Pleegouders

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
LauraC
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3818
Lid geworden op: 16 mar 2007 14:14
Locatie: Metheringham

Re: Pleegouders

Berichtdoor LauraC » 26 jul 2011 12:28

Memmem schreef:Heel veel sterkte Saartje!

Gebruikersavatar
AikonGirl
Majoor
Majoor
Berichten: 2376
Lid geworden op: 10 apr 2004 12:34

Re: Pleegouders

Berichtdoor AikonGirl » 26 jul 2011 18:44

Sterkte...!

Gebruikersavatar
saartje
Luitenant
Luitenant
Berichten: 544
Lid geworden op: 20 apr 2004 19:55
Locatie: achter de voordeur
Contacteer:

Re: Pleegouders

Berichtdoor saartje » 27 jul 2011 00:39

dank jullie wel lieve RW-ers. Het is allemaal zo dubbel zo, om er aan terug te denken. Met een lach en met een traan. Ook heel veel mooie momenten gelukkig, maar dat maakt tegelijk zo verdrietig. Want ik mis haar zo. En rond deze tijd vorig jaar logeerde ze regelmatig bij ons waarna ze voor vast kwam.
Psalm 25:2 (ber.)

Galateia
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 20 apr 2007 11:54

Re: Pleegouders

Berichtdoor Galateia » 27 jul 2011 09:04

:cry:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Gebruikersavatar
Tuinfluiter
Majoor
Majoor
Berichten: 1736
Lid geworden op: 23 feb 2008 15:50
Locatie: Noord-Brabant

Re: Pleegouders

Berichtdoor Tuinfluiter » 27 jul 2011 16:06

Ach lieve Saartje... STERKTE!....

Gebruikersavatar
*Annette*
Majoor
Majoor
Berichten: 2272
Lid geworden op: 06 feb 2007 19:22

Pleegouders

Berichtdoor *Annette* » 27 jul 2011 21:14

Heftig Saartje! Veel sterkte!
Wat de toekomst brengen moge........

Gebruikersavatar
saartje
Luitenant
Luitenant
Berichten: 544
Lid geworden op: 20 apr 2004 19:55
Locatie: achter de voordeur
Contacteer:

Re: Pleegouders

Berichtdoor saartje » 28 jul 2011 09:32

dank meiden! Ik vind het lastig soms om er iets over neer te zetten, maar tegelijkertijd wil ik er soms juist iets over neerzetten. Maar jullie meeleven doet goed, echt! Ik heb een hoop kleren aan nichtjes gegeven, en dat vind ik best fijn. Maar tegelijkertijd is het dubbel: ik geef liever kleding weg omdat m'n meisje er uit gegroeid is en het niet meer past.
Psalm 25:2 (ber.)

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Re: Pleegouders

Berichtdoor trijntjejohanna » 29 jul 2011 08:09

sterkte saartje!

Gebruikersavatar
mamavansophie
Sergeant
Sergeant
Berichten: 336
Lid geworden op: 14 apr 2008 21:13
Contacteer:

Re: Pleegouders

Berichtdoor mamavansophie » 15 aug 2011 21:25

Tuinfluiter, spannend!!! Jullie wilden toch crisis gaan doen, als ik me niet vergis? Wij mochten trouwens pas officieel in het bestand ná ons eindgesprek. Al komt het wel eens een enkele keer voor dat een gezin al tijdens/direct na de STAP gevraagd wordt voor een pleegkindje.

Nou, wij werden nét voor ons vertrek op vakantie gebeld door pleegzorg voor een tweeling. Twee hele kleine kindjes nog, en ze zouden dan diezelfde dag nog komen. Erg heftig allemaal... maar ja vakantie kon ook niet meer zomaar afgezegd worden, dus ging het niet door (kreeg later wel van mensen te horen, van: nou je wil toch zo graag, krijg je na 2 jaar eindelijk een telefoontje, nou ik zou het wel weten, ik had mijn vakantie wel afgezegd... Pfff, dat deed me nou net niet erg goed, zulke reacties...). Het was dus een crisis, dus ook geen idee voor hoelang het geweest zou zijn...

Vorige week groen licht gekregen vanuit R'dam om al onze papieren op te sturen. Ze willen naar alle waarschijnlijkheid ons wel als pleeggezin hebben. Zitten nog steeds erg te springen om gezinnen daar. Dus hopelijk worden we goed bevonden!!! (in principe verwacht ik geen problemen, maar je weet het nooit he...). Hopelijk gaat er nu dan echt eens iets gebeuren!!

Saartje, het moet erg moeilijk voor jullie zijn.... Pff, ik heb er eigenlijk geen woorden voor... Maar als je eens van je af wilt schrijven, mag je me gerust mailen hoor!
Het zal wel om dezelfde pleegzorginstelling gaan. Het is echt die uit de stad zelf. Ik mail je wel ff ;) Ben toch altijd voorzichtig met wat ik op een openbaar forum zeg!!
-----------mamavansophie-------------denkt na over een nieuw onderschrift------------

Gebruikersavatar
mamavansophie
Sergeant
Sergeant
Berichten: 336
Lid geworden op: 14 apr 2008 21:13
Contacteer:

Re: Pleegouders

Berichtdoor mamavansophie » 19 apr 2012 21:48

ik zal dit topic eens even omhoog halen...

Er is hier in de tussentijd veel gebeurd...

Maar nadat alles voor ons bij de nieuwe pleegzorginstelling rond was, kregen we binnen een week een telefoontje voor een 2 jarige peuter (inmiddels 3). Ze woont nu ruim 2 maanden bij ons, was een crisisplaatsing, maar wordt nu omgezet in perspectiefbiedend.
-----------mamavansophie-------------denkt na over een nieuw onderschrift------------

juffiejuf
Luitenant
Luitenant
Berichten: 677
Lid geworden op: 14 apr 2011 13:02
Locatie: overal en nergens

Re: Pleegouders

Berichtdoor juffiejuf » 19 apr 2012 21:53

Wat ontzettend fijn!!! Hoe gaat het?? Heb er niet veel verstand van maar perspectiefbiedend is tot onbepaalde tijd of totdat het kindje weer naar zn ouders kan?

Gebruikersavatar
Tuinfluiter
Majoor
Majoor
Berichten: 1736
Lid geworden op: 23 feb 2008 15:50
Locatie: Noord-Brabant

Re: Pleegouders

Berichtdoor Tuinfluiter » 27 apr 2012 12:28

MvS: Wat fijn dat jullie nu eindelijk voor een pleegkind kunnen zorgen.
Is het nu heel anders als dat jullie het je van tevoren hadden ingebeeld hoe het zou zijn een pleegkind in huis te hebben?
Succes hoor met jullie pleegkind!

Hier zijn we staan we sinds gisteren nu ook in het bestand van een andere pleegzorginstelling.
We zijn erg benieuwd hoe lang het gaat duren voor we een telefoontje gaan krijgen.
Wij doen crisis/kortverblijf met evt de mogelijkheid tot langverblijf.
De pleegzorgwerker zei gisteren dat wij het het 3e stel zijn wat crisis/kortverblijf met evt de mogelijkheid tot langverblijf willen.
En dat in zo'n groot gebied waar deze pleegzorginstelling pleegkinderen plaatst.
Voor ons wel heel positief want dat geeft meer kans dat wij sneller gebeld kunnen worden.
Ze zijn ook heel blij dat wij er nu als 3e stel bijgekomen zijn want ze zitten er om te springen.

Gebruikersavatar
LauraC
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3818
Lid geworden op: 16 mar 2007 14:14
Locatie: Metheringham

Re: Pleegouders

Berichtdoor LauraC » 27 apr 2012 15:31

Spannend Tuinfluiter! Hopelijk worden jullie heel snel gebeld!

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Pleegouders

Berichtdoor paprikameisje2 » 27 apr 2012 21:24

oooh tuinfluiter.. leuk!!:) k had je al een tijdje gemist.. hoe is het met je??

Gebruikersavatar
Tuinfluiter
Majoor
Majoor
Berichten: 1736
Lid geworden op: 23 feb 2008 15:50
Locatie: Noord-Brabant

Re: Pleegouders

Berichtdoor Tuinfluiter » 28 apr 2012 13:04

Dank jullie wel Laura en PPM!

off topique-smile Lief PPM dat je vraagt hoe het met me gaat.
Ik spiek de laatste tijd nog wel regelmatig ( is een tijdje wegens drukte helemaal niet geweest)even op RW, maar reageer eigenlijk bijna niet.
Het gaat gelukkig goed!
We kijken er ontzettend naar uit om een pleegkind welkom te heten.
Het zal wel heel druk worden ook ivm met m'n werk/hobby, maar het scheelt dat manlief ook altijd thuis is en mee kan helpen als dat nodig zou zijn met het opvangen van het pleegkind.
Ik heb nu vakantie, er zit al 1 week op, even wat anders en dingen doen waar je normaal jezelf geen tijd voor gunt.
Verder geniet ik heel erg van m'n werk/hobby.
Af en toe zit ik mezelf er over te verwonderen dat ik al zover in mijn zwangerschap had kunnen zijn (deze week had ik nog maar 5 weekjes gehoeven).....en er een beetje bij dagdromen hoe het had kunnen zijn....
We hopen gewoon snel onze liefde -en het graag willen zorgen voor- aan een pleegkind te kunnen geven.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 77 gasten