Sex voor het huwelijk...waar ligt de grens?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

hubert
Majoor
Majoor
Berichten: 1815
Lid geworden op: 16 feb 2012 14:50

Re: Sex voor het huwelijk...waar ligt de grens?

Berichtdoor hubert » 22 aug 2014 09:11

Schelpje
Dan laat jouw kerk heel wat liggen hubert.
Dat gebeurt dus als er nooit uit de H.C. wordt gepredikt, want dan komt het 7e gebod met zondag 41 vanzelf ter sprake.


Het is maar hoe je het bekijkt hoor! Ik heb jaren achtereen in de middagdienst uit de HC horen preken en ik ben er nauwelijks wijzer van geworden.
Met de wetenschap van nu zou ik best de stelling aan willen dat de uitleg van de HC op zijn minst éénzijdig is. Dat geldt uiteraard voor elke interpretatie. Met de uitleg van heden gecombineerd, heb je het beste van twee werelden en het ultimum bereikt.

Wat nut het: je kunt beter relativeren en je ontdekt dat er vaak niet staat wat je denkt of gepredikt is.
Ik kan het iedereen aanraden.

basubachs
Verkenner
Verkenner
Berichten: 67
Lid geworden op: 03 sep 2014 15:07

Re: Sex voor het huwelijk...waar ligt de grens?

Berichtdoor basubachs » 19 sep 2014 19:20

Verkering in de ogen van god is als beide partijen elkaar een hart geven hebben en met liefde verbonden zijn.
Het is uiteraard uit waar neer de verbinding met elkaars hart verbroken is.
In deze tijd mag je geen seks hebben met een ander of voordat je dat doet moet je het aan de ander bekend maken door het zelf uit te maken (de verbinding te verbreken).

Als je dit niet doet begeer je iemand anders en zal het je je hart kosten.

visje36

Re: Sex voor het huwelijk...waar ligt de grens?

Berichtdoor visje36 » 19 sep 2014 19:44

basubachs schreef:Verkering in de ogen van god is als beide partijen elkaar een hart geven hebben en met liefde verbonden zijn.
Het is uiteraard uit waar neer de verbinding met elkaars hart verbroken is.
In deze tijd mag je geen seks hebben met een ander of voordat je dat doet moet je het aan de ander bekend maken door het zelf uit te maken (de verbinding te verbreken).

Als je dit niet doet begeer je iemand anders en zal het je je hart kosten.



Dus als je vreemd gaat, mag je dat eerst bekend maken aan de ander waarmee je verkering hebt? of een relatie, gekke is wel dat dat in 99.9% van de gevallen niet gebeurd, en men buiten de deur eet en dan weer braaf terug keert naar degene waarvan men houdt. Onder het mom van ik hou nog steeds van hem /haar, en die ander was even voor de lol, daar heb ik geen gevoel bij, pure lust dus.
Sommigen kunnen dit gedrag jaren lang volhouden een 2de erbij zonder dat het ook maar opvalt. En dan alsnog voor die ander kiezen. Een al dan niet gevormd gezin achterlatend.

Nog een andere optie vergeten, sommigen mogen vreemd gaan van hun man/vrouw, de open relatie of als 1 van beide helemaal geen seks meer wil, of intiem kan zijn met de partner (uitzonderlijke gevallen). Of ruilen zelfs van partner. Al die dingen zijn er meer dan je denkt.

hubert
Majoor
Majoor
Berichten: 1815
Lid geworden op: 16 feb 2012 14:50

Re: Sex voor het huwelijk...waar ligt de grens?

Berichtdoor hubert » 20 sep 2014 13:21

Visje 36
Nog een andere optie vergeten, sommigen mogen vreemd gaan van hun man/vrouw, de open relatie of als 1 van beide helemaal geen seks meer wil, of intiem kan zijn met de partner (uitzonderlijke gevallen). Of ruilen zelfs van partner. Al die dingen zijn er meer dan je denkt.


Denk je nu echt dat deze zaken veel voorkomen in de geref. gezindte?
Ik kan me dat niet voorstellen.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 40 gasten