Gezin en huishouding deel 5

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor jaccootje85 » 14 jul 2015 11:38

Hier ook 2 wasmanden: De ene voor alle bovenkleding inclusief sokken, die wordt op 30 graden gewassen. De andere mand voor handdoeken, washandjes, ondergoed, keukendoeken. Die was ik altijd op 95 graden. Dan heb k af en toe wel eens een hoopje witgoed zoals shirts, sportsokken en bh's. Die was ik apart van de 30 gradenwas om het nog een beetje wit te houden. En ik was alles op 1 dag weg. Elke maandag heb ik 3 volle trommels. En kleuren blijven goed behouden, alleen de gekleurde onderbroeken en rompertjes zijn wat bleker geworden omdat ik wel waspoeder voor witte was gebruik.
Szent az Úr

Gebruikersavatar
Em.
Luitenant
Luitenant
Berichten: 608
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:50

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor Em. » 14 jul 2015 13:06

Wel grappig dat iedereen dat weer anders doet.

hier ook alles in 1 dag, meestal twee maal per week. KHeb geen zin om elke dat met die was bezig te zijn.
Een 60 gr was voor alle handdoeken/keukendoekjes/ondergoed etc Ik mik dan alles bij elkaar gaat prima...
30 graden voor kleding, als er veel vlekken in zitten doe ik evt apart wasje met voorwas
40 gr witte was.

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor Duschka » 14 jul 2015 16:21

Alles op één dag zou hier echt niet haalbaar zijn.
Heb zeker wel iets van 6-8 wassen per week... :wink:
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor ajl » 14 jul 2015 17:24

Ik wel 12-14 8-[ Ik was eigenlijk iedere dag wel een keer

Wij hebben veel soorten was, witte was op 40c, handdoeken was op 60 of 90C. Bonte donkere was, bonte felgekleurde was, wolwas in de winter. En allemaal meerdere keren per week

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor MissF » 14 jul 2015 17:29

Het ligt natuurlijk wel aan de inhoud van je trommel :D
Zo dacht ik al vaker: waarom heb ik met 3 wassen al mijn lijnen volhangen (en dat zijn er veel ;) ), en mijn overbuurvrouw maar een klein stukje van haar lijnen?
Tot mijn moeder een keer mijn was ophing, volgens haar kan er bij mij veel meer in dan bij haar, zij heeft een 5 kg, ik waarschijnlijk wel 8 ofzo.
Ik heb nu 7 wassen per week, dat is wel met elke week al het beddengoed, en sorteer alleen op bont en wit/licht. Daar heb ik ook 2 wasmanden voor in de badkamer, ook de andere huisgenoten sorteren zelf.
Mijn spierwitte was blijft dus niet spierwit, maar dat vind ik minder erg dan die was die te lang blijft staan omdat ik nog geen trommel vol heb (da's dan weer een nadeel van een grote trommel). Sowieso is onze badkamer enorm vochtig in de zomer, dus wil ik het niet te lang laten liggen, dus gaat er bijna elke dag wel een was in. In de winter brandt daar de verwarming, dan is het droog genoeg.

Hebben jullie dat ook, met kinderen, dat je nu in de zomervakantie niks echt netjes krijgt? Wij wonen al niet zo groot, maar ik heb het idee dat nu steeds alles een troep en vies is. Want met klei mogen ze alleen aan de eettafel, niet in de speelkamer, dat ruimen ze wel netjes op na gebruik, maar toch vind ik op de grond nog genoeg restjes. En de rest van het speelgoed mag alleen in de speelkamer, maar dan is die dus ook een troep. Ik blijf bezig. Lang leve het mooie weer dat eraan komt, dan komen ze amper meer binnen, kan ik af en toe genieten van een schoon huis :mrgreen:
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor liefie » 14 jul 2015 18:30

Hoeveel wassen ik draai in de week... Echt werkelijk geen idee haha.
Mijn trommel is 8 kg maar die hoef ik niet vol te doen omdat hij het programma aanpast op de kilo's die in de trommel zitten ideaal.

Kleding blijft hier altijd erg netjes Nina en Jet zijn geen viespeuken :wink: Dat is wel ideaal..

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor Duschka » 14 jul 2015 19:01

Hier ook 8 kilo trommel en altijd vol ha ha.
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor ajl » 14 jul 2015 19:39

Ik draai oom wel halve trommels, helemaal in de zomer met handdoeken. Vandaag had C een witte jurk aan, maar nu wel met kersen en jus vlekken. Vannacht in de vannish en dan morgen een halve trommel witte was. Ik wacht met die vlekken echt niet langer op meer witte was.
Ik sorteer dus wel alles op kleur, heb echt een hekel aan een grauwe was en verwassen kleding.

En rommel, vreselijk op dit moment, binnen de hele dag aan het ruimen. Wat dat betreft ben ik meer van een school en werkritme

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor lammetje » 14 jul 2015 20:44

Oh gelukkig ik dacht dat het aan mij lag. Hier de eerste vakantieweek en het is een zooi ....!! #-o kan er slecht tegen, hopelijk gaat de zon de rest van de vakantie vaak schijnen, buiten leven scheelt zoveel rommel binnen :wink:

Hier ook verschillende wasmanden. Is er een vol dan gaat hij de wasmachine in. Sinds kort ook een 7 of 8 kilo en dat scheelt idd behoorlijk met de 5 die ik had! Heb nu iedere keer droog ruimte te kort met 1 wasrek, voorheen paste het op 1 rek, nu bijna 2. Wel handig, was minder vaak!
Ik sorteer tegenwoordig op wit/licht, kleur en donker. En dan een mand met 60 graden, meeste is wit maar soms ook donkere handdoeken. Die ga ik niet apart wassen want das echt een enkeling.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor Evelien » 14 jul 2015 21:25

Ik draai ongeveer 3 a 4 wassen in de week. :oops:

En ik ben niet zo'n huishoudster, mede doordat dat ik soms de energie niet heb om schoon te maken. Ben blij dat ik het zo kan laten liggen.
Als ik morgen bijv. een goede dag heb dan gooi ik wel even de stofzuiger er door heen en als ik me heel goed voel de een sopje.
Som baal ik er wel eens van, maar ach er zijn ergere dingen denk ik dan maar.

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor paprikameisje2 » 14 jul 2015 22:23

Idd evelien.. ben ook niet geslaagd als huisvrouw maar merk wel dat een oogerui.d huis mij rust geeft. Hier nu elke dag een was. Het worden of 2 mini wasjes of twee 60.grade wassen. Alles droogt op.zolder. straks maar.kijken als jk weer werk hoe het uit gaat komen.

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor vpk » 15 jul 2015 07:55

Heb het laatst een paar weken bijgehouden omdat ik wel benieuwd was hoeveel ik was. Gemiddeld zo'n 10 wassen per week.
Handdoeken/washandjes en wit ondergoed gaat op 60 of 90 graden, en de rest op 40. Werkkleding van mn man apart en de rest zoveel mogelijk wel op kleur maar als de trommel niet vol is stop ik dat wel bij elkaar in met Colour catcher erbij.

Gisteren een nieuwe vaatwasser gekregen. Het eerste 'grote' apparaat hier dat het heeft begeven na bijna 7 jaar.. nu wel een die veel energiezuiniger is dus in dat opzicht wel goed.

Hier ook wel lekker rommelig..Ze lopen de hele dag in en uit. Nou ja, s avonds de boel wat op orde en verder maar n beetje makkelijk zijn :wink:
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor vpk » 15 jul 2015 07:57

Nog even wat anders..
Hoelang doen jullie met behang/muren/schilderwerk in jullie huis? Zeg maar woonkamer/keuken? Na hoeveel jaar hebben jullie t aangepakt?
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

juffiejuf
Luitenant
Luitenant
Berichten: 677
Lid geworden op: 14 apr 2011 13:02
Locatie: overal en nergens

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor juffiejuf » 15 jul 2015 09:00

@ vpk; hier ben ik ook heel benieuwd naar :shock: Vind dat de muren hier al weer gedaan moeten worden in de woonkamer/keuken maar is nog niet zo oud....

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor Chaya » 15 jul 2015 10:27

vpk schreef:Nog even wat anders..
Hoelang doen jullie met behang/muren/schilderwerk in jullie huis? Zeg maar woonkamer/keuken? Na hoeveel jaar hebben jullie t aangepakt?

Wanneer je het doet, gebruik geen verf op waterbasis.
Ik ben momenteel in een kamer bezig, waar met waterverf was geschilderd.
Een ramp. ](*,)
Ik heb het hout nu helemaal blank geschuurd (na 2 mislukte verfpogingen, de verf blijft zacht, pasta-achtig) en moet het reinigen met speciale ontvetter. Dan ga ik nog een poging wagen.
Nooit nooit meer waterverf.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 gasten