Kinderen en speelgoed

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Kinderen en speelgoed

Berichtdoor paprikameisje2 » 26 jun 2011 18:38

max, zo streng is het niet. Ik zit nu met juila in de fase dat juila mooier speelt met kindjes erbij, alleen met amrijn is het een gigantisch drama, dus zo samen vind ik het beter.

En dat zwembad, als het zo grote is logisch. Hier wordt er 1 op gezet voor alle buurkindjes, een kleintje van de action en tegenwoordig staat er nog een kleintje naast voort alel 1 jarige ukkies!

Ieder is gebaat bij strenge regels, dat merk ik wel hier, hoef maar weinig te zeggen, ze hebben aan een half woord genoeg!@

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Kinderen en speelgoed

Berichtdoor Mortlach » 26 jun 2011 19:25

pol schreef:Ze zijn daar welkom, maar we willen het niet,


Hoezo niet?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

pol
Majoor
Majoor
Berichten: 2482
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:47

Re: Kinderen en speelgoed

Berichtdoor pol » 26 jun 2011 19:30

omdat ze elke vrije minuut daar hangen...

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Kinderen en speelgoed

Berichtdoor paprikameisje2 » 26 jun 2011 20:40

zou jij dat wel willen? weet niet hoe oud ej bent, kinderne wel of niet. Ik zou het ook niet willen hebben dat mijn kinderen altijd bij een ander in de tuin hangen. Ieder heeft recht op zijn eigen privacy, niet iedereen durft goed aan te geven dast ze het niet willen. Nee. snap je volkomen Pol.

pol
Majoor
Majoor
Berichten: 2482
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:47

Re: Kinderen en speelgoed

Berichtdoor pol » 26 jun 2011 21:13

paprikameisje2 schreef:zou jij dat wel willen? weet niet hoe oud ej bent, kinderne wel of niet. Ik zou het ook niet willen hebben dat mijn kinderen altijd bij een ander in de tuin hangen. Ieder heeft recht op zijn eigen privacy, niet iedereen durft goed aan te geven dast ze het niet willen. Nee. snap je volkomen Pol.


Dat vind ik ook en daarom nu even een fikse uitgave, dan hebben ze hier ook veel te doen en het buurjochie is hartelijk welkom hoor, maar niet van smorgens vroeg tot 's avonds laat en dat iedere dag.
Dat hadden we in ons oude huis en daar heb ik ook paal en perk aan gesteld.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Kinderen en speelgoed

Berichtdoor Mortlach » 26 jun 2011 22:26

Als je kind welkom is, dan is het welkom en als ze je kind beu zijn, dan sturen ze het toch gewoon naar huis?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Re: Kinderen en speelgoed

Berichtdoor *Annet* » 27 jun 2011 06:07

Sommige kinderen zijn echt zo brutaal dat ze gewoon steeds blijven komen. Ook al worden ze terug gestuurd. Of is je eigen kind lief aan het spelen, staan ze steeds te roepen bij de poort (als ie op slot is) .... ik wil met je spelen, kom je ook op het plein spelen? Kind zeuren en die moeder balen.
ja, dat is mijn mening dan he.....

pol
Majoor
Majoor
Berichten: 2482
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:47

Re: Kinderen en speelgoed

Berichtdoor pol » 27 jun 2011 06:12

Dat heb ik ook gezegd hoor, als ze het zat zijn moeten ze terug.
Nog geen last gehad van zeurende kids hier aan de poort.

Max
Mineur
Mineur
Berichten: 182
Lid geworden op: 07 mei 2007 18:10

Re: Kinderen en speelgoed

Berichtdoor Max » 27 jun 2011 20:01

Niet iedereen doet dat dus nee, kinderen wegsturen: hier viste ik m'n eigen kids pasgeleden uit de tuin van de buren, bleek dat daar alle kinderen al aan tafel zaten! Ik schaamde me naar, en heb gezegd dat als zij gaan eten, ze onze kinderen ook weg moeten sturen. Maar dat doen ze gewoon niet. Toppunt was een keer dat de buurkinderen niet meer in het zwembadje mochten en moesten aankleden. Tot mijn grote verbazing zaten mijn kinderen er wel prinsheerlijk in! Ik boos natuurlijk want dacht dat ze het er van namen! Nee, ze mochten nog wel even van de buurvrouw want ze kwamen net in hun tuin toen haar kids er eigenlijk uit moesten. Dan denk ik: hebben ze toch pech?! Jammer dan... Maar goed, het blijkt dat niet iedereen er zo over denkt.

Annet, inderdaad, zoals jij het beschrijft voel ik me ook weleens. Maar ik heb besloten dat ik bepaal wat er in onze tuin gebeurt en wat een ander in zijn tuin toelaat is niet mijn zorg.

ppm: zie topic over HSK: dochterlief is er dus bij gebaad als ik zelf beslis dat het nu een middag rustig is in onze tuin, dus zonder buurkinderen. Dus gaat dan de poort een middag op slot. Ik heb het haar duidelijk uitgelegd en ze begrijpt dat het niet als straf is. Bedoelde je dat met streng?

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3923
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:28

Re: Kinderen en speelgoed

Berichtdoor TheKeimpe » 27 jun 2011 20:18

Wat wel irritant is, is als ouders denken dat hun kinderen niet bij je mag spelen, en je zelf daar helemaal geen moeite mee hebt.

Vlak na de geboorte van onze jongste kwam er regelmatig een vriendje spelen in de achtertuin. De oudste twee vonden het geweldig, (en voor ons was het lekker rustig, met een vriendje erbij verkozen ze de achtertuin boven binnen spelen), maar het vriendje mocht niet meer van zijn moeder, het zou te druk voor ons zijn... Kom op zeg, dat kunnen wij zelf wel bepalen of het te druk is. Ik kreeg het alleen niet met goed fatsoen aan de moeder uitgelegd en heb het toen verder maar zo gelaten, het is ook weer hun opvoeding en daar wil ik mij niet in mengen.

Hier zijn de ervaringen met Sluban nog steeds slecht, van alles breekt.

Schipje
Majoor
Majoor
Berichten: 1507
Lid geworden op: 13 feb 2010 17:19
Locatie: Zuid-Holland-Zuid

Re: Kinderen en speelgoed

Berichtdoor Schipje » 28 jun 2011 07:06

The Keimpe,

Dat kan toch ook gewoon goed bedoelt zijn van die moeder? Het is heus niet verkeerd om rekening met anderen te houden, het lijkt mij irritant als moeders altijd maar wachten tot een ander een grens aangeeft.

Pol, ik vind dat je groot gelijk hebt.
Ik zou niet willen dat onze kinderen bij anderen spelen als ik ze niet uitdrukkelijk toestemming gegeven heb.

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Kinderen en speelgoed

Berichtdoor paprikameisje2 » 28 jun 2011 07:28

TK: Het isook niet erg als julia een keer bij een ander speelt, maar dagelijks bij een ander over de vloer, neeh, dat vind ik niet horen. Zo zitten ze vaak bi jons in de zandbak, de hele buurt, overigens alleen buurkindjes uit dit blok. Ze kwamen van twee/drie straten verderop om bij ons in de zandbak te komen spelen, tja.. die stuur ik toch echt weg, sorry. We hebben geen mega tuin en julia mag van mij zelf niet zover. Dus die hoeft geen contact nog met die kinderen. Overigens zijn die ook ouder en ben ik ook niet altijd blij met de woorden die ze zeggen.

Doen jullie ook, als de kinderen in de tuin spelen bij je, kinderen berispen als er woorden komen die je nit wilt horen? of corrigeren van een ander kind? IK doe dat namelijk wel, maar krijg dan nog we eens mensen over mj heen. Maar het is mijn tuin en als ik gevloek hoor, zeg ik daar wel wat van, of gooien met zand... idem.

Max; met strenge regels bedoelde ike igenlijk meer regelmaat en structuur. Daarbij is het ook gewoon handig om aan te geven waar de grenzen liggen zodat een kind zich tussen die grenzen akn bewegen.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Kinderen en speelgoed

Berichtdoor ajl » 28 jun 2011 07:53

Vanaf welke leeftijd mogen jullie kinderen alleen buiten de poort spelen? Onze zoon wordt 3 deze zomer, maar speelt eigenlijk altijd nog binnen het hek.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Kinderen en speelgoed

Berichtdoor MissF » 28 jun 2011 07:59

Wat hadden wij het heerlijk vroeger, we woonden aan een speeltuin, en daar speelden we altijd met elkaar, al vanaf heel jong. Met een jaar of 1,5 ging je al buiten de poort, in het speeltuintje zaten altijd wel moeders die opletten. En ook in de tuin mochten we altijd spelen van mijn moeder. Dat was echt heerlijk. Ik kan me nu niet zo voorstellen dat ze nooit eens baalde, maar er liepen altijd kinderen in en om huis bij ons. En dan maakte een moeder een keer een flinke kan limonade, plastic bekers erbij, en iedereen die wilde kreeg. Zo makkelijk.
Hier zal het wel iets anders gaan, we wonen aan een te drukke weg om Jurian al snel buiten het hekje te laten spelen, maar ik zou het geen probleem vinden als er hier kinderen komen spelen hoor. Het gaat er toch om dat hij geniet, en dat doet hij nu eenmaal meer met andere kinderen erbij. Het zou van mij niet hele dagen hoeven, maar ik denk dat ik er geen probleem van zou maken als het elke dag is hoor. Daarom hadden wij vroeger al, en wij nu, de zondag als dag dat we lekker niks doen. Vroeger ging dan altijd al de poort op slot, en speelden we binnen de poort. Niet uit principe, maar gewoon om 1 dag als gezin samen te zijn. En ook die zondagen waren heerlijk.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Kinderen en speelgoed

Berichtdoor Evelien » 28 jun 2011 08:14

Ja zo'n pleintje of hofje waar wat atributen staan is heel leuk voor kinderen.
Bij ons was het wel zo: is de poort dicht of op slot dan werd er niet bij ons binnen of in de tuin gespeelt door de andere buur kinderen. En op zaterdag pas na 10 uur (s'ochtends).
Wij speelden als kind ook veel buiten.

In de zomer werden er ook vaak pannenkoeken gebakken en zat de tuin ook vol met buurtkinderen.


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten

cron