Zwanger deel 11

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Zwanger deel 11

Berichtdoor Jannoek » 26 mei 2011 20:07

Super leuk kaartje liefie! Inderdaad totaal iets anders dan die van ons, maar wel erg leuk! :)
Is Nina vernoemd?
Dat je trouwens al winkels in bent geweest! Dat zie ik echt nog niet zitten... Ben vandaag naar de brievenbus gelopen en weer terug, en toen ik thuis kwam was ik bekaf... Kraamverzorgster had gered dat ik dat niet voor zaterdag zou redden, dus vind het al heel wat ;-)

Gisteren naar de huisarts geweest en toen was ik ook al bekaf toen we terug kwamen.
Was alleen even in de auto zitten, bij de huisarts en weer terug..


Mijn (schoon)ouders zijn veel geweest, maar daar ben ik eigenlijk wel blij om. Ze koken, doen dingen in het huishouden, echt wel prettig op dit moment! :)
Merk wel dat ik het nu ook wel prettig ga vinden om wat vaker met z'n drietjes te zijn. Heerlijk als manlief zo weer thuis komt :)

@jamillah hopelijk is het niets ernstigs, rustig aan doen maar! Heb je nu ook nog een groeiecho?
@MissF Succes, lekker als je dan weer wat van je to do list af kan strepen lijkt me ;-)

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Re: Zwanger deel 11

Berichtdoor Memmem » 26 mei 2011 20:36

Mooie kaartjes!
Jannoek, doe je nog wel rustig aan? Een ks is wel een hele buikoperatie.
Liefie, fijn is het om zelf weer de boodschapjes te kunnen doen he.

Jamillah, fijn die kilo erbij, lukt het wel om je rust te nemen?

Mijn moeder en schoonmoeder kwamen ook de meeste dagen wel even langs. Om te helpen of even te kijken en te kletsen. Toen mijn oma nog wat beter kon autorijden kwam die ook elke dag wel eventjes langs, ook heel gezellig.

Haai
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2718
Lid geworden op: 31 mar 2003 20:22
Contacteer:

Re: Zwanger deel 11

Berichtdoor Haai » 26 mei 2011 20:45

Leuke kaartjes! Wij hebben beide keren wat met een foto gedaan, maar wel eentje die van tevoren gemaakt was (bij Timon een zilveren rammelaar, bij Sylke de handjes van Timon als baby). Ik zag het niet zo zitten om snel na de geboorte een goede foto te maken, en manlief is daar niet zo goed in. Bij Sylke was het maar goed ook dat we dat niet van plan waren, want daar was door alle slangen ed niet eens een geschikte foto van te maken :wink:

Mijn moeder kwam hier (bijna) dagelijks langs, nam dan wat boodschappen mee of deed een strijkje. Mijn schoonouders kwamen minder vaak, maar dat heb ik zelf ook wel een beetje afgehouden, want die zijn nogal druk en vermoeiend, had ik niet zoveel zin in 8-[

Gebruikersavatar
jamillah
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2505
Lid geworden op: 17 jan 2007 14:10

Re: Zwanger deel 11

Berichtdoor jamillah » 26 mei 2011 21:19

Leuk om de kaartjes te zien idd, leuk die verschillende smaken :-)
@Jannoek, nee ik kreeg geen echo meer dus ik denk dat ze zich niet heel erg zorgen maken, gelukkig...
@memmem, nee niet echt, ik zie van alles wat nog 'even' gedaan moet worden, ben echt onrustig.. Mn moeder denkt dat het eerder komt omdat ik zo loop te zenuwen.. Vanavond nog een slinger gemaakt voor Boudin zn verjaardag. Die is de 19e jarig, een dag voor ik uitgerekend ben. Heb ook alvast zitten knutselen voor zn traktatie en ik ben zoekende naar een nieuwe fiets voor m. Nu kwam van de week ook nog het briefje voor de avond 4-daagse, en Boudin wil wel graag meedoen. Maar dat is vanaf 20 juni dus heb ik maar iemand geregeld die hem op sleeptouw neemt. Tussendoor had Gerlinde nog even twee kinderfeestjes, halen en brengen etc, en Boudin nog zwemles.
Maarrrrr, morgen komt mn ma weer ff poetsen, boven is alles klaar, nu alleen de kamer nog. Ga ik volgende week nog een paar leuke plantjes voor de tuin halen en de vriezer moet nog ontdooid. Nou dat was het wel zo ongeveer :D
Onee, volgende week komt de collectebus voor handicap.nl, maar daar stuur ik mn man wel mee op pad :mrgreen:

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Zwanger deel 11

Berichtdoor MissF » 27 mei 2011 07:29

Je bent nu 37 weken toch jamillah? Wat spannend :D Toen ik pas op mijn werk zei tegen mijn leidinggevende dat het kind vast op mijn werk geboren zou worden, zei ze:' neejoh, want je bent nog veel te druk, ze komen pas als je rust in je gat hebt.'
Dus misschien blijft hij/zij bij jou dan toch ook nog wel even zitten ;) Al zei iemand anders idd hetzelfde tegen mij als jouw moeder. Pas als je geen rust hebt en het een bende is begint het. Oei. Ik denk dat ik vanaf 37 weken elke dag alles schoon en netjes wil hebben :oops: Sterkte nog met alles wat je moet doen, en niet teveel stressen he! :D

Het wiegje is klaar, en het is zo lief geworden :D Jurian vindt het helemaal mooi en kwam vanmorgen meteen al even 'baby kijken'. Maar helaas, de baby lag er nog niet in ;) Ik zal binnenkort eens een foto maken en neerzetten, er zit toch geen roze of blauw bij ;)
Beetje dom, maar ik heb te weinig stof gehaald voor de hoes voor het dekentje, verkeerd gerekend. Maar nu bleek ik gewoon een wit/creme dekentje te hebben liggen die prima bij het kamertje past :oops: haha, dus die hoes is helemaal niet nodig. Nog even lakentjes naaien voor het ledikantje, dan is die ook klaar.
Stom dat ik zo gestresst heb erom, want eigenlijk is het zo klaar allemaal.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
jamillah
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2505
Lid geworden op: 17 jan 2007 14:10

Re: Zwanger deel 11

Berichtdoor jamillah » 27 mei 2011 07:58

Bijna 37, as maandag pas.. Maarrr, mn kaart van de huisarts ligt al thuis, dus als het begint.. Ik vind het zo enorm spannend worden allemaal. Het is de derde maar ik ben nog nooit zo gespannen geweest volgens mij. Dubbel spannend nog omdat mn schoonzus, van broer, een week na mij is uitgerekend. Ze smste vanmorgen of ik r kids mee naar school wilde nemen omdat ze zo beroerd is. Denk meteen dat ze ligt te baren ofzo :wink:

Ik ga snel nog maar wat doen, want stel dat..

Jij ook rustig aan missF, ben wel benieuwd naar foto! Ik zal ook eens een paar foto's maken van het kamertje :-)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Zwanger deel 11

Berichtdoor Evelien » 27 mei 2011 10:15

Even over namen. Wij zitten nog steeds n beetje te stoeien. Wij willen gewone namen (gaan niet vernoemen en willen gewoon 1 naam zonder 2e/3e naam erbij) geen moderne namen.

De namen die afvallen zijn (want dat zijn de namen van neefjes en nichtjes (kinderen van onze broers/zussen):
J.esse.
K.enan.
S.ippora.
T.abitha.
E.mma.
R.utger.
J.osh.
L.oïs.
S.uzanna.
S.eth.
H.adassah.


Het hoeft niet perse een bijbelse naam. En het worden ook geen namen die beginnen met een T of een E.

Dus roep maar wat.

Stip
Luitenant
Luitenant
Berichten: 720
Lid geworden op: 16 dec 2009 08:53

Re: Zwanger deel 11

Berichtdoor Stip » 27 mei 2011 10:45

Wil je dan 1 lettergreep of meerdere en wat voor klanken vinden jullie leuk? Anders is het wel heel breed ;-)
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Zwanger deel 11

Berichtdoor Evelien » 27 mei 2011 10:50

Nou het moet een naam zijn die ook over 30 jaar (ppff klinkt wel heel erg oud) ook nog gewoon leuk klinkt. Het mag ook bijv. Anne-Lot zijn (die vindt m'n man dan weer niet mooi).

Verder maakt het ons niet uit. Als het maar geen namen zijn zoals: Storm. :oops: Daar houden wij niet zo van.

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Zwanger deel 11

Berichtdoor lammetje » 27 mei 2011 10:52

Moeilijk hé, namen! Wil je korte of juist lagere namen?

Meisjesnamen die op onze/mijn lijst staan/stonden:

Sarah,
Lynn,
Marit(h)
Lydia,
Vera,
Marlien,
Tamara,
Thirza,
Julieta,
Marieta,
Susan,
Floor,
Liza/Lisa

Jongenslijst is een stuk korter :lol:

Joas,
Lukas,
Sem,
Matthias,
Luuk

hmm mn inspiratie is op :roll: ik ga nog wel even bedenken. Onze naam staat er overigens niet tussen die houden we nog even stil :wink:

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Zwanger deel 11

Berichtdoor lammetje » 27 mei 2011 10:53

ohja, dan te bedenken dat we geen meisjesnaam konden bedenken terwijl die lijst toch een stuk langer is :lol:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Zwanger deel 11

Berichtdoor Evelien » 27 mei 2011 11:00

Het is echt een ramp.... :oops:

En we zitten natuurlijk ook met super leuke namen die al gegeven zijn aan m'n broers/zussen/schoonzussen/zwagers. 8)

En wij beiden zijn totaal anders in namen verzinnen.

Misschien houden we ons wel bij de namen die we nu hebben (dat is 1 naam voor een meisje en 1 naam voor een jongetje). Maar eigenlijk wil ik er gewoon wat meer. :lol:

Stip
Luitenant
Luitenant
Berichten: 720
Lid geworden op: 16 dec 2009 08:53

Re: Zwanger deel 11

Berichtdoor Stip » 27 mei 2011 11:07

Meisje:
Annelie
Aline
Carien
Celine
Filippa
Hedwig
Isa
Ines
Iris
Ina
Julia
Jolie
Lianne
Lieselot
Lilian
Lize
Liset
Lisette
Lucia
Lydia
Mariëlle
Marike
Marlieke
Marlien
Marlies
Maxima
Mieke
Naomi
Natalie
Robine
Roline
Rosalie
Sifra
Simone
Lara
Noelle
Lotte


Jongen:
Micha
Robin
Quinten
Floris
Maurits
Olivier
Julian
Bob
Walter
Stijn
Laurens
Bas
Bart
Cas
Koen
Bram,
Thijs
Roel
Ywan
Stijn
Kris
Sepp(e)
Rens
Sibe
Jens


Niet allemaal mijn favoriet...maar wie weet zit er wat tussen!
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

Gebruikersavatar
kwebbel
Generaal
Generaal
Berichten: 5152
Lid geworden op: 17 feb 2007 12:47
Contacteer:

Re: Zwanger deel 11

Berichtdoor kwebbel » 27 mei 2011 11:07

persoonlijk vind ik Hannah een mooie naam, Jedidja, Emma
voor jongens Jonathan, Tom, Thijs
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Stip
Luitenant
Luitenant
Berichten: 720
Lid geworden op: 16 dec 2009 08:53

Re: Zwanger deel 11

Berichtdoor Stip » 27 mei 2011 11:08

Oh wat dubbele namen met Lammetje zie ik...nou ja.
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 86 gasten