Gezin en ... hobby's 2

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Loucom
Kapitein
Kapitein
Berichten: 780
Lid geworden op: 20 apr 2006 21:06
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor Loucom » 04 okt 2010 20:16

Jo'tje is het gelukt met die schelpen? Heb je het met een lijmpistool gedaan?
Als je het nog moet doen, denk dat lijmpistool wel werkt, want zo hebben wij eens op een spiegel schelpen geplakt.
Leef je droom.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2925
Lid geworden op: 26 jan 2006 00:25

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor Jo'tje » 05 okt 2010 09:38

Loucom schreef:Jo'tje is het gelukt met die schelpen? Heb je het met een lijmpistool gedaan?
Als je het nog moet doen, denk dat lijmpistool wel werkt, want zo hebben wij eens op een spiegel schelpen geplakt.


Thanks! Was er nog niet aan toegekomen. Ik heb nog geen lijmpistool, vandaar dat ik het hier vroeg, om te kijken hoe sterk die dingen zijn. Ik ken ze alleen nog van mijn tijd als kind bij de knutselclub :mrgreen:
pobody's nerfect

Anne 80

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor Anne 80 » 05 okt 2010 11:55

jans1 schreef:Afbeelding

M''n boekenlegger is af :D

Foto is wat groot maar krijg em niet kleiner :P


Is dat niet te dik voor een boek?

Gebruikersavatar
jans1
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1307
Lid geworden op: 23 feb 2005 17:01
Locatie: Onder de rook van de centrale aan het water

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor jans1 » 05 okt 2010 12:20

Anne 80 schreef:
Is dat niet te dik voor een boek?


Nee hoor, valt best mee..
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor vpk » 05 okt 2010 19:29

zow, ben vandaag ff goed bezig geweest :P
spijkerbroek van manlief gerepareerd (zat een enorme winkelhaak in) en coupnaadjes in nieuwe spijkerrok gemaakt.
ben op zoek gegaan naar iets om me weer op toe te gaan leggen, want de zomerjurk voor dochterlief waar ik aan bezig was voor de zomervakantie is nog steeds niet af :oops: dus dat hoeft nu ook niet meer..
heb nu een leuk patroontje gevonden van sue&blue: een ballonjurk met 3 stroken eronderaan + bolero. volgende week maar eens kijken voor stof en dan ga ik echt met goede moed aan de slag...
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Gebruikersavatar
jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1288
Lid geworden op: 14 sep 2004 19:38
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor jeepeecee » 05 okt 2010 19:52

hey, klinkt leuk dat ballon jurkje ;)
ik heb een leuk stofje liggen voor een overslagjurkje, maar ik kom er gewoon niet toe. ben nu bezig met een fotoboek van Hannah voor mijn schoonouders en een eigenfotoboek, heb een zeepketting gemaakt, wc gelijk gepimpt, op een koor gegaan dwarsgefloten. veelste veel hobby's voor zo weinig tijd :oops:
Afbeelding

rosekapje
Majoor
Majoor
Berichten: 1940
Lid geworden op: 24 dec 2003 15:12
Locatie: Oud-Alblas
Contacteer:

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor rosekapje » 05 okt 2010 21:25

jeepeecee, foto van je gepimpte wc?
ken dat tijdgebrek, heb ik ook last van, ik ben wel thuis, maar heb veel nevenactiviteiten, in het aankomend jaar ga ik overal mee stoppen. De jongens worden ook groter en ik wil ook een paar dingen voor mezelf gaan doen. Waaronder wat hobbyen in de avonduren en ook wil ik graag op een koor. Doorgaans heb ik elke avond of dag wel wat te doen voor verening, club of commissie.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor LeChat » 05 okt 2010 22:46

Zo, dat klinkt rigoreus, rosekapje, óveral mee stoppen. Ga je de nevenactiviteiten niet missen dan denk je?
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

rosekapje
Majoor
Majoor
Berichten: 1940
Lid geworden op: 24 dec 2003 15:12
Locatie: Oud-Alblas
Contacteer:

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor rosekapje » 06 okt 2010 10:21

Denk het niet hoor :mrgreen: .

Overal is al te rigoreus hoor, we houden de 18+ club van de kerk aan en gaan zelf ook nog naar bijbelstudie.
dat is beiden 1 x in de twee weken.

Maar ga wel stoppen met bestuur van de peuterspeelzaal, kinderclub, evangelisatiecommissie, zusterkring, Woord en Daad comité.

ik help ook nog wel eens op school en de ouste begint over een aantal maanden met zwemles en als die dat afgerond heeft mag ie op muziek of sport dus tegen die tijd heb ik alweer andere bezigheden.
Ik wil gewoon echt vrije tijd, want mij vrije tijd gaat hoofdzakelijk in werkjes voor commissies. Verder lees ik ook heel veel hoor daar neem ik wel echt tijd voor.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor *Annet* » 06 okt 2010 10:38

Waar haal jij de tijd vandaan om dat te doen, met 3 kleine kinderen?
ja, dat is mijn mening dan he.....

Gebruikersavatar
jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1288
Lid geworden op: 14 sep 2004 19:38
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor jeepeecee » 06 okt 2010 10:41

*Annet* schreef:Waar haal jij de tijd vandaan om dat te doen, met 3 kleine kinderen?


dat zat ik ook te denken ;) daarom stopt ze er ook mee denk ik :D
Afbeelding

pannenkoek
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1430
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:02

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor pannenkoek » 06 okt 2010 18:29

Ja dat stoppen met taken herken ik.
In 1994 ben ik op zang gegaan. elke wk
een maand later kwam ik in de commissie vd kinder bijbel club. 1x id 3 wk.
In 1997 werd ik organiste in de kerk. 1x per 2 wk

Dat valt op zich nog wel mee.

Mijn man kwam in 2001 in het schoolbestuur, en in 2003 in de kerkenraad.
Daar wij een eigen bedrijf hebben met vee moet er ook op zondag gewerkt worden. Zo'n 3,5 uur. Dus soms hadden wij een erg drukke zondag. Preeklezen, buiten werken en ik orgelspelen. En we zitten ook nog is 2 uur in de auto...........

Onze oudste is van 1995 en de vierde van 2003.
In de herfst van 2005 was ik zo zat van alles. Ik ben gestopt met de zang. een paar maanden later met de kinderbijbelclub, en in de zomer van 2006 met orgelspelen.
Krijg ik van iemand commentaar dat ik eigenlijk wel dienstbaar moet zijn in de gemeente.
Ik heb voor deze persoon even een optelsom gemaakt.
"Ik heb 11 jr op zang gezeten, 11 jaar de kinder bijbel club gedaan, en 9 jr organiste geweest. Dus ik ben 31 jr dienstbaar geweest in de gemeente" En toen werd het stil. :lol:
Ik had gelijk. Voor mij een ander.
Ik ben wel naar de vrouwenvereniging gegaan. dat is eens in de 14 dgn, en van okt tot apr. Dus een korter seizoen.

En over vrije tijd gesproken. De avond is voor mij. dan zie je mij niet strijken, zuigen, vouwen enz. Het kan idd werk zijn voor iets, of ik zit lekker te breien of te borduren. Of zoonlief uit groep 7 nog ff helpen met huiswerk leren. Leuk is dat. Als hij een 10 krijgt schrijft juf erbij. 'een vijf voor jou, en een vijf voor je moeder' :lol:
Heerlijk. Nee, de avond is voor me zelf.
Laatst gewijzigd door pannenkoek op 06 okt 2010 18:39, 2 keer totaal gewijzigd.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor MissF » 06 okt 2010 18:37

Ik denk dat het goed is dat je met de gemeente samen zulk soort dingen doet, niet steeds dezelfden. Dat gebeurt hier ook altijd, maar ik heb gezegd dat ik 2 dingen goed doe, en verder gewoon niks.
Nu ben ik voorzitter van de stuurgroep van de VBW, dat kost best wat tijd, en ik organiseer de sing-ins in de kerk. Verder zit ik gewoon niet in besturen ofzoiets. Ik pas wel op op de creche, en zit op de bijbelkring, en dat laatste kost ook voorbereidingstijd, maar het is geen verantwoordelijkheid ofzo, heerlijk!
Nu mogen eens andere mensen het gaan doen. En als niemand het doet, tja, dan is dat mijn probleem niet meer
(wel erg onhandig van een kleine gemeente, dan kun je gewoon niet maken om niks te doen, want dan vallen er ook echt verenigingen en clubs uit, omdat er geen leiding is, en dat vind ik ook wel weer jammer)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
mamavansophie
Sergeant
Sergeant
Berichten: 336
Lid geworden op: 14 apr 2008 21:13
Contacteer:

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor mamavansophie » 06 okt 2010 21:21

allemaal drukke 'baasjes' hier dus zo te lezen :mrgreen:

Wij hebben vanmiddag zelf klei gemaakt. heeeeel simpel en leuk dat het is! Kan je bovendien errug lang bewaren, dus heb je lang plezier van (en het is lekker goedkoop, ruikt niet zo chemisch, en 'eetbaar').

Afbeelding

Afbeelding

Mocht iemand interesse hebben, dan kan ik het 'receptje' wel even geven.
-----------mamavansophie-------------denkt na over een nieuw onderschrift------------

Gebruikersavatar
-Judith-
Luitenant
Luitenant
Berichten: 609
Lid geworden op: 15 apr 2010 22:31

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor -Judith- » 07 okt 2010 06:57

Ja leuk! Mag ik het recept van je? Kan ik 's wat maken met m'n neefjes/nichtje ;-)


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten