Gezin en financiën deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

bakvis
Mineur
Mineur
Berichten: 138
Lid geworden op: 16 jun 2010 15:58

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor bakvis » 02 mei 2014 07:34

nee, totaal 100,- aan kleding voor alle 5.
schoenen zitten daar niet bij. Pfft! dat is altijd een behoorlijke kostenpost!

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor ajl » 02 mei 2014 08:18

Dat is inderdaad erg weinig Bakvis. Ik red het daar niet mee. Voor de jongste 2 geef ik qua kleding tot op heden niets uit ( zal straks wel komen voor broeken e.d.) Die verslijten wel.
Voor de oudste moet ik alles kopen, krijg daar zelden of nooit kleding voor. Voor dl krijg ik kleding, maar het past ook niet altijd, dus ik koop ook voor haar en schuif het weer door naar een nichtje.

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor Boerin » 02 mei 2014 08:32

bakvis schreef:nee, totaal 100,- aan kleding voor alle 5.
schoenen zitten daar niet bij. Pfft! dat is altijd een behoorlijke kostenpost!

Ik heb ook wel een tijd helemaal geen kleren gekocht toen ik niks had, maar gelukkig krijg je dan weleens wat van iemand uit de kerk of m'n ouders en ze lopen allemaal in elkaars kleren tot ze totaal op zijn. Blij dat ik er nu weer lekkerder bij zit, heb net weer wat kleren gekocht, want die oudste gaat ineens groeien en de rest van de broeken begint te scheuren. Als er opruiming is kun je een reut t-shirts halen voor weinig trouwens. Daarbij koop ik nooit wat voor mezelf, zonde van het geld. Daar kun je beter bestuurbare vliegtuigjes van halen. :lol:
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor MissF » 02 mei 2014 08:49

Kleding voor de kids koop ik idd ook altijd in de uitverkoop. En áls ik al iets voor mezelf koop ook altijd uitverkoop. Ze hebben zulke leuke winterrokjes die prima in de zomer kunnen. En andersom. Spijkerbroeken kunnen altijd, en die zijn dan ook in de uitverkoop, dus dan koop ik meteen een stapel in.
Daardoor ben ik nooit veel geld kwijt aan kleding voor de kinderen. Voor de jongste krijg ik regelmatig een enorme tas met kleding van een schoonzusje. Zitten altijd erg leuke dingen bij. Het mooie is ook dat zij die kleren ook allemaal heeft gekregen, dus het is ondertussen 3e hands :) Maar bij die kleine meisjes slijt het toch niet zo snel, dat gaat prima nog een derde ronde mee. Voor jongens vind ik dat lastiger, daar krijg ik ook amper kleding voor, want bij neefjes slijt alles net zo snel als bij Jurian zelf.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor Boerin » 02 mei 2014 08:54

MissF schreef:Maar bij die kleine meisjes slijt het toch niet zo snel, dat gaat prima nog een derde ronde mee. Voor jongens vind ik dat lastiger, daar krijg ik ook amper kleding voor, want bij neefjes slijt alles net zo snel als bij Jurian zelf.

Klopt ja. Toen ze kleiner waren ging dat wel, maar het slijt behoorlijk ja met jongens. Vroeger kreeg ik er zo'n appel of peer opgeplakt als er een scheur in m'n broek zat.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor ajl » 02 mei 2014 09:45

Koop jij echt bijna niet voor jezelf boerin? Geen enkele behoefte om er leuk uit te zien en je op te tutten?

Meisjes slijten ook wel hoor. Dl speelt altijd buiten en verslijt ook leggings en maillootjes. Al is het wel in mindere mate dan jongens. In de uitverkoop kopen doe ik niet zo vaak. Ik kijk in het voor- en najaar wat past en wat erbij moet komen. Vooruit kopen lukt mij om de een of andere reden niet zo goed, want ze zitten zo in een groeispurt. Zl had vorig jaar maat 110/116 qua bovenkleding en zit nu in 128. Dat had ik echt niet bedacht.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor MissF » 02 mei 2014 10:01

maar ik koop ook niet van de zomer ervoor, maar van de winter. Dus paar weken geleden was het uitverkoop van winterkleding, dat koop ik dan om in de zomer te dragen :) Dus dan scheelt het echt geen 2 maten. Ik koop altijd 1 maat groter dan ze op dat moment hebben, en tot nu toe gaat dat best.
Jassen koop ik wel voor het jaar erop, voor de jongste dan, en tot nu toe gaat ook dat prima. Zo heeft ze al 2 winters een jas van een tientje, die oorspronkelijk zo 60 euro kostte. Dan voel ik me weer rijk :mrgreen:
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor Boerin » 02 mei 2014 10:03

ajl schreef:Koop jij echt bijna niet voor jezelf boerin? Geen enkele behoefte om er leuk uit te zien en je op te tutten?

Nou misschien ga ik binnenkort eens royaal zijn en twee vesten halen bij de Hema. Het interesseert me geen flap, maar m'n moeder zei dat ik er goed uit moet zien op m'n werk. Ik was gisteren al erg royaal voor mezelf, heb een pak sokken gekocht, want ik had echt niks meer. Ik koop veel liever speelgoed als ik geld heb. Laatst nog leuke steppies gehaald.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor schelpje3 » 02 mei 2014 10:03

Voor de dames die handig zijn met brei- en haakpennen, er liggen zulke leuke kleurtjes in de diverse winkels zoals A ction, Z eeman en W ibra.
Zelfs B lokker had wol. (vestje lange mouw, 10 euro)
Ik heb een vestje in zachte pasteltintjes gebreid voor mijn dochter (maat 38) en dat kostte me 6 euro aan wol!
Vestje is inmiddels 2 x gewassen en het blijft prachtig.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor ajl » 02 mei 2014 10:10

Boerin schreef:Nou misschien ga ik binnenkort eens royaal zijn en twee vesten halen bij de Hema. Het interesseert me geen flap, maar m'n moeder zei dat ik er goed uit moet zien op m'n werk. Ik was gisteren al erg royaal voor mezelf, heb een pak sokken gekocht, want ik had echt niks meer. Ik koop veel liever speelgoed als ik geld heb. Laatst nog leuke steppies gehaald.


:lol: Ik vind dat je moeder gelijk heeft.

@ schelpje wat dat betreft baal ik wel dat ik niet kan breien of naaien. Je kan nl zulke leuke dingen makten. Ik heb gelukkig een schoonmoeder die breit.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor Evelien » 02 mei 2014 10:11

Hier leeft de kleine op klompen... echt wat een uitvinding. Plus een overal.
Maar goed tsja wij hebben het financieel gewoon goed, het zou wel beter kunnen natuurlijk.
Ik bezuinig ook op kleding voor mezelf.

Wat ook leuk is bij ons organiseren ze een paar keer per jaar, in de kerk, een kledingruilbeurs voor vrouwen vanaf 16 jaar. Echt super leuk. Maar je moet er wel van houden, niet iedereen vind het fijn/prettig.

Dus organiseer een kinderkleding ruilbeurs.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor MissF » 02 mei 2014 10:16

Voor mezelf vind ik het vaak ook niet zo nodig om kleding te kopen, want bij mij blijft het veel langer mooi.
Zo had ik een rok in de kast, die heb ik al zeker 10 jaar. Een hele lange. Toen was dat 'in'. Toen jaren niet, dus bleef hij in de kast liggen, nu zijn lange rokken weer in, dus komtie de kast weer uit :) Scheelt me weer kosten voor een nieuwe rok ;)
Broeken draag ik niet zo heel veel meer, dus die koop ik alleen als ze echt flink afgeprijsd zijn, anders vind ik het zo zonde. Ik denk dat ik tegenwoordig max 200 euro per jaar uitgeef voor mezelf, inclusief laarzen en schoenen. En ik vind het echt wel belangrijk om er een beetje representatief uit te zien, terwijl ik niet eens buitenshuis werk, maar dat vind ik soms jammer om te zien, moeders die zo verslonzen, dat vind ik niet echt nodig voor mezelf.

Breien en haken kan ik wel, maar echt leuk vind ik het niet. Naaien dan weer wel, heerlijk :) Dus zomerrokjes ga ik wel zelf naaien.

Evelien, sinds kort hebben beiden hier ook een overall. Ik vond het altijd zo lelijk :oops: maar nu ben ik er dolblij mee, ze zijn anders elke dag helemaal zwart, nu blijven hun kleren tenminste netjes :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor Evelien » 02 mei 2014 10:23

Ik vind het ook niet echt mooi, maar het scheelt zo veel in wasgoed. :wink:

Wanneer vind je iemand eruit zien die zich verslonst? Ik tut mij niet elke dag op, amper alleen als ik een feestje of als ik uit ga met m'n man of met vrienden. Daar voel ik mij het fijnste bij.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor schelpje3 » 02 mei 2014 10:28

ajl schreef:
@ schelpje wat dat betreft baal ik wel dat ik niet kan breien of naaien. Je kan nl zulke leuke dingen makten. Ik heb gelukkig een schoonmoeder die breit.

Bij de A ction liggen voor een paar dubbeltjes basisboeken om te leren breien en haken.
En als je dan begint met een eenvoudig recht effen truitje en je vraagt schoonmoeder om er een leuke afbeelding op te mazen, zul je zien dat het naar meer smaakt. :wink:
Ik breide vroeger toen de kinderen klein waren, heel veel. Mijn middelste zoon heeft zijn Dikkie Diktrui nog bewaard. :lol:
En al doende, krijg je er steeds meer lol in en lukt het ook beter.
Ik ben er mee gestopt, omdat de wolwinkels met de grote merken best duur waren en één voor één verdwenen.
Maar nu wordt het weer overal verkocht en voor zo weinig geld.
En breien is heel hip.
Maar jij hebt niet zoveel loze tijd geloof ik he?

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor ajl » 02 mei 2014 10:39

Niet veel inderdaad en ik met eerlijk zeggen dat ik ook niet zo geduldig ben om het te leren en handvaardigheid was ook niet mijn beste vak. Misschien dat ik het aankomende zomer, naast mijn boeken die ik eindelijk weer wil lezen, meeneem op vakantie.

@ evelien Versloffen heeft voor mij niets te maken met make up o.i.d, maar met aandacht besteden aan jezelf. Altijd een spijkerbroek/spijkerrok en een fleectrui aan is voor mij versloffen. Waarom niet een leuke vrouwelijke rok/broek met leuke schoen, wat sieraden om. Daarnaast je haar verzorgen, te veel moeders knippen het of kort in een afgrijselijk kapsel laten het lang zonder er ook iets mee te doen. Er zijn zoveel mogelijkheden. Als het zomer is zie ik ook te vaak enorme eeltvoeten met harige benen in afgetrapte slippers, waarom niet verzorgde voeten met een nagellakje in een leuke sandaal. Besteed gewoon elke dag even wat aandacht aan jezelf. Je voelt jezelf gelijk veel beter.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten