Gezin en financiën deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

pannenkoek
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1430
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:02

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor pannenkoek » 15 mei 2014 09:50

Tja, die prutscadeautjes met een verjaardag.....

Als onze dochter van 10 nog een leuk cadeau weet dan mail ik dat naar de ouders van de uitgenodigde kinderen en kunnen ze gezamenlijk één cadeau geven.
Een schilderen op nummer verf pakket, een kussen om te borduren enz enz. Is rond de 20/25 euro, en als ze dat met een paar doen heb je gewoon een zinnig cadeau!
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor MissF » 15 mei 2014 10:31

Is er écht een bepaalde trend voor kinderen elk jaar? Dat zie ik niet echt eigenlijk. Ja, als je 4 jaar terug kijkt wel, maar ik krijg vaak kleding van mijn schoonzusjes van het jaar daarvoor, dan zie ik echt geen verschil met de mode van dit jaar eigenlijk.
Sowieso draagt Frederiek erg graag jurken en van die tule rokjes, die hebben ze ook al jaren.
Ik heb zelfs naaibladen tevoorschijn gehaald voor zomerjurken voor haar, de leukste jurken komen uit bladen van voor 2005 :mrgreen:
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor ajl » 15 mei 2014 10:38

Ik zie het nu in de kleding van de jongens voor de 3e keer doorschuif. De oudste liep er hipper bij dan de jongste. De modellen van kleding zijn echt anders geworden in 5 jaar. En ik moet zeggen dat dure kleding wat tijdlozer is dan de goedkopere kleding. Ik krijg nl ook voor O kleding van een neefje en dat is allemaal merk van 5 jaar geleden en dat is hipper.

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor paprikameisje2 » 15 mei 2014 19:05

zeker, maar maakt niks uit, vandaag twee kids uit mn klas dezelfde shirts, dacht beide nieuw, bleken dus beide vier jaar oud van oudere broer zus, van de zeeman! was superleuk!

zie dit wel bij meiden meer dan bij jongens, m loopt er super netjes bij in kleding die zeker vier jaar geleden aangeweeest is.... omdat hij klein is duurt het nog langer.. haha...
Meisjes is duidelijk erschil, nu haast geen fatsoenlijk rokje, het is tuniek en broek, niet echt mijn ding. Zelf gek van spijker en dat is gewoon tijdloos, shirt erop in kleur, stoere legging en klaar is ze weer.

Zelf draag ik geen mode die in is :) koop alles in de zeer extreme uitverkoop.. haha... kan mij et schelen, ziet er netjes uit en past mij :) en dat is mij wel best. Loop veelal in jurkjes, dus snel klaar :) legging eronder oid....

Tja.. over mn schoenen helemaal maar te zwijgen :oops:

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor schelpje3 » 06 aug 2014 09:24

N.a.v. dit artikel op NRC.nl, heb ik direkt onze wachtwoorden van internetbankieren en spaarbank veranderd.

BUITENLAND Een Russische criminele bende heeft 1,2 miljard gebruikersnaam- en wachtwoordcombinaties gestolen. Daarnaast zouden de gegevens van vijfhonderd miljoen e-mailadressen zijn ontfutseld, schrijft The New York Times op gezag van internetbeveiligers. Het zou gaan om de grootste cyberdiefstal van gegevens tot nu toe.
De gegevens werden verzameld op 420.000 websites, van grote namen tot kleine, onbekende sites. Het gaat daarbij niet alleen om Amerikaanse bedrijven. De bende “had het voorzien op alle websites die ze konden krijgen”, zegt Alex Holden, de oprichter van Hold Security, dat de diefstal ontdekte. Hold Security kwam vorig jaar ook de ontvreemding van tientallen miljoenen gegevens bij Adobe Systems op het spoor.

De criminelen, die ook toesloegen op Russische sites, lijken het gros van de gegevens niet te verkopen, maar te gebruiken om spam te verzenden via sociale netwerken. Holding Security houdt de bende al een tijdje in de gaten en heeft zelfs contact met de groep. Die zou bestaan uit een stuk of tien twintigers. De mannen opereren vanuit een klein stadje in zuidelijk centraal Rusland.

Sommige getroffen bedrijven zijn inmiddels op de hoogte van het lek, maar andere sites zijn nog steeds kwetsbaar, waarschuwt Holden. Namen van gedupeerden noemt hij niet.

De roep van internetbeveiligers om een betere bescherming op websites wordt volgens de Amerikaanse krant steeds luider. Een combinatie van wachtwoord en paswoord zou niet meer volstaan om kwaadwillenden buiten te houden.

Anoniem_89

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor Anoniem_89 » 09 aug 2014 16:46

@Schelpje3

Laat de VS maar naar zichzelf kijken.
Hun gaan ook rustig door met afluisteren hoor :(

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3134
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor johannes1 » 06 okt 2014 14:03

Dit is van alle tijden en zal ook altijd blijven denk
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Koeitje
Mineur
Mineur
Berichten: 169
Lid geworden op: 11 aug 2008 09:00

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor Koeitje » 17 okt 2014 13:57

Wat doen jullie met kleertjes die te klein zijn geworden? Ik heb een beste stapel liggen, van 2 jongens, die ik wil opruimen. Ergens denk ik: het kan beter nu weg, want je kunt het nog leuk verkopen nu het in de mode is. Maar stiekem denk ik: wat als ik later nog een kindje wil. Hoe hebben jullie dat aangepakt?

En wat zijn jullie kwijt aan boodschappen per week? Ben een beetje aan het oriënteren.
Bij ons ongeveer 70,- per week, voor een gezin met 2 kinderen onder de 4 jaar (incl luiers). Ik koop wel bewust: brood van de bakker (geen gekkigheid, altijd 2 bruine broden) en weinig, maar goed, vlees. Groente van het land, etc. Ben benieuwd of ik 'gemiddeld' zit qua uitgaven.

Gebruikersavatar
Jess
Sergeant
Sergeant
Berichten: 395
Lid geworden op: 19 sep 2006 12:53
Locatie: @ home

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor Jess » 17 okt 2014 14:16

100 euro per week voor boodschappen, gezin 4 kinders, 2 pubers, 2 basisschoolkinderen

De ene keer lukt het wel :D , de andere keer niet :cry:

dit is dus zonder verjaardagsboodschappen, visite die blijft eten enz

Kleding bewaar ik praktisch niet meer. Het knapt echt niet op van blijven liggen in een doos, je ziet er toch wat aan lijkt het als je het weer tevoorschijn haalt. Onder het mom van: daar krijg ik de kinderbijslag toch voor, het is goed voor de economie enz, is het toch leuk om wat nieuws te kopen voor je kinderen. Ik help er een ander mee in een land van armoedige omstandigheden als ik daar de te kleine kleding van mijn kinderen heen doe.

Ben uit de kleine kinders en verwacht ook niet dat er nog 1 bij komt. Heb van allemaal het dierbaarste baby spul bewaard.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor MissF » 17 okt 2014 15:45

Kleren die te klein zijn gaan in een doos, met deksel. En op de zijkant een etiket met 'jongen' of 'meisje' en de maat. Als het niet mooi meer is, gelubberd of vlekjes die er niet meer uit gaan, dan gaat het in de vuilnisbak.
Over een paar weken ga ik die van mijn zoon allemaal tevoorschijn halen, van maat 50 tot 80 ofzo en kijken of het nog wat is, voor onze tweede zoon.

Ik heb max 100 euro per week, met 2 volwassenen en 2 kinderen zonder luiers, maar die voor vol mee eten (meer dan vol denk ik, wij eten zelf zo goed als geen snoep en koek, zij eten af en toe een snoepje en ze eten dubbel weg aan fruit :) )
als de baby er straks is hoop ik het daarmee te blijven doen, inclusief luiers. Want nu is die 100 euro zelden echt nodig, ik blijf er meestal ruim onder.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

cornelia77
Luitenant
Luitenant
Berichten: 580
Lid geworden op: 20 sep 2010 20:29

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor cornelia77 » 17 okt 2014 18:27

Zijn die bedragen alleen voor boodschappen of ook voor verzorgingsproducten/cadeautjes en andere dingen die je koopt en vaak met pin betaald?
Wij geven voor ons gezin met 6 personen ongeveer 170 euro uit aan dagelijkse uitgaven. Best wel veel. We zouden daar nog best op kunnen bezuinigen als dat nodig is. Daar zitten dan ook wel dingen als ondergoed, een legging, sokken e.d. bij die je af en toe koopt.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor Evelien » 17 okt 2014 18:40

:oops: :oops: wij zitten op 130 euro per week. Met z'n drieeen. Maar ik bestel ook vrij vaak veel in 1 keer via een webshop. En wij eten veel (streek) biologisch.
Soms komt er nog wat bij of ik hou nog wat over.

Kleine maten qua kleren (t/m 80/86) bewaar ik. De rest geef ik weg of ik verkoop wat nog mooi/goed is als pakket. Maar hier in de omgeving veel die het ook nog goed kunnen gebruiken.

Haai
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2718
Lid geworden op: 31 mar 2003 20:22
Contacteer:

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor Haai » 17 okt 2014 21:50

Kleding: tot mt. 68 heb ik het meeste bewaard. De rest van de kleding bied ik eerst aan op de kledingbeurs waar ik zelf ook het nodige weer vandaan haal, en wat daar niet verkocht wordt geef ik door. Ik kon eerst alleen de jongenskleding kwijt aan neefjes, maar nu gelukkig ook een meisje gevonden waar ik de meisjeskleding aan kwijt kan ;)

Ons weekbudget is E80,-. Hier doen we in principe alles van, kleding, eten etc. Luiers niet, ik heb een paar maanden terug 1x een hoop geld uitgegeven aan wasbare luiers, dus als het goed is komen we hier de luierperiode verder mee door ;)
Ik ga af en toe wel over het weekbudget heen trouwens, het is meer een streven dan echt een noodzaak om ons aan die E80,- te houden ;)

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor Duschka » 18 okt 2014 08:37

Leuk om te lezen.

Ik heb voor DL een aantal dingen bewaard. Kleertjes die ze na de geboorte aan had, doopjurk, iets dat oma gemaakt heeft etc.
De rest is via de weggeefhoek of mp weg gegaan. Wij wonen heel klein, dus veel bewaren is echt geen optie.

Weekbudget is hier 100 euro voor 2 volwassenen, dreumes en kat.
Maar dat is incl. pers. verzorging en andere kleine uitgaven als tanken voor de bromding.
Grotere uitgaven en dingen die ik per kwartaal insla via een webshop, zitten daar dan weer niet bij in.
Veel bio/eko maar niet alles.
Redden we op zich prima, want hier wasbare luiers en billendoekjes, ik bak zelf brood, maak zelf zeep en dat scheelt wel enorm in de uitgaven. :wink:
Wat over blijft, neem ik mee naar de volgende week voor eventuele grotere uitgaven op te vangen en wat na een maand over is, gaat in de spaarpot.
In deze spaarpot gaat ook alles wat via mp verkocht wordt en aan het einde van het jaar brengen we't naar de bank voor extra aflos van de hypotheek. :mrgreen:
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

654321
Luitenant
Luitenant
Berichten: 574
Lid geworden op: 23 jul 2011 12:47

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor 654321 » 18 okt 2014 11:46

Ik lette nooit op mijn pin-uitgaven, kocht gewoon wat we (voor mijn idee) nodig hadden.
Toen ik het allemaal bij elkaar op ging tellen schrok ik toch wel van het bedrag.
Ik denk dat heel veel mensen niet goed weten wat ze er gemiddeld in een maand aan door pinnen...!!!

Sinds een aantal weken pin ik aan het begin van de week 100 euro in daar wil ik het dan mee doen. Ik vind dit nog best een beetje opletten... :oops:
Als ik kijk welk bedrag ik alleen al voor de groente- en fruitboer kwijt ben (en dan nog alle warme maaltijden wat soms best wat kost). Ik vind het wel goed om er wat bewuster mee om te gaan. We kunnen het prima betalen maar nu ben ik mij veel bewuster van uitgaven en waar ons geld naar toe gaat. Daarbij hou ik ook een kasboek bij. Een aanrader!
Voor die 100euro doe ik alle soorten boodschapjes, maar geen kleding/ schoenen/ tanken/ keer dagje uit/ uit eten oid.

Dat je het doet voor 80euro in de week incl kleding etc. vind ik echt knap... Met hoeveel personen ben je dan?


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten