Vriendschap

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
LauraC
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3818
Lid geworden op: 16 mar 2007 14:14
Locatie: Metheringham

Berichtdoor LauraC » 20 nov 2008 19:47

*Annet* schreef:Ik wil LauraC hier ook nog wel ff noemen :D

Mijn enige vriendin noemt mijn naam ;) Ik voel me vereerd :mrgreen:
Maar goed, even serieus. Ik had 'vroegah' een redelijk grote vriendengroep. Toen ik naar het buitenland verhuisde heb ik ook wel flink gemerkt wie mijn echte vrienden zijn/waren. Die mail/telefoneer/schrijf ik nog regelmatig, de een meer dan de ander. Als ik eens in NL ben, doe ik ook altijd moeite hen op te zoeken, soms doen we het in 1 keer, en soms loop ik de hele vakantie visites te maken. Geeft ook niets, het is altijd weer leuk, zoals vanouds.
Vrienden via het internet zie ik ook echt als een verrijking en ik slaak regelmatig wat zuchtjes over het feit dat ze niet dichterbij wonen.
Mijn man en ik hebben samen ook vrienden, voornamelijk via de kerk. Mijn man is redelijk contactgestoord op dit gebied, is ook heel slecht in namen onthouden enzo (nee, hij is niet onbeleefd!) dus ik doe zeg maar de meeste PR ;) Die vrienden zien we vaak wekelijks. Wat leuks doen met ze, individueel of met een groep, nu eens bij ons en dan weer bij hen eten. Persoonlijk heb ik een paar vriendinnen die meer 'van mij' dan van mijn man zijn. Hij vindt het leuke dames maar heeft verder niets met ze. Een daarvan is nu ver weg verhuisd, die bel ik nu wekelijks. Een ander zie ik 1 of 2 keer per week.

Gebruikersavatar
jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1288
Lid geworden op: 14 sep 2004 19:38
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 20 nov 2008 21:21

voor ons trouwen hadden wij vaak wel vrienden van hem en vrienden van mij en die hebben we nog gelukkig, maar ik vind ook leuk dat we nu in nieuwe woonplaats nieuwe vrienden maakt.

o.a. door de hond uit laten hebben we hele leuke vrienden opgeduikeld :D
die zien we zeker wel 1 x per week. ook in gemeente vrienden en vage kennissen gemaakt, dus nu ook weer vrienden in de buurt wonen.

want merk wel idd als ze verder weg wonen het toch een beetje verwaterd. als je afspreekt is het wel gelijk weer goed, maar toch.
Afbeelding

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 20 nov 2008 22:21

Ik heb eigenlijk uit elke levensfase wel vriendinnen overgehouden, da's wel leuk. 2 van de basisschool, uit groep 3 al, waarvan eentje zelfs een tijdje in Canada heeft gewoond en de vriendschap is toch weer opgebloeid. Verder ook 2 van de middelbare school, die via mij ook met elkaar bevriend zijn geraakt na de middelbare. Uit m'n studententijd in Utrecht ook 2 en in Zeeland inmiddels ook alweer een nieuwe vriendin opgedaan. En dan nog wat losse vriendinnen die ik niet zo vaak zie.
Veel van mijn vriendinnen zijn vrijgezel en ik vind het toch wel leuk om af en toe samen met m'n vriend met hen af te spreken, maar gelukkig kan hij ook wel goed met vrouwengezelschap omgaan. :lol:
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

sientje
Mineur
Mineur
Berichten: 126
Lid geworden op: 03 jun 2008 12:53

Berichtdoor sientje » 21 nov 2008 14:28

elvira (gast) schreef:@Sientje: lastig is dat soms, he, vriendschappen aanknopen als je ergens nieuw bent en geen kind meer bent. :mrgreen:
Als je meer mensen/contact zoekt, kan ik je aanraden: ga een of andere leuke cursus doen of word lid van een vereniging! Je leert dan heel snel mensen kennen... het worden dan misschien niet gelijk beste vrienden/vriendinnen van je, maar je bent wel gezellig "onder de mensen"!

heb ik gedaan:op naailes gezeten(4 jr.),op zang gezeten(2jr.)daar heb ik wel een vriendin aan overgehouden,maar daar bleef het bij.
En ik ben niet echt iemand voor een vereniging van de kerk ofzo :?
nu probeer ik refoweb :mrgreen:

Gebruikersavatar
ChupaChups
Sergeant
Sergeant
Berichten: 321
Lid geworden op: 29 mei 2007 09:47

Berichtdoor ChupaChups » 23 nov 2008 21:14

Ik heb ook best veel vrienden/vriendinnen/kennissen, zeker nu met de vrienden van mijn man er bij. Gewoon in de loop der jaren maak je best veel vriendschappen en gezellige contacten. Vakanties, uitgaan, studie en noem maar op, gaat vanzelf.
Goed, de een zie je meer dan de ander maar dat is logisch.
En met iedereen heb je weer een andere band, vind het altijd wel jammer dat je soms niet méér tijd hebt om met allemaal om te gaan.
Maar...het gaat wel zn gangetje en eerlijk gezegd je moet er wel tijd voor hebben/maken. Wat dat betreft vind ik het nu precies goed :mrgreen:

Internetvriendinnetjes....? die heb ik niet echt geloof ik.
Zoals via refoweb of een andere site, weet ook niet hoe dat dan werkt?
Ik bedoel, ik weet in het 'echte leven' zegmaar hoe ik dat aanpak, maar via internet....dan 'stap' je toch niet zomaar op iemand af van hallo, zullen wij vriendinnetjes zijn :wink:
Niet dat ik dat nu perse wil ofzo.
(*is gewoon stiekem benieuwd naar jullie ervaringen*)

Gebruikersavatar
jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1288
Lid geworden op: 14 sep 2004 19:38
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 23 nov 2008 21:17

internetvriendinnetje niet echt. vriendje (inmiddels man) wel, telt dat ook :mrgreen:
Afbeelding

Gebruikersavatar
ChupaChups
Sergeant
Sergeant
Berichten: 321
Lid geworden op: 29 mei 2007 09:47

Berichtdoor ChupaChups » 23 nov 2008 21:17

wat mij betreft wel :wink:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Berichtdoor Evelien » 23 nov 2008 21:33

nou je stapt zowieso in het dagelijks leven toch ook niet op iemand af en zegt dan: hallo wil jij mijn vriendinnetje worden? :D Dat groeit op een gegeven moment.

Dat heb ik met een goeie vriendin. Wij kenden elkaar van een contactsite (nee geen dating site) en toen we elkaar voor het eerst zagen was er een soort van klik (zelfde humor, zelfde interesses etc.). We hebben nog steeds contact en ook echt goed contact. We zien elkaar niet vaak (1 keer in de maand (soms 2 maand)).

Maar wat ik wel gemerkt heb in de afgelopen jaren wie er ook echt daadwerkelijk vrienden Zijn en Blijven.

Gebruikersavatar
AikonGirl
Majoor
Majoor
Berichten: 2376
Lid geworden op: 10 apr 2004 12:34

Berichtdoor AikonGirl » 24 nov 2008 11:34

Ik heb niet echt goede vrienden. Ging altijd meer met jongens om dan met meiden.
Maar die jongens wilden altijd op gegeven moment meer dan vriendschap,
en als dat dan weer over was, of als ik dat niet wilde, dan zag ik ze niet meer.

Heb één hele goede vriend. Maar goed, die wilde uiteindelijk ook méér,
en daar ben ik dan ook mee getrouwd. :puh: Die zie ik dus gelukkig heel vaak.

Lijkt me wel leuk om een vriendin te hebben die ook een jong kindje heeft.
Dat mis ik wel een beetje.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Berichtdoor Evelien » 24 nov 2008 11:38

klinkt misschien heel gek, maar ik heb een vriendin gevonden op een contactsite. :wink: Het moet wel klikken.

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 24 nov 2008 14:01

Ik was altijd met 3 meiden een lekker hecht clubbie, altijd dikke lol, we kenden elkaar vanaf onze 14e ofzo, nu komen er onderhand vriendjes bij enzow, en zijn er nog 2 meiden bijgekomen, heel gezellig, maar ik zie ze véél te weinig :( we zagen elkaar altijd in het weekend, maar nu moet ik óf het weekend werken, óf ben ik bij m'n vriend in Groningen! Maar gelukkig zie ik ze as zaterdag allemaal weer, als 't goed is :D

Verder heb ik via internet 2 schatten van vriendinnen :D Die ik ook regelmatig in real life zie, m'n vriend ken ik ook via 1 van die vriendinnen, hij kwam hier op RW, maar ik had 'm hier nooit gesproken...Haha zo zie je maar weer 8) 't Is vaak lastig uit te leggen waar 'k m'n vriend van ken :lol:

Haai
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2718
Lid geworden op: 31 mar 2003 20:22
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 24 nov 2008 14:59

Ik heb eigenlijk niet echt veel mensen die ik echt vrienden noem. Een contact moet ook echt inhoudelijk wel wat voorstellen, anders zal ik het niet zo snel de naam vriendschap geven.
Ik vind het vaak ook wel lastig om echt contacten met anderen aan te knopen, ik stap niet zo snel op anderen af en laat anderen niet zo snel iets van mijzelf zien. Dat vind ik weleens jammer, maar het valt niet helemaal mee zo'n karaktertrekje bij jezelf te veranderen.
De vrienden die ik heb zijn vaak wel mensen die ik al heel lang ken. Het contact hoeft van mij niet perse heel intensief te zijn om toch goed te zijn, sommige vrienden zie ik echt maar een enkele keer per jaar.
Verder is mijn familie ook wel belangrijk, die zie ik ook echt als vrienden en ik vind het heel belangrijk daarin te investeren.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Berichtdoor ajl » 24 nov 2008 16:25

Wij wonen sinds een jaar in Rotterdam en ik merk dat het lastig is om nieuwe contacten op te bouwen als je niet meer studeert. Heb eigenlijk ook nog geen vrienden hier. De vrienden die ik heb wonen allemaal een paar uur rijden verder. Die zie ik niet meer zo vaak, maar we bellen wel heel regelmatig. Mijn man heeft hier ook geen echte vrienden, maar heeft er ook minder behoefte aan dan ik.

Ik hoef echt niet dezelfde vrienden te hebben als mn man. Eigenlijk vind ik het veel leuker om alleen met vriendinnen af te spreken dan met partners erbij.

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 24 nov 2008 20:00

Dat van na het studeren herken ik wel, ajl. Niet alleen bij mezelf, maar ook bij bijv. vriendinnen. Eentje is nu in Rotterdam bij Netwerk gegaan, een soort bijbelstudievereniging voor m.n. oud-studenten. Daar doet ze leuke contacten op.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Vonkie

Berichtdoor Vonkie » 24 nov 2008 20:49

Ik heb 2 hele goede vriendinnen en dat zijn mijn zus en zusje. Klinkt misschien gek maar dat zijn gewoon mijn beste vriendinnen. Daarnaast heb ik 1 hele goede vriend waar ik echt alles tegen (kan) vertel(len). Die zie ik iedere week omdat hij bij me in de kerk zit of 2 keer in de week (zit ook bij mij op zang). Verder nog 2 meiden die ik op zang zie en spreek. Veel lol mee en ook serieuze gesprekken. Via de JV ook nog een jongen die ik veel spreek die ook wel een vriend te noemen is. En nog een paar meiden die ik via school ken, waar ik nu af ben. Ik vind het wel moeilijk om die vriendschappen te onderhouden. Gelukkig bieden hyves en MSN uitkomst :wink: .

Ik vind het altijd lastig; wanneer is iemand een vriend? Wat is vriendschap? Met bepaalde mensen ga ik best veel om maar zijn het dan ook gelijk vrienden?!


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 63 gasten