Gezin en huishouding deel 5

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Jess
Sergeant
Sergeant
Berichten: 395
Lid geworden op: 19 sep 2006 12:53
Locatie: @ home

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor Jess » 25 okt 2016 10:49

http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/242 ... ge-moeder/


volgens mij komen zulke gedachten echt door wat de buitenwereld allemaal wel weet te zeggen en te vinden over hoe schoon je huis moet zijn. Hoe hard je moet werken en wat je al gedaan moet hebben in het huishouden en dat vooral gaan vertellen op het schoolplein.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor Mortlach » 25 okt 2016 14:39

Ja, het contact met dat soort lui beperken, kan al een hoop schelen. Een huis is schoon genoeg als je er niet direct schurft oploopt, als je het mij vraagt. :-)
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Jess
Sergeant
Sergeant
Berichten: 395
Lid geworden op: 19 sep 2006 12:53
Locatie: @ home

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor Jess » 25 okt 2016 15:05

Gokje, jij bent student geweest :-oo

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor Mortlach » 25 okt 2016 16:10

Inderdaad. En hoewel het nu uiteraard lang zo 'erg' niet meer is, vind ik overmatig schoonmaken echt zonde van mijn tijd. Zolang er geen etensresten liggen, is er een hoop goed hoor. 1 keer per week stofzuigen is meer dan genoeg en de wc schoonmaken ook.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor Chaya » 26 okt 2016 14:48

Mortlach schreef:Inderdaad. En hoewel het nu uiteraard lang zo 'erg' niet meer is, vind ik overmatig schoonmaken echt zonde van mijn tijd. Zolang er geen etensresten liggen, is er een hoop goed hoor. 1 keer per week stofzuigen is meer dan genoeg en de wc schoonmaken ook.

Wij zouden ruzie krijgen. :mrgreen:
WC's maak ik elke dag schoon. Ik stofzuig om de dag en om de andere dag swiffer ik. Ik heb katten en dat geeft veul stof en haren.
En dan nog moet ik me vaak bedwingen, want dan zie ik kruimeltjes, nu waaien er steeds blaadjes naar binnen, of worden meegenomen onder de schoenen.
Maar mijn echtgenoot ziet het ook niet hoor. Mannen hebben de neiging om om alle voorwerpen heen te stofzuigen. Maar onder de tafels, stoelen en banken wonen ook stofkaboutertjes heren [-X
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

cornelia77
Luitenant
Luitenant
Berichten: 580
Lid geworden op: 20 sep 2010 20:29

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor cornelia77 » 26 okt 2016 15:20

Ik ben geen man, maar ook geen huishoudster. Eén keer per week poets ik badkamer + wc. Als we bezoek krijgen, doe ik nog wel eens tussendoor een snel wc beurtje. Stofzuigen als het nodig is, maar zeker niet elke dag. Eens per week zuig ik de trappen. Daar ligt tussendoor best weleens stof op, maar dat ligt daar prima. Wel vind ik het belangrijk dat het opgeruimd is. Als het rommelig is, en iedereen legt z'n spullen op het dressoir e.d., heb ik daar wel echt een hekel aan.
Wat ik wel bijna elke week doe en wat best overbodig is misschien is deuren zemen. Weet eigenlijk ook niet waarom ik dat doe. :D

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor Mortlach » 26 okt 2016 16:39

Chaya schreef:Wij zouden ruzie krijgen. :mrgreen:
WC's maak ik elke dag schoon. Ik stofzuig om de dag en om de andere dag swiffer ik. Ik heb katten en dat geeft veul stof en haren.


Geen ruzie hoor, je mag zo veel poetsen als je wil, zolang ik het maar niet hoef te doen. :mrgreen:

En dan nog moet ik me vaak bedwingen, want dan zie ik kruimeltjes, nu waaien er steeds blaadjes naar binnen, of worden meegenomen onder de schoenen.
Maar mijn echtgenoot ziet het ook niet hoor. Mannen hebben de neiging om om alle voorwerpen heen te stofzuigen. Maar onder de tafels, stoelen en banken wonen ook stofkaboutertjes heren [-X


Ja, dat soort zaken snap ik echt niet. Mensen die de driezitsbank verplaatsen om eronder te kunnen stofzuigen. Dat maak ik wel weer schoon als a) we een nieuwe bank kopen of b) verhuizen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor ajl » 26 okt 2016 21:04

8-[
Ik stofzuig beneden elke dag, en dweil 2x per week. Wc meerdere keren per week, badkamer ook elke week.
Ene week uitgebreid beneden, alles aan de kant, banken en stoelen uitgeklopt. Dan boven met de franse slag. Dat houdt in dat niet alles weggeschoven wordt, maar wel stofzuigen en dweilen. Andere week uitgebreid boven en beneden franse slag. Maar volgens mij is mijn franse slag al veel meer dan een ander doet. :lol:

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor Mortlach » 26 okt 2016 21:07

Hier doen we dat 1 keer per week, op zondag. En als we die zondag geen puf hebben, slaan we het een weekje over. Goed, dan zit uiteindelijk de stofzuiger wel helemaal vol met hondenhaar, maar dat mag geen naam hebben. :mrgreen:
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor paprikameisje2 » 26 okt 2016 23:14

Haha.. Ls ik dit lees voel.ik mij al minder mislukt als huishoudster
Pest hekel heb ik eraan. Wc elke.dag hier met die pissende mannen die ik niet in zitstand krijg.. plus... dat ze het ook niet zien.. en dam ook nog reageren.. ooh dat? ... gewoon ieuwww

Stof Zuigen zeker niet elke dag.. om de dag. Wel 1 keer per week boven.. met name de mamers vN de.kids. snelle doek en de stofzuiger erdoor...

En jaja. Heb een droger.. wat een uitkomst! We komen tot de conclusie dat we best veel kleding hebben norma stel in de was. 1 stel aan de waslijn... 1 stel in de opvouwwasmand.. en 1 stel.op.de overloop voor in de kast. Nu ligg s avonds de kleding a schoon in de kast

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor MissF » 27 okt 2016 08:16

Wij zijn juist weer terug bij af, zonder droger en zonder vaatwasser :mrgreen:
De droger is al 3 kwart jaar geleden kapot gegaan, ik denk dat de reparatie duur is, en dat istie niet meer waard, dus moeten we een nieuwe. Maar de hele zomer is de was buiten gedroogd, en nu gaat het eigenlijk ook wel goed met de was op een rek voor de houtkachel, en een beetje aan het rekje in het trapgat. Dus tot ik écht niet meer zonder kan staat die droger doelloos in de bijkeuken.
De vaatwasser heeft het ook begeven. Maar dat was toch een onding. Alles kwam er bijna even vies weer uit, en als ik alles heel goed moet voorspoelen was ik liever af. Dus daar zijn we ook weer op over gegaan.
Heel soms ben ik het wel zat, alles wat maar half af is in ons huis. We hopen binnen 5 jaar de boel toch wel verbouwd te hebben, ik denk dat ik dan wel dolblij zal zijn met een goede vaatwasser en droger (of geen droger maar een mooie grote droge ruimte om de was op te hangen)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
Jess
Sergeant
Sergeant
Berichten: 395
Lid geworden op: 19 sep 2006 12:53
Locatie: @ home

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor Jess » 27 okt 2016 10:04

Diegene die hier de plee erg bevuilt mag hem dus schoonmaken. Dan leren ze het wel af :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor MissF » 27 okt 2016 12:15

Jess schreef:Diegene die hier de plee erg bevuilt mag hem dus schoonmaken. Dan leren ze het wel af :mrgreen: :mrgreen:


Dat heb ik ze hier ook wel eens laten doen inderdaad. De mannen mogen hier niet staand plassen, maar Jurian heeft de neiging om dat te vergeten als hij heel druk in zijn spel is en echt maar 2 seconden heeft van zijn kostbare tijd om te plassen, dan kost bedenken dat hij moet gaan zitten echt te veel tijd. Sinds ik hem een doekje heb gegeven om de bril schoon te poetsen is het kwartje gevallen en gaat hij netjes zitten. De wc's zijn daardoor echt veel schoner.

Stofzuigen doe ik wel elke dag, beneden. We hebben anders een muizenfamilie binnen zitten. Sinds ik ook regelmatig alles opzij trek en onder banken en stoelen zuig heb ik geen muis meer gezien gelukkig, dus zo af en toe blijf ik dat maar doen ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor Chaya » 27 okt 2016 15:09

MissF schreef:Wij zijn juist weer terug bij af, zonder droger en zonder vaatwasser :mrgreen:

Toen mijn droger kapot ging heb ik ook maandenlang zonder gedaan. (Het scheelde best veel in stroomverbruik!)
Maar ik zat op regendagen en in de winter geen dag meer zonder wasrekjes met was en de lijnen op zolder vol met grote stukken.
Ik heb toen een machine uitgezocht met 7 kilo inhoud en die was net voordat ik mijn beslissing nam, uitverkocht.
Ik mocht voor diezelfde prijs een 8 kilo meenemen.
Superservice, maar hij is niet snel vol. Ik gooi er nl niet alles in, zeker geen strijkgoed.
De nieuwste was- en droogmachines zijn superzuinig, maar hebben één nadeel, de programma's duren lang, vaak 2 x zo lang!
Vaatwasser heb ik wel, maar een smaller model. In de nieuwe keuken paste geen brede meer. (andere opstelling gekozen, was praktischer)
Dus dat houdt in dat er maar 1 grote pan in past en serviesgoed/bestekbak en bovenin 3 rijtjes bekers/kopjes/glazen.
De rest was ik met de hand af.
MissF schreef:Sinds ik hem een doekje heb gegeven om de bril schoon te poetsen is het kwartje gevallen en gaat hij netjes zitten.

paprikameisje2 schreef:Pest hekel heb ik eraan. Wc elke.dag hier met die pissende mannen die ik niet in zitstand krijg.. plus... dat ze het ook niet zien.. en dam ook nog reageren.. ooh dat? ... gewoon ieuwww

Kleine jongetjes kunnen van begin af aan leren zittend te plassen, al zullen ze op school misschien zien dat andere jongetjes stoer blijven staan.
Het zijn de volwassen mannen die je het niet af kunt leren. ](*,)

De dokter zou mannen moeten verbieden om staand te plassen. Het is intussen wetenschappelijk bewezen dat zittend plassen beter is.
Tineke van Heuveln, bekkenfysiotherapeut in het AMC, windt er geen doekjes om: staand plassen is ongezond. Voor mannen en vrouwen. Waarom? „Simpel, je blaas leegt zich beter wanneer je zit. Bij ieder mens bevindt zich van stuitje tot schaambeen de bekkenbodemspier. Die fungeert als een soort schokdemper voor de organen van het kleine bekken: blaas, darmen en baarmoeder. Om te plassen, poepen en baren moet de bekkenbodem zich ontspannen want er moet iets uit. Staand kun je je bekkenbodem minder goed ontspannen, dus leegt de blaas zich minder goed. Dat kan tot problemen leiden, zoals het bekende ’nadruppelen’ en blaasontsteking.”
bron: Trouw.nl

Misschien dit stukje uitprinten en boven de toiletpot hangen :mrgreen:
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor Katlheen » 27 okt 2016 17:46

Grappig, als man zijnde zit ik doorgaans ook gewoon op de pot. Na eens staand in een korte broek te hebben gestaan en de "opbrengst" tegen mijn benen te hebben gevoeld, was ik er wel klaar mee :mrgreen:
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 3 gasten