Gezin en financiën deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor Evelien » 02 mei 2014 12:06

Oke, op die manier.

Soms vind ik het ook erg lastig wat ik met mijn haar moet, en ik betrap me er soms op dat ik het al vrij snel in een staart doe (wat ik zelf wel prettig vind in m'n werk). Beetje afwisselen is wel leuk idd. grappig om te zien dat de oudjes dan altijd vragen of ik naar de kapper ben geweest. :wink:

Hoe doen jullie het eigenlijk met cadeautjes? Ik merk zelf dat ik heel gemakkelijk een cadeau kaartje/pas koop zodat ze zelf iets kunnen kopen. Is elke keer heel afgezaagd, soms ben ik echt inspiratie loos. Voor meisjes die erg van knutselen houden is de Hema erg leuk. Maar voor jongens, lastig.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor ajl » 02 mei 2014 12:22

Bij de zeeman hebben ze leuke cars autootjes en veel goedkoper dan in de speelgoedwinkel. Of bij Dille en Kamille heb ik pas een leuk dino boek gekocht voor € 6,00. Bij de Hema doet de gereedschapset het ook altijd goed bij jongens of klei, verf en stiften.
Bij de Lidl hebben ze vaak leuke puzzels van WD of Cars. Die waren ook ongeveer 5-7e. Daar heb ik ook pas leuke kleurboeken vandaan ( Bob de Bouwer) altijd goed voor een jonger ventje.
Bij het kruidvat hebben ze rond kerst en sinterklaas hele leuke betaalbare dingen. Meestal sla ik dan wat in.

En het haarprobleem herken ik ook wel. Ik heb het eigenlijk altijd los, maar aangezien het enorm krult, lijkt het nog wat.

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor paprikameisje2 » 02 mei 2014 21:18

ik geef vaak een bon of kinderen moeten echt weten wat ze willen. Hier de oudste jarig, tig prutkadootjes waar de helft al van kapot is, ze had ook vier boekenbonnen gekregen, ze heeft er laatste 1 gehaa,d en heeft nog best veel geld waar ze dus ook nog boeken van kan halen.

Doe er voor een jonger kind vaak een klein mini autootje bij voor nog geen 50 cent.

Hier ook zelden kleding voor mijzelf, ik vind et wel best, daar bezuinigen we dus ook op.

tis mij wel best! gezond eten :) staat hier ook op 1. Overigens geef ik weinig uit aan speelgoed, lang leve de rommelmarkt, en ze hebben zooi zat. zelf nu de meubels aan het pimpen, van koloniaal alles naar wit met houtskleur.... pot verf van 6 euro op waterbasis van de action, kwast ook van de action en al twee tafeltjes klaar, krukje, en dus nu ff kijken hoe en wat we doen met de grote kast, of deze ikea geval op weggeefhoek en eentje voor weinig geld van mp, of van de kringloop! tis gewoon leuk :) haha

Haai
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2718
Lid geworden op: 31 mar 2003 20:22
Contacteer:

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor Haai » 02 mei 2014 22:09

Cadeautjes: ik heb hier een cadeautjesla, waarin ik van alles verzamel wat ik voordelig tegenkom. Voor de kinderfeestjes die Timon heeft is vooral lego of playmobil favoriet, dus ik kijk altijd even bij Kruidvat/trekpleister of ze daar wat van in de aanbieding hebben. Bonnen oid geef ik niet, merk bij mijn eigen kids in ieder geval dat ze daar niet zoveel aan vinden, die hebben liever een 'echt' cadeau ;)

Kleding: ik geef voor mijzelf ook heel weinig uit. Als ik zin heb in wat nieuws, neus ik vaak even bij de kringloop. Daar haal ik dan voor een paar euro een leuk rokje of jurkje vandaan. Voor de kinderen ga ik 2x in het jaar naar een kinderkledingbeurs, en lever dan ook meteen zelf kleding in. Afgelopen maand heb ik voor E40,- de garderobe van beide kids voor de zomer weer aangevuld, en zelf voor E20,- verkocht, dus per saldo maar E20,- uitgegeven voor een heel seizoen ;) Alleen in de uitverkoop nog een paar broeken voor zoonlief, want dat valt vaak niet mee op zo'n beurs.

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor Duschka » 03 mei 2014 07:42

@Cadeautjes
Ik koop ook vaak in de aanbieding op voor bij K ruidvat en dergelijke.
Nu hebben wij (nog) niet zoveel kids waar we wat een behoeven te geven en die zitten allemaal nog in de voorspelbare leeftijd, dus dat is vrij makkelijk :D
Maak ook geregeld wat zelf. ML heeft tal van collega's, die regelmatig gezinsuitbreiding krijgen en dan maak ik vaak zelf iets van een wikkeldoek, boxkleed o.i.d.

@Kleding
Ik koop eigenlijk 't meeste via MP enzo en dan met name de wat "duurdere" merken, alleen voor ML niet, zijn maat is enigszins moeilijk 2dehands te scoren.
Dus denk dat ik zo ongeveer per jaar iets van een 100 euro kwijt ben voor mezelf. De ene keer iets meer, de andere keer iets minder. Moet wel zeggen dat ik ook nog kleding heb hangen van tien jaar terug. Ik doe lang met spullen :wink: .
Voor DL ook eigenlijk alles via ruil / MP / weggeef etc.
Als zij er uit is gegroeid, sorteer ik 't weer. Sommige spulletjes verkoop ik, anderen geef ik weg of ruil ik.
Want ook hier... gezond en fijn eten staat op nr. 1 en daar gaat ook het grootste deel van 't budget naar toe.
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Sterretje
Moderator
Berichten: 1461
Lid geworden op: 11 sep 2002 13:51

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor Sterretje » 11 mei 2014 21:57

Hier ook vaak bonnen als cadeautjes en dan iets mini er bij.
Tenzij kind echt gericht iets weet, maar inderdaad 3 action cadeautjes om het bedrag vol te maken hoeft van mij niet.

Kleding
Ik vind het knap om zo weinig uit te geven, neem ik me voor, maar lukt me niet;-) Ik merk wel dat nu ik ook wel eens naar andere winkels ga en niet alleen dure merken koop het wel aardig wat scheelt. Maar voor 40 euro een garderobe aanvullen.. Dat vind ik echt knap, daar heb ik eerder een nul bij achter :oops: maar als ik alleen al denk aan de schoenen, jassen e.d...
En ik verkoop ook geen kleding, ik geef het altijd liever weg aan iemand waarvan ik denk dat ze het kunnen gebruiken. (en heb ook niet altijd zin in die mp rompslomp... heb er keer duplo van gekocht en deel doorverkocht en daarna met mp gestopt;-)

Eten: idd zeer belangrijk!! En gezond eten is duurder (vind ik..)
Time flies when you have none!

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor ajl » 13 mei 2014 07:22

Voor zo weinig een garderobe aanvullen red ik ook niet hoor Sterretje. Al merk ik wel dat ik de dure merken steeds meer laat liggen, voor de kinderen en voor mijzelf. Ik merk gewoon dat wij er nu 4 hebben, alles is duurder, helemaal met kdv en bso erbij. Ik koop tegenwoordig veel van Frendz
( V&D), leuke prijs, leuke kleding en valt smal.

@ sterretje schuif jij geen kleding door? Dat doe ik wel met de jongens.
Ik verkoop ook geen kleding, alles van dl gaat naar een nichtje en de jongens dragen het van elkaar af. Daarom ben ik voor de jongens ook wel eerder geneigd om wat duurder te kopen. Schuif jij geen kleding door sterretje?

Sterretje
Moderator
Berichten: 1461
Lid geworden op: 11 sep 2002 13:51

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor Sterretje » 13 mei 2014 10:33

ajl schreef:@ sterretje schuif jij geen kleding door? Dat doe ik wel met de jongens.
Ik verkoop ook geen kleding, alles van dl gaat naar een nichtje en de jongens dragen het van elkaar af. Daarom ben ik voor de jongens ook wel eerder geneigd om wat duurder te kopen. Schuif jij geen kleding door sterretje?


Ik weet niet hoe blij RJB wordt met kleding van AJS :mrgreen: Al deed ik het met rompers (behalve de rose) wel en met witte basisshirts die onder kleding zitten ook. En in de winter krijgt hij ook wel maillots van haar onder zijn broek. Maar verder niets. Misschien in de toekomst. Maar... stel dat we nu een of twee meisjes krijgen, dan vind ik 6 jaar iets bewaren ook niet super denk ik. Krijgen we 1 of 2 jongens dan zou het van RJB beter kunnen. Want dat is maar ruim twee jaar oud.

Ik koop voor mijzelf ook minder dan vroeger. Maar ik ga wel twee keer per jaar heerlijk shoppen voor mijzelf. En tussendoor af en toe als ik iets nodig heb. Maar zoals eerst kopen waar ik zin in had ongeacht hoe vol de kast hing is er wel een beetje af. Maar komt denk ook omdat ik er minder tijd voor heb. En ik vind webshoppen voor mijzelf niets aan :-oo
Time flies when you have none!

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor meribel » 13 mei 2014 18:45

Duschka schreef:@Kleding
Ik koop eigenlijk 't meeste via MP enzo en dan met name de wat "duurdere" merken, alleen voor ML niet, zijn maat is enigszins moeilijk 2dehands te scoren.
Dus denk dat ik zo ongeveer per jaar iets van een 100 euro kwijt ben voor mezelf. De ene keer iets meer, de andere keer iets minder. Moet wel zeggen dat ik ook nog kleding heb hangen van tien jaar terug. Ik doe lang met spullen :wink: .
Voor DL ook eigenlijk alles via ruil / MP / weggeef etc.
Als zij er uit is gegroeid, sorteer ik 't weer. Sommige spulletjes verkoop ik, anderen geef ik weg of ruil ik.
Want ook hier... gezond en fijn eten staat op nr. 1 en daar gaat ook het grootste deel van 't budget naar toe.


dit herken ik heel erg!
alleen dan niet marktplaats, wel de kringloop winkel hier dichtbij, vind ik handiger dan marktplaats.

ik ben ook ongeveer 100 euro per jaar kwijt aan mezelf, en heb heel veel dingen al 10 jaar in de kast hangen.
de kosten voor de kinderen zijn eigenlijk alleen de schoenen,
ik ben heel erg dankbaar voor heel veel mensen om me heen die hun kinderkleren aan mij geven...zeker 80% van wat de kids dragen hebben ze gekregen...
zelf ben ik zo klein behuisd dat ik echt maar minimaal bewaren kan, maar dat geeft niet..ik ken iemand die werkt ( vrijwillig dan ) bij de voedselbank en ze houden ook kledingbank...daar kunnen ze het heel goed gebruiken dus die kant gaat het op...als mensen kleren aan me geven vraag ik ook meteen of ze het terug willen of goed vinden dat ik het daarnaartoe breng, dat vinden ze doorgaans prima. ( en het scheelt ook...als je eens wat krijgt wat je kind niet aan wil, dan geen probleem , gaat het meteen die kant op )
Toen ik na de tweede dochter echt alle babykleren had weggegeven en er kwam een derde dochter toen heb ik nog een seconde gedacht....wat dom dat ik het heb weggegeven....maar toen kreeg ik al een hele bups nieuwe babykleren :D :D :D

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor ajl » 15 mei 2014 08:18

Als je altijd via kledingruil koopt of de kringloop vinden jullie de kleding dan ook echt leuk? Of vind je het wel snel prima, als ze maar een beetje netjes erbij lopen. Ik ben daar misschien ook wel te kritisch in. Ik wil er zelf toch ook nog wel wat hip bijlopen.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor Evelien » 15 mei 2014 08:38

Ik zie het verschil niet echt tussen of je het nu in de winkel koopt of bij de kringloop of kledingruil. Je pakt wat je leuk vind.

Hier heb ik een ontzetten leuk jurkje (van No Man's Land) gekocht bij de kringloop voor de zomer. Voor een paar euro.
Pas nog een donker groene broek gekocht, Mexx, voor een tientje.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor ajl » 15 mei 2014 09:32

Wat hip en volgens de laatste mode is, hangt vaak niet bij de kringloop en dat wil ik toch ook nog wel een beetje

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor meribel » 15 mei 2014 09:37

Mijn oudste dochter vind zelf iets mooi of niet mooi, en dat is niet perse de laatste mode,
Mijn tweede vind alles mooi wat van grote zus is geweest,
Voor baby en mezelf.... inderdaad als het maar heel en netjes is... mode interesseert me niet, alhoewel je automatisch er aan meedoet natuurlijk door broek ineens in je laars te proppen of zo.

Hip maakt me echt niets uit.
Ik ga er zeker niet speciaal nieuw of veel voor uitgeven, ik heb daar ook geen geld voor over of ik moet andere keuzes maken als geen vakantie inderdaad.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor Evelien » 15 mei 2014 09:40

Laatste mode, hm ook niet echt mijn ding. Wat ik het belangrijkste vind is als het goed (af)sluit op je lichaam. Dus niet van die grote tenten die om je heen hangen.

Ik bezuinig liever op kleding dan op gezond en eerlijk eten.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor ajl » 15 mei 2014 09:45

Ik merk toch ook wel dat ik daar wel wat op let. De oudste had bv een witte, wijdere, linnen broek van de Hema ( maat 80). In de loop van de jaren zijn de broeken veel nauwer geworden. Nu had ik het pas de jongste aangedaan en eigenlijk vond ik het niet meer kunnen. De kans is groot dat hij deze aankomende zomer niet aan zal hebben. Dus in dat opzicht kijk ik er wel naar.
Ik had van voor mijn zwangerschappen wijdere, zwarte pantalons in mijn kast hangen. Die doe ik dus nu niet meer aan. Heel erg skinny staat mij niet, maar ik heb nu ook nauwere broeken. En dat bedoel ik met er wat hipper bijlopen. Ik wil er zelf toch ook leuk bijlopen. Ik volg de mode helemaal niet op de voet ( de jumpsuits doe ik dus bv echt niet aan), maar oudbollig wil ik toch ook niet.


Bezuinigen op kleding doe ik ook wel, ik koop dus geen dure kleding meer. Of het moet enorm tijdloos zijn.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 82 gasten

cron