Gezin en ... hobby's 2

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor MissF » 27 aug 2014 18:28

Wat leuk! Kan ie ook in de maxi cosi? Ik wil nl nog een dikke voetenzak voor de maxi cosi gaan maken, onze uk komt als het goed is begin februari, dus dan is een lekker dikke wel fijn, deze ziet er mooi uit! Heb je een patroon?

De haaknaald is hier weer tevoorschijn gekomen. Ben een hele grote granny square aan het maken als dekentje voor het wiegje. En net een paar bollen gekleurde wol gehaald voor allemaal kleine granny squares voor een speelkleed.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor liefie » 27 aug 2014 19:43

Heel mooi jpc!

Ik vind het ook erg leuk al die zelfgemaakte dingen alleen ik heb er geen geduld voor haha.
mijn moeder is een hele mooie "zak" aan het haken voor in de kinderwagen vind een dekentje heel vervelend en hier kunnen we de kleine zo inschuiven.

Gebruikersavatar
jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1288
Lid geworden op: 14 sep 2004 19:38
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor jeepeecee » 27 aug 2014 20:23

Hij kan idd in de maxicosi. Ik heb er geen echt patroon van. Ik heb maar wat geprobeerd. Het moest een 'grote' zijn omdat I geen ukkepuk meer is. Op patroonpapier getekend, uitgeknipt in de maxicosi gelegd, i er in en dichtvouwen maar :lol:
Ik denk dat hij wel warm genoeg is. 1 laag wafelstof, 1 laag katoen en daartussen een plaid van teddystof ( had ik nog liggen over de bank, nu dus foetsie 8) )

Haken is nu weer niet mijn ding. Breien ook niet, ik vind het leuk om te doen, maar al mijn brei projecten komen nooit af ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor LeChat » 28 aug 2014 18:47

Ziet er erg mooi uit, jpc!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor liefie » 28 aug 2014 18:55

Jpc haha herkenbaar ik ben ooit een sjaal gaan breien... Na weken had ik misschien 15 cm in totaal... Mijn moeder had hem een dag later klaar pfff ik heb het opgegeven :lol:
Mijn moeder vind het super om te doen en voor haar is het echt ontspannen ik wordt er eerder opgefokt van :wink:

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor paprikameisje2 » 28 aug 2014 19:41

mooi JPC... ik moet nog met hetzelfde gangs... hoe heb je em gevuld? ik dacht zelf aan fleece? en dan spijker en dan gewoon mooi stofje? aangezien et een winterbaby gaa tworden en ik mn voetenzak verkocht heb! haha!

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor Acire » 28 aug 2014 21:52

MissF schreef:Wat leuk! Kan ie ook in de maxi cosi? Ik wil nl nog een dikke voetenzak voor de maxi cosi gaan maken, onze uk komt als het goed is begin februari, dus dan is een lekker dikke wel fijn, deze ziet er mooi uit! Heb je een patroon?
bez

Ff ongevraagd advies: ik zou hem niet te dik doen. Ik had zo'n voetenzak van maxicosi zelf, een echte dikke. Dat was zelfs in de winter al snel te warm en kwam S bezweet uit de auto. Da's ook niet helemaal de bedoeling ;)

Gebruikersavatar
jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1288
Lid geworden op: 14 sep 2004 19:38
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor jeepeecee » 29 aug 2014 08:21

@ ppm : Ik heb m gevuld met een plaid wat hier op de bank lag. Soort dikke fleece / teddy stof. Nu op zoek naar een nieuw plaid :D
Meer heb ik er niet in gedaan. Het is een wikkel, dus uiteindelijk ligt ze bij onder 3 van die lagen.


Ik heb ook een maxicosizak, maar die is idd wel heel warm. De eerste 2 weken leuk als ze nog moeite hebben met warm blijven, maar daarna is het best wel warm.
Afbeelding

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor *Annet* » 04 jan 2017 20:19

schop dit ouwe favoriete topic ook nog es ff de lucht in

gebruiken jullie je creatieve talenten nog?

of misschien hebben jullie inmiddels wel een hobby als ??????
ja, dat is mijn mening dan he.....

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor MissF » 04 jan 2017 21:33

Welkom terug Annet :mrgreen: Zo komt er weer wat leven in oude topics ;) :D

Ik heb wat meer rust in mijn gat dus heb mijn naaibureau opgeruimd, alle knipmode's en knippies geordend, en toen kwam er een geweldig boek tevoorschijn met allemaal tips en patronen voor rokjes, voor volwassenen en kinderen. Ik kreeg meteen weer kriebels, dus ook meteen maar de grote berg stofjes uitgezocht en binnenkort maar weer eens gaan naaien.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor jaccootje85 » 05 jan 2017 14:05

Zo af en toe leen ik het naaimachine van m'n moeder... Heb de laatste maanden wat op gevoel genaaid: Laken, dekentje, kussentje voor de poppenwagen, voetenzak voor poppenwandelwagen en een kussentje voor de poppenkinderstoel... Het resultaat valt me reuze mee. Alleen de voetenzak valt iets tegen, maar de kleine meid is er maar wat blij mee. tIs echt een poppenmoeder geworden.
Verder maak ik zelf taarten (met fondant) en kaarten.
Szent az Úr

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor vpk » 05 jan 2017 21:50

Mijn naaimachine werkt niet helemaal fijn.. Elke keer als ik wat wil naaien komt er een grote kluwen garen onder aan het werkstuk. Hij is nog niet zo oud..moet er eigenlijk even mee terug om te vragen waar het aan kan liggen.. heb nog wel wat leuke stofjes liggen. Ik vind wel dat je veel 'rommel' ervan hebt. Ik haak liever, heb nog wat leuke patroontjes in de wachtrij van rokjes en vestjes. Ben nu aan een jurkje bezig, benieuwd of het wat wordt..!

En ben nu weer bezig met foto's inplakken.. loop een aardig eindje achter maar wil nu toch wel even bijwerken tot eind 2016. ( moet voor J nog beginnen en hij is al 3 :oops: )
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor ajl » 06 jan 2017 12:33

Valt nog mee vpk. Ik heb nog geen enkelfoto album gemaakt 8-[ :-$

Gebruikersavatar
Em.
Luitenant
Luitenant
Berichten: 608
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:50

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor Em. » 06 jan 2017 13:55

Hier ook 3 jaar achter, alleen de vakanties heb ik een boek van gemaakt...voor de kids dus niet..., moet daar ook eens verder mee ...

verder ben ik de laatste tijd begonnen met handletteren in combinatie met bijbel journaling. Erg leuk om te doen.

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor jaccootje85 » 06 jan 2017 20:45

Em. schreef:verder ben ik de laatste tijd begonnen met handletteren in combinatie met bijbel journaling. Erg leuk om te doen.


Wat houdt dat in?
Szent az Úr


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten