Homofilie deel 5

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor JeeWee » 20 feb 2011 22:29

Maar er waren veel meer zaken een schande die WEL werden genoemd en meer dan eens.
Prostitutie was ook niet misselijk en daar staat de Bijbel vol van.

Nogmaals voor alle duidelijkheid: het gaat niet om mijn gelijk maar ik zou oprecht graag willen weten of iemand daar inzichten over heeft...
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor schaapje » 20 feb 2011 22:40

JeeWee schreef:Maar er waren veel meer zaken een schande die WEL werden genoemd en meer dan eens.
Prostitutie was ook niet misselijk en daar staat de Bijbel vol van.

Nogmaals voor alle duidelijkheid: het gaat niet om mijn gelijk maar ik zou oprecht graag willen weten of iemand daar inzichten over heeft...


Sorry JeeWee maar draai je nou niet in een kringetje rond er zijn er zovelen geweest
die Bijbels gezien aangeven wat het woord zegt over homofilie.
Tis maar wat je wilt horen.
Er zullen voor-en tegenstanders zijn en ook blijven.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Bastiaan30
Luitenant
Luitenant
Berichten: 583
Lid geworden op: 15 jun 2010 10:38

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor Bastiaan30 » 20 feb 2011 23:01

JeeWee schreef:Nog maar een keer proberen in de hoop dat we nu wel on topic kunnen blijven:

Weet je, en dit is voor mij al heel lang een oprechte vraag en ik kom maar niet tot een antwoord. Ik zou het dan ook fijn vinden als jullie er zonder gehakketak op in gaan...

Ik geef direct toe dat de Bijbel nergens enthousiast is over homoseksualiteit.
Maar ik kan maar nergens iets vinden over een geaardheid, noch over een relatie in liefde en trouw tussen twee mannen of vrouwen.
Bestond het niet? Kenden ze net niet? HERkenden ze het niet?
De Heere God wist toch dat dat in onze tijd zo'n heikel punt zou worden?

Na al die jaren heb ik daar geen pasklaar antwoord op. En ik hoop echt dat jullie nu niet simpel met teksten gaan gooien. Probeer eens mee te denken...


Ik denk dat Seca 27 gelijk heeft, voor de ''seksuele revolutie'' zou een mens het niet in zijn hoofd halen om te bepraten met vreemden wat hier tegenwoordig allemaal niet door de lucht gaat.
De algemene moraal is langzaam maar zeker totaal verziekt en de maatschappij gesexualiseerd, waardoor sommige zaken gewoon zijn gaan lijken, maar dat niet zijn.
Alles moet maar besproken worden tegenwoordig, er is geen enkel taboe meer.

Als deze dagen niet ingekort zouden worden, zou er niemand meer behouden worden, speelt nog wel eens door mijn hoofd.
Hoeveel gekker kan alles nog worden?

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor meribel » 20 feb 2011 23:44

JeeWee schreef:Nog maar een keer proberen in de hoop dat we nu wel on topic kunnen blijven:

Weet je, en dit is voor mij al heel lang een oprechte vraag en ik kom maar niet tot een antwoord. Ik zou het dan ook fijn vinden als jullie er zonder gehakketak op in gaan...

Ik geef direct toe dat de Bijbel nergens enthousiast is over homoseksualiteit.
Maar ik kan maar nergens iets vinden over een geaardheid, noch over een relatie in liefde en trouw tussen twee mannen of vrouwen.
Bestond het niet? Kenden ze net niet? HERkenden ze het niet?
De Heere God wist toch dat dat in onze tijd zo'n heikel punt zou worden?

Na al die jaren heb ik daar geen pasklaar antwoord op. En ik hoop echt dat jullie nu niet simpel met teksten gaan gooien. Probeer eens mee te denken...


ik kan ook nergens wat vinden over een geaardheid, ( alhoewel er wel een heel speciale vriendschap tussen jonathan en david wordt beschreven, maar daar zal ik maar niet verder op ingaan )
ook niets afkeurends over een relatie in liefde en trouw. Ik worstel met dezelfde punten, en kan de uitleg die gebruikelijk is onder christenhomo's heel goed volgen en mij er ook wel in vinden.
Wat ik eigenlijk ook nog extra moeilijk vind is de opvatting van mensen die denken dat als een homoseksueel oprecht bidt, hij dan hetero zou kunnen worden, ik zag hier die opvatting ook weleens langskomen. :?

Bastiaan30
Luitenant
Luitenant
Berichten: 583
Lid geworden op: 15 jun 2010 10:38

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor Bastiaan30 » 20 feb 2011 23:51

Wat ik frappant vind, is dat een homosexuele man bijna altijd een drukke, dominante moeder heeft, en een 'absente' vader.
Bovendien is er een afwijking in de hypofyse gevonden.
Je kunt dus nooit een homo beschuldigen van iets waar hij niets aan kan doen,
Evenmin geloof ik niet in het opleggen van iets, of verbieden van iets (een homohuwelijk b.v.)
Ik denk dat alleen de persoon zelf moet zich willen veranderen in gedrag, zichzelf verloochenen, zijn leven verliezen om het te behouden.
Maar dat kan en mag niemand hem of haar opleggen.

coupe soleil
Luitenant
Luitenant
Berichten: 584
Lid geworden op: 06 jan 2008 14:33

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor coupe soleil » 21 feb 2011 04:55

Bastiaan30 schreef:
JeeWee schreef:Nog maar een keer proberen in de hoop dat we nu wel on topic kunnen blijven:

Weet je, en dit is voor mij al heel lang een oprechte vraag en ik kom maar niet tot een antwoord. Ik zou het dan ook fijn vinden als jullie er zonder gehakketak op in gaan...

Ik geef direct toe dat de Bijbel nergens enthousiast is over homoseksualiteit.
Maar ik kan maar nergens iets vinden over een geaardheid, noch over een relatie in liefde en trouw tussen twee mannen of vrouwen.
Bestond het niet? Kenden ze net niet? HERkenden ze het niet?
De Heere God wist toch dat dat in onze tijd zo'n heikel punt zou worden?

Na al die jaren heb ik daar geen pasklaar antwoord op. En ik hoop echt dat jullie nu niet simpel met teksten gaan gooien. Probeer eens mee te denken...


Ik denk dat Seca 27 gelijk heeft, voor de ''seksuele revolutie'' zou een mens het niet in zijn hoofd halen om te bepraten met vreemden wat hier tegenwoordig allemaal niet door de lucht gaat.
De algemene moraal is langzaam maar zeker totaal verziekt en de maatschappij gesexualiseerd, waardoor sommige zaken gewoon zijn gaan lijken, maar dat niet zijn.
Alles moet maar besproken worden tegenwoordig, er is geen enkel taboe meer.

Als deze dagen niet ingekort zouden worden, zou er niemand meer behouden worden, speelt nog wel eens door mijn hoofd.
Hoeveel gekker kan alles nog worden?


Vroeger was er veel meer aan de hand. Enorme scheefgroei in bepaalde opzichten, bijvoorbeeld.
Ik denk dat het goed is dat bepaalde zaken bespreekbaar zijn geworden.

Vind je het te lastig worden? Erg makkelijk om te vervallen in kreten als 'alles moet maar besproken worden tegenwoordig'.

coupe soleil
Luitenant
Luitenant
Berichten: 584
Lid geworden op: 06 jan 2008 14:33

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor coupe soleil » 21 feb 2011 04:57

Bastiaan30 schreef:Wat ik frappant vind, is dat een homosexuele man bijna altijd een drukke, dominante moeder heeft, en een 'absente' vader. 1)
Bovendien is er een afwijking in de hypofyse gevonden.
Je kunt dus nooit een homo beschuldigen van iets waar hij niets aan kan doen,
Evenmin geloof ik niet in het opleggen van iets, of verbieden van iets (een homohuwelijk b.v.)
Ik denk dat alleen de persoon zelf moet zich willen veranderen in gedrag, zichzelf verloochenen, zijn leven verliezen om het te behouden.
Maar dat kan en mag niemand hem of haar opleggen. 2)


1) :lol: Ook weer zo'n dooddoener. Hoeveel homo's ken je? Vast niet veel.

2) Nou, waarom dan al die tekst?

Bastiaan30
Luitenant
Luitenant
Berichten: 583
Lid geworden op: 15 jun 2010 10:38

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor Bastiaan30 » 21 feb 2011 08:22

coupe soleil schreef:
Bastiaan30 schreef:Wat ik frappant vind, is dat een homosexuele man bijna altijd een drukke, dominante moeder heeft, en een 'absente' vader. 1)
Bovendien is er een afwijking in de hypofyse gevonden.
Je kunt dus nooit een homo beschuldigen van iets waar hij niets aan kan doen,
Evenmin geloof ik niet in het opleggen van iets, of verbieden van iets (een homohuwelijk b.v.)
Ik denk dat alleen de persoon zelf moet zich willen veranderen in gedrag, zichzelf verloochenen, zijn leven verliezen om het te behouden.
Maar dat kan en mag niemand hem of haar opleggen. 2)


1) :lol: Ook weer zo'n dooddoener. Hoeveel homo's ken je? Vast niet veel.

2) Nou, waarom dan al die tekst?


Hoeveel homo's ik wel niet ken, daar zul jij nog van staan te duizelen.
Waarschijnlijk nog meer dan mr. regenboogforum.
Dit soort afleidende zijweggetjes zijn bovendien geen reactie op de dringende oproep van Jezus Zelf dat hij die zijn leven wil behouden het zal moeten verliezen en vice versa.
'Dat eigen zondige leven zal verloochend moeten worden staat er toch?
Reageer daar eens op, of is het te confronterend?

esli
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1023
Lid geworden op: 27 nov 2007 21:38
Locatie: Leiden

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor esli » 21 feb 2011 09:00

JeeWee schreef:Nog maar een keer proberen in de hoop dat we nu wel on topic kunnen blijven:

Weet je, en dit is voor mij al heel lang een oprechte vraag en ik kom maar niet tot een antwoord. Ik zou het dan ook fijn vinden als jullie er zonder gehakketak op in gaan...

Ik geef direct toe dat de Bijbel nergens enthousiast is over homoseksualiteit.
Maar ik kan maar nergens iets vinden over een geaardheid, noch over een relatie in liefde en trouw tussen twee mannen of vrouwen.
Bestond het niet? Kenden ze net niet? HERkenden ze het niet?
De Heere God wist toch dat dat in onze tijd zo'n heikel punt zou worden?

Na al die jaren heb ik daar geen pasklaar antwoord op. En ik hoop echt dat jullie nu niet simpel met teksten gaan gooien. Probeer eens mee te denken...


Ik denk dat homoseksuele geaardheid in de tijd en cultuur waarin de Bijbel geschreven werd niet herkend werd. Het zal zeker bestaan hebben en wellicht leidde dat bij een aantal mensen tot uitspattingen, anderen zullen er nooit over gepraat hebben en een (m/v) huwelijk zijn aangegaan. De wetenschap is ver gevorderd, waardoor we nu weten dat er zoiets als een homoseksuele geaardheid bestaat. Maar dat weten we ook nog niet zo lang, dus 2000 jaar geleden was dat ook nog onbekend. Dit lijkt me dan ook de reden dat het niet genoemd wordt in de Bijbel. Als een apostel daar iets over zou zeggen in zijn brieven zou daar niks van begrepen zijn (naast dat de apostel er zelf ook geen weet van had, dus er in principe niet over kon schrijven). De brieven zijn in eerste instantie toch voor de eerste christengemeenten geschreven.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor JeeWee » 21 feb 2011 09:37

Bastiaan30 schreef:Wat ik frappant vind, is dat een homosexuele man bijna altijd een drukke, dominante moeder heeft, en een 'absente' vader.
Bovendien is er een afwijking in de hypofyse gevonden.
Je kunt dus nooit een homo beschuldigen van iets waar hij niets aan kan doen


Dezelfde professor, dr. Swaab die met deze stelling en het bewijs kwam dat er bij homo's structureel iets anders zat in de hersenen, vroeg ooit in een collegezaal vol studenten: "wie heeft er geen dominante moeder?"
Er werden geen vingers opgestoken....
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor JeeWee » 21 feb 2011 09:45

Bastiaan30 schreef:Hoeveel homo's ik wel niet ken, daar zul jij nog van staan te duizelen.
Waarschijnlijk nog meer dan mr. regenboogforum.

Ik heb hier nog nooit iemand met de naam mr. Regenboogforum zien posten dus het lijkt me goed om die niet in de discussie te betrekken. Het is sowieso onprettig om op een forum op de man te spelen. Probeer het eens op de mening.

Bastiaan30 schreef:'Dat eigen zondige leven zal verloochend moeten worden staat er toch?
Reageer daar eens op, of is het te confronterend?

ja dat is heel confronterend. Maar dat is het voor ons allemaal, homo en hetero: Neem mijn leven, laat het Heer toegewijd zijn aan Uw eer."
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor JeeWee » 21 feb 2011 09:51

meribel schreef:
ik kan ook nergens wat vinden over een geaardheid, ( alhoewel er wel een heel speciale vriendschap tussen jonathan en david wordt beschreven, maar daar zal ik maar niet verder op ingaan )
ook niets afkeurends over een relatie in liefde en trouw. Ik worstel met dezelfde punten, en kan de uitleg die gebruikelijk is onder christenhomo's heel goed volgen en mij er ook wel in vinden.
Wat ik eigenlijk ook nog extra moeilijk vind is de opvatting van mensen die denken dat als een homoseksueel oprecht bidt, hij dan hetero zou kunnen worden, ik zag hier die opvatting ook weleens langskomen. :?

je verwoordt hier eigenlijk helemaal mijn worsteling met het geheel.
Hoewel het in sommigen van mijn reacties lijkt, als of ik een pasklaar antwoord heb, heb ik dat niet.
Juist omdat ik het bovenstaande zie ontbreken in Gods Woord, wil ik heel voorzichtig zijn
met een afkeuring maar ook een goedkeuring.
Ik geloof dat het iets is tussen God en de betreffende persoon die dat in gebed zal moeten
voorleggen aan de Heere en niet aan de goegemeente hier of elders.

Ik geloof dat God ook hierin met verschillende mensen verschillende wegen gaat.
En dan komt het er op aan of je Zijn stem tot jou persoonlijk door Zijn Woord en Geest wilt horen. Dan kun je niet voor een ander luisteren. Wel er voor bidden.

Ik hoop dat we in deze geest hier met elkaar kunnen discussiëren. Dan zal de grote nood die er is onder veel jonge homo's ons ook persoonlijk raken. Dan gaan we er naast zitten in plaats van hem of haar op de huid te springen.

Want hoe we ook mogen verschillen, deze vraag is voor ons allemaal dezelfde: maar jij, wie zeg jij dat Ik ben?
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor meribel » 21 feb 2011 10:52

JeeWee schreef:
meribel schreef:
ik kan ook nergens wat vinden over een geaardheid, ( alhoewel er wel een heel speciale vriendschap tussen jonathan en david wordt beschreven, maar daar zal ik maar niet verder op ingaan )
ook niets afkeurends over een relatie in liefde en trouw. Ik worstel met dezelfde punten, en kan de uitleg die gebruikelijk is onder christenhomo's heel goed volgen en mij er ook wel in vinden.
Wat ik eigenlijk ook nog extra moeilijk vind is de opvatting van mensen die denken dat als een homoseksueel oprecht bidt, hij dan hetero zou kunnen worden, ik zag hier die opvatting ook weleens langskomen. :?

je verwoordt hier eigenlijk helemaal mijn worsteling met het geheel.
Hoewel het in sommigen van mijn reacties lijkt, als of ik een pasklaar antwoord heb, heb ik dat niet.
Juist omdat ik het bovenstaande zie ontbreken in Gods Woord, wil ik heel voorzichtig zijn
met een afkeuring maar ook een goedkeuring.
Ik geloof dat het iets is tussen God en de betreffende persoon die dat in gebed zal moeten
voorleggen aan de Heere en niet aan de goegemeente hier of elders.

Ik geloof dat God ook hierin met verschillende mensen verschillende wegen gaat.
En dan komt het er op aan of je Zijn stem tot jou persoonlijk door Zijn Woord en Geest wilt horen. Dan kun je niet voor een ander luisteren. Wel er voor bidden.

Ik hoop dat we in deze geest hier met elkaar kunnen discussiëren. Dan zal de grote nood die er is onder veel jonge homo's ons ook persoonlijk raken. Dan gaan we er naast zitten in plaats van hem of haar op de huid te springen.

Want hoe we ook mogen verschillen, deze vraag is voor ons allemaal dezelfde: maar jij, wie zeg jij dat Ik ben?


weet je, eerst dacht ik, gelukkig, ik ben hetero, dus lekker ver van mijn bed show. En wat maakt het uit dat wat ik vind tegen mijn hele gevoel in gaat ( dus dat een liefdevolle relatie wel mag ondanks dat het niet zo bedoeld is ),maar daar tegenover dat de teksten die ik lees anders zijn, ik onthoud mij gewoon van een mening. Maarja, dan komt je broer uit de kast na een ellenlange worsteling en zal je toch een standpunt moeten gaan innemen ( nee, geen dominante moeder en afwezige vader, overigens die theorie kende ik nog niet ) ...en stel dat mijn dochter later zegt dat ze lesbisch is, ook dan zal ik toch uiteindelijk tot een mening ,gebaseerd op de bijbel ,moeten komen waarom ik een relatie wel of niet goedkeur. En dat is echt heel lastig, ik ben er wat dat betreft nog niet over uit. Maar de "beslissing' telkens voor me uitschuiven is ook niet de oplossing lijkt me

Iedereen die nu weer teksten uit leviticus of van paulus gaat posten, nee dat hoeft niet die ken ik al. En iedereen die zegt dat Gods geboden van nature tegen je gevoel in gaan, dat snap ik ook wel, toch... niet stelen en niet doodslaan en je naaste liefhebben als jezelf daar begrijp ik heel goed van hoe het voor iedereen en jezelf beter is. En bij het verbieden van losbandigheid of met verschillende mensen het bed delen begrijp ik dat ook, maar niet van het afkeuren van een monogame relatie van man en man of vrouw en vrouw....

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor schelpje3 » 21 feb 2011 10:53

discipel2011 schreef:Een ieder die zondigt zal sterven, ook al is de grote meerderheid voorstander van de zonde en ook de zonde liefheeft en doet, nochtans, die volharden zal tot het einde, in het gehoorzamen aan het Woord, en Jezus Christus, die zal zalig zijn en zalig worden.
Want de apostel heeft het al voorzien in zijn 2e brief aan Timotheus in hoofdstuk 3
3
1 En weet dit dat in de laatste dagen zware tijden zullen aanbreken.
2 Want de mensen zullen liefhebbers zijn van zichzelf, geldzuchtig, grootsprekers, hoogmoedig, lasteraars, hun ouders ongehoorzaam, ondankbaar, onheilig,
3 zonder natuurlijke liefde, onverzoenlijk, kwaadsprekers, onmatig, wreed, zonder liefde voor het goede,
4 verraders, roekeloos, verwaand, meer liefhebbers van zingenot dan liefhebbers van God.
5 Zij hebben een schijn van godsvrucht, maar hebben de kracht ervan verloochend. Keer u ook van hen af.14 Breng deze dingen voortdurend in herinnering en bezweer hun, ten overstaan van de Heere, dat zij geen woordenstrijd voeren, die nergens toe dient dan tot de ondergang van de hoorders.
hoofdstuk 2:

14 Breng deze dingen voortdurend in herinnering en [b]bezweer hun, ten overstaan van de Heere, dat zij geen woordenstrijd voeren, die nergens toe dient dan tot de ondergang van de hoorders.[/b]
15 Beijver u om uzelf welbeproefd voor God te stellen, als een arbeider die zich niet hoeft te schamen en die het Woord van de waarheid recht snijdt.
16 Maar ontwijk onheilige, inhoudsloze praat. Want zij die dat doen, zullen steeds meer in goddeloosheid toenemen.
17 En hun woord zal zich uitzaaien als kanker;
[u][/

En die opdracht vervul ik ook, als volgeling van Dezelfde Christus!

Je hebt er kennelijk geen moeite mee om ook op zondag dit forum lastig te vallen met je citaten. Zo uit de kerk (of niet) en dan hup weer RW op :(

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor JeeWee » 21 feb 2011 11:23

meribel schreef:weet je, eerst dacht ik, gelukkig, ik ben hetero, dus lekker ver van mijn bed show. En wat maakt het uit dat wat ik vind tegen mijn hele gevoel in gaat ( dus dat een liefdevolle relatie wel mag ondanks dat het niet zo bedoeld is ),maar daar tegenover dat de teksten die ik lees anders zijn, ik onthoud mij gewoon van een mening. Maarja, dan komt je broer uit de kast na een ellenlange worsteling en zal je toch een standpunt moeten gaan innemen ( nee, geen dominante moeder en afwezige vader, overigens die theorie kende ik nog niet ) ...en stel dat mijn dochter later zegt dat ze lesbisch is, ook dan zal ik toch uiteindelijk tot een mening ,gebaseerd op de bijbel ,moeten komen waarom ik een relatie wel of niet goedkeur. En dat is echt heel lastig, ik ben er wat dat betreft nog niet over uit. Maar de "beslissing' telkens voor me uitschuiven is ook niet de oplossing lijkt me

Iedereen die nu weer teksten uit leviticus of van paulus gaat posten, nee dat hoeft niet die ken ik al. En iedereen die zegt dat Gods geboden van nature tegen je gevoel in gaan, dat snap ik ook wel, toch... niet stelen en niet doodslaan en je naaste liefhebben als jezelf daar begrijp ik heel goed van hoe het voor iedereen en jezelf beter is. En bij het verbieden van losbandigheid of met verschillende mensen het bed delen begrijp ik dat ook, maar niet van het afkeuren van een monogame relatie van man en man of vrouw en vrouw....

Ik lees tussen jouw regels door ook zo'n herkenbaar heen en weer geslinger.
Het is best heel gevaarlijk om op je gevoel af te gaan. Zo van 'die twee mensen houden toch van elkaar en ze houden ook van God, dus wat kan daar nou fout aan zijn'.
Als direct betrokkene heb ik dat gevoel vaak. Maar iki kom er niet mee weg. Mijn vraag is wat de Heere met me wil. En dat kunnen anderen mij niet vertellen en al zeker niet met de gesel van de wet.
Dat is iets wat ik van God moet (en mag) horen. Dat zorgt er ook voor dat ik geen oordeel over anderen wil uitspreken. Wat heb ik diep respect voor mensen die geloven dat zij geen homorelatie mogen aangaan en liever met God alleen blijven. Zelf is het bij mij iets anders. Ik ben graag met God alleen, want de Heere is goed voor me. Hij weet wat ik nodig heb en Hij doet mij nooit tekort.
Ik probeer te luisteren naar Zijn stem en het zou zou maar eens kunnen zijn dat Hij wél een deur voor mij opent naar een relatie. Ik ga het echter liever uit de weg.

Maar juist omdat ik zoveel worstelingen heb gezien van anderen die niet gemakkelijk zeiden: "O mag het niet van God? Dan doe ik het toch zonder God". En ze zeiden God en de kerk vaarwel.
Hoe vaak komt dat ook niet bij hetero's voor.
En dan zijn er die jongens en meiden die de Heere hartelijk liefhebben en die met hun gevoel worden geconfronteerd en misscvhien verliefd worden, net als ieder ander. En dan komt de strijd. Dan werkt het averechts als mensen voor wie het makkelijk oordelen is, met de wet gaan slaan.
Door de wet is nog nooit iemand tot geloof gekomen. Maar wie een flintertje van de liefde van Christus heeft mogen zien, gaat om. Radicaal. En dan wil je volgen omdat Hij je een volger maakt.
En dan geloof ik van harte dat God aan sommigen ook de ruimte geeft om Hem te volgen, samen met een partner. Ook voor homo's geldt: het is niet goed dat de mens alleen zij...
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 gasten