Gezin en huishouding deel 5

Moderators: Memmem, Moderafo's

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor schelpje3 » 16 apr 2013 21:00

meribel schreef:zeg ik weet het niet hoor refo, misschien ligt het aan mij maar je lijkt schelpjes persoonlijk stalker wel, ik lees ook in andere topics opmerkingen met een ondertoon precies nadat zij wat heeft geschreven. Het lijkt alsof je haar in het echt kent misschien en een keer wat meegemaakt met elkaar??

ik begrijp die opmerking ook niet hier in dit topic, het gaat notabene over huishouden en tupperware, en ze vertelt iets over wat daarmee te maken heeft. HEeft toch niets met drama te maken?

Klopt helaas Meribel, daar had ik al eens een klacht over neergelegd bij de mods hier.
Het helpt slechts tijdelijk :?
Ik begrijp niet waar dit vandaan komt.

Gebruikersavatar
nita
Luitenant
Luitenant
Berichten: 692
Lid geworden op: 11 mei 2008 23:34

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor nita » 22 apr 2013 11:45

@le chat, en heeft ie zn messenset nu helemaal kompleet?
als ik hoor per week wat er nog steeds wordt omgezet, dan verbaasd mij dat ook echt enorm, die hand op de knip zie je niet terug in de verkoopcijfers.

op dit moment ben ik nog steeds bezig om gastvrouwen te zoeken die start maken als demonstratrice vind ik nog best lastig. ik moet nu eerst 5 oefenparty`s doen, gelukkig heb ik al 2 gastvrouwen, nu die andere 3 nog. Het schijnt als je eenmaal bezig bent dat het dan gaat lopen, we zullen zien. dus als je gastvrouw wil zijn, je zou me er erg mee helpen :lol:

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor LeChat » 23 apr 2013 14:49

nita schreef:@le chat, en heeft ie zn messenset nu helemaal kompleet?


Uiteindelijk gebruikt hij toch nog de messenset die we bij ons huwelijk kregen van het restaurant, met de messenslijper van Tupperware zijn ze weer prima scherp te krijgen :)

Dat valt dan idd mee met die omzet! En nee, mij strik(t) Tupperware (je) niet nog eens als gastvrouw. :mrgreen:
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor lammetje » 27 apr 2013 19:29

Ik heb ook voor het eerst van mn leven wat van tupperware gekocht :mrgreen: Als het bevalt heb ik ondertussen nog wel wat dingen op mn lijstje staan die ik graag wil hebben :wink: Maar ik offer me niet op als gastvrouw, sorry :wink:

Gebruikersavatar
nita
Luitenant
Luitenant
Berichten: 692
Lid geworden op: 11 mei 2008 23:34

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor nita » 29 apr 2013 10:28

ai das nu jammer @le chat, de messenserie is nl deze maand in de aanbieding ;) maar als je natuurlijk gewoon goede messen hebt, t was leuk geweest als je evt. ontbrekende messen had willen hebben.

@lammetje, weet dat je als gastvrouw meer voordeel hebt, dan als gast op een party en cadeaus krijgt. Stel jij wilt b.v een duur keukenapparaat, en je bent gastvrouw, kun je dat apparaat b.v met 50% korting aanschaffen.

even een ander verhaal, wat zijn jullie ervaringen met vanisch voor de was? vooral de witte was, wordt het er echt witter van? kun je zelfs zweetplekken uit t shirts krijgen?

lekkerbek
Luitenant
Luitenant
Berichten: 520
Lid geworden op: 10 mei 2012 09:28

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor lekkerbek » 29 apr 2013 10:31

ik doe altijd mijn witte t-shirts een nachtje in een emmer met warm water en een scheut chloor: alle zweetplekken eruit!

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor ajl » 29 apr 2013 10:38

@ nita ik gebruik erg vaak vanish voor de witte was. Mijn ervaring is dat de was echt helderder wordt. Ik laat het vaak 12 uur weken en behandel dan de vlekken met een borsteltje en vervolgens in de was met ariel en vanish. Mocht de was erg vies zijn, ook nog op de voorwas.

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor lammetje » 29 apr 2013 14:09

Weet de voordelen van gastvrouw wel, maar ik heb eerlijk gezegd niet zoveel zin om daar een hele avond voor op te offeren incl het (schoonmaak) werk vooraf en erna. Heb et druk genoeg opt moment, dus voorlopig even geen party in mijn huis :lol:

Vanish werkt prima, zweetvlekken heb ik er niet uit gekregen maar nu ik een hele goede deo heb, zijn er hier in huis geen zweetplekken meer =D>
Gras en zandbak-vlekken lukt mij ook niet, maar verder gaat vrijwel alles eruit.

Gebruik nu mijn zelfgemaakte wasmiddel alweer een hele tijd, ik vind mijn witte was niet echt grauw worden. De eerste paar keren leek het er wel op, maar nu weer stralend wit :-k Vind het wel fijn zo! Meeste vlekken gaan er gewoon uit zonder vanish, maar soms dus extra boenen op gras en modder, al blijf je dat licht zien. Het slijt uiteindelijk wel.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor meribel » 29 apr 2013 16:15

@ lammetje mag ik vragen welke deo dat is?ik ben nog steeds op zoek naar een echte goede deo die daarvoor kan zorgen...

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor lammetje » 30 apr 2013 11:07

Deo van Aloe Vera (forever living) Alleen te koop via internet of bij distributeurs. Ik ben distributeur geworden een tijd geleden, maar doe er vooralsnog vrij weinig mee ivm drukte. Maar kan het dus wel bestellen dus eens in de zoveel tijd komt hier een lading deo binnen :wink: Geen gele plekken meer en je wordt veel minder snel nat en er zit geen (parfum)luchtje aan, waar ik ook wel blij mee ben. Hou niet van al die verschillende geurtjes op je lijf :)

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor schelpje3 » 30 apr 2013 11:29

lammetje schreef:Deo van Aloe Vera (forever living) Alleen te koop via internet of bij distributeurs. Ik ben distributeur geworden een tijd geleden, maar doe er vooralsnog vrij weinig mee ivm drukte. Maar kan het dus wel bestellen dus eens in de zoveel tijd komt hier een lading deo binnen :wink: Geen gele plekken meer en je wordt veel minder snel nat en er zit geen (parfum)luchtje aan, waar ik ook wel blij mee ben. Hou niet van al die verschillende geurtjes op je lijf :)

Mijn vriendin heeft zo'n beetje alles van A.V., ik weet niet of ze dit merk heeft, maar alleen te koop via een distributeur idd.
Zij heeft een huid die heel gevoelig is, snel geirriteerd en ook als "keukenla-zalf" heeft ze een tube A.V, het gaat op alle kleine verwondingen, brandblaartjes, schaafwondjes, ook voor de hond en kat gebruikt ze het.
Ik vind het over het algemeen nogal prijzig.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor Evelien » 30 apr 2013 12:02

Je hebt ook maar weinig nodig van dat spul. Dus je doet er lang mee.

Hier vorige week zelf wasmiddel gemaakt. Ideaal. Nu nog zelf afwasmiddel maken.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor schelpje3 » 30 apr 2013 12:09

Evelien schreef:Je hebt ook maar weinig nodig van dat spul. Dus je doet er lang mee.

Hier vorige week zelf wasmiddel gemaakt. Ideaal. Nu nog zelf afwasmiddel maken.

Recepten please :D

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor Evelien » 30 apr 2013 12:23

Wasmiddel?

Heel simpel

40 gram soda
40 gram sunlight zeep of andere zeep (ik gebruik olijfzeep)
2,5 liter water.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Gezin en huishouding deel 5

Berichtdoor schelpje3 » 30 apr 2013 15:33

Dat is zeker simpel. Maar is dit niet slecht voor de wasmachine?
En ik gebruik witwasmiddel met bleek voor de witte was,
bontwasmiddel voor de gekleurde
en vloeibaar fijnwasmiddel voor de wol, jurkjes en lingerie e.d.
Ik stel prijs op een witte en schone was, lukt dat wel met dit spulletje Evelien?


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 64 gasten