Gezin en huishouding deel 5

Moderators: Memmem, Moderafo's

coby5
Sergeant
Sergeant
Berichten: 338
Lid geworden op: 09 nov 2016 10:15

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor coby5 » 30 jul 2017 12:41

lekkerbek schreef:Dank voor de tips! Geen flauw idee waar ze vandaan komen, fruit staat al een week in de koelkast, ze zaten ook in de bloemen dus de 2 bossen die ik heb staan ook weggedaan. Prullebakjes leeg ik maar iedere dag nu.
Als ik s avonds denk dat ik alles doodgemept heb kom ik s morgens op en zie ik er weer 20. Net weer aan t meppen geweest, zal nu idd wat zoet fruit in een bakje doen met plastic folie erover en gaatjes erin.

Ik heb ze weleens gehad als ik fruit liet staan in de keuken. Gewoon opzuigen die handel, gaat het snelst.

annelies31

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor annelies31 » 30 jul 2017 20:19

Voor fruitvliegjes, gewoon een bekertje afwasmiddel neerzetten, werkt heel erg goed.

Sashadeboer

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor Sashadeboer » 28 dec 2017 11:10

Ja, wij hebben bijvoorbeeld ook katten. Dat vergt een hoop extra schoonmaakwerk. Ze komen niet buiten gelukkig.

coby5
Sergeant
Sergeant
Berichten: 338
Lid geworden op: 09 nov 2016 10:15

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor coby5 » 30 dec 2017 11:29

Sashadeboer schreef:Ja, wij hebben bijvoorbeeld ook katten. Dat vergt een hoop extra schoonmaakwerk. Ze komen niet buiten gelukkig.

Ik heb konijnen. Ze zitten op het balkon, maar het was zo koud dat ik ze binnen liet en dan wil die maar buiten, die naar binnen, deur open laten staan toen ik op m'n werk zat en nu heb ik een muis die weigert in de muisvriendelijke val te gaan. Zucht. Was ie eindelijk weg, zet ik weer de deur open, want ik las dat ze weggingen met zakjes pepermuntthee. Ja hoor. Hij liep er gewoon dwars overheen weer naar binnen. Zit hier al een week. Zucht. Heb de konijnen ook maar weer binnen gezet voor oud en nieuw.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor Marnix » 01 jan 2018 21:03

Konijnen kunnen we tegen een beetje kou. Mijn beste ervaring met het bestrijden van muizen heb ik toch met de zakjes roze gif. Als ze eenmaal een warm plekje hebben ingericht gaan ze niet zo makkelijk levend weer weg. In ieder geval zorgen dat ze niet aan eten kunnen komen, ze kunnen heel goed klimmen en in lades en kasten met eten komen. Dan hebben je vallen veel meer kans om te werken. Of het gif, als je hebt bedacht dat er nig miljoenen muizen over zijn en als je hem al weg krijgt, het wel weer iemand anders zn probleem wordt ;)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

coby5
Sergeant
Sergeant
Berichten: 338
Lid geworden op: 09 nov 2016 10:15

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor coby5 » 01 jan 2018 21:26

Marnix schreef:Konijnen kunnen we tegen een beetje kou. Mijn beste ervaring met het bestrijden van muizen heb ik toch met de zakjes roze gif. Als ze eenmaal een warm plekje hebben ingericht gaan ze niet zo makkelijk levend weer weg. In ieder geval zorgen dat ze niet aan eten kunnen komen, ze kunnen heel goed klimmen en in lades en kasten met eten komen. Dan hebben je vallen veel meer kans om te werken. Of het gif, als je hebt bedacht dat er nig miljoenen muizen over zijn en als je hem al weg krijgt, het wel weer iemand anders zn probleem wordt ;)

Ja ik had ze met oud en nieuw binnen, maar nu zitten ze weer buiten. Ik ga inderdaad maar overstappen op gif. Dat diervriendelijke valletje werkt niet.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor Marnix » 01 jan 2018 22:53

de roze korrels. En zorgen dat eten in bakken zit of zo. Dan gaan ze wel aan die zakjes met gif snoepen, gaan ze dood, als het er meer dan 1 is eet de een de ander op en legt die ook het loodje... en als het goed is ruik je er niks van ;-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

coby5
Sergeant
Sergeant
Berichten: 338
Lid geworden op: 09 nov 2016 10:15

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor coby5 » 19 jan 2018 13:07

Een is er dood. Die andere zit er nog steeds. Zoon hoorde 'm op de ijskast. Ik had gewoon die tas buiten moeten gooien. Helaas. Hij rende eruit en wij gilden lol. Stom beest. Ga toch het balkon op.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor Mortlach » 23 jan 2018 13:15

Wij gebruiken hier een budgetprogramma om de inkomsten en uitgaven te plannen en te beheren. Sinds gisteren zijn we daar extra blij mee, want toen we de wekelijkse transacties aan het doornemen waren, zagen we dat er bijna € 200 van onze rekening zou worden geschreven voor een aankoop op Amazon.it (Italië). En wij kopen nooit zaken via de Italiaanse amazon site.

Na heel wat bellen met de bank en met Amazon (Amazon stuurde ons door naar het Italiaanse call center en de arme agent die we aan de lijn kregen sprak slechts een half woord Engels) blijkt dat iemand op de een of andere manier achter mijn kaartgegevens is gekomen - geen idee hoe - maar we hebben de kaart uiteraard laten blokkeren en de transactie wordt teruggedraaid als zijnde frauduleus.

Zeker met alle extra uitgaven aan willekeurige dingen voor Ariadne hadden we het misschien niet eens gemerkt als er zo veel geld was verdwenen, zeker niet als we er pas weken later achter zouden zijn gekomen. Dat budgetprogramma heeft zich in de loop der tijd sowieso al meerdere malen terugbetaald, maar nu helemaal!
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor Chaya » 23 jan 2018 14:14

Sinds ik erachter kwam dat er tweemaal onterecht een automatische afschrijven was gebeurd (ik kon ze beide nog storneren), heb ik er een gewoonte van gemaakt om dagelijks de bank pagina even te bezoeken.
Met al die paypal en I deal betalingen, heet het ook anders dan de naam van het bedrijf waar je iets gekocht hebt.
En het is ook wel gebeurd dat ik een bedrag van iemand gestort kreeg dat ik niet herkende, dan kun je het meteen terugstorten.
@Mortlach, het was dus weer een heel gedoe zo.
Mijn zusje kreeg op haar bankafschrift te zien dat er met haar pas was gepind in Moskou en Chicago. Ze is zelfs nog nooit in Amerika en Rusland geweest!
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor Mortlach » 23 jan 2018 14:19

Chaya schreef:Sinds ik erachter kwam dat er tweemaal onterecht een automatische afschrijven was gebeurd (ik kon ze beide nog storneren), heb ik er een gewoonte van gemaakt om dagelijks de bank pagina even te bezoeken.
Met al die paypal en I deal betalingen, heet het ook anders dan de naam van het bedrijf waar je iets gekocht hebt.
En het is ook wel gebeurd dat ik een bedrag van iemand gestort kreeg dat ik niet herkende, dan kun je het meteen terugstorten.
@Mortlach, het was dus weer een heel gedoe zo.
Mijn zusje kreeg op haar bankafschrift te zien dat er met haar pas was gepind in Moskou en Chicago. Ze is zelfs nog nooit in Amerika en Rusland geweest!


Ja, als de gegevens eenmaal bekend zijn, dan maken mensen gewoon duplicaatkaarten aan die overal te gebruiken zijn. Een blanco bankkaart programmeren blijkt helemaal zo moeilijk niet als je de juiste apparatuur ervoor hebt.

Het steekt me nog het meest dat ik € 5 aan de bank moet betalen voor een nieuwe kaart, maar dat is goedkoper dan de fraudeur gewoon zijn gang laten gaan. Ik vraag me ook best af wat ze ermee hebben proberen te kopen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor Chaya » 23 jan 2018 14:24

Banken doen enerzijds van alles om fraude te voorkomen.
In het begin van het online bankieren maaikte ik geld over met een TAN code die naar de mobiel van mijn man gestuurd werd.
Maar dat bleek in de praktijk vaak lastig, ik moest hem altijd inseinen als er een sms aankwam.
Dus dat veranderde ik naar mijn mobiele nr. Mijn man kreeg een sms van de bank dat het telefoonnr was gewijzigd op het kantoor te X en hij had 12 uren om contact op te nemen met de bank, want zo lang werd het online bankieren geblokkeerd.
Bij het kopen van een nieuwe mobiel werd het ook geblokkeerd. Binnen de minuut! Andere simkaart, dus blokkade.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor Mortlach » 23 jan 2018 14:37

Chaya schreef:Banken doen enerzijds van alles om fraude te voorkomen.
In het begin van het online bankieren maaikte ik geld over met een TAN code die naar de mobiel van mijn man gestuurd werd.
Maar dat bleek in de praktijk vaak lastig, ik moest hem altijd inseinen als er een sms aankwam.
Dus dat veranderde ik naar mijn mobiele nr. Mijn man kreeg een sms van de bank dat het telefoonnr was gewijzigd op het kantoor te X en hij had 12 uren om contact op te nemen met de bank, want zo lang werd het online bankieren geblokkeerd.
Bij het kopen van een nieuwe mobiel werd het ook geblokkeerd. Binnen de minuut! Andere simkaart, dus blokkade.


Ja, het is een heel gedoe, maar natuurlijk wel goed. Nu iedereen een eigen mobiel heeft, is die tweefactor-identificatie best handig. Ik zou het eigenlijk voor alles wel willen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor coby6 » 04 mei 2018 14:47

Stofzuiger begaf het. Kennelijk was het snoer niet bestand tegen de tanden van mijn konijnebeesten. Ik kreeg een schok toen ik m'n vinger erop legde. Maar ik heb 'm weer vakkundig gerepareerd met plakband.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor Marnix » 05 mei 2018 07:08

Duct-tape hoop ik? Anders daar ff een rol van kopen en het er nog ff mee afplakken, is iets veiliger en blijft beter zitten dan plakband.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten