. Op zich is zitten natuurlijk geen ramp. Behalve wanneer je in het bos loopt. Dan is staan wel makkelijk :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Harmk
Verkenner
Verkenner
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jul 2017 16:08

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor Harmk » 10 jul 2017 16:18

Ik heb nu sinds een paar jaren een schoonmaakster en dat bevalt uitstekend. Deze vrouw is een echte professional. En omdat wij samen een baan hebben komt er bij ons thuis sowieso niks van schoonmaken. Vorige maand hebben we bij (reclame via Henkie regelen) een zeer mooie keuken gekocht en ik zou er niet aan moeten denken om dat ding vies te zien. Daar is ie veels te mooi voor. Nee, geef mij maar een schoonmaker. Als je trouwens makkelijk aan een schoonmaker wilt komen (reclame via Henkie regelen) Daar hebben wij onze schoonmaakster vandaan en die leveren echt topwerk en fijne service.

Gebruikersavatar
Jess
Sergeant
Sergeant
Berichten: 395
Lid geworden op: 19 sep 2006 12:53
Locatie: @ home

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor Jess » 10 jul 2017 18:38

Welkom op het forum.

hoeveel percentage van de omzet krijg je door het maken van reclame?

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor jaccootje85 » 11 jul 2017 18:22

Ik heb geen schoonmaakster maar ik ben t...
Sommige mensen zijn liever lui dan moe en andere mensen hebben t echt nodig omdat ze t niet meer kunnen. Ik werk het liefst bij de laatste categorie want daar heb k meer eer van m'n werk. En daarnaast: Wij werken ook hele dagen maar eenmaal thuis moet ik ook alles nog doen hoor.
En als je dan een nieuwe keuken hebt...dan lijkt mij t (uit eigen ervaring) dat je er zo zuinig op bent dat je em zelf wel schoonmaakt... Welke baan je ook hebt.
Szent az Úr

lekkerbek
Luitenant
Luitenant
Berichten: 520
Lid geworden op: 10 mei 2012 09:28

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor lekkerbek » 11 jul 2017 19:22

Helaas heb ik ook iemand nodig die me helpt in de huishouding. Ik help mee met wat ik kan. Ze hoeft het alleen stofvrij te maken, ik zorg uiteraard dat alles schoon is als ik t gebruik, zo ook de keuken. Na het koken wat ik zittend doe zorg ik dat mn aanrecht en kookplaat weer blinkt. Moet er niet aan denken dat ze mijn viezigheid zou moeten weg poetsen.

Even wat anders, heb zoveel fruitvliegjes, wat doen jullie daartegen? Ik heb de prullebakjes geleegd en schoongemaakt, had met kiwi's, deze heb ik in de koelkast gezet. Heb er al velen "onschadelijk gemaakt" maar ik blijf er nog steeds een paar zien. Die zijn me ook steeds te snel af :wink:

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor Memmem » 11 jul 2017 22:27

Voor fruitvliegjes een glaasje wijn met folie eroverheen waar je kleine gaatjes in hebt geprikt. Werkt hier vrij goed

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor jaccootje85 » 12 jul 2017 05:40

M'n schoonmoeder zet altijd een bakje met mango/nectarine op t aanrecht met folie erover en kleine gaatjes in t folie. Dan komen ze er wel in maar er niet meer uit, zegt ze... Ik heb er zelf nog geen last van. Fruit is hier snel op. Mijn ervaring leert dat fruitvliegjes vaak op rijp/overrijp fruit komen... Snel opeten dus.
Szent az Úr

lekkerbek
Luitenant
Luitenant
Berichten: 520
Lid geworden op: 10 mei 2012 09:28

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor lekkerbek » 15 jul 2017 08:41

Dank voor de tips! Geen flauw idee waar ze vandaan komen, fruit staat al een week in de koelkast, ze zaten ook in de bloemen dus de 2 bossen die ik heb staan ook weggedaan. Prullebakjes leeg ik maar iedere dag nu.
Als ik s avonds denk dat ik alles doodgemept heb kom ik s morgens op en zie ik er weer 20. Net weer aan t meppen geweest, zal nu idd wat zoet fruit in een bakje doen met plastic folie erover en gaatjes erin.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor Marnix » 15 jul 2017 12:00

jaccootje85 schreef:Ik heb geen schoonmaakster maar ik ben t...
Sommige mensen zijn liever lui dan moe en andere mensen hebben t echt nodig omdat ze t niet meer kunnen. Ik werk het liefst bij de laatste categorie want daar heb k meer eer van m'n werk. En daarnaast: Wij werken ook hele dagen maar eenmaal thuis moet ik ook alles nog doen hoor.
En als je dan een nieuwe keuken hebt...dan lijkt mij t (uit eigen ervaring) dat je er zo zuinig op bent dat je em zelf wel schoonmaakt... Welke baan je ook hebt.


Ik denk dat onze schoonmaakster de keuken beter en veiliger schoonmaakt dan dat ik dat doe, die heeft daar veel meer ervaring mee ook dus als we binnenkort een nieuwe keuken hebben laat ik dat zeker door de schoonmaakster doen. En tja, dat is luxe maar luxe is wat anders dan luiheid. We werken allebei 4 dagen in de week, doen een hoop voor de kerk, sporten, proberen onze familie en vrienden gered te bezoeken.... het is gewoon een keuze wat je met je tijd en geld doet. Ik ga dan liever die tijd die we samen hebben leuke dingen doen dan samen kastjes afstoffen en zo. Daar geef ik dan graag wat geld aan uit. En anderen geven het weer ergens anders aan uit...

Anyhow, er zit nog wel wat tussen niet zonder kunnen omdat je dat niet redt en liever lui dan moe zijn ;-)

Wat fruitvliegjes betreft: ik heb me aangewend om fruitresten in de zomer gewoon gelijk in de groene container te gooien en na het koken ook gewoon ook gewoon de restjes van het groente snijden en zo direct weg te gooien. Dat scheelt een hoop (naast fruit niet open in de kamer / keuken te laten liggen) en af en toe goed schoon te maken en te laten maken ;-) en een val met rode wijn in een glas met vershoudfolie met kleine gaatjes er in geprikt werkt goed om degenen die er al zitten te vangen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

lekkerbek
Luitenant
Luitenant
Berichten: 520
Lid geworden op: 10 mei 2012 09:28

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor lekkerbek » 15 jul 2017 17:28

Ik breng idd ook mn fruit en groenteafval gelijk weg. Hoorde vandaag dat iedereen in ons appartementencomplex er last van heeft. En ik denk niet dat iedereen even schoon is hier [-(

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor elburger » 23 jul 2017 15:34

Fruitvliegjes, irritant.
Mieren, uiterst irritant.
Hoe kom ik van de mieren af die ons terras ondergraven?
Als ik er een lokdoosje neerzet , nemen ze het nog net niet mee naar het nest.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor hans0166 » 23 jul 2017 18:04

elburger schreef:Hoe kom ik van de mieren af die ons terras ondergraven?
Als ik er een lokdoosje neerzet , nemen ze het nog net niet mee naar het nest.

ze schijnen een hekel te hebben aan koffiedroes ... ff de pad of filter leegschudden :)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor Marnix » 24 jul 2017 08:33

En kaneel. Maar dat is vooral handig als je niet wil dat ze je huis in lopen. Voor mieren strooi ik gewoon van die Bayer-mierenpoeder. Dat werkt als een malle, veel beter dan lokdoosjes en zo.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

coby5
Sergeant
Sergeant
Berichten: 338
Lid geworden op: 09 nov 2016 10:15

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor coby5 » 30 jul 2017 12:36

jaccootje85 schreef:Ik heb geen schoonmaakster maar ik ben t...
Sommige mensen zijn liever lui dan moe en andere mensen hebben t echt nodig omdat ze t niet meer kunnen. Ik werk het liefst bij de laatste categorie want daar heb k meer eer van m'n werk. En daarnaast: Wij werken ook hele dagen maar eenmaal thuis moet ik ook alles nog doen hoor.
En als je dan een nieuwe keuken hebt...dan lijkt mij t (uit eigen ervaring) dat je er zo zuinig op bent dat je em zelf wel schoonmaakt... Welke baan je ook hebt.

Vreselijk lijkt me dat, de zooi opruimen van iemand die te lui is om het zelf te doen. Heb 2 vakantiehuizen schoongemaakt, we moesten overstappen van de ene naar de andere en door zelf alles schoon te maken heb ik 130 euro bespaard. 65 euro voor een eindschoonmaak. Belachelijk weinig. Man ik was 3 uur bezig met al dat gelap. En dan ga je naar het volgende huis, een grote puinzooi. Ik zei het tegen een Amerikaan. Die zei: oh ze zullen wel goeie foois krijgen. Ja ja, in Nederland zeker. Vreselijk zeg, ik had echt met die schoonmakers te doen.


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten