Vriendschap

Moderators: Memmem, Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 19 nov 2008 19:38

Borkdude is natuurlijk mijn allerbeste vriend. Ik heb maar een paar hele goede vrienden, die ik ook niet echt vaak spreek, maar dat is niet zo erg. Met een aantal studiegenoten hebben we goed contact, dat zijn er een stuk of tien. We komen op elkaars verjaardagen. Daarbuiten spreek ik twee van hen nog wel vaker, meestal via msn en soms spreken we met die drie (plus mannen) af. Maar m'n moeder en m'n zusje bel ik toch veel sneller op om even te kletsen. Ik ben wel heel blij dat ik met die studiegenoten contact heb, omdat we allemaal in dezelfde levensfase zitten. Verder kunnen we ook wel met elkaar over ons werk praten, ook al hebben we verschillende soorten banen.

Gebruikersavatar
jamillah
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2505
Lid geworden op: 17 jan 2007 14:10

Berichtdoor jamillah » 19 nov 2008 20:39

*Annet* schreef:
jamillah schreef:Wat vinden jullie van digitale vriendschappen? Ik heb hier en daar wel wat kennisjes opgedaan en noem Annet tegenover mijn man wel 'mijn refowebvriendinnetje' 8)


*pinkt traantje weg*


;/ :8> :mrgreen:

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Berichtdoor *Annet* » 19 nov 2008 23:28

Ja hoor, digitale vriendschappen bestaan wel. Het is zo fijn ff met Jamillah te pb-en

Zo hebben we ook nog Renee.......
ja, dat is mijn mening dan he.....

Gebruikersavatar
Renee
Mineur
Mineur
Berichten: 173
Lid geworden op: 02 dec 2002 23:32
Locatie: twente
Contacteer:

Berichtdoor Renee » 19 nov 2008 23:30

word ik geroepen :?: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Renee
Mineur
Mineur
Berichten: 173
Lid geworden op: 02 dec 2002 23:32
Locatie: twente
Contacteer:

Berichtdoor Renee » 19 nov 2008 23:32

...mijmert....
maar alleen digitaal is nix, het is toch vele malen leuker om iemand ook live te ontmoeten en wat nog leuker is dat het dan ook klikt :D

zo ken ik bijv. ene Annet... :shock:
eerst dacht ik.... :mrgreen:
maar nu... :lol:

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Berichtdoor *Annet* » 19 nov 2008 23:34

ach, wat een fijne dag toch vandaag.

Ik wil LauraC hier ook nog wel ff noemen :D
ja, dat is mijn mening dan he.....

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 19 nov 2008 23:50

oppervlakkige vriendschappen zijn snel gemaakt. Ik wil alleen vriendschappen die van 2 kanten komt.

Echt goede vrienden heb ik echt wel nodig. Ook nu ik een relatie heb zijn mijn vriendinnen nog steeds belangrijk voor mij. Heb een aantal hele goede vriendinnen. 1 mis ik best wel op moment omdat ze in Afrika zit. Toch blijft onze vriendschap heel intens. De ander probeer ik regelmatig mee af te spreken. Anders mailen we gewoon een keer extra. Weer een ander heb ik minder contact mee, maar het contact is zeer goed.
Ook nog een vriendin van de kleuterschool. We zijn te gelijk jarig (we schelen 2 uurtjes in leeftijd :mrgreen: ) en daardoor als kinderen toch als band ervaren. Nu nog steeds contact en ook met haar probeer ik regelamtig (eens per 1 a 2 maanden af te spreken.

Digitale vriendschappen kunnen zeker. Maar op een gegeven moment heb je toch behoefte om elkaar te zien. 1 van mijn beste vriendinnen heb ik heel lang alleen via internet gesproken. Heeft heel lang geduurt voor we elkaar irl sprkaen. Toch deelde we vrij veel met elkaar.

Ook mijn relatie is begonnen in de digitale wereld. Zelfs hier op refoweb.
Het kan wel maar geloof niet dat enkel digitaal, zonder elkaar ooit te zien echt goed is voor een vriendschap.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Berichtdoor *Annet* » 19 nov 2008 23:57

Renee schreef:...mijmert....
zo ken ik bijv. ene Annet... :shock:
eerst dacht ik.... :mrgreen:
maar nu... :lol:


en ik was nog wel GerGemmer....
ja, dat is mijn mening dan he.....

sientje
Mineur
Mineur
Berichten: 126
Lid geworden op: 03 jun 2008 12:53

Berichtdoor sientje » 20 nov 2008 14:50

Ik vind vrienschap ook erg belangrijk.Vroeger had eigelijk alleen opervlakkige vrienden die na verloop van tijd weer over gingen.
Ik ben hierdoor erg aan mezelf gaan twijfelen,wat doe ik verkeerd of wat is er mis met mij :?
Toen ik trouwde ben ik naar de andere kant van het land verhuisd en daar vond ik het erg moeilijk om vrienden te maken.Nu na 9 jaar heb ik één goede vriendin en verder wat vage kennissen.
Gelukkig heb ik heel goede buren die ik eigenlijk ook wel vrienden kan noemen,maar toch voel ik me nogal eens eenzaam hier(ik klaag niet hoor :wink: )
Ik ben nl. iemand die graag mensen om me heen heb :!:

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein
Berichten: 948
Lid geworden op: 13 sep 2008 15:47
Locatie: DL

Berichtdoor elvira (gast) » 20 nov 2008 15:56

@Sientje: lastig is dat soms, he, vriendschappen aanknopen als je ergens nieuw bent en geen kind meer bent. :mrgreen:
Als je meer mensen/contact zoekt, kan ik je aanraden: ga een of andere leuke cursus doen of word lid van een vereniging! Je leert dan heel snel mensen kennen... het worden dan misschien niet gelijk beste vrienden/vriendinnen van je, maar je bent wel gezellig "onder de mensen"!

Gebruikersavatar
88alries88
Luitenant
Luitenant
Berichten: 584
Lid geworden op: 19 mar 2008 15:24

Berichtdoor 88alries88 » 20 nov 2008 16:05

elvira (gast) schreef:@Sientje: lastig is dat soms, he, vriendschappen aanknopen als je ergens nieuw bent en geen kind meer bent. :mrgreen:
Als je meer mensen/contact zoekt, kan ik je aanraden: ga een of andere leuke cursus doen of word lid van een vereniging! Je leert dan heel snel mensen kennen... het worden dan misschien niet gelijk beste vrienden/vriendinnen van je, maar je bent wel gezellig "onder de mensen"!


Ik zelf vind het heel moeilijk om alleen naar iets nieuws te gaan. Moest van de week toevallig een keer zonder vriend naar catechisatie...zelfs dan voel ik me al niet op mn gemak, terwijl ik de mensen al vaker gezien heb.
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

Gebruikersavatar
Flappie
Kapitein
Kapitein
Berichten: 829
Lid geworden op: 11 feb 2004 00:12
Locatie: London (UK)
Contacteer:

Berichtdoor Flappie » 20 nov 2008 16:38

elsb schreef:Ik denk trouwens dat vriendschappen voor een vrouw belangrijker zijn dan voor een man...


Het lijkt me niet dat je dat kunt stellen. Het is zelfs onzin om te stellen dat vriendschap voor een vrouw belangrijker zouden zijn dan voor een man. Misschien gaat dat voor je eigen man op, maar dat is natuurlijk niet exemplarisch voor de rest.

Vriendschappen zijn voor een man net zo belangrijk, al zal dat op een andere manier gaan als bij een vrouw. Je kunt ook niet stellen dat het minder intensief is.

Ik heb zelf in de afgelopen tijd gemerkt hoe belangrijk het is om vrienden om je heen te hebben. Voor mij zelfs nog belangrijker dan je eigen familie.

Contacten zijn nu eenmaal makkelijk gemaakt. Vriendschap kost nu eenmaal tijd, waarin je vertrouwen moet krijgen. Voor de één kost dat meer moeite dan de ander. Ik heb daar altijd wat meer moeite mee.

Gelukkig heb ik nu een paar vrienden om me heen waar ik het prima mee kan vinden. Vraag me niet hoe ze het met me uithouden, dat is me ook nog steeds een raadsel :)
Laatst gewijzigd door Flappie op 20 nov 2008 16:41, 1 keer totaal gewijzigd.
God bless mommy and matchbox cars
God bless dad and thanks for the stars
God hears amen wherever we are
And I love you

Gebruikersavatar
Renee
Mineur
Mineur
Berichten: 173
Lid geworden op: 02 dec 2002 23:32
Locatie: twente
Contacteer:

Berichtdoor Renee » 20 nov 2008 16:39

*Annet* schreef:
Renee schreef:...mijmert....
zo ken ik bijv. ene Annet... :shock:
eerst dacht ik.... :mrgreen:
maar nu... :lol:


en ik was nog wel GerGemmer....


was he :roll:

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein
Berichten: 948
Lid geworden op: 13 sep 2008 15:47
Locatie: DL

Berichtdoor elvira (gast) » 20 nov 2008 17:13

@88alries88: probeer het eens vaker, het zal je echt goeddoen! Die mensen daar doen je toch niets als je daar alleen komt? Bovendien: het kan zelfs juist beter werken, omdat je dan geen plakkerig gedrag vertoont! :mrgreen: Laten zien dat je de durf hebt, alleen te gaan, levert ook vaak respect op!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Berichtdoor Evelien » 20 nov 2008 18:12

Ik merk wel dat ik het ff naar kennissen/ouders/vrienden toe fietsen er niet meer echt is. En voel me heel af en toe weleens eenzaam hierin.

Misschien komt het nog wel. Maar het is wel moeilijk om vrienden/kennissen te vinden als je al wat ouder bent.

En om nou zomaar bij de kennissen van m'n vriend ff langs te wippen zie ik niet zo heel erg zitten.


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten