Gezin en huishouding deel 5

* Vriendschap * Verliefdheid * Verkering * Liefde *
(Off Topic wordt verwijderd)

Moderators: Memmem, Sterretje, Moderafo's

coby5
Mineur
Mineur

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor coby5 » 30 jul 2017 12:41

lekkerbek schreef:Dank voor de tips! Geen flauw idee waar ze vandaan komen, fruit staat al een week in de koelkast, ze zaten ook in de bloemen dus de 2 bossen die ik heb staan ook weggedaan. Prullebakjes leeg ik maar iedere dag nu.
Als ik s avonds denk dat ik alles doodgemept heb kom ik s morgens op en zie ik er weer 20. Net weer aan t meppen geweest, zal nu idd wat zoet fruit in een bakje doen met plastic folie erover en gaatjes erin.

Ik heb ze weleens gehad als ik fruit liet staan in de keuken. Gewoon opzuigen die handel, gaat het snelst.

annelies31
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor annelies31 » 30 jul 2017 20:19

Voor fruitvliegjes, gewoon een bekertje afwasmiddel neerzetten, werkt heel erg goed.

Sashadeboer
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Sashadeboer » 28 dec 2017 11:10

Ja, wij hebben bijvoorbeeld ook katten. Dat vergt een hoop extra schoonmaakwerk. Ze komen niet buiten gelukkig.

coby5
Mineur
Mineur

Berichtdoor coby5 » 30 dec 2017 11:29

Sashadeboer schreef:Ja, wij hebben bijvoorbeeld ook katten. Dat vergt een hoop extra schoonmaakwerk. Ze komen niet buiten gelukkig.

Ik heb konijnen. Ze zitten op het balkon, maar het was zo koud dat ik ze binnen liet en dan wil die maar buiten, die naar binnen, deur open laten staan toen ik op m'n werk zat en nu heb ik een muis die weigert in de muisvriendelijke val te gaan. Zucht. Was ie eindelijk weg, zet ik weer de deur open, want ik las dat ze weggingen met zakjes pepermuntthee. Ja hoor. Hij liep er gewoon dwars overheen weer naar binnen. Zit hier al een week. Zucht. Heb de konijnen ook maar weer binnen gezet voor oud en nieuw.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 01 jan 2018 21:03

Konijnen kunnen we tegen een beetje kou. Mijn beste ervaring met het bestrijden van muizen heb ik toch met de zakjes roze gif. Als ze eenmaal een warm plekje hebben ingericht gaan ze niet zo makkelijk levend weer weg. In ieder geval zorgen dat ze niet aan eten kunnen komen, ze kunnen heel goed klimmen en in lades en kasten met eten komen. Dan hebben je vallen veel meer kans om te werken. Of het gif, als je hebt bedacht dat er nig miljoenen muizen over zijn en als je hem al weg krijgt, het wel weer iemand anders zn probleem wordt ;)
“He died not for men, but for each man. If each man had been the only man made, He would have done no less.”
― C.S. Lewis

coby5
Mineur
Mineur

Berichtdoor coby5 » 01 jan 2018 21:26

Marnix schreef:Konijnen kunnen we tegen een beetje kou. Mijn beste ervaring met het bestrijden van muizen heb ik toch met de zakjes roze gif. Als ze eenmaal een warm plekje hebben ingericht gaan ze niet zo makkelijk levend weer weg. In ieder geval zorgen dat ze niet aan eten kunnen komen, ze kunnen heel goed klimmen en in lades en kasten met eten komen. Dan hebben je vallen veel meer kans om te werken. Of het gif, als je hebt bedacht dat er nig miljoenen muizen over zijn en als je hem al weg krijgt, het wel weer iemand anders zn probleem wordt ;)

Ja ik had ze met oud en nieuw binnen, maar nu zitten ze weer buiten. Ik ga inderdaad maar overstappen op gif. Dat diervriendelijke valletje werkt niet.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 01 jan 2018 22:53

de roze korrels. En zorgen dat eten in bakken zit of zo. Dan gaan ze wel aan die zakjes met gif snoepen, gaan ze dood, als het er meer dan 1 is eet de een de ander op en legt die ook het loodje... en als het goed is ruik je er niks van ;-)
“He died not for men, but for each man. If each man had been the only man made, He would have done no less.”
― C.S. Lewis

Terug naar “Relaties”