Homofilie deel 5

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor JeeWee » 20 feb 2011 21:27

JeeWee schreef:
discipel2011 schreef:Al zou Jezus letterlijk en lijfelijk hier op dit forum uitspreken, dat zonde zonde is ook al is het homofilie met praktische toepassing...

Waarom heeft Jezus dat dan niet gedaan tijdens Zijn rondwandeling op aarde?
Waarom heeft Jezus daar in alle toonaarden over gezwegen?
Waarom heeft God het kennelijk niet nodig gevonden om ook maar op enigerlei wijze te spreken door zijn apostelen over de homofiele geaardheid, over de LIEFDE tussen twee mannen of vrouwen?
Zodat wij zouden spreken?
Denk je echt dat Jezus dit 'vergeten' is?
Of het misschien niet de moeite waard zoals wij dat kennelijk wel vinden als we er zo'n halszaak van maken?

Typerend voor een aantal reageerders: ik stel in alle ernst een vraag. Ik begrijp dat het antwoord niet makkelijk is. Dus wat gebeurt er opnieuw? We doen net of we de vraag niet gelezen hebben en pakken weer wat gemeenplaatsen, kwakken ze op het forum en blijven zo steken in onze eigen ingenomen stellingen...
Jammer.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

discipel2011
Sergeant
Sergeant
Berichten: 362
Lid geworden op: 17 jan 2011 10:02

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor discipel2011 » 20 feb 2011 21:29

Maar God heeft ook homo's geschapen. En als homo kan je elkaar ook goed aanvullen. Let wel: ik was liever hetero geweest. Veel makkelijker, ook in forumdiscussies .

God schept mensen, de zonde is een gevolg van de ongehoorzaamheid van onze eerste ouders, en daaronder behoort homoseksualiteit, die door satan is geschapen als anti-huwelijk tussen man en vrouw, de scheppingsorde van God.

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor schaapje » 20 feb 2011 21:31

JeeWee schreef:
JeeWee schreef:
discipel2011 schreef:Al zou Jezus letterlijk en lijfelijk hier op dit forum uitspreken, dat zonde zonde is ook al is het homofilie met praktische toepassing...

Waarom heeft Jezus dat dan niet gedaan tijdens Zijn rondwandeling op aarde?
Waarom heeft Jezus daar in alle toonaarden over gezwegen?
Waarom heeft God het kennelijk niet nodig gevonden om ook maar op enigerlei wijze te spreken door zijn apostelen over de homofiele geaardheid, over de LIEFDE tussen twee mannen of vrouwen?
Zodat wij zouden spreken?
Denk je echt dat Jezus dit 'vergeten' is?
Of het misschien niet de moeite waard zoals wij dat kennelijk wel vinden als we er zo'n halszaak van maken?

Typerend voor een aantal reageerders: ik stel in alle ernst een vraag. Ik begrijp dat het antwoord niet makkelijk is. Dus wat gebeurt er opnieuw? We doen net of we de vraag niet gelezen hebben en pakken weer wat gemeenplaatsen, kwakken ze op het forum en blijven zo steken in onze eigen ingenomen stellingen...
Jammer.


Ik heb zitten denken maar Jezus noemt geen zonden bij de naam, dan hoogmoed alleen
Hij zei tegen mensen na b.v.genezing of een gesprek, ga heen en zondig niet meer.
Of heb ik het mis.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

discipel2011
Sergeant
Sergeant
Berichten: 362
Lid geworden op: 17 jan 2011 10:02

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor discipel2011 » 20 feb 2011 21:35

Jezus heeft niet alle geboden en zonden "besproken" en is het daardoor geen zonde meer.?
Opnieuw holle kretologie..
De apostelen spreken er wel over in de brieven, en het oude testament spreekt er voldoende over als zijnde een gruwel, maar nogmaals, al zou Jezus nu midden in ons forum staan, dan nog zal de ongelovige scepticus en humanist het zoeken te ontkennen..

Bastiaan30
Luitenant
Luitenant
Berichten: 583
Lid geworden op: 15 jun 2010 10:38

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor Bastiaan30 » 20 feb 2011 21:39

Maar zelfs al zou je het OT helemaal buiten beschouwing laten, dan nog is er toch voldoende aanwijzing in Paulus' brieven, dat sommigen in de gemeente van Corinthe zo waren, maar hun zonden hebben af laten wassen en nu behouden zijn, waaruit blijkt dat het niet de bedoeling was?

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor schaapje » 20 feb 2011 21:40

discipel2011 schreef:Jezus heeft niet alle geboden en zonden "besproken" en is het daardoor geen zonde meer.?
Opnieuw holle kretologie..
De apostelen spreken er wel over in de brieven, en het oude testament spreekt er voldoende over als zijnde een gruwel, maar nogmaals, al zou Jezus nu midden in ons forum staan, dan nog zal de ongelovige scepticus en humanist het zoeken te ontkennen..


Hoho discipel ik ben het met je eens hoor, in de brieven wordt er over gesproken.
Alleen zou ik het een en ander anders verwoorden dan jij altijd doet.
En eigenlijk wil ik er helemaal geen uitspraak over doen, het lijkt wel een soort
verkiezing dit topic meerdere keuze ...roept u maar

Daar pas ik voor.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor JeeWee » 20 feb 2011 21:49

Weet je, en dit is voor mij al heel lang een oprechte vraag en ik kom maar niet tot een antwoord. Ik zou het dan ook fijn vinden als jullie er zonder gehakketak op in gaan...

Ik geef direct toe dat de Bijbel nergens enthousiast is over homoseksualiteit.
Maar ik kan maar nergens iets vinden over een geaardheid, noch over een relatie in liefde en trouw tussen twee mannen of vrouwen.
Bestond het niet? Kenden ze net niet? HERkenden ze het niet?
De Heere God wist toch dat dat in onze tijd zo'n heikel punt zou worden?

Na al die jaren heb ik daar geen pasklaar antwoord op. En ik hoop echt dat jullie nu niet simpel met teksten gaan gooien. Probeer eens mee te denken...
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

discipel2011
Sergeant
Sergeant
Berichten: 362
Lid geworden op: 17 jan 2011 10:02

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor discipel2011 » 20 feb 2011 21:51

Een dief die steelt noem jij geen dief, want je wilt er geen uitspraak over doen
Een moordenaar ook niet, enz. wee hen die duisternis willen voorzien van schemerlampen..

discipel2011
Sergeant
Sergeant
Berichten: 362
Lid geworden op: 17 jan 2011 10:02

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor discipel2011 » 20 feb 2011 21:57

Aan Jee wee


Wee, wee,

Alleen de bijbel is de norm al vanaf Genesis is er sprake van tegennatuurlijk gedrag, in Sodom en Gomorra, in de dagen van Noach, maar de leugenaar van het begin, satan wil zijn eigen bijbel daar voor in de plaats stellen en zo ook zijn dienaars...door de zonden te blijven verdedigen en een humaan gezicht te geven en de luisteraars zo in zijn greep te houden en naar de hel te voeren...
Christus heeft hem en zijn tactiek doorzien en overwonnen op Golgotha.
Hij is De Waarheid en een ieder die uit Zijn Waarheid is geboren, verstaat en doet Waarheid!

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor JeeWee » 20 feb 2011 21:59

discipel2011 schreef:Een dief die steelt noem jij geen dief, want je wilt er geen uitspraak over doen
Een moordenaar ook niet, enz. wee hen die duisternis willen voorzien van schemerlampen..

Mafkees! Ik stel mij hier kwetsbaar op door mijn eigen vragen en gedachten ter discussie te stellen en jij komt met absurdisme aan!
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor schaapje » 20 feb 2011 22:01

discipel2011 schreef:Een dief die steelt noem jij geen dief, want je wilt er geen uitspraak over doen
Een moordenaar ook niet, enz. wee hen die duisternis willen voorzien van schemerlampen..


Ik hoef geen uitspraken te doen over mensen die ik niet ken. Als ze in mijn buurt
komen en het me op de man af vragen wat in de Bijbel staat zal ik dat zeker doen.

Heb ik je gerustgesteld :mrgreen:

En weer een oordeel over mij .... ik in duisternis leven.....jij weet goed wat duisternis is hè
Je valt steeds weer door de mand
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

discipel2011
Sergeant
Sergeant
Berichten: 362
Lid geworden op: 17 jan 2011 10:02

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor discipel2011 » 20 feb 2011 22:12

Neutralisme is de vijand van de Waarheid!

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor JeeWee » 20 feb 2011 22:22

Nog maar een keer proberen in de hoop dat we nu wel on topic kunnen blijven:

Weet je, en dit is voor mij al heel lang een oprechte vraag en ik kom maar niet tot een antwoord. Ik zou het dan ook fijn vinden als jullie er zonder gehakketak op in gaan...

Ik geef direct toe dat de Bijbel nergens enthousiast is over homoseksualiteit.
Maar ik kan maar nergens iets vinden over een geaardheid, noch over een relatie in liefde en trouw tussen twee mannen of vrouwen.
Bestond het niet? Kenden ze net niet? HERkenden ze het niet?
De Heere God wist toch dat dat in onze tijd zo'n heikel punt zou worden?

Na al die jaren heb ik daar geen pasklaar antwoord op. En ik hoop echt dat jullie nu niet simpel met teksten gaan gooien. Probeer eens mee te denken...
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Gebruikersavatar
seca27
Verkenner
Verkenner
Berichten: 15
Lid geworden op: 10 dec 2006 19:16
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor seca27 » 20 feb 2011 22:25

JeeWee schreef:Weet je, en dit is voor mij al heel lang een oprechte vraag en ik kom maar niet tot een antwoord. Ik zou het dan ook fijn vinden als jullie er zonder gehakketak op in gaan...

Ik geef direct toe dat de Bijbel nergens enthousiast is over homoseksualiteit.
Maar ik kan maar nergens iets vinden over een geaardheid, noch over een relatie in liefde en trouw tussen twee mannen of vrouwen.
Bestond het niet? Kenden ze net niet? HERkenden ze het niet?
De Heere God wist toch dat dat in onze tijd zo'n heikel punt zou worden?

Na al die jaren heb ik daar geen pasklaar antwoord op. En ik hoop echt dat jullie nu niet simpel met teksten gaan gooien. Probeer eens mee te denken...


Ik denk dat dat niet zo moeilijk is. In die tijd werden ze gewoon omzeep geholpen, of dood gezwegen omdat het een schande was.

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor schaapje » 20 feb 2011 22:28

discipel2011 schreef:Neutralisme is de vijand van de Waarheid!



Een konkluzie geheel voor jou rekening :x
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 52 gasten