Zwanger deel 8

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
LauraC
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3818
Lid geworden op: 16 mar 2007 14:14
Locatie: Metheringham

Re: Zwanger deel 8

Berichtdoor LauraC » 04 okt 2010 18:26

MissF schreef:Ik snap zelf niet zo heel erg dat je het belangrijker vindt dat je kind gelukkig is dan dat het gelovig is. Ik heb liever dat mijn kind zijn hele leven ongelukkig is, als hij maar bij God komt in de hemel uiteindelijk, want dat eeuwige leven duurt veel langer dan zijn aardse.
Maargoed, hoe je het ook went of keert, iedere ouder wil het allerbeste voor zijn kind, dat lijkt me ook logisch :D

Dat heb ik ook nooit gezegd. Ik vind het enorm belangrijk dat het geloof ook voor mijn kind later mag gaan betekenen. Maar dat staat voor mij los van geluk.

cornelia77
Luitenant
Luitenant
Berichten: 580
Lid geworden op: 20 sep 2010 20:29

Re: Zwanger deel 8

Berichtdoor cornelia77 » 04 okt 2010 20:11

Even heel radicaal: hoe kan je (of je kind) gelukkig zijn, als je de Heere niet kent, niet gelovig bent? Voor mij is dat echt onlosmakelijk met elkaar verbonden...

Gebruikersavatar
LauraC
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3818
Lid geworden op: 16 mar 2007 14:14
Locatie: Metheringham

Re: Zwanger deel 8

Berichtdoor LauraC » 04 okt 2010 20:15

cornelia77 schreef:Even heel radicaal: hoe kan je (of je kind) gelukkig zijn, als je de Heere niet kent, niet gelovig bent? Voor mij is dat echt onlosmakelijk met elkaar verbonden...

Maar als jij in een totaal onchristelijke omgeving woont (zoals ik) dan is een antwoord op een vraag als: 'maakt het jou nog wat uit wat het wordt', waarschijnlijk niet 'nee, als het de Heere maar mag leren kennen'. Dan zou ik ervoor kiezen wat anders te zeggen...persoonlijk. Bovendien cornelia....als ouder kun je er niet voor zorgen dat jouw kind dat diepe geluk mag kennen. Maar naar aardse maatstaven is er ook geluk....

Haai
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2718
Lid geworden op: 31 mar 2003 20:22
Contacteer:

Re: Zwanger deel 8

Berichtdoor Haai » 04 okt 2010 20:34

'Als het maar gezond is' klinkt mij toch echt teveel als 'gezondheid is alles', en daar heb ik echt moeite mee. Juist door de ziekte van Sylke hebben wij ervaren dat gezondheid (of het niet hebben ervan) je geluk niet negatief hoeft te beinvloeden. Sterker nog: het heeft in ons geval juist positief gewerkt. Nog dagelijks heb ik van die momenten dat ik overloop van geluk als ik naar Sylke kijk en besef wat een wondertje ze is. Bij Timon heb ik dat natuurlijk ook wel, maar is het allemaal toch wat 'gewoner'.

ajl schreef:En ik denk dat als ik een chromosomenonderzoek zou doen bij mijn kinderen om uit te zoeken of het Down zou hebben, zou ik denk ik ook euforisch zijn als de uitslag 'goed' is, maar ook voor de toekomst van het kind. Dat wordt gewoon heel anders als het een handicap heeft en de zorg blijft dan altijd extra


Euforisch waren wij al, want we hadden net een lief en prachtig kindje gekregen :wink: Die uitslag kon daar gewoon helemaal niets aan veranderen en was voor ons op dat moment echt totaal onbelangrijk.

@Petra: waar ik eigenlijk nog wel benieuwd naar ben... Hoe ervaren jouw vrienden het zelf nu ze een kindje met Down hebben gekregen?

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Zwanger deel 8

Berichtdoor MissF » 04 okt 2010 20:38

Laura, het was ook niet aan jou bedoeld, meer aan Galateia en in het algemeen ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
LauraC
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3818
Lid geworden op: 16 mar 2007 14:14
Locatie: Metheringham

Re: Zwanger deel 8

Berichtdoor LauraC » 04 okt 2010 20:43

MissF schreef:Laura, het was ook niet aan jou bedoeld, meer aan Galateia en in het algemeen ;)

Maakt verder niet uit hoor ;) ik denk dat we weten dat we allemaal het beste voor ons kind willen en hoe men dat uit is voor iedereen anders.

toppie
Sergeant
Sergeant
Berichten: 254
Lid geworden op: 21 apr 2010 14:32

Re: Zwanger deel 8

Berichtdoor toppie » 04 okt 2010 20:46

Voor ons was het absoluut niet meer vanzelfsprekend dat ik de zwangerschappen zou kunnen uitlopen.
Nadat het diverse keren was mis gegaan, konden wij alleen maar hopen en bidden of het kindje alsjeblieft mocht leven na de geboorte.

We hebben ook een kind met een handicap, toch houden we juist heel veel van hem.
Ik moet zo vaak er aan denken dat hij een kind van vele gebeden is geweest!
Na jaren van hopen en bidden en veel verdriet hadden we eindelijk een kindje.

Echt, dan vallen allerlei zaken, zoals gezondheid, gelukkig zijn, op een heel ander plaats.

Gebruikersavatar
LauraC
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3818
Lid geworden op: 16 mar 2007 14:14
Locatie: Metheringham

Re: Zwanger deel 8

Berichtdoor LauraC » 04 okt 2010 21:01

toppie schreef:Echt, dan vallen allerlei zaken, zoals gezondheid, gelukkig zijn, op een heel ander plaats.

Wij hebben een kindje mogen adopteren en tsja...dan heb je ook wel andere perspectieven.

Sterretje
Moderator
Berichten: 1461
Lid geworden op: 11 sep 2002 13:51

Re: Zwanger deel 8

Berichtdoor Sterretje » 05 okt 2010 08:35

En toen waren we weer bij pagina 100!!
Time flies when you have none!


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten

cron