Vriendschap

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Heidebloem
Luitenant
Luitenant
Berichten: 559
Lid geworden op: 11 jun 2008 18:52

Berichtdoor Heidebloem » 24 nov 2008 21:01

Heb 2 vriendinnen waar ik veel contact mee heb (1-2x per week). Maar zij zijn allebei een stuk ouder dan ik. (8 en 14 jaar ouder)
Toch zijn het wel vriendinnen, ik kom er elke week.

En 2 waar ik minder frequent contact mee heb. Ben niet iemand met een grote vriendenkring, hoef ik niet zo nodig. Het kost ook allemaal weer tijd en energie. En ik wil het dan ook vaak wel echt goed doen zeg maar.

Verder vind ik mijn (schoon)zussen ook vriendinnen. :mrgreen:
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Berichtdoor *Annet* » 11 dec 2008 22:40

sturen jullie al je bekenden, vriendjes en vriendinnetjes een kerstkaart?

vind het altijd zo'n dom gedoe, lui waar je het hele jaar geen kontakt meer mee hebt gehad die je dan ineens een kaart sturen. Zie ik dan het nut ook niet meer van in.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Berichtdoor Evelien » 11 dec 2008 22:49

ik stuur geen kerstkaarten. :mrgreen: ik ben erg ik weet het.

Gebruikersavatar
Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1171
Lid geworden op: 28 dec 2005 10:27
Locatie: ijsselmuiden/utrecht

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 11 dec 2008 23:15

Ik doe het ook nooit, vind het onzin. En elk jaar voel ik me weer lichtelijk schuldig wanneer ik de kerstkaarten bekijk die ik heb gehad en vraag ik me af of ik tóch niet iets terug moet sturen. Maar daar ben ik dan vaak toch te lui/laat voor :P :mrgreen:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Berichtdoor Evelien » 12 dec 2008 08:39

Heel herkenbaar.

Vorig jaar was het zo erg dat ik een paar weken geleden nog geschreven kerstkaarten niet op de post had gedaan. :oops:

gempa
Kapitein
Kapitein
Berichten: 992
Lid geworden op: 18 mei 2008 12:20

Berichtdoor gempa » 12 dec 2008 09:24

Hippieblijhoofd schreef:Ik doe het ook nooit, vind het onzin. En elk jaar voel ik me weer lichtelijk schuldig wanneer ik de kerstkaarten bekijk die ik heb gehad en vraag ik me af of ik tóch niet iets terug moet sturen. Maar daar ben ik dan vaak toch te lui/laat voor :P :mrgreen:



hier precies hetzelfde :oops:

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Berichtdoor MissF » 12 dec 2008 10:11

Ik stuur geen kerstkaarten. Alleen naar mijn oma omdat die dat helemaal geweldig vind, en toevallig kwam ik een hele lieve tegen voor mijn ouders. Maar verder niet. Al dat heen- en weer gestuur. Net als vakantiekaarten doe ik ook niet. Of alleen naar onze ouders. Ik zie het nut er niet zo van in eigenlijk
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
jamillah
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2505
Lid geworden op: 17 jan 2007 14:10

Berichtdoor jamillah » 12 dec 2008 11:23

*Annet* schreef:sturen jullie al je bekenden, vriendjes en vriendinnetjes een kerstkaart?

vind het altijd zo'n dom gedoe, lui waar je het hele jaar geen kontakt meer mee hebt gehad die je dan ineens een kaart sturen. Zie ik dan het nut ook niet meer van in.


Ik verwacht van jou toch een kaartje en ik wil graag jou adres.. 8)

Gebruikersavatar
Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1171
Lid geworden op: 28 dec 2005 10:27
Locatie: ijsselmuiden/utrecht

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 12 dec 2008 11:41

gempa schreef:
Hippieblijhoofd schreef:Ik doe het ook nooit, vind het onzin. En elk jaar voel ik me weer lichtelijk schuldig wanneer ik de kerstkaarten bekijk die ik heb gehad en vraag ik me af of ik tóch niet iets terug moet sturen. Maar daar ben ik dan vaak toch te lui/laat voor :P :mrgreen:



hier precies hetzelfde :oops:

Ha mooi, dan hoeven we ons in ieder geval al niet schuldig te voelen over de niet-verstuurde kerstkaarten naar elkaar 8)

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Berichtdoor *Annet* » 12 dec 2008 12:10

jamillah schreef:
*Annet* schreef:sturen jullie al je bekenden, vriendjes en vriendinnetjes een kerstkaart?

vind het altijd zo'n dom gedoe, lui waar je het hele jaar geen kontakt meer mee hebt gehad die je dan ineens een kaart sturen. Zie ik dan het nut ook niet meer van in.


Ik verwacht van jou toch een kaartje en ik wil graag jou adres.. 8)


toen ik 12,5 jaar getrouwd was kreeg ik nog een skeetig kaartje van jullie, sta ik niet meer in het archief?
ja, dat is mijn mening dan he.....

Gebruikersavatar
jamillah
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2505
Lid geworden op: 17 jan 2007 14:10

Berichtdoor jamillah » 12 dec 2008 12:29

*Annet* schreef:
jamillah schreef:
*Annet* schreef:sturen jullie al je bekenden, vriendjes en vriendinnetjes een kerstkaart?

vind het altijd zo'n dom gedoe, lui waar je het hele jaar geen kontakt meer mee hebt gehad die je dan ineens een kaart sturen. Zie ik dan het nut ook niet meer van in.


Ik verwacht van jou toch een kaartje en ik wil graag jou adres.. 8)


toen ik 12,5 jaar getrouwd was kreeg ik nog een skeetig kaartje van jullie, sta ik niet meer in het archief?


Waren jullie toen al vertrokken naar het 'buitenland' dan? :mrgreen:

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Berichtdoor *Annet* » 12 dec 2008 14:13

idd woonden wij toen al elders
ja, dat is mijn mening dan he.....

Gebruikersavatar
Jess
Sergeant
Sergeant
Berichten: 395
Lid geworden op: 19 sep 2006 12:53
Locatie: @ home

Re: Vriendschap

Berichtdoor Jess » 03 jul 2009 09:44

Om wat vriendschappen te onderhouden heb ik vanmorgen wat leuke kaartjes gekocht, geschreven en die gaan zo op de post! Met een uitnodiging voor een afspaak.

Gebruikersavatar
Saskia
Majoor
Majoor
Berichten: 1786
Lid geworden op: 01 nov 2003 13:08

Re: Vriendschap

Berichtdoor Saskia » 03 jul 2009 09:55

Ja, dat doe ik ook hiervandaan, omdat het gewoon erg leuk is om kaarten te sturen en te krijgen :)
Een kaartje is toch leuker (of op de een of andere manier) persoonlijker als een mailtje of een krabbel op Hyves ofzo

Gebruikersavatar
*Annette*
Majoor
Majoor
Berichten: 2272
Lid geworden op: 06 feb 2007 19:22

Vriendschap

Berichtdoor *Annette* » 03 jul 2009 22:46

Ik vind het heel moeilijk om vriendschappen te maken omdat ik me al heel snel 'niet leuk' genoeg voel...

Echte vrienden heb ik niet, wat ik soms behoorlijk moeilijk vind. Er zijn wel kennissen ed. waar ik m'n verhaal kwijt kan als ik dat wil, maar toch een hechte band mis is.

Als ik terug kijk op de basisschool, het vmbo dan stond ik er altijd wel een beetje buiten. Op de lagere school had ik wel vriendinnentjes, maar op het vmbo heb ik nooit echte vriendinnen gehad. Heb ook wel eens een beetje het gevoel dat er 'misbruik' van me werd gemaakt, niks van me willen weten maar met een opdracht opeens wel bij me in het groepje willen omdat ze dan eigenlijks wel wisten dat ze een goede beoordeling hadden. 's Avonds laat nog bellen, terwijl ik al op bed lag of ik een opdracht wou meenemen naar school, omdat het moest worden ingeleverd. Enja ik durfde nooit geen nee te zeggen, dus heel wat verslagen/opdrachten van mij zijn gebruikt en veranderd ](*,). In de pauzes was ik vaak alleen, en hing ik maar wat rond, en was blij wanneer de les weer begon. Op het mbo ging het wel wat beterder, maar toch, het gevoel anders te zijn heb ik altijd gehad.

Kan er ook erg slecht tegen als je dingen afspreekt, maar die niet nakomt. Of kort van te voren smsen/bellen dat het niet kan doorgaan. Eerder had ik nog geregeld contact met een oudklasgenoot van het vmbo, na een aantal jaren spraken we weer eens af, en zo is ze vorig jaar een weekend bij me geweest. Erg leuk en gezellig gehad, winkelen, film, uiteten ed. Maar na die tijd heb ik nooit meer wat van haar gehoord, ze reageerde nergens meer op. Zulke dingen doen me soms best pijn, waarbij ik me afvraag wat doe ik dan fout? Wat is er mis met mij? Het contact moet ook zovaak van 1 kant komen...

Uitnodigingen van verjaardagen ed, sla ik het liefst af omdat ik me er toch niet bij hoor voelen. Vaak maar 'alleen' zit, niet weten hoe ik een gesprek moet aanknopen, ook omdat ik bang ben om vragen te krijgen over m'n 'toekomst'. Vaak denk ik, niemand geeft om mij, ze zullen echt niet vragen/zich afvragen waar ik ben... M'n eigen verjaardag vier ik niet meer voor 'vrienden' ed., veel personen uitnodigen, toch proberen wat vriendschappen te houden, maar een paar komen er maar... niemand laat wat van zich horen, terwijl ik er toch om gevraagd had...

Heeft iemand tips voor mij, hoe ik hier het beste mee om kan gaan. De laatste weken heb ik het er vaak moeilijk mee, en voel ik me alleen :(.

(Ik wil niet zielig doen, maar vind het soms moeilijk om te zien, dat andere grote vriendengroepen hebben, en ik heb 'niks')
Wat de toekomst brengen moge........


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten