Homofilie deel 5

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Homofilie deel 5

Berichtdoor Memmem » 20 mei 2009 19:54

Zo, voor de volgende 100 pagina's.

Denkertje21

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor Denkertje21 » 20 mei 2009 20:11

Tja, als zelfs het Reformatorisch Dagblad al dagelijks homonieuws heeft, dan moeten we hier op RefoWeb wel mee!

Eens even kijken... Er zijn hier 6323 mensen lid en met de meest voorzichtige schatting van 5% hebben we hier toch minimaal 316 homoseksuele leden... :mrgreen:

Nou ja, da's nog altijd minder dan op het Regenboogforum. daar zitten er al dik 700 regenboog-smile regenboog-smile regenboog-smile
Laatst gewijzigd door Denkertje21 op 20 mei 2009 20:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
scape
Kapitein
Kapitein
Berichten: 808
Lid geworden op: 28 jul 2004 21:34
Locatie: A'dam
Contacteer:

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor scape » 20 mei 2009 20:14

wow, deel 5 alweer!

Gebruikersavatar
Harm-J
Majoor
Majoor
Berichten: 1689
Lid geworden op: 27 dec 2006 14:43
Locatie: Lugdunum

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor Harm-J » 20 mei 2009 20:16

Op naar deel 6 Scape? :lol:
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Gebruikersavatar
Airke
Luitenant
Luitenant
Berichten: 552
Lid geworden op: 21 sep 2002 17:01
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor Airke » 20 mei 2009 20:17

Denkertje21 schreef:Nou ja, da's nog altijd minder dan op het Regenboogforum. daar zitten er al dik 700 regenboog-smile regenboog-smile regenboog-smile


Dat zijn niet allemaal homo's, denkertje. [-X

Gebruikersavatar
scape
Kapitein
Kapitein
Berichten: 808
Lid geworden op: 28 jul 2004 21:34
Locatie: A'dam
Contacteer:

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor scape » 20 mei 2009 20:20

Harm-J schreef:Op naar deel 6 Scape? :lol:


gezien de actualiteit en gevoeligheid . . . ik ben bang van wel.
Op zich vind ik het niet erg.
Maar als er binnen een week 30 pagina's vol vuur gepost wordt dan haak ik een beetje af.

Geef mij maar een biertje op een rustige plek , dat communiceerd makkelijker.

Denkertje21

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor Denkertje21 » 20 mei 2009 20:27

Airke schreef:
Denkertje21 schreef:Nou ja, da's nog altijd minder dan op het Regenboogforum. daar zitten er al dik 700 regenboog-smile regenboog-smile regenboog-smile


Dat zijn niet allemaal homo's, denkertje. [-X


Ok, ook lesbo's dan en een paar tolerante hetero's...

Pauline

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor Pauline » 20 mei 2009 20:38

vraag me af wat er dan zo interessant is aan dit onderwerp dat het zo lang open is?
wat maakt het interessanter dan een ander onderwerp?

Gebruikersavatar
Harm-J
Majoor
Majoor
Berichten: 1689
Lid geworden op: 27 dec 2006 14:43
Locatie: Lugdunum

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor Harm-J » 20 mei 2009 20:42

scape schreef:gezien de actualiteit en gevoeligheid . . . ik ben bang van wel.
Op zich vind ik het niet erg.
Maar als er binnen een week 30 pagina's vol vuur gepost wordt dan haak ik een beetje af.


no masha bon

scape schreef:Geef mij maar een biertje op een rustige plek , dat communiceerd makkelijker.


Bon, ban dal un trip :lol:
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.

Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Denkertje21

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor Denkertje21 » 20 mei 2009 20:44

Pauline schreef:vraag me af wat er dan zo interessant is aan dit onderwerp dat het zo lang open is?
wat maakt het interessanter dan een ander onderwerp?


Nou uhhh...
sowieso gaan heel veel van de onderwerpen echt nergens over.

Homoseksualiteit raakt ons kennelijk allemaal. Want nergens lopen de gemoederen zo hoog op als bij dit onderwerp.
Voor velen is het ook best wel levensbepalend

Gebruikersavatar
scape
Kapitein
Kapitein
Berichten: 808
Lid geworden op: 28 jul 2004 21:34
Locatie: A'dam
Contacteer:

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor scape » 20 mei 2009 21:15

Denkertje21 schreef:Homoseksualiteit raakt ons kennelijk allemaal. Want nergens lopen de gemoederen zo hoog op als bij dit onderwerp.
Voor velen is het ook best wel levensbepalend


ik ben er nog niet uit of dat het ons allen wel zo raakt.
Ik krijg meer het idee dat het als discussiepunt zo lekker afleidt van werkelijke
crises binnen de kerken . . . . Dat maakt ook dat ik mij meer afzijdig houd.

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor Boekenlezer » 20 mei 2009 22:39

Harm-J schreef:Boekenlezer, ik heb het jou al eerder geschreven, m.b.t. jouw visie op homoseksuelen en stukken van jouw hand, waarin jij blijk geeft van het moeite hebben met vrouwen in de omgang, zoek hulp.

Dat slaat dus echt nergens op. Waar haal je dat nou weer vandaan?
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Harm-J
Majoor
Majoor
Berichten: 1689
Lid geworden op: 27 dec 2006 14:43
Locatie: Lugdunum

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor Harm-J » 20 mei 2009 23:56

Gebruik de zoekfunctie eens op teksten van eigen hand, zou ik zo zeggen, boekenlezer. Gebruik als trefwoord het woord: dame.
Wat betreft de teksten van jouw eigen hand m.b.t tot homofilie of aanverwanten zaken, is er niet één te vinden waarin jij een goed woord neerschrijft ten positieve van hen. Het zijn een hoop teksten.

Wat ik een wat jammer vind, is dat jij het hieronder geschrevene niet mee quote uit Homofilie deel 4 van mijn hand en daarop aan haakte.

Kijk boekenlezer, dat je in de bijbel meent te lezen dat homoseksualiteit niet goed zijn, is één ding. In die bijbel staat niet dat jij jouw broeders en zusters mag verachten met woorden, geschriften. Er staat wel: "Gij zult de Here, uw God, liefhebben met geheel uw hart en met geheel uw ziel en met geheel uw verstand. Dit is het grote en eerste gebod. Het tweede, daaraan gelijk, is: Gij zult uw naaste liefhebben als uzelf."

Daar God prima in staat is zijn eigen bonen te doppen, lijkt het mij zo, dat het meer zaak is, dat jij misschien wat meer naar je zelf gaat kijken en hoe jij voor Zijn oog met jouw broeders en zuster omgaat.
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.

Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Denkertje21

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor Denkertje21 » 21 mei 2009 10:38

Pauline schreef:vraag me af wat er dan zo interessant is aan dit onderwerp dat het zo lang open is?
wat maakt het interessanter dan een ander onderwerp?


Ik kan de reden niet helemaal bedenken. Maar zelfs als ik op seculiere homoforums kijk, wordt steeds het emeste gereageerd op topics waar homoseksualiteit en geloof met elkaar geconfronteerd worden.

De aanvallen vanuit de seculiere homowereld op christenen en zeker ook op christenhomo's zijn niet mals. En anderzijds zijn de reacties van christenen op christenhomo's ook best heel pittig. Kijk maar naar de 4 series hier voor. Kijk, dan ben je christen en homo en raak je volledig bekneld tussen twee werelden. De één verlangt van de ander die je die de rug toe keert... En dat gaat niet want het zijn beide wezenlijke delen voor een christenhomo.

Het is onvoorstelbaar dat veel christenen zo hard zijn over de interpretatie van 7 gedeeltes uit de bijbel en waar ze vaak volop ruimte geven over andere delen uit de bijbel, is voor de rechterflank over homoseksualiteit slechts één uitleg mogelijk.

Enerzijds zie ik het somber in voor de georganiseerde christenheid, zoals kerken en partijen: het wordt of is al de splijtzwam in kerken en partijen. De Anglicaanse kerk is daar een voorbeeld van. De CU in mindere mate ook. Dat gaat het ook worden voor de refokerken. En daarom doet dit onderwerp volgens mij steeds zo veel stof opwaaien.

Triest is alleen dat de jonge homo's die net hun homoseksualiteit ontdekken, nog steeds niet of bijster slecht worden opgevanegn door hun medechristenen. Terwijld e seculiere homowereld met de armen wijd open staat om ze vooral bij God weg te halen!

meboy

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor meboy » 21 mei 2009 10:51

Ik hoor het mijn dominee nog zeggen afgelopen zondag:

De duivel doet drie dingen:

- Je losslaan van God.
- Je losslaan van de mensen om je heen.
- Je losslaan van jezelf.

We geven de duivel veel te veel macht door homoseksualiteit een instrument te laten zijn in zijn hand. Laten we elkaar meer vasthouden zodat de duivel minder rolt van plezier.

Wat zou het een zegen zijn: vastgehouden worden door God, vastgehouden worden door de mensen om je heen, jezelf niet verliezen. Ik geloof vast dat het wederkerig zou zijn; God vasthouden, de mensen om je heen vasthouden, jezelf versterken.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] en 50 gasten