Kinderen en speelgoed

Moderators: Memmem, Moderafo's

geaaart
Verkenner
Verkenner
Berichten: 69
Lid geworden op: 25 aug 2010 10:15

Re: Kinderen en speelgoed

Berichtdoor geaaart » 19 dec 2011 11:21

Hallo Sabra,
Ik weet dat het tegen "dovemansoren" gezegd is maar mijn nekharen gaan toch elke keer weer overend als ik dergelijke onverdraagzaamheid lees van een gelovig mens. Het verbaast me ook een beetje dat er niet véél meer gelovigen reageren hier tegen deze fundamentalistische medegelovige.
Ik neem aan dat hij met "geregem." een gereformeerde gemeente bedoelt. Nou als hij daar nu bij zit dan wens ik zijn medegemeente genoten veel plezier met deze onverdraagzame meneer. Maar misschien past hij ook wel beter bij het beeld wat sommige Gereformeerden uitdragen ? Hoewel er tegenwoordig wel 9 verschillende gereformeerde afscheidingen van elkaar zijn in NL dus waar zou hij nou lid van geworden zijn ? Je weet met zoveel verschillende stromingen ook niet meer wie waar nou precies wel in gelooft of juist niet ? Alleen al die afscheidingen lijkt mij al een teken van grote onverdraagzaamheid ten opzichte van elkaar. Maar misschien snap ik er niet zoveel van ?
En misschien mogen ze bij de Pinkstergemeente wel blij zijn dat hij overgestapt is ?

Merisja
Luitenant
Luitenant
Berichten: 652
Lid geworden op: 15 feb 2008 19:10

Re: Kinderen en speelgoed

Berichtdoor Merisja » 19 dec 2011 12:44

geaaart schreef: Het verbaast me ook een beetje dat er niet véél meer gelovigen reageren hier tegen deze fundamentalistische medegelovige.


Ik denk dat niemand meer zin heeft om op die onzin te reageren... Het verzandt toch altijd weer in een zinloze discussie. Door niet te reageren zeg je soms meer dan door wél te reageren. Tenminste, dit is mijn gevoel hierbij :) 'k Heb helemaal geen zin om op die onzin in te gaan.

Sterretje
Moderator
Berichten: 1461
Lid geworden op: 11 sep 2002 13:51

Re: Kinderen en speelgoed

Berichtdoor Sterretje » 19 dec 2011 21:09

We STOPPEN met deze discussie. Als jullie verder willen praten, open een nieuw topic!

KINDEREN EN SPEELGOED :-oo
Time flies when you have none!

Max
Mineur
Mineur
Berichten: 182
Lid geworden op: 07 mei 2007 18:10

Re: Kinderen en speelgoed

Berichtdoor Max » 19 dec 2011 22:43

Vanaf wanneer laten jullie de kinderen computerspelletjes doen?
Ik ben er zelf falikant op tegen, al is het memorie of puzzelen... Pasgeleden was m'n dochter van 5 wat ziekjes en ze wist niet wat ze moest doen. Toen heb ik haar ff achter de laptop gezet met puzzeltjes van de duplosite. Nu hoopt ze dat ze binnenkort weer ziek is... :lol:
Gelukkig vraagt ze verder nergens om omdat ze weet dat ze alleen mag als ze echt ziek is. Ikzelf doe ook nooit spelletjes op de computer dus ze ziet het nooit.
Wil dit zo lang mogelijk ontmoedigen maar besef wel dat je het met een oudste langer uit kunt stellen dan bij de volgende kinderen. Ben eigenlijk wel benieuwd hoe andere ouders hiermee omgaan?

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Kinderen en speelgoed

Berichtdoor paprikameisje2 » 19 dec 2011 22:59

hier mag ze alleen op mijn mobiel wat educative spelletjes spelen.. jaja.. bezit ook een giga samsung nogwattes nogwatters... :)

verder nog niks met de computer, ze snapt er ook niks van. Al zal het snel anders zijn. op school wordt er direct geoefend met muisvaardig worden... ben benieuwd hoelang het hier nog duurt.

Heb hier wel de regel dat ikzelf overdagook zo min mogelik achter de pc zit. Hoe meer ik er achter zit, hoe meer zij ook zal denken dat ze ook mag.

Haai
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2718
Lid geworden op: 31 mar 2003 20:22
Contacteer:

Re: Kinderen en speelgoed

Berichtdoor Haai » 19 dec 2011 23:37

Timon doet hier geregeld wat op de laptop, spelletjes van de nijntje-site bijvoorbeeld. Als het aan hem ligt zit hij iedere dag achter de laptop, maar dat houd ik toch een beetje binnen de perken. Verder heb ik er geen problemen mee als hij zo af en toe wat doet.
(hij heeft trouwens een erg goeie smoes om op de laptop te mogen: 'ik heb buikpijn en die gaat alleen maar over als ik op de laptop mag' :lol: )

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Kinderen en speelgoed

Berichtdoor MissF » 20 dec 2011 08:57

Ik denk dat computerspelletjes gewoon steeds meer komen. Als ik de jongeren op mijn werk zie, die hebben tig apparaten waar ze van alles mee kunnen. Dat is de hele cultuur gewoon.
Jurian doet nog geen spelletjes, maar ik zag van die kinderlaptopjes, en ik denk dat we die maar voor zijn verjaardag vragen, want ik vermoed dat hij dat wel geweldig zal vinden. MAar dan nog zit er een grens aan.

Ik heb gister trouwens via marktplaats een fiets voor hem gekocht. 12,5 inch met zijwieltjes. Jammer genoeg is onze tuin nog niet echt geschikt om in te fietsen. Eigenlijk wilden we hem pas een fiets geven in de zomer, zodat ik voor het huis kan zitten en hij langs de stoep kan fietsen, maar het ding was zo goedkoop en dichtbij, dan toch maar voor zijn verjaardag geven :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Pluk01

Re: Kinderen en speelgoed

Berichtdoor Pluk01 » 20 dec 2011 10:46

@Missf: leuk zeg! zo'n fiets! Is hij groot genoeg om al bij de trappers te kunnen?

Hier nog geen spelletjes op de computer, maar wel educatieve dingen op de ipad, zoals puzzeltjes etc. Hij leert er best veel van en vindt het erg leuk. Maar inderdaad zit er een beperking aan. Voornamelijk in het weekend een poosje en heel soms door de weeks als extraatje. Heb er niet zo'n moeite mee, heb liever dat hij dat doet als dat hij steeds voor de tv filmpjes zou zitten kijken. Al mag hij dat ook af en toe best eens. Hij is op het moment helemaal weg van thomas de trein en van kleine rode tractor. Zo schattig hoe hij die verhalen naverteld!

Merisja
Luitenant
Luitenant
Berichten: 652
Lid geworden op: 15 feb 2008 19:10

Re: Kinderen en speelgoed

Berichtdoor Merisja » 20 dec 2011 10:59

Hier zitten de meiden geregeld achter de computer, filmpjes kijken maar ook spelletjes doen. Sinds sinterklaas hebben ze een DS en een Vtech, waar ze ook geregeld mee bezig zijn. Ik hou wel in de gaten hoe lang ze er achter zitten, maar ze zijn er elke dag wel mee bezig. Daarnaast zijn ze ook nog heel veel aan het knutselen, met de barbies en het playmobile aan het spelen enzo, ik vind dat ook heel belangrijk. Zolang het 'echte' spelen ook nog wordt gedaan mogen ze van mij best wel achter de computer, de DS of de Vtech. En anders lassen we gewoon 'echte-speeltijd' in 8)

Sophie77
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1377
Lid geworden op: 16 jun 2010 08:48

Re: Kinderen en speelgoed

Berichtdoor Sophie77 » 20 dec 2011 11:25

Onze jongste twee (4,5 jaar en 2 jaar) doen nog niks met de computer en zo lang ze er niet naar talen, laten we dat zo.
De jongens van 9 mogen computeren bij bepaalde gelegenheden (nadat we bij de kapper geweest zijn bijv. ) en de twee oudsten (13 en 11) hebben elke week bepaalde tijden waarop ze er achter mogen voor spelletjes. Schoolwerktijd valt daar buiten natuurlijk.

Eerder hadden alle jongens standaard 3 uur per week, maar het was elke keer herrie als die tijd om was, ook met gebruik van Kliktime. Sowieso vond ik dat ze -omdat ze met elkaar meekijken- erg veel uren per week achter een beeldscherm zitten. Ik baalde er op een gegeven moment zó erg van dat ze allemaal een maand niet mochten (behalve voor schoolopdrachten dan).

Erna zijn we er weer mee begonnen, maar nu veel minder en op vaste tijden. Dat werkt prima, iedereen weet waar hij aan toe is. Ik weet dat het niet veel tijd is vergeleken bij andere kinderen en natuurlijk mopperen ze er ook weleens over, maar ze leren mijns inziens -sociaal gezien- veel meer als ze samen met vriendjes of broers met de lego spelen, voetballen of een spelletje doen en dat is nog gezonder ook :wink: (buitenlucht, beweging).

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Re: Kinderen en speelgoed

Berichtdoor *Annet* » 20 dec 2011 18:34

Mijn oudste 2 hebben beiden zelf een laptop gekocht. Levert ook de nodige discussie's op 'want ik heb hem toch zelf betaald!'

De regel hier is na half 5 mogen er beeldschermen aan.
ja, dat is mijn mening dan he.....

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Re: Kinderen en speelgoed

Berichtdoor trijntjejohanna » 21 dec 2011 10:51

Milan mag na het koekje en drinken 's middags (of na het eten als hij 's middags vrij is een uurtje op de computer ..
Matteo gaat af en toe op de laptop maar die heeft er nog niet echt veel interesse in.. al kan hij zich er verder prima mee redden.. hij was laatst zo verbaasd dat iemand in zn klas niet wist wat een muis was en wat ie er mee moest :lol:

juf zei ook je kan precies zien wie thuis op de computer mag en wie niet.. sommigen gaan er dan achter zitten alsof het een televisie is :lol:

Gebruikersavatar
jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1288
Lid geworden op: 14 sep 2004 19:38
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Kinderen en speelgoed

Berichtdoor jeepeecee » 04 apr 2012 19:42

Wie kent ze nog, de luistersprookjes boeken van lekturama :) Heb nu de hele verzameling op mp3 en het grootste gedeelte van de boeken heb ik. H. vind het nu al leuk, vooral Heidi :D
Afbeelding

Anne 80

Re: Kinderen en speelgoed

Berichtdoor Anne 80 » 05 apr 2012 14:51

jeepeecee schreef:Wie kent ze nog, de luistersprookjes boeken van lekturama :) Heb nu de hele verzameling op mp3 en het grootste gedeelte van de boeken heb ik. H. vind het nu al leuk, vooral Heidi :D


Ge-wel-dig! Mijn moeder heeft onze rood met gele bijna kapot gedraaide cassettebandjes met de boeken ooit weggeven toen wij er niks meer mee deden. Ik vind dat nog steeds jammer.
Ik ga eens op MP kijken. De koning zonder kleren, Aldo en de vliegende stopzuiger, Repelsteeltje... Ping, volgende bladzijde!

Trekkerliefhebber
Verkenner
Verkenner
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 nov 2015 12:32

Re: Kinderen en speelgoed

Berichtdoor Trekkerliefhebber » 04 nov 2015 12:49

Ik zie dat dit forum al een tijdje loopt, toch blijft speelgoed van alle tijden en blijft het dus leuk om kennis met elkaar te delen.

Zelf heb ik niet zoveel ervaring met Sluban maar als ik dat zo lees lijkt het mij niet speelgoed wat ik voor mijn kind zou kiezen. Uiteindelijk willen we toch allemaal het beste voor onze kinderen :wink:

Mijn zoontje van 5 speelt nu al 2 jaar met prachtige trekkers van Bruder, deze zijn ideaal voor buiten en in de zandbak. Vaak komen vriendjes langs en willen dan vooral met dat speelgoed spelen. Zelf ben ik laatst een website tegengekomen met heel veel boerderij speelgoed *neem even contact met Henkie op om te adverteren*. Hier hebben ze een heel groot aanbod van boerderij speelgoed, dieren en bouwmachines, erg leuk om eens rond te neuzen. Zeker als je ook zoals Bumpa diertjes van Schleich hebt.


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten