Vriendschap

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vriendschap

Berichtdoor Marnix » 28 feb 2016 18:29

Jij kent dit specifieke geval niet eens dus je hebt geen reden om het gebrek aan vrienden van die dochter aan die man te wijten. Dus geen aanleiding voor onchristelijk gedrag. Moet denken aan die farizeeers die vragen of een blinde man blind is vanwege zijn eigen gedrag of dat van de ouders. Zo kom jij nu ook een beetje over. Als het je niet meezit zal het wel je eigen schuld zijn.
Laatst gewijzigd door Marnix op 13 feb 2017 13:45, 1 keer totaal gewijzigd.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
JohannesHermanus
Kapitein
Kapitein
Berichten: 793
Lid geworden op: 07 feb 2016 11:44
Locatie: Op de bank

Re: Vriendschap

Berichtdoor JohannesHermanus » 28 feb 2016 18:41

In uw ogen is men gauw een farizeeër als men maar enige kritiek uit op andermans gedrag... Dat zegt meer over u dan over mij.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vriendschap

Berichtdoor Marnix » 29 feb 2016 09:18

Nee hoor, het gaat me vooral om niet onderbouwde kritiek. ;) Vandaar dat ik dat voorbeeld aanhaalde.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
JohannesHermanus
Kapitein
Kapitein
Berichten: 793
Lid geworden op: 07 feb 2016 11:44
Locatie: Op de bank

Re: Vriendschap

Berichtdoor JohannesHermanus » 29 feb 2016 13:44

En als de onderbouwing u niet bevalt is men alsnog een farizeeër, hebt u wat te verbergen ofzo?

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vriendschap

Berichtdoor Marnix » 29 feb 2016 14:02

Nee. Anders had ik mijn mond wel gehouden :) Als je niet verder komt dan "soort zoekt soort, als je oppervlakkige vrienden hebt ben je zelf vast ook oppervlakkig" bevalt die onderbouwing me inderdaad niet voor zover je dat überhaupt een onderbouwing kan noemen. Het is wel de meest kortzichtige bewering die ik hier in lange tijd heb gelezen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Jess
Sergeant
Sergeant
Berichten: 395
Lid geworden op: 19 sep 2006 12:53
Locatie: @ home

Re: Vriendschap

Berichtdoor Jess » 13 feb 2017 10:51

Heb een aantal hele leuke vriendinnen. Ze geven me er absoluut geen reden toe en toch ben ik jaloers op hen.

Hoe kan ik daar mee omgaan? Want het mag absoluut onze vriendschap in gevaar brengen. Ik geloof echt dat het van de boze komt want we kunnen juist ook over geloofszaken goed met elkaar praten en liggen echt op 1 lijn.

paar voorbeelden :
mijn kinderen zijn niet zulke hoogvliegers op school, die van hen wel. Ze kunnen goed tekenen, zijn muzikaal, hebben oog voor een kind dat geen vriendjes heeft.
mijn man is een harde werker maar niet zo sociaal begaan met anderen, zij nodigen eenzame mensen uit. In ons gezin met auti-aanverwanten gaat dat niet.
ze zijn belangrijk in de gemeente, hebben functies in het maatschappelijke leven en zijn daar zo druk mee. Wij zijn (zie de reden hierboven) meer gericht op ons gezin. (Ook worden wij 'daar niet voor gevraagd' dus hebben wij er geen feeling voor?)

pas vertelde 1 van hen aan mij: ja het is niet zo leuk voor jouw maar je dochter sloeg pas zomaar mijn kind. Zucht. Pas zei ze ook al dat mijn kind vloekte. Zucht. (hier waren verder geen anderen bij hoor)


Als ik het lees vind ik het wel beetje 'zielig' klinken maar het zijn gedachten die door mijn hoofd spoken en hier kan ik, lekker anoniem, even spuien en graag jullie reacties lezen.

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Vriendschap

Berichtdoor jaccootje85 » 13 feb 2017 12:38

Het gras bij de buren blijft denk ik altijd groener... Zelf ken ik ook van zulke gedachten, gelukkig niet dagelijks maar toch...
Bij vriendinnen gaat alles voor de wind en wij moeten ploeteren om ook maar een beetje fatsoenlijk te kunnen rondkomen. Andere kinderen zien er leuker uit, doen sneller mee met anderen, kunnen bepaalde dingen goed.
En dan kijk ik naar m'n dochter: Een schat van een kind, lief leuk en aardig en dan denk ik: Waar maak ik me druk om?! Misschien zijn anderen met hun functies wel zo druk dat ze elkaar als gezin bijna nooit zien...
Dan kun je t maar beter iets minder goed voor mekaar hebben (volgens de maatschappelijke norm) en tijd voor elkaar hebben waarin je t leuk en gezellig hebt.
Szent az Úr

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Vriendschap

Berichtdoor Chaya » 14 feb 2017 12:19

Jess schreef:Heb een aantal hele leuke vriendinnen. Ze geven me er absoluut geen reden toe en toch ben ik jaloers op hen.
Hoe kan ik daar mee omgaan? Want het mag absoluut onze vriendschap in gevaar brengen. Ik geloof echt dat het van de boze komt want we kunnen juist ook over geloofszaken goed met elkaar praten en liggen echt op 1 lijn.

Koester deze vriendschappen Jess. Realiseer je wel dat vriendschappen aan schommelingen onderhevig kunnen zijn.
Jess schreef:pas vertelde 1 van hen aan mij: ja het is niet zo leuk voor jouw maar je dochter sloeg pas zomaar mijn kind. Zucht. Pas zei ze ook al dat mijn kind vloekte. Zucht. (hier waren verder geen anderen bij hoor)

Sorry, maar dit is niet op de meest leuke manier. Hier kun je verder niet zo veel mee, omdat het al gepasseerd was. (week geleden of zo?)
En dan ook nog de opmerking dat het kind gevloekt had, het lijkt een beetje op klikken zo en dat mag ook niet. :wink:
Het onderwerp kinderen ligt vaak heel gevoelig bij moeders, zeker als er kritiek op hun kroost gegeven wordt. Ook al wordt dit gedaan door je beste vriendin of zus. Terwijl hun schatjes ook niet altijd de liefste zijn.
Jess schreef: Ze kunnen goed tekenen, zijn muzikaal, hebben oog voor een kind dat geen vriendjes heeft.
mijn man is een harde werker maar niet zo sociaal begaan met anderen, zij nodigen eenzame mensen uit. In ons gezin met auti-aanverwanten gaat dat niet.

Vergelijk jezelf en je gezin daar nooit mee. Misschien zijn zij wel jaloers op jou, vanwege je mooie haar of je onverwoestbare humeur. :D
jaccootje85 schreef:En dan kijk ik naar m'n dochter: Een schat van een kind, lief leuk en aardig en dan denk ik: Waar maak ik me druk om?! Misschien zijn anderen met hun functies wel zo druk dat ze elkaar als gezin bijna nooit zien...
Dan kun je t maar beter iets minder goed voor mekaar hebben (volgens de maatschappelijke norm) en tijd voor elkaar hebben waarin je t leuk en gezellig hebt.

En kijk vooral niet naar de ideale plaatjes op FB.
Tel je zegeningen, misschien doen we dat wel te weinig.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Vriendschap

Berichtdoor elburger » 15 sep 2017 14:14

Heel eerlijk?

zag toevallig deze topic en kon het niet weerstaan hier iets over te schrijven.
Ik heb geen vrienden.
Ik ken mensen genoeg, praat er mee, maar echte vriendschappen wil ik niet meer hebben.
Ik heb er te veel en te vaak verdriet om gehad.
Dat wil ik dus niet meer.
Ja, zelfs mijn "beste" vrienden deden mij pijn..
Mis ik dan iets?
Ja vast wel, maar liever "vriendenloos" als gekwetst.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gebruikersavatar
Radical
Sergeant
Sergeant
Berichten: 343
Lid geworden op: 30 jul 2017 18:48

Re: Vriendschap

Berichtdoor Radical » 15 sep 2017 16:16

Bedankt voor je eerlijkheid elburger. ik heb net gister een aanvaring gehad met een ""vriend"" en was vandaag bezig (in mijn gedachten )met de definitie van ""een vriend.""
wat houd dat in ??
Jezus nam wat ik had verdiend, en ik kreeg wat Hij had verdiend

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Vriendschap

Berichtdoor benefietdiner » 15 sep 2017 20:23

Radical schreef: ""een vriend.""
wat houd dat in ??
Vriendschap komt van twee kanten, het is beter vrienden te maken door er een te zijn.

Gebruikersavatar
Radical
Sergeant
Sergeant
Berichten: 343
Lid geworden op: 30 jul 2017 18:48

Re: Vriendschap

Berichtdoor Radical » 17 sep 2017 17:09

benefietdiner schreef:Vriendschap komt van twee kanten, het is beter vrienden te maken door er een te zijn.


Vanmorgen zat ik in onze samenkomst en jawel de boodschap ging over ""vriendschap"" vriendschap met God en met mensen was de openingszin, nou je begrijpt het wel, heftig aangesproken Ha ha

Dus Dank U Jezus voor U genade en U liefde en passie voor ons ..
Jezus nam wat ik had verdiend, en ik kreeg wat Hij had verdiend

coby5
Sergeant
Sergeant
Berichten: 338
Lid geworden op: 09 nov 2016 10:15

Re: Vriendschap

Berichtdoor coby5 » 17 sep 2017 21:22

Chaya schreef:Verdrietig verhaal.

Stel je eens voor dat er helemaal niemand verschijnt op het verjaardagsfeestje van je dochter. Het is de keiharde realiteit voor vader Marcel Kolder. Op het feestje van zijn gehandicapte dochter Mayim (14) lieten bijna alle genodigden het afweten. In een aangrijpend blog vertelt hij wat het met hem doet als vader.
Behalve een lief klasgenootje van haar vorige school kwamen slechts een neef en nicht, een halve oom en tante. Daar zaten we dan met taart, cake, hartige hapjes (zelfgemaakt) en dertig vrijkaartjes voor een museum.

Dat is wrang om te zien als vader. Ik durfde er toen niet over te schrijven. Het lijkt zo zielig. Het nare gevoel blijft. Dat is ook de angst voor haar toekomst en de ‘kring’ van vrienden die ze zo hard nodig heeft. En die kring is er niet en zal waarschijnlijk nooit komen. Ik schreef zojuist met haar in haar roman. Het boek komt over twee jaar uit.

bron: VROUW

Mijn zoontje vierde z'n verjaardag. Gingen ze allemaal naar een feestje van een meisje uit een groep lager. Er kwamen maar twee jongetjes. Nou mooi toch? Lekker goedkoop, reuze lol gehad. Boeie. We gingen naar het zwembad. Overvol met mensen. Niet normaal. We moesten weet ik hoe lang wachten voor we erin konden. Kijk Paul, de hele stad is gekomen speciaal voor jouw verjaardag!

Carola

Re: Vriendschap

Berichtdoor Carola » 18 sep 2017 08:47

Vind het wel een aangrijpend verhaal, maar wij deden ook nooit aan zo grootschalige verjaardagspartijtjes. Meer dan vijf personen waren het nooit, begrijp niet waarom er 30 mensen uitgenodigd moeten worden voor museum.

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Vriendschap

Berichtdoor jaccootje85 » 18 sep 2017 20:28

Carola schreef:Vind het wel een aangrijpend verhaal, maar wij deden ook nooit aan zo grootschalige verjaardagspartijtjes. Meer dan vijf personen waren het nooit, begrijp niet waarom er 30 mensen uitgenodigd moeten worden voor museum.


Ik snap dat ook niet, maar onze dochter is nog geen 14... Volgende maand hoopt ze 4 te worden en ze heeft één meisje uitgenodigd waar ze vaak mee speelt op school.
Szent az Úr


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten