Kinderen en speelgoed

Moderators: Memmem, Moderafo's

J.A.
Sergeant
Sergeant
Berichten: 393
Lid geworden op: 07 mei 2010 10:08

Re: Kinderen en speelgoed

Berichtdoor J.A. » 17 sep 2010 14:55

Als ze nog niet eens met een koets kunnen spelen,
omdat de wielen niet meer eraan kunnen, wat heb je er dan aan?
dan noem ik het: WAARDELOOS!!!

want als het kapot in de kast staat, is dat dan kwaliteit??

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Kinderen en speelgoed

Berichtdoor paprikameisje2 » 17 sep 2010 15:16

hier nu ook blokken gewone houten houtkleurig en gekleurden. op de rommelmarkt nog wat blokken gehaald en plastic diertjes, trekkertje en wat autootjes.. en ze speelt er al uren mee!

Gebruikersavatar
LauraC
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3818
Lid geworden op: 16 mar 2007 14:14
Locatie: Metheringham

Re: Kinderen en speelgoed

Berichtdoor LauraC » 17 sep 2010 15:17

jaccootje85 schreef:En om kinderen niet met legerspeelgoed te laten spelen, vind ik onzin. Als ze eenmaal die interesse hebben en ze kunnen er leuk samen in spelen, waarom zou je dat dan tegenhouden? Tegenwoordig is het leger niet zo gewelddadig meer als vroeger toen er man-tegen-man gevochten werd. Ik zou er geen problemen mee hebben als mijn kinderen daarmee willen spelen.

Tegenhouden misschien niet, maar ik ga het niet aanmoedigen. Als mijn man bijna wekelijks de kisten van soldaten die in Afghanistan zijn gestorven uit een vliegtuig moet dragen en nog steeds schrikt als hij 'Amazing Grace' op een doedelzak hoort spelen (dit deden ze in Irak bij een repatriatie) dan vind ik het niet kies om mijn zoon daar luchtig mee te laten spelen 8-[

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Kinderen en speelgoed

Berichtdoor ajl » 17 sep 2010 15:24

Ik kan mij dat heel goed voorstellen laura! Mijn man heeft hetzelfde :wink: Ik had mij dat nooit gerealiseerd, maar wij spraken er pas over ( mede nav dit topic) en hij gaf hetzelfde aan.

Max
Mineur
Mineur
Berichten: 182
Lid geworden op: 07 mei 2007 18:10

Re: Kinderen en speelgoed

Berichtdoor Max » 25 jun 2011 16:18

Ik dacht dat mijn vraag het beste in dit topic paste: hoe gaan jullie om met (vooral) jullie eigen buitenspeelgoed en de kinderen uit de buurt? Mogen bv. de buurkinderen ook op de nieuwe fiets van je kind of juist niet? Waar trek je de grens? Laat je dit je kind bepalen of bepaal je het zelf? Natuurlijk moeten kinderen leren delen, maar moeten ze altijd delen als een ander kind erom vraagt of mogen ze ook 'nee'zeggen?
Ben benieuwd naar jullie visie!

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Kinderen en speelgoed

Berichtdoor Mortlach » 25 jun 2011 17:12

Het lijkt me nogal van de leeftijd van het kind afhangen, maar ik denk niet dat ik mijn kind zou 'dwingen' (even een sterke term) om zijn of haar nieuwe fiets met anderen te delen. Een fiets is toch wat anders dan een bal of een hoepel. Dan natuurlijk wel uitleggen dat als een ander een nieuwe fiets heeft, hij of zij ook 'Nee' mag zeggen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Kinderen en speelgoed

Berichtdoor paprikameisje2 » 25 jun 2011 17:35

hier kinderen op eigen fiets. En als ze geenf iets hebben pech! straks zeker die mooie van onze juul afgerost worden door een ander. Dacht het niet. Als een kind op een fiets kruipt is het een teken voor die ouders dat ze een fiets willen! En tegenwoordig zijn ze voor 10 euro te halen op mp. Jammer dan.

Hier staat op ander buitenspeelgoed allemaal onze naam. In de buurt is het nogal zo dat ik de enige ben die speelgoed toelaat butien, met het gevolg dat alel kinderen er mee spelen, dat is het probleem niet, maar zou het vervelend vinden als het zoek raakt of bij een ander binnen komt te liggen.

Julia mag van mij een ander van haar fiets 'jagen' met de mededeling, je hebt zelf eenf iets, dus ga maar op je eigen fiets. Hier hebben ze ook allemaal een fiets van haar leeftijd, dus dan is het makkelijker te zeggen. Met de oude driewieler of haar loopauto vind ik anders, maar haar fiets hoop ik toch dat ze daar nog een jaar of twee mee kan doen, zodat ze straks als ze in groep drie naar de gym moet fietsen een wat grotere kan krijgen.

Gebruikersavatar
LauraC
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3818
Lid geworden op: 16 mar 2007 14:14
Locatie: Metheringham

Re: Kinderen en speelgoed

Berichtdoor LauraC » 25 jun 2011 18:07

Delen mag, ik ben er sowieso altijd bij dus als het te gek wordt grijp ik in. Maar als Michael het niet wil, dan zeg ik ook gewoon tegen hem dat hij 'nee' mag zeggen. En dan gebeurt het ook niet ;)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Kinderen en speelgoed

Berichtdoor Mortlach » 25 jun 2011 19:03

Het hangt ook van de prijs af, als je voor jezelf weet dat als de fiets in de prak wordt gereden, je de dag erna een nieuwe haalt, dan is het niet zo'n probleem natuurlijk. (aan de andere kant, welke boodschap geef je daarmee af?) Met een wat duurdere fiets wordt dat wat anders, dan hoef je niet te verwachten dat je kind zijn/haar fiets 'op het spel zet'
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Max
Mineur
Mineur
Berichten: 182
Lid geworden op: 07 mei 2007 18:10

Re: Kinderen en speelgoed

Berichtdoor Max » 25 jun 2011 19:58

Fijn om te lezen dat er meer zo over denken wat betreft het voorbeeld van de fiets. Eigenlijk vond ik het ook logisch maar toch 'twijfelde' ik een beetje. Dat komt omdat onze kinderen heel veel met een gezin uit de buurt spelen en die kinderen zijn totaal niet zuinig op hun spullen. Onze dochter mocht bv wel gelijk op de nieuwe fiets van het buurmeisje. Dus had ik even zoiets van: kan ik dat dan de buurkinderen wel verbieden straks als dochterlief een nieuwe fiets heeft? Maar aan de andere kant: ik stel mijn eigen regels en wat een ander doet moet hij/zij zelf maar weten, toch? Kinderen zijn heel goed in staat te onderscheiden bij wie welke regels gelden...

Herken de situatie van ppm wel ja: wij hebben behoorlijk wat buitenspeelgoed en het buurgezin nauwelijks. Natuurlijk is het prima als ze ermee spelen, maar als ze er ruzie om gaan maken kunnen ze de tuin uit als ze het niet kunnen oplossen. (Ligt uiteraard ook wel aan de leeftijd van het betreffende kind.) En soms word ik er wel een beetje moe van, dan doe ik de poort op slot. :oops:

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Kinderen en speelgoed

Berichtdoor paprikameisje2 » 25 jun 2011 20:02

max: we staan er dus hetzeflde in. Hier is het een keer waarschuwen en dan gaan ze achter de drempel. Dan mogen ze niet meer bi jmij achter spelen. Hier is een peutertje die behoorlijk de grenzen zoekt. Zo had julia en nog een meisje met een klein lepeltje bakjes aan het volscheppen, toen ze eraan kwam en met een noodgang de bakjes omkiepte. Tja.. dat hoef ik dus echt geen tweede keer te zien. Of het gooien met zand. Vooral als marijn ook in de zandbak zit.. echt niet!! dan gaan ze maar!! dan vragen ze zelf maar of ze een zandbak in de tuin mogen, we zijn de enige in onze straat met een zandbak :shock: Omdat ze anders zand binnen krijgen. Nou ik krijg echt geen zand binnen. De deur gaat op de knip en als er wat is, ben ik vaak buiten, en anders voor, dan lopen ze maar om> geen gewandel doro me huis.

Toen juul op de fiets van ons buurmeisje ging kruipen hebben we er direct eentje voor haar gehaald en direct gezegd. Ieder op eigen fiets!

Max
Mineur
Mineur
Berichten: 182
Lid geworden op: 07 mei 2007 18:10

Re: Kinderen en speelgoed

Berichtdoor Max » 25 jun 2011 20:21

Haha, grappig te lezen ppm! Als hier zand wordt gegooid kunnen ze gelijk de tuin uit. Of naar binnen, als het mijn eigen kind is. En zand krijg ik wel binnen, maar alleen bij de mat van de keuken. Ze mogen niet verder dan de mat en zeker niet door het huis heen met hun zandschoenen/voeten. Idd. is de zandbak bij ons erg geliefd in de buurt! Maar soms ben ik het echt zat. Mijn kinderen moeten zich wel veilig voelen in onze tuin. Onze tuin is ook weer geen allemansplek, het is wel 'ons terrein' voor de kids!
Nu ik dit zo opschrijf staat het behoorlijk streng eigenlijk 8) ... maar goed, ik voel me er goed bij en de kids blijkbaar ook want die vinden duidelijke regels heerlijk.

Schipje
Majoor
Majoor
Berichten: 1507
Lid geworden op: 13 feb 2010 17:19
Locatie: Zuid-Holland-Zuid

Re: Kinderen en speelgoed

Berichtdoor Schipje » 25 jun 2011 21:03

Of het nu een fiets is of wat anders... als een kind iets nieuws heeft dan moet het eerst zijn eigen eigendom nog worden voor dat het met anderen gedeeld kàn worden. Vind het ook heel logisch dat je zoiets verbied.

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Re: Kinderen en speelgoed

Berichtdoor *Annet* » 26 jun 2011 12:29

Waar ik eerst woonden hadden we dit probleem ook, was het al bijna vergeten. Tot ik dit las. Het is echt wel es moeilijk om grenzen te stellen. Net zoals bijv. laat je buurkinderen toe in je eigen zwembad? Ik vind het niet zo fris. Wij hebben een redelijk grote waar flink veel water in moet en van mijn eigen kinderen weet ik hoe vaak ze onder de douche gaan bijv. Mogen ze wel bij de buren in het zwembadje maar vond het zo moeilijk wat ik dan moest zeggen tegen de buurkinderen als kindlief ze uitnodigde om bij ons te komen. Op gegeven moment heb ik gewoon gezegd: het is ons zwembad, ons water, onze tuin en onze kinderen gaan in ons zwembad en niet bij een ander. Behalve als het water ververst moest worden, dan waren ze welkom :mrgreen: Soms lijkt het wel of je niet eens baas bent over je eigen plaats. En daar moet je voor uitkijken, ze lopen gerust bij je op de plaats als je er zelf niet bent.
ja, dat is mijn mening dan he.....

pol
Majoor
Majoor
Berichten: 2482
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:47

Re: Kinderen en speelgoed

Berichtdoor pol » 26 jun 2011 12:42

Wij zijn vorig jaar hier komen wonen en nog heel weinig buitenspeelgoed voor de kids. Dus die zwerfden alle vrije middagen bij de buren waar de tuin een halve speeltuin is.
Ze zijn daar welkom, maar we willen het niet, dus nu hebben we een speeltoestel gekocht en dat komt morgen en na onze vakantie bouwen we dat op.


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten