Vriendschap

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Kate Spade
Kapitein
Kapitein
Berichten: 789
Lid geworden op: 17 sep 2002 14:18
Locatie: 't oosten des lands
Contacteer:

Re: Vriendschap

Berichtdoor Kate Spade » 19 jul 2010 16:09

Juliah schreef:

Trouwens, mijn enige zus is ook zeker een vriendin :D


Die van mij ook, een heel goede zelfs! :D
Dus, dat.

Gebruikersavatar
petra85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 965
Lid geworden op: 17 apr 2008 16:29

Re: Vriendschap

Berichtdoor petra85 » 19 jul 2010 16:31

Ik heb ook 1 hartsvriendin van vroeger al
en 1 hier van rw
Het nadeel is allebei wonen ze ver weg, je kan niet zomaar binnen vallen voor n bakkie koffie

Ik heb genoeg kennissen/ goede bekenden, maar daar kun je niet alles kwijt.

En m'n zusje, nee dat is niet echt n vriendin. We kunnen het goed vinden maar meer ook niet

Gebruikersavatar
Maneah
Sergeant
Sergeant
Berichten: 367
Lid geworden op: 02 mei 2008 18:37

Re: Vriendschap

Berichtdoor Maneah » 19 jul 2010 18:14

Kate Spade schreef:
Juliah schreef:

Trouwens, mijn enige zus is ook zeker een vriendin :D


Die van mij ook, een heel goede zelfs! :D

De mijne ook, we zijn niet alleen zussen maar ook hartsvriendinnen! :)
'Elk mens heeft zijn eigen waarde, zijn eigen glans, zijn eigen geheim...'

Jo'tje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2925
Lid geworden op: 26 jan 2006 00:25

Re: Vriendschap

Berichtdoor Jo'tje » 20 jul 2010 09:32

Kate Spade schreef:
Juliah schreef:

Trouwens, mijn enige zus is ook zeker een vriendin :D


Die van mij ook, een heel goede zelfs! :D


Hier ook, al is m'n zus behoorlijk wat ouder. Daarom misschien juist wel :) En m'n schoonzusje ook nog. Dat was helemaal gelijk een leuke klik :D
pobody's nerfect

Sophie77
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1377
Lid geworden op: 16 jun 2010 08:48

Re: Vriendschap

Berichtdoor Sophie77 » 20 jul 2010 11:30

Met mijn vriendinnen van de lagere en middelbare school ga ik zelden meer om. Ze zijn allemaal een heel andere kant op gegaan dan ik, en op een gegeven moment lagen onze interesses te ver uit elkaar. Mijn nieuwe vriendinnen (die ik allemaal alweer zo'n 10 tot 15 jaar ken) heb ik opgedaan via de kerk (iemand die bij ons 'introuwde') en via (vrijwilligers)werk. Ook mijn buurvrouw van 13 jaar geleden is een hele goede vriendin geworden. Via de school van de kinderen heb ik wel veel kennissen en contacten opgedaan, maar geen echte vriendinnen. Dat hoeft ook niet, want ik heb aan 5 vriendinnen m'n handen vol :wink: . Verder hebben we nog de oude vriendenclub van m'n man waar we een aantal avonden per jaar mee doorbrengen. Omdat die wat verder weg wonen, hebben we daar wat minder contact mee. En last but not least: ik heb ook een aantal zussen waar ik erg goed mee ben. Met de ene deel ik huishoudelijke beslommeringen, met de andere kan ik heerlijk hobbyen en met weer een andere zus voer ik diepzinnige gesprekken. Heerlijk!

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Vriendschap

Berichtdoor ajl » 20 jul 2010 12:43

ik heb geen zussen en mijn schoonzussen zijn als ik ze zie best aardig, maar eigenlijk deel ik niets met ze. De echte klik ontbreekt.

toppie
Sergeant
Sergeant
Berichten: 254
Lid geworden op: 21 apr 2010 14:32

Re: Vriendschap

Berichtdoor toppie » 20 jul 2010 13:06

K heb helaas maar 1 zus, die al jaren geen contact met ons wil, waar ik zeer verdrietig om ben. Ik heb al vele pogingen gedaan, maar ze wil niet. Ook heeft ze bijna geen vrienden, ze is hard van karakter en onverzoenlijk... :cry:
Schoonzussen heb ik wel, alleen is er geen echte klik. Gelukkig heb ik mijn twee hartsvriendinnen nog, waarmee ik al meer dan 20 jaar mee bevriend ben. Daar deel ik van alles mee, gelukkig ook dingen uit mijn jeugd.

Anne 80

Re: Vriendschap

Berichtdoor Anne 80 » 20 jul 2010 13:37

jans1 schreef:Hoog en laag gaat prima samen hoor :D Mijn vriend heeft ook een hoger niveau dan ik, maar in bepaalde dingen ben ik beter/slimmer (net hoe je het noemen wilt) en hij in andere dingen. Heft elkaar mooi op 8)


Idd, dit is bij ons ook zo :D
Mijn man is heel slim in waar hij voor geleerd heeft en weet heel veel op dat vlak, en ik ben van andere (meerdere) dingen wat beter op de hoogte. (ondanks mijn 'lage" niveau :mrgreen: )
Omdat we erg in elkaars dingen geïnteresseerd zij, hebben we elkaar altijd veel te vertellen :lol:
Hij bewonderd mij zelfs vaak om dingen die ik weet :oops:

Gebruikersavatar
Jetjuhhh
Mineur
Mineur
Berichten: 196
Lid geworden op: 20 okt 2010 19:11

Re: Vriendschap

Berichtdoor Jetjuhhh » 22 okt 2010 20:03

toppie schreef:Gelukkig heb ik mijn twee hartsvriendinnen nog, waarmee ik al meer dan 20 jaar mee bevriend ben.

Ik heb een hartvriendin waar ik bij wijze van spreken nog in de box gelegen heb, omdat onze ouders ook vrienden zijn. verder nog 4 goede vriendinnen en wat leuke klasgenoten en mensen van school waar ik goed mee kan.
Geloof, hoop en liefde!

Gebruikersavatar
jans1
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1307
Lid geworden op: 23 feb 2005 17:01
Locatie: Onder de rook van de centrale aan het water

Re: Vriendschap

Berichtdoor jans1 » 23 okt 2010 10:01

Ik heb hier nog maar 1 vriendin die ik ook bijna nooit zie. Mijn andere vriendin heeft een nieuwe baan 100 km verderop en is op dr eigen gaan wonen, en mijn vriendin die hier woont moet binnenkort voor 3 maanden opgenomen worden in het midden van het land. Dan woont er nog een vriendin 25 km verderop maar die heeft het druk met studie....

Is best wel moeilijk af en toe....
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

Jo'tje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2925
Lid geworden op: 26 jan 2006 00:25

Re: Vriendschap

Berichtdoor Jo'tje » 25 okt 2010 12:50

Ik heb twee goede vriendinnen die wonen ruim 60 kilometer verderop.
Dan nog twee goede vriendinnen in Zeeland en één zit voor de komende twee jaar in Argentinië.

Ook voor familie moeten we minstens 50 minuten de auto in.
We reizen dus nogal wat af in de weekenden. We wonen hier nog maar kort, dus het is veel opbouwen.
Toch is dat nu vooral nog kennissenkring. Je hebt niet zomaar nieuwe 'vrienden'.

Het is niet altijd makkelijk, je wilt soms gewoon even langs kunnen gaan. Maar veel mailen, bellen en investeren in tijd scheelt wel merk ik.

En ik moet er wel even bij zeggen dat we hier in de omgeving de laatste 8 maanden echt wel erg lieve mensen hebben ontmoet / contacten hebben opgebouwd waar we echt veel aan hebben. Maar vriendschap als in elkaar jaren kennen, nee, dat is het gewoon nog niet. Komt vanzelf :)
pobody's nerfect

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Vriendschap

Berichtdoor ajl » 25 okt 2010 13:09

Ik merk dat ik nog geen echte vrienden in Rotterdam heb opgedaan. Op het moment dat wij daar kwamen wonen was ik zwanger en waren wij nog veel bezig met het huis. Momenteel komt het van opbouwen ook niet veel, omdat ik 's avonds moeilijk weg kan en ook nog veel werk.

Onze vrienden en familie wonen 130- 250 km verder. Ook daar gaan wij nu minder heen en is het vooral bellen/mailen enzo, omdat het toch met een gezin wat anders aan het worden is. Je bent gelijk weer een heel weekend kwijt en gaat minder snel een (halve) dag dan toen wij nog geen kinderen hadden.

Gebruikersavatar
jans1
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1307
Lid geworden op: 23 feb 2005 17:01
Locatie: Onder de rook van de centrale aan het water

Re: Vriendschap

Berichtdoor jans1 » 25 okt 2010 13:27

Als ik dit zo lees denk ik bij me eigen... Jans stel je niet zo aan!!!

Ma goed.. De een zal er wel meer moeite/last mee/van hebben dan de ander
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Vriendschap

Berichtdoor ajl » 25 okt 2010 13:38

Ik voel mij zeker niet zielig ofzo hoor, druk genoeg met van alles en nog wat :wink: . Ik merk wel dat ik met een aantal collega's wat meer aan het opbouwen ben, dus wie weet of daar nog een vriendschap inzit.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2925
Lid geworden op: 26 jan 2006 00:25

Re: Vriendschap

Berichtdoor Jo'tje » 25 okt 2010 14:22

jans1 schreef:Als ik dit zo lees denk ik bij me eigen... Jans stel je niet zo aan!!!

Ma goed.. De een zal er wel meer moeite/last mee/van hebben dan de ander


Nee joh, dat is m'n bedoeling totaal niet!
Het ligt erg aan de situatie waar je in zit.

Toen ik op kamers ging, bleven al mijn vriendinnen daar wonen.
Ik moest erg mijn best doen om 'bij' te blijven en alles in de weekenden te plannen.
Zij vonden dat nog moeilijker dan ik, want ze hadden het idee dat ik minder mijn best deed ofzo.
Kostte best wat moeite, maar toen ze zelf ook op kamers gingen, begrepen ze het veel beter.
We moesten allemaal wennen aan het feit dat we ver van elkaar wonen. Nu zijn we er aardig op ingesteld, zonder dat het de band minder maakt. Alleen even koffie drinken en bijkletsen iedere week... ohh dat zou echt leuk zijn :D

Maar! Ik woon hier wel omdat ik getrouwd ben met een ontzettend leuke kerel en omdat hij hier werk heeft etc. Een keuze dus berust op leuke/fijne dingen. Dat is heel anders dan wanneer je zelf ergens achter blijft, omdat anderen weggaan. Niet dat je dan direct zielig bent! Maar het voelt wel anders.

Ik heb 1 vriendin die momenteel in Argentinië zit. Ze was ook niet op onze bruiloft bijvoorbeeld en blijft, onverwacht, nog twee jaar. Een andere vriendin vertrekt waarschijnlijk binnen een jaar voor onbepaalde tijd naar Mozambique. Dat voelt ook rot, ook al is het voor die meiden heel gaaf en een lang proces.

Nou ja, ik wilde dus alleen maar zeggen dat afstanden / gevoelens etc. wat betreft vriendschap niet echt te vergelijken zijn!
Maar dat werd een beetje een lang verhaal ;)
pobody's nerfect


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten