Zwanger deel 11

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Zwanger deel 11

Berichtdoor ajl » 10 jun 2011 09:08

Fijn dat alles goed is jamillah! Laat het nu maar komen :mrgreen:

Vanmorgen naar de verloskundige geweest. Bloeddruk erg laag 95/45, maar ik heb er geen last van. Ik had dit de vorige zwangerschappen ook. Verder alles goed. Gevraagd naar het weinige bewegen van het kindje. Het kon ook zo zijn dat het gewoon lekker onderin de baarmoeder bleef liggen en naar achter schopte en dat voel je nog niet. Dat maar even met de 20 weken echo bekijken.

Wat aankomen betreft, stond vanmorgen toch even op de weegschaal. Het 2/3 x in de week een uur zwemmen heeft tot nu toe geen effect op mijn gewicht. Ik zit nu ook al op 9 kg, dus ga nog gelijk op met de vorige zwangerschappen :? Ook dat was volgens de verloskundige dan gewoon hormonen en hoort bij mij. Ach, ik ga gewoon door met zwemmen, misschien is mijn conditie na de tijd dan goed en voel ik mij sneller fit.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Zwanger deel 11

Berichtdoor Evelien » 10 jun 2011 09:50

@Ajl, wat balen meid dat het geen effect heeft. Al is het niet verkeerd om te zwemmen (voor je conditie). Schijnt een goeie sport te zijn voor een zwangere vrouw. :wink: Hier staat de teller op 8 kilo.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Zwanger deel 11

Berichtdoor Evelien » 10 jun 2011 16:25

Vandaag maar eens de spullen uitgezocht. En gesorteerd, alles lag over en nergens en door elkaar heen. Nu is het wat overzichterlijk.
Rompertjes en kleertjes genoeg voor de eerste paar weken. Ideaal. Lakentjes enzo ook. Heb zelfs twee keer een wiegbekleding waarvan er 1 die ik echt super leuk vindt en de ander is ook oke. Zo heerlijk om van alles te krijgen tot nu toe hebben we eigenlijk nog niet veel voor de uitzet aangeschaft wat heel duur is. De kinderwagen tot nu toe is nog de grootste uitgave.

Volgende week halen we de box en ledikantje op bij kennissen die we mogen overnemen. Die zijn hun zolder aan het opruimen. Zo leuk. :lol: Voor niks.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Zwanger deel 11

Berichtdoor MissF » 10 jun 2011 17:05

Fijn is dat he Evelien, zoveel krijgen :D Ik vind het ook zo onnodig om alles zomaar nieuw te kopen, en dan van alles ook nog eens zoveel en zo duur mogelijk. Als ik de uitzet lijstjes met prijzen lees ben ik helemaal verbaasd. Maargoed, je moet maar net in je familie of buurt mensen hebben van je spullen mag overnemen of lenen, maar marktplaats en de kringloop heeft hier ook prima gewerkt :D

Jamillah, die echo's zo op het eind zeggen mij idd ook niet zoveel, bij Jurian hebben ze zich ook vergist, het is gewoon niet zo betrouwbaar meer. Hopen dat je binnenkort gewoon lekker thuis mag bevallen :D (je wilde toch thuis?)

Dippie, hebben jullie al een keus gemaakt trouwens voor ziekenhuis of thuis?

Ajl, balen dat je alsnog aankomt. Hier heb ik ook de hele zwangerschap veel meer opgelet dan bij Jurian, en veel gefietst, elke week een uur sporten, maar ik zit nu toch weer aan de +18. Dat is nog altijd 7 minder dan bij Jurian, dus dat is alvast mooi meegenomen, want toen ik na zijn geboorte met afvallen begon, moest ik er nog 15 kwijt, nu zouden dat er toch mooi 7 minder zijn, maar toch is het balen, zeker als je er moeite voor doet :(

Vanmorgen ben ik voor het laatst wezen sporten. Na een paar minuten ben ik voor het eerst wel even gestopt, toen kreeg ik echt zere harde buiken en werd ik heel misselijk. Dus niet meer eigenwijs zijn, en even gaan zitten. Maar daarna weer opgepakt en heerlijk gesport. Maar mijn abonnement is afgelopen, en ik neem nu maar geen nieuwe meer, de minimaal 4 weken die een abonnement duurt ga ik sowieso niet meer halen ;)

Ook heb ik vandaag mijn laatste officiele afspraak gehad, de intake voor mijn nieuwe opleiding. Die had ik natuurlijk zo af kunnen zeggen als ik wel was bevallen, maar het is wel fijn om nu alles afgerond te hebben. En nu heb ik besloten de komende 4 maanden gewoon lekker veel te genieten :D Op naar de bevalling ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Zwanger deel 11

Berichtdoor ajl » 10 jun 2011 18:28

@ evelien Fijn dat je zoveel spullen kunt lenen! Dat scheelt inderdaad veel. Wij hadden jammer genoeg dat voordeel niet.

@ missf Knap hoor dat je nog zoveel sport! Het zwemmen probeer ik ook echt vol te houden. Als het niet ten bate van mijn gewicht is dan vast wel ten bate van mijn conditie. En 18 kg is gewoon balen als je zo oplet en blijft sporten. De kans dat er dan een kg of 6 blijft plakken is dan gewoon groot en dat is gewoon 1 kledingmaat. Ik eindig waarschijnlijk ook weer rond dat gewicht. Ik sprak pas een collega die met 25 weken 1 kg was aangekomen. De hele zwangerschap kwam niet niet meer dan 6 kg aan :shock:

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Zwanger deel 11

Berichtdoor Jannoek » 10 jun 2011 20:20

Frustrerend die kilo's! Ik ben er ook 25 aangekomen, terwijl ik ook oplette en tot week 39 heb gesport.. Iedereen dacht dat ik bijna niet aan was gekomwn, maar schijn bedroog in mijn geval.. Ales zat op buik, benen den het vocht dat ik vast hield.. En op mn buik en benen zijn de kilo's nu ook nog goed zichtbaar.. Tja.. Maar na 4wk weer in shape willen zijn is ook niet heel realistisch natuurlijk ;)

@evelien lekker hoor! Hier viel ook weinig over te nemen, onze broers en zussen hebben geen kids, en vrienden ook niet. Dan houdt t aardig op..

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Zwanger deel 11

Berichtdoor Evelien » 10 jun 2011 20:39

Nou ja ik heb ook niet alles van m'n familie of vrienden gekregen. Maar wij zitten bij een groep die in ruilhandel doet. Bijna over heb je wel zo'n groep (in elke woonplaats of omgeving). En daar hebben we de box en ledikantje vandaan gehaald. Maar je kunt het natuurlijk zo duur mogelijk maken. Marktplaats of kringloop of een rommelmarkt, of mensen uit de kerk.

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Zwanger deel 11

Berichtdoor vpk » 11 jun 2011 13:03

maak ik me gister toch een blunder...
stapte na mijn dienst in de lift naar beneden, kwamen er een man met vrouw in rolstoel en maxi-cosi op schoot bij de lift in. dus ik kijk zo ff'tjes in die maxi-cosi, zegt die man: een jongetje. ik: o, leuk..gefeliciteerd. vers van de pers?? hij: ja, maar em, wat een woordspeling :oops: :lol:
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Schipje
Majoor
Majoor
Berichten: 1507
Lid geworden op: 13 feb 2010 17:19
Locatie: Zuid-Holland-Zuid

Re: Zwanger deel 11

Berichtdoor Schipje » 11 jun 2011 21:09

:lol:

Dacht eerst dat het tussen m'n oren zat maar het is toch echt zo, mensen praten over me als ik voorbij loop en ik hoor regelmatig woorden vallen als: 'zo hallo/ hoogzwanger/ tjonge/ enorm" :shock: voel me net een bezienswaardigheid. Echt iedereen kijkt (of aanstaren) en meestal doe ik maar of ik het niet zie. Ook veel spreken me aan, dat is wel grappig.

Gebruikersavatar
jamillah
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2505
Lid geworden op: 17 jan 2007 14:10

Re: Zwanger deel 11

Berichtdoor jamillah » 12 jun 2011 10:20

Leuk hé Schipje ;-) Ik was donderdag bij de Bas en de vrouw achter de kassa zag mn roze en blauwe muisjes op de band. Ik zei ja, als je niet weet wat het is dan moet je het allebei even in huis halen. Maar als het goed is weet ik het heel binnenkort wel.. Zegt ze: 'Ow, dus je gaat het vragen bij de 20-weken echo?' :shock:

Je had r ogen moeten zien toen ik zei dat ik nog 1.5 week moest... :mrgreen:

Gebruikersavatar
parkiet
Kapitein
Kapitein
Berichten: 841
Lid geworden op: 30 jan 2003 20:44
Contacteer:

Re: Zwanger deel 11

Berichtdoor parkiet » 12 jun 2011 11:51

Haha, jamillah. Fijn trouwens dat je beebje toch niet heel klein is waarschijnlijk!

Commentaar op de buik kan ook na de bevalling: ik liep gisteren met M in de draagdoek (ze was niet echt heel zichtbaar van buitenaf), roept een jongetje: wow, dikke buik!!!
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Zwanger deel 11

Berichtdoor ajl » 12 jun 2011 12:47

Na de bevalling kan je inderdaad ook rare opmerkingen krijgen. Ik stond ongeveer 10 weken na mn bevalling met onze dochter op de arm en toen vroeg een oudere dame of ik niet weer zwanger was :shock: Ik had inderdaad nog een buik en moest nog 7 kg, maar dat vraag je toch niet?

Gebruikersavatar
kwebbel
Generaal
Generaal
Berichten: 5152
Lid geworden op: 17 feb 2007 12:47
Contacteer:

Re: Zwanger deel 11

Berichtdoor kwebbel » 12 jun 2011 14:53

10 weken dr na :| ja het zou kunnen maar lijkt mij niet echt realistisch
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Zwanger deel 11

Berichtdoor Evelien » 12 jun 2011 14:56

precies... en dan kun je het nog niet eens zien.

Schipje
Majoor
Majoor
Berichten: 1507
Lid geworden op: 13 feb 2010 17:19
Locatie: Zuid-Holland-Zuid

Re: Zwanger deel 11

Berichtdoor Schipje » 12 jun 2011 14:58

jamillah schreef:Leuk hé Schipje ;-) Ik was donderdag bij de Bas en de vrouw achter de kassa zag mn roze en blauwe muisjes op de band. Ik zei ja, als je niet weet wat het is dan moet je het allebei even in huis halen. Maar als het goed is weet ik het heel binnenkort wel.. Zegt ze: 'Ow, dus je gaat het vragen bij de 20-weken echo?' :shock:

Je had r ogen moeten zien toen ik zei dat ik nog 1.5 week moest... :mrgreen:

:lol:
En het leuke is: het zegt echt helemaal niks over de grootte van je kindje want bij de eerste riep ook iedereen verbaast "moet je nog 4 weken??' word het een tweeling? 't word vast een 10 ponder!" Ze was nog geen 7 pond en dit kindje hebben ze nog niet echt geschat maar groeit gewoon normaal, bij de 20 weken echo was het eerder wat kleiner....

Maar heb jij nou wel een kleinere buik dan bij je andere twee? Dan zou het bij jou weer wel kloppen omdat je kindje wat kleiner word geschat.

Ajl, ik zou echt de slappe lach krijgen denk...


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 gasten