Kinderen en speelgoed

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Kinderen en speelgoed

Berichtdoor Marnix » 26 aug 2010 13:02

Ik weet wel dat het klimrek van het type "Marnix" erg populair is bij bepaalde kinderen :D
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Kinderen en speelgoed

Berichtdoor vpk » 26 aug 2010 13:11

en waar is die te koop? of kunnen we die ook een dagje huren :mrgreen:
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Jo'tje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2925
Lid geworden op: 26 jan 2006 00:25

Re: Kinderen en speelgoed

Berichtdoor Jo'tje » 26 aug 2010 13:44

honderd miljoen miljard euro :mrgreen:
pobody's nerfect

Gebruikersavatar
LauraC
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3818
Lid geworden op: 16 mar 2007 14:14
Locatie: Metheringham

Re: Kinderen en speelgoed

Berichtdoor LauraC » 26 aug 2010 13:47

Ik maak het geld zo over ;) Hier zit zoonlief al bijna een half uur te spelen met het speeldeeg dat we vanochtend samen hebben gemaakt in allemaal kleurtjes. Goedkoop en je hebt er lang plezier van als je het in de koelkast bewaard. Bovendien is het eigenlijk 2 keer pret: eerst samen maken in de keuken en daarna ermee spelen.

Haai
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2718
Lid geworden op: 31 mar 2003 20:22
Contacteer:

Re: Kinderen en speelgoed

Berichtdoor Haai » 26 aug 2010 14:03

Hoe maak je dat Laura? Eigenlijk wel leuk om met dit weer een keertje te doen.
En als Michael dat een halfuur volhoudt moet het wel heeeeel erg leuk zijn toch?

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3923
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:28

Re: Kinderen en speelgoed

Berichtdoor TheKeimpe » 26 aug 2010 15:50

O, ik ben voor buiten de traptrekkers en de fietsen nog vergeten. We hebben twee RollyToys traptrekkers en dat is er eigenlijk één te weinig voor 3 jongens. Maar nog zo'n gevaarte in de achtertuin... Net wilden de oudste twee even door de plassen fietsen, die plassen dat is echt mooi gratis speelgoed!

Gebruikersavatar
LauraC
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3818
Lid geworden op: 16 mar 2007 14:14
Locatie: Metheringham

Re: Kinderen en speelgoed

Berichtdoor LauraC » 26 aug 2010 16:07

Haai schreef:Hoe maak je dat Laura? Eigenlijk wel leuk om met dit weer een keertje te doen.
En als Michael dat een halfuur volhoudt moet het wel heeeeel erg leuk zijn toch?

Heel simpel:
2 koppen bloem
2 koppen zout
2 eetlepels plantaardige olie
1 kop (warm) water
Bloem en zout door elkaar mixen, water en olie mixen en dan alles bij elkaar in een grote kom. Ik doe dan bij het water nog wat goedkoop vanille extract zodat het lekker ruikt. Daarna verdeelde ik het in 4 stukken en goot op ieder stuk een ander kleurtje voedingskleurstof en dan in je handen kneden. Het ziet er dan eerst wat gemarmerd uit maar naarmate je ermee speelt, wordt het een egaal kleurtje. Luchtdicht verpakken in plastic zakje of plastic folie en dan in de koelkast. Als het te droog is, wat meer water/olie erbij, te nat meer bloem.

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Re: Kinderen en speelgoed

Berichtdoor Memmem » 26 aug 2010 20:06

Wij hebben ook heel veel lego, niet de nepperd, spelen ze bij vlagen veel mee.
De duplo (1 grote bak) wordt op dit moment weing gebruikt daar hebben we ook een trein van maar die staat nu opgeborgen. De playmobile die we sinds kort hebben wordt wel veel mee gespeeld, leuk om voor zoon van 4 uit te breiden. Ook veel andere kleine dingen als auto's enzo
Hier spelen dus alle 4 de jongens mee, voor buiten hebben we 2 tractors met kar, fietsen, step, skelter, waveboard, zandbak, schommel met klimrek, glijbaan en veel stokken, takken en weet ik veel.
Bij de buren staat een trampoline voor ons gezamelijk daar zijn ze dus ook heel veel te vinden.
Dochter van 9 maand speelt overal en nergens mee, vindt veel leuk. Zij heeft ook een pop maar speelt er nog niet veel mee.

Haai
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2718
Lid geworden op: 31 mar 2003 20:22
Contacteer:

Re: Kinderen en speelgoed

Berichtdoor Haai » 26 aug 2010 20:30

LauraC schreef:
Haai schreef:Hoe maak je dat Laura? Eigenlijk wel leuk om met dit weer een keertje te doen.
En als Michael dat een halfuur volhoudt moet het wel heeeeel erg leuk zijn toch?

Heel simpel:
2 koppen bloem
2 koppen zout
2 eetlepels plantaardige olie
1 kop (warm) water
Bloem en zout door elkaar mixen, water en olie mixen en dan alles bij elkaar in een grote kom. Ik doe dan bij het water nog wat goedkoop vanille extract zodat het lekker ruikt. Daarna verdeelde ik het in 4 stukken en goot op ieder stuk een ander kleurtje voedingskleurstof en dan in je handen kneden. Het ziet er dan eerst wat gemarmerd uit maar naarmate je ermee speelt, wordt het een egaal kleurtje. Luchtdicht verpakken in plastic zakje of plastic folie en dan in de koelkast. Als het te droog is, wat meer water/olie erbij, te nat meer bloem.


Dank! Morgen maar eens een kilootje bloem halen :D

Sterretje
Moderator
Berichten: 1461
Lid geworden op: 11 sep 2002 13:51

Re: Kinderen en speelgoed

Berichtdoor Sterretje » 26 aug 2010 20:43

Buiten: schommel, touwladder, glijbaan, zandbak, loopfiets, ballenbad of tent.
Verder veel friemelen en rommelen met 'nutteloze' materialen.

Binnen: keukentje (kreeg ze 2 weken geleden van mijn broertje, is ze dag en nacht mee aan het spelen) duplo, rijgketting met dierenkralen en boekjes.
Time flies when you have none!

Gebruikersavatar
LauraC
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3818
Lid geworden op: 16 mar 2007 14:14
Locatie: Metheringham

Re: Kinderen en speelgoed

Berichtdoor LauraC » 03 sep 2010 14:21

@Haai: is het nog gelukt met het speeldeeg?

Haai
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2718
Lid geworden op: 31 mar 2003 20:22
Contacteer:

Re: Kinderen en speelgoed

Berichtdoor Haai » 03 sep 2010 15:05

Nou... door alle drukte hier afgelopen week is ben ik nog helemaal vergeten bloem te halen. En ik moet nog eens even kijken waar ik die kleurstof kan krijgen.
Maar morgen gaat Timon met papa koekjes bakken!

(vandaag wilde 'ie vingerverven, 5 min. bezig geweest, alles zat eronder behalve het papier, en toen was 'ie het zat :x )

Gebruikersavatar
LauraC
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3818
Lid geworden op: 16 mar 2007 14:14
Locatie: Metheringham

Re: Kinderen en speelgoed

Berichtdoor LauraC » 04 sep 2010 20:48

Michael en z'n deeg ;)
Afbeelding

J.A.
Sergeant
Sergeant
Berichten: 393
Lid geworden op: 07 mei 2010 10:08

Re: Kinderen en speelgoed

Berichtdoor J.A. » 06 sep 2010 09:37

Sluban...bah, ik heb voor onze oudste 2 een hele serie ervan gekocht, meer dan 60 euro,
maar het is echt WAARDELOOS!!! :-&
Nooit kopen dus! Ik vind het echt jammer van m'n geld, en had ze dan toch liever 1 ding gegeven van Lego,
dan een hele serie van Sluban... :(

Hier spelen ze veel buiten met schommel, trekker, fietsen, poppenwagens e.d.
We hebben sinds kort een houten speelhuisje, dat is ook erg leuk :D
En de trampoline is echt een uitkomst, heerlijk moe-springen iedere dag!

Binnen spelen ze veel met de duplo, trekkers, poppen...kleuren is ook erg in trek,
en veel boekjes lezen enzo!

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Kinderen en speelgoed

Berichtdoor jaccootje85 » 17 sep 2010 14:52

J.A. schreef:Sluban...bah, ik heb voor onze oudste 2 een hele serie ervan gekocht, meer dan 60 euro,
maar het is echt WAARDELOOS!!! :-&
Nooit kopen dus! Ik vind het echt jammer van m'n geld, en had ze dan toch liever 1 ding gegeven van Lego,
dan een hele serie van Sluban... :(


Wij zijn nog niet getrouwd, nog geen kids dus, maar hebben samen wel een hele verzameling lego, dat wil je niet weten! :shock: En daarnaast ook nog een serie LEGO voor 16+. Errug leuk!! :D Ook heeft Steven een hele legerverzameling van Sluban. WAARDELOOS wil ik het niet noemen. Sommige stukjes passen inderdaad niet goed in elkaar, maar ik vind t erg leuk! Daarom vind ik het jammer dat LEGO deze onderwerpen niet zelf op de markt heeft gebracht. Ik vind t echt heel leuk om mee te spelen, ook al ben k 25 :-$ Mn vriend is ook militair, dus die vindt t ook prachtig. Dus als we strax een huisje hebben, hebben we sowieso 1 kamer minder in gebruik... die staat vol met LEGO en Sluban :lol:

En om kinderen niet met legerspeelgoed te laten spelen, vind ik onzin. Als ze eenmaal die interesse hebben en ze kunnen er leuk samen in spelen, waarom zou je dat dan tegenhouden? Tegenwoordig is het leger niet zo gewelddadig meer als vroeger toen er man-tegen-man gevochten werd. Ik zou er geen problemen mee hebben als mijn kinderen daarmee willen spelen.
Szent az Úr


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten