eerste dagen als getrouwd stel

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Vrouw Kareltje
Verkenner
Verkenner
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 mar 2009 11:51

eerste dagen als getrouwd stel

Berichtdoor Vrouw Kareltje » 10 mar 2009 13:17

Zo, ik ben helemaal nieuw hier op het forum. Ik heb de onderwerpen door gekeken, maar zag niets wat antwoord op mijn vraagjes geeft. Ik hoop bijna te trouwen. Ik heb een fantastische vriend. Ondanks dat hij regelmatig zegt dat hij mij mooi vind, vind ik het eng dat hij mij in ondergoed of naakt gaat zien. Ik wil mezelf niet verbergen voor hem door in de badkamer om te kleden of altijd het licht uit te hebben. Hoe ervaarden jullie die eerste dagen samen? Hebben jullie tips voor mij om van mijn onzekerheid af te komen? Hoe gingen jullie hiermee om en voelden jullie je onzeker? Ik wil niet inhoudelijk op seksualiteit ingaan, maar graag praktische informatie.

Gebruikersavatar
marjo
Sergeant
Sergeant
Berichten: 360
Lid geworden op: 29 nov 2002 20:15

Re: eerste dagen als getrouwd stel

Berichtdoor marjo » 10 mar 2009 13:38

Als ik jou was zou ik dit langzaam een beetje opbouwen. Je hoeft je niet meteen de hele tijd volledig bloot te geven (letterlijk dan in dit geval). Ik merkte dat dat bij mij ook even moest groeien. Ik vind snel even om- of aankleden toch ook anders dan echt in je ondergoed rondlopen. Nu doen we nooit meer badkamers e.d. op slot maar in het begin wel. Daar is toch niets mis mee. En praat er goed met elkaar over.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: eerste dagen als getrouwd stel

Berichtdoor Mortlach » 10 mar 2009 13:42

praten jullie daar ook over? Dat lijkt me een goed begin.

Daarnaast, onzekerheid is in het begin niet meer dan normaal. Het is een nieuwe situatie waar je nog mee om moet leren gaan. Hoe sta jij er tegenover hém straks naakt te zien? Ik neem aan dat je daar wel naar uitkijkt. Waarom zou het voor hem dan anders zijn?

Succes!
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: eerste dagen als getrouwd stel

Berichtdoor Evelien » 10 mar 2009 14:00

gheghe mijn man doet de badkamerdeur wel op slot, want hij vertrouwd mij niet (ik hou nog weleens van iets uit halen zeg maar). :lol: :wink:

Je moet er in iedergeval niet al te gespannen mee omgaan, probeer het op een speels manier te doen waar je je allebei prettig bij voelt.

Gebruikersavatar
kwebbel
Generaal
Generaal
Berichten: 5152
Lid geworden op: 17 feb 2007 12:47
Contacteer:

Re: eerste dagen als getrouwd stel

Berichtdoor kwebbel » 10 mar 2009 15:34

haha dat is ook weer wat anders 8) maar t blijft leuk "iets" uithalen :mrgreen:

ik zou daar idd rustig over praten, dat je het eng lijkt en dat je dit langzaam wilt opbouwen. Mijn man hees mij uit m'n trouwjurk dus ik stond ook meteen in m'n ondergoed voor hem 8) :lol: geen probleem! Wij kleedden ons direct samen om in de slaapkamer dus we zagen elkaar al vrij snel aan de blote kant. Maar t is net waar je je prettig bij voelt. Wij dachten er niet echt over na, t ging meer automatisch zeg maar.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

kirsten
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1163
Lid geworden op: 28 jul 2007 16:54

Re: eerste dagen als getrouwd stel

Berichtdoor kirsten » 10 mar 2009 15:51

Ik ben zelf ook wat onzeker over mijzelf en dat scheelt nogal dat ik ook tegen deze dingen opzie. Mijn vriend en ik hebben daar ook over gepraat en dat scheelt al enorm. Ik weet natuurlijk niet hoe het over 6,5 maand gaat, maar het is niet meer dat ik er tegenop zie. Wij hebben ook afgesproken dat ik zelf aangeef wat ik zie zitten en wat niet, dat scheelt ook al een berg.

Gebruikersavatar
Daphne
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3666
Lid geworden op: 10 jan 2004 14:03
Locatie: Veen
Contacteer:

Re: eerste dagen als getrouwd stel

Berichtdoor Daphne » 10 mar 2009 16:10

kwebbel schreef:ik zou daar idd rustig over praten, dat je het eng lijkt en dat je dit langzaam wilt opbouwen. Mijn man hees mij uit m'n trouwjurk dus ik stond ook meteen in m'n ondergoed voor hem 8) :lol: geen probleem! Wij kleedden ons direct samen om in de slaapkamer dus we zagen elkaar al vrij snel aan de blote kant. Maar t is net waar je je prettig bij voelt. Wij dachten er niet echt over na, t ging meer automatisch zeg maar.


Bij ons ging het eigenlijk ook automatisch. Ik ben best onzeker over mijn uiterlijk enzo, maar bij mijn man had ik daar echt totaal geen last van.
En wat Kirsten zegt is denk ik wel heel goed, dat je afspreekt dat je aangeeft wat je wel en wat niet ziet zitten.
Afbeelding

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: eerste dagen als getrouwd stel

Berichtdoor MissF » 10 mar 2009 16:13

En laat je man alsjeblieft 10000 x zeggen hoe mooi je bent ;)
Ik ben over mijn innerlijk totaal niet onzeker, maar ik vind mijn lijf in zijn volle aanzien ronduit lelijk. Maar doordat mijn man zo onwijs vaak zei en zegt dat hij mij prachtig vindt, valt die onzekerheid met de tijd weg.
En ach, nu heb ik een kind op de wereld gezet en boeit het me sowieso allemaal stukken minder. Maar zoiets moet ook gewoon groeien denk ik. Er veel over praten samen, eerljk erover zijn. (en ik vond het erg belangrijk om in onze verkeringstijd wel verder te gaan dan een kusje en handje vasthouden)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
Daphne
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3666
Lid geworden op: 10 jan 2004 14:03
Locatie: Veen
Contacteer:

Re: eerste dagen als getrouwd stel

Berichtdoor Daphne » 10 mar 2009 16:18

MissF schreef:(en ik vond het erg belangrijk om in onze verkeringstijd wel verder te gaan dan een kusje en handje vasthouden)


Ja, ik ook. Ik ben blij dat wij voor ons trouwen elkaar al in ondergoed hebben gezien. Anders moet je wel érg wennen in de huwelijksnacht als je zo onzeker over jezelf bent... 8)
Afbeelding

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: eerste dagen als getrouwd stel

Berichtdoor Evelien » 10 mar 2009 16:25

Wat zijn mannen dan toch zo heerlijk he. Ze weten je teerste puntjes te pakken waar je je zo druk om kunt maken en dan valt het zo heerlijk weg.

meboy

Re: eerste dagen als getrouwd stel

Berichtdoor meboy » 10 mar 2009 16:36

Ik zou als creatieve oplossing zeggen; plan een wekelijks gezamelijk zwemuurtje.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: eerste dagen als getrouwd stel

Berichtdoor Evelien » 10 mar 2009 16:37

meboy schreef:Ik zou als creatieve oplossing zeggen; plan een wekelijks gezamelijk zwemuurtje.



gehghe.. ik weet nog heel goed hoe ik mijn man (toen vriend) voor het eerst in z'n zwembroek zag... :lol: :lol:

Gebruikersavatar
Tuinfluiter
Majoor
Majoor
Berichten: 1736
Lid geworden op: 23 feb 2008 15:50
Locatie: Noord-Brabant

Re: eerste dagen als getrouwd stel

Berichtdoor Tuinfluiter » 10 mar 2009 16:58

Onze ervaring is dat zoiets vanzelf wel loopt.
De avond op onze trouwdag heb ik ook gewoon m'n trouwjurk uitgedaan waar manlief bij stond en hij z'n trouwpak waar ik bij stond en het ging gewoon automatisch.
Denk wel dat je jezelf ook wel te druk kunt maken om zoiets en dan achteraf snap je niet dat je dat gedaan hebt want het is toch maar gewoon je man/vrouw waarbij je jezelf uitkleed?

Gebruikersavatar
kwebbel
Generaal
Generaal
Berichten: 5152
Lid geworden op: 17 feb 2007 12:47
Contacteer:

Re: eerste dagen als getrouwd stel

Berichtdoor kwebbel » 10 mar 2009 17:06

Tuinfluiter schreef:Onze ervaring is dat zoiets vanzelf wel loopt.
De avond op onze trouwdag heb ik ook gewoon m'n trouwjurk uitgedaan waar manlief bij stond en hij z'n trouwpak waar ik bij stond en het ging gewoon automatisch.
Denk wel dat je jezelf ook wel te druk kunt maken om zoiets en dan achteraf snap je niet dat je dat gedaan hebt want het is toch maar gewoon je man/vrouw waarbij je jezelf uitkleed?
ja idd!! :jaknikken: ik had het veel te druk om mij daar druk om te maken 8) en bovendien ook veel te moe..
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

kirsten
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1163
Lid geworden op: 28 jul 2007 16:54

Re: eerste dagen als getrouwd stel

Berichtdoor kirsten » 10 mar 2009 17:13

Ik heb er dan weer geen problemen mee om in mijn ondergoed rond te huppelen. Daar zie ik dan weer niet tegenop. :wink:


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten