Vriendschap

Moderators: Memmem, Moderafo's

coby5
Sergeant
Sergeant
Berichten: 338
Lid geworden op: 09 nov 2016 10:15

Re: Vriendschap

Berichtdoor coby5 » 06 mar 2018 18:45

pindas83 schreef:Ik bedoelde het eigenlijk dat het waarschijnlijk nog vrienden zijn juist omdat ze elkaar nooit zien, een heel flauw grapje want ik denk dat Optimatus een alleraardigste kerel is :D
Maar wat betreft verschil tussen mannen en vrouwenvriendschap:
Ik heb met een aantal goede vrienden soms heel lang geen, of heel summier contact, denk ongeveer aan 3-6 maanden. En dan soms ineens weer vrij vaak. En dat vinden we dan beide geen enkel probleem en niemand voelt zich tekort gedaan of gepasseerd of al die dingen die vrouwen heel soms een klein beetje kunnen ervaren 8-[

Oh die heb ik ook, maar niet veel. Een paar zijn net zo makkelijk en vinden het prima. Als je elkaar ziet is het hartstikke leuk, maar geen gezever verder.

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Vriendschap

Berichtdoor pindas83 » 06 mar 2018 19:35

coby5 schreef:Oh die heb ik ook, maar niet veel. Een paar zijn net zo makkelijk en vinden het prima. Als je elkaar ziet is het hartstikke leuk, maar geen gezever verder.


Zo is het, maar misschien is het wel een illusie, wie het weet mag het zeggen.

coby5
Sergeant
Sergeant
Berichten: 338
Lid geworden op: 09 nov 2016 10:15

Re: Vriendschap

Berichtdoor coby5 » 06 mar 2018 21:07

pindas83 schreef:Zo is het, maar misschien is het wel een illusie, wie het weet mag het zeggen.

Een keer trek je de conclusie...
Ach vriendschap is leuk als je jong bent. En dan trouwt iedereen en verhuist en krijgt kinderen en is eens in het jaar ook best. M'n ex had er een bloedhekel aan als er iemand langskwam van m'n vriendinnenclubje en eentje daarvan was niet beledigd en heeft altijd nog contact gehouden en met de ander ben ik nu Facebookvrienden. Die ene werkt nu in hetzelfde gebouw, dus soms gaan we samen pauzeren. Heel gezellig. Een keer kwam ze langs, maar dan zit ik met 3 kinderen en dan moet die man weer mee en zit ik met de familie slijmbal. Doe dan ff niet zo slijmerig als ik erbij zit. Da's niks, stellen en singles. Maar zo in de pauze is een goede oplossing.
Mijn zus heeft een hoop vrienden, maar dat zijn allemaal stellen die elkaar sinds de middelbare school kennen en die mannen zijn dan vrienden en de vrouwen kunnen leuk met elkaar opschieten. Ze doet er ook veel moeite voor. Altijd feesten en vakanties en dagjes uit. Vriendschappen moet je onderhouden. Helemaal geen zin in. Kinderen zijn wel altijd welkom.

mohamed

Re: Vriendschap

Berichtdoor mohamed » 06 mar 2018 21:26

Geloof die Henk Westbroek nou toch niet beste vrienden!

mohamed

Re: Vriendschap

Berichtdoor mohamed » 06 mar 2018 21:30

Optimatus schreef:Vreemde, op niets gebaseerde suggestie.

Er is zeer geregeld contact. Daar is Facebook nou juist weer wel leuk voor.

Op Facebook zien ze je niet nagelbijten en klikken je weg als ze je zat zijn. Geen vergelijkingsmateriaal met het echte leven.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Vriendschap

Berichtdoor Optimatus » 07 mar 2018 13:38

Ik denk niet dat ik hier hoef uit te leggen hoe ik vriendschappen onderhoud. Laat ik het er op houden dat de banden erg goed zijn. In 2019 staat er weer een reis naar Rwanda op de kalender, vanwege een bruiloft.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

mohamed

Re: Vriendschap

Berichtdoor mohamed » 07 mar 2018 16:20

Nee we kennen Facebook wel, dat hoef je ons niet uit te leggen, maar mensen die je een keer per jaar in het echt ziet zijn geen vrienden die je door en door kennen en dat hoef ik jou denk ik ook niet uit te leggen.

mohamed

Re: Vriendschap

Berichtdoor mohamed » 07 mar 2018 16:23

coby5 schreef:Vriendschappen moet je onderhouden. Helemaal geen zin in. Kinderen zijn wel altijd welkom.

Kinderen worden volwassen! Het is spijtig dat je niet wilt investeren in vriendschappen, want het is altijd leuk als er iemand langskomt van tijd tot tijd! Hoeveel moeite kost het nou om even een kop koffie te zetten of een biertje uit de koelkast te pakken? [-X

coby5
Sergeant
Sergeant
Berichten: 338
Lid geworden op: 09 nov 2016 10:15

Re: Vriendschap

Berichtdoor coby5 » 07 mar 2018 19:22

mohamed schreef:Kinderen worden volwassen! Het is spijtig dat je niet wilt investeren in vriendschappen, want het is altijd leuk als er iemand langskomt van tijd tot tijd! Hoeveel moeite kost het nou om even een kop koffie te zetten of een biertje uit de koelkast te pakken? [-X

Je vergeet de hele bende opruimen. De kerk houden we ook bij mensen thuis. Niet bij mij hoor. Asjeblieft. En dan zijn ze weg en kun je weer de zooi opruimen. Kinderen maakt niet uit want die zeuren daar niet om en m'n broer is welkom. Die helpt altijd meteen mee om de zooi op te ruimen. Die is van harte welkom LOL.
Oh ja die vriendin van de lagere school uit Israel komt binnenkort. Die mag langskomen als ze wil. Dan ruim ik wel ff op. Lol m'n zwager kwam een keer. Ik zeg: handig joh, zo'n klein flatje. Is heel snel opgeruimd.
Zegt ie ineens terwijl ik met m'n zus loop te kwekken: ooooh je bedoelt: hypothetisch gezien. :lol:
Ik moet er niet aan denken zo gastvrij te zijn als zij. Altijd die feesten en visite. Dan bel je op als ze jarig is en is de hele familie in de stress, geen tijd om te praten, want er komen gasten en alles moet nog opgeruimd worden op het laatste moment.

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Vriendschap

Berichtdoor pindas83 » 07 mar 2018 19:35

Optimatus schreef:Ik denk niet dat ik hier hoef uit te leggen hoe ik vriendschappen onderhoud. Laat ik het er op houden dat de banden erg goed zijn. In 2019 staat er weer een reis naar Rwanda op de kalender, vanwege een bruiloft.


Leuk Optimatus. Zijn de ‘gelukkigen’ Hoetsies of Toetsies? Of is het huwelijk een mengeling van deze stromingen? En, belangrijker: ben je daar tevens als organist voor de muzikale begeleiding?

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Vriendschap

Berichtdoor pindas83 » 07 mar 2018 19:46

coby5 schreef:Je vergeet de hele bende opruimen. De kerk houden we ook bij mensen thuis. Niet bij mij hoor. Asjeblieft. En dan zijn ze weg en kun je weer de zooi opruimen. Kinderen maakt niet uit want die zeuren daar niet om en m'n broer is welkom. Die helpt altijd meteen mee om de zooi op te ruimen. Die is van harte welkom LOL.
Oh ja die vriendin van de lagere school uit Israel komt binnenkort. Die mag langskomen als ze wil. Dan ruim ik wel ff op. Lol m'n zwager kwam een keer. Ik zeg: handig joh, zo'n klein flatje. Is heel snel opgeruimd.
Zegt ie ineens terwijl ik met m'n zus loop te kwekken: ooooh je bedoelt: hypothetisch gezien. :lol:
Ik moet er niet aan denken zo gastvrij te zijn als zij. Altijd die feesten en visite. Dan bel je op als ze jarig is en is de hele familie in de stress, geen tijd om te praten, want er komen gasten en alles moet nog opgeruimd worden op het laatste moment.


En als er nou een potentiële vriend/echtgenoot langskomt en die treft die complete chaos bij jou aan? Die zal zich nog eens achter de oren krabben denk ik :-k
En als ie dat niet doet, is het bij hem waarschijnlijk ook één grote zwijnenstal. Dan heb je er twee die de boel laten verslonzen, daar is de woningbouwvereniging helemaal niet blij mee Coby [-(

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Vriendschap

Berichtdoor Optimatus » 07 mar 2018 20:20

pindas83 schreef:Leuk Optimatus. Zijn de ‘gelukkigen’ Hoetsies of Toetsies? Of is het huwelijk een mengeling van deze stromingen? En, belangrijker: ben je daar tevens als organist voor de muzikale begeleiding?


Het geldt in Rwanda als onbehoorlijk, als buitenstaander naar de "ethnie" van een Rwandees te vragen, onder andere vanwege de rampzalige gevolgen die de Europese inmenging in Rwanda vooral op dit gebied heeft veroorzaakt. Afgezien daarvan heeft de huidige regering deze afkomstkwestie "opgelost" door de begrippen Abahutu, Abatutsi en Abatwa af te schaffen. Er zijn uitsluitend Rwandezen.

En nee, ik ben in Rwanda niet organist van dienst, maar we reizen gezamenlijk naar Oeganda, waar een vriend van ons allemaal trouwt en dan ben ik wél organist van dienst. :)
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

coby5
Sergeant
Sergeant
Berichten: 338
Lid geworden op: 09 nov 2016 10:15

Re: Vriendschap

Berichtdoor coby5 » 07 mar 2018 20:26

pindas83 schreef:En als er nou een potentiële vriend/echtgenoot langskomt en die treft die complete chaos bij jou aan? Die zal zich nog eens achter de oren krabben denk ik :-k
En als ie dat niet doet, is het bij hem waarschijnlijk ook één grote zwijnenstal. Dan heb je er twee die de boel laten verslonzen, daar is de woningbouwvereniging helemaal niet blij mee Coby [-(

Ach het valt wel mee, maar van die normale mensen als m'n collega's nodig ik hier niet uit hoor. Er is geen plek en de banken zijn door de konijnen aangevreten en ze zeuren altijd zo. Ex is ook niet welkom. Als ik alles heb opgeruimd zegt ie: zou je niet eens schoonmaken? Zucht. Sommige moeders van kinderen komen weleens langs. Ach ik heb geen zin in vrienden dus al helemaal niet in een man. Ik heb een leuke vriend nu in Amerika. Oh my. Ik dacht dat mijn huis een rommel was. My goodness. Ja dan kon ik 'm helpen ermee. Ja hoor. Ideale man. Lekker ver weg. Valt me niet lastig. Weet niet eens hoe ie een vliegtuig moet nemen. Perfect. En dat ie in een zooi leeft zal mij een worst wezen. Als ik het maar niet hoef op te ruimen.
Ik had alles hier schoon, voor mijn doen dan, komt de huurbaas, de buren hadden last van muizen door mijn lieve konijnebeesten op het balkon. Ik ben 10 uur bezig geweest om dat schoon te krijgen en nu eten ze maar binnen en de muizen zijn weg. Moet geen gezeur krijgen hier. Nu ruikt het binnen lekker naar cavia's en konijnen. Welkom hoor pindas! Kom eens gezellig langs! :lol:
Er kwam laatst een vrouw langs. Moest perse hier. Uren bezig om het schoon te hebben. Zegt ze: heb je wel tijd voor de huishouding?
Ik begreep de opmerking later pas. Ouwe zeurpiet. Verfspetten op de muur en kauwgomplakken op de grond a la Hoogh Catharijne. Een kniesoor die daarop let.

mohamed

Re: Vriendschap

Berichtdoor mohamed » 07 mar 2018 21:16

coby5 schreef:Zegt ie ineens terwijl ik met m'n zus loop te kwekken: ooooh je bedoelt: hypothetisch gezien. :lol:

Nee oké als ze zo bijdehand lopen doen hoeven ze hier ook niet meer te komen.

coby5
Sergeant
Sergeant
Berichten: 338
Lid geworden op: 09 nov 2016 10:15

Re: Vriendschap

Berichtdoor coby5 » 07 mar 2018 21:33

mohamed schreef:Nee oké als ze zo bijdehand lopen doen hoeven ze hier ook niet meer te komen.

:mrgreen: Oh hij is wel lollig. Het is bij hen ook altijd een zootje. Zij hebben vogels in de tuin waar ratten op af komen. Ik zette een foto van een gevangen muis op Facebook en kreeg gelijk tips van ze. Oh die muizen. Nog erger dan visite. Alles moest ik schoonmaken hier, anders aten ze het gif niet.

In dat vorige huis had m'n ex een Pool meegenomen die 's nachts op straat liep, want hij was z'n kamer die ie met 6 man deelde uitgezet. Die bleef een paar nachten logeren. Dat was nou leuke visite. Iedereen die langskwam zei iets van: oh gaan jullie het nog opknappen hier? Hij kwam binnen. Wauw! zegt ie. Wat een prachtig huis!! Die muren! Prachtig! De scheuren zaten erin en het was alleen maar ff gewit.


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten