Gezin en financiën deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

654321
Luitenant
Luitenant
Berichten: 574
Lid geworden op: 23 jul 2011 12:47

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor 654321 » 18 okt 2014 11:51

cornelia77 schreef:Zijn die bedragen alleen voor boodschappen of ook voor verzorgingsproducten/cadeautjes en andere dingen die je koopt en vaak met pin betaald?
Wij geven voor ons gezin met 6 personen ongeveer 170 euro uit aan dagelijkse uitgaven. Best wel veel. We zouden daar nog best op kunnen bezuinigen als dat nodig is. Daar zitten dan ook wel dingen als ondergoed, een legging, sokken e.d. bij die je af en toe koopt.


Bij mij zitten verzorgingsproducten en kleine cadeautjes erbij in. Maar dat telt niet aan. Deo neem ik mee bij de supermarkt in een actie 3 voor 3euro en neem dan voorraadje mee. Idem tandpasta, wasmiddel. Kleine kadootjes haal ik vaak als ik iets tegenkom en leg het in de kelder. Hier geef ik ook niet veel aan uit.

Verjaardagskadoos voor eigen kids, dagjes uit/ uiteten (niet dat we dat zo vaak doen ;-)) zit niet bij die 100euro. Dat zien wij als eenmalige uitgaven (wat ook nog een paar keer in het jaar bij elkaar een heel bedrag is)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor Evelien » 18 okt 2014 15:47

Wij hebben hier 1 rekening waar we elke week 130 euro op zetten. Mocht het te weinig zijn dan word er bij gestort zo weet je ongeveer wat er uit gaat.

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor paprikameisje2 » 18 okt 2014 19:42

Evelien schreef:Wij hebben hier 1 rekening waar we elke week 130 euro op zetten. Mocht het te weinig zijn dan word er bij gestort zo weet je ongeveer wat er uit gaat.


dat lijkt mij ook wel wat.. maar hoe zit het dan met de benzine? gaat ie weer uit de andere pot? zo zijn er nog legio voorbeelden waarvan ik dan denk... schieten wij niks mee op! nu is het even alles kopen wat nodig is! we gaan toch sowieso niet op vakantie dan potten we daar wel weer van op:) en als we weer alles kunnen verkopen :) haha!

Kwa kleding.. .goed zoeken. ZO een mooie name it winterjas voor J, 29.90 :) lang leve z alando :) en verder zelf naaien..... t rokje van een kussensloop van de action, oud elastiek had ik nog liggen, voering van een kapot hoeslaken en klaar :) rokje voor 99 cent plus een uurtje werk! oh.. shirtje van de acton was ook 1.79... en dat blijft best wel goed. Tegen de tijd dat het af is, is mevrouw weer eruit gegroeid!
Heb lang zelf niet meer genaaid, maar nu ik een goed a lijn patroon heb voor J ga ik dat zeker veel meer doen.
En.. ik hou van MP!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor Evelien » 18 okt 2014 20:20

Benzine, dat gaat van de zakelijke rekening.
Dit is echt puur de boodschappen.

Haai
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2718
Lid geworden op: 31 mar 2003 20:22
Contacteer:

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor Haai » 19 okt 2014 13:30

Wij zijn met z'n vijven: 2 volwassenen, zoon van 6, dochter van 5, zoon van 4,5 mnd. Maar die laatste kost nog bijna niets: luiers hoef ik niet meer aan te schaffen, hij krijgt volledig borstvoeding en veel kleertjes gekregen/te leen.
Verder ben ik niet echt moeilijk met kleding, ze dragen dus veel tweedehands. Heb hun wintergarderobe v voor totaal €10 aangevuld op de kledingbeurs (had zelf ook wat ingeleverd dus speelde bijna quitte). Wat ik verder nog nodig heb kan wachten tot de uitverkoop.
Boodschappen doen we behoorlijk bewust. Menu's stel ik altijd samen met wat we in de koelkast/vriezer hebben, ik bedenk dus nooit van tevoren wat we gaan eten, maar draai het om: eerst de boodschappen, zodat we kunnen kopen wat in de aanbieding of bijna op de datum is, en dan verzinnen wat we daarmee kunnen eten.
Brood bakken we zelf, en toetjes maak ik vaak zelf met melk van de boer, dat scheelt ook best wat.
Cadeautjes probeer ik zo goedkoop mogelijk te houden. Pas bijvoorbeeld een tas volgeladen bij zeeman voor €2,50.Voorlopig genoeg Cadeautjes voor kinderfeestjes in huis;)

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor paprikameisje2 » 19 okt 2014 13:38

Cadeautjes zo goedkoop.mogelijk? Wij hebben min of meer de afspraak dat we iets geven van dezelfde waarde. Als ik.doosjes lego oo de kop tik voor drie euro.. krijgen ze nog echt iets van 2 euro erbij of gewoo het resterende deel.

Ook voor klasgenootjes doe ik dat zo.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten