Vriendschap

Moderators: Memmem, Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Vriendschap

Berichtdoor ajl » 27 jun 2011 10:22

Dat is lastig Neeltje Jans. Ik weet ook niet zo goed wat je eraan kan doen. Wat zegt je man erover? Je hebt hem immers ook ontmoet en contact met hem gekregen? Is het hem opgevallen?
Ik weet wel dat als je getrouwd bent en kinderen hebt, dat vriendschappen op een wat lager pitje staan. Je hebt er gewoon minder tijd voor naast een baan en gezin. En daardoor bouw je ook moeilijker een nieuwe vriendschap op. Ik merk dat zelf ook wel nu ik al enige jaren in het westen woon. Mijn best vrienden wonen in het noorden en oosten van het land en ken ik al jaren. Hier heb ik wat kennissen opgedaan, maar mee ook niet.

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Re: Vriendschap

Berichtdoor *Annet* » 27 jun 2011 12:01

Je wereld is vaak best beperkt als je kinderen hebt en alleen huisvrouw bent. Het nadeel is dat er gewoon heel veel vrouwen zijn die alleen maar over hun kinderen en huishouden kunnen praten. Daar knap je ook niet van op, het hoeft echt niet in jouw te zitten. Het kan ook best door je omgeving komen, als hun jouw verder niets bijzonders te vermelden hebben over de snotneuzen en het aantal wassen dat ze gedraaid hebben ben je snel uitgepraat en krijg je absoluut geen diepgang in de gesprekken.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Gebruikersavatar
nita
Luitenant
Luitenant
Berichten: 692
Lid geworden op: 11 mei 2008 23:34

Re: Vriendschap

Berichtdoor nita » 27 jun 2011 19:03

heb vorig jaar geloof ik hier een oproep geplaatst voor een penvriendin, heb tijdje met wat mensen gemaild. maar heb er ook een vriendschap aan overgehouden..en ik trof want die persoon woont 20 minuten met de auto van mij vandaan.

vriendschappen zoeken is lastig, tips...bijbelstudiegroep, je hebt kinderen bij de creche van de kerk?, of misschien eerst penvriendin en wie weet wat daar uit voort komt?

sientje
Mineur
Mineur
Berichten: 126
Lid geworden op: 03 jun 2008 12:53

Re: Vriendschap

Berichtdoor sientje » 07 jul 2011 19:23

Neeltje Jans schreef:Ik heb geen vrienden, alleen kennissen en collega's. Net als Annette in voorgaand bericht kan ik me soms ook erg eenzaam en jaloers voelen (hoewel ik wel een lieve man heb en 4 kinderen).
Ik kan gewoon geen vriendschappen onderhouden, de vriendin van de lager school raakte ik kwijt als echte vriendin toen we allebei een andere richting op VO gingen doen, de vriendin van VO raakte ik kwijt toen we van de middelbare school afgingen. En nieuwe vriendschappen aanknopen lukt me niet. Een praatje maken met nieuwe mensen lukt me nog net, ken ik ze al iets langer dan weet ik al niet meer wat ik moet zeggen. Bovendien denk ik vaak: die mensen hebben allemaal zelf al hun leven, op die leeftijd zit je niet meer op nieuwe vrienden te wachten.
Toen 1.5 jaar geleden bij mijn zoon de diagnose PDD-NOS gesteld werd dacht ik...zou dat het dan bij mij ook zijn? waardoor het mij niet lukt om met mensen te praten en vriendschappen te houden? Ik weet gewoon echt niet hoe het moet, in een gesprek voel ik me alsof ik naar mezelf kijk, en vind dan alles gek van mezelf, waardoor ik blokkeer en ga stotteren... daarom zie ik er al tegenop om ergens heen te gaan, een verjaardag ofzo, zelfs binnen de familie.
iemand tips?


Heel herkenbaar allemaal!
Ben zelf ook moeder van 4 kids en door mijn huwlijk naar van het westen naar het oosten van het land verhuisd. Daardoor ben ik al mijn vrienden kwijtgeraakt.
Woon je niet toevallig in het oosten van het land?

Heb zelf één vriendin overgehouden aan de periode dat ik op zang zat, maar dat is ook het enige wat ik hier in de buurt heb.
Misschien kunnen we af en toe van gedachte wisselen.ben zelf ook niet zo'n prater hoor, maar soms is het wel lekker om alles even van je af te kunnen kletsen.

In ieder geval sterkte!

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Re: Vriendschap

Berichtdoor *Annet* » 08 jul 2011 06:57

Het is ook slecht voor je zelfvertrouwen als je geen vriendinnen/vrienden hebt. Je denkt dat er van alles aan je mankeert en als iemand wel vriendelijk tegen je doet vraag je je af of ze wel op je zitten te wachten (dit is mijn ervaring dan!)

Waar wij eerst woonden voelde ik me een eenling. Mijn man kwam daar vandaan en had geen behoefte aan een vriendengroep, dus die had hij niet. Ik ben juist iemand die van gezelligheid houdt. Doordat wij 4 jaar geleden de stap hebben gezet om te verhuizen naar een totaal andere omgeving heb ik erg leuke vriendschappen erbij gekregen. Dit ging redelijk makkelijk, maar ook heb ik tevoren tegen mezelf gezegd dat ik me er wel voor open moest stellen. Nadat we ons bij een gemeente hebben aangesloten ook bewust meegedaan met de activiteiten die werden georganiseerd. Vanavond komt er een vriendin die ik bij 1 van die activiteiten voor het eerst ontmoette. Ze begon een praatje en het klikte meteen. Ze is een heel stuk jonger als mij maar het klikt heel goed. Dat leeftijdsverschil valt gewoon weg.

Teveel vriendinnen is volgens mij ook niet "handig", zeker als het weer geen vriendinnen met elkaar zijn. Het kost dan veel tijd om met iedereen leuk te blijven omgaan. Alhoewel, het ook niet altijd afhangt van hoe vaak je elkaar ziet. Als de basis maar goed is en je bijv. kunt mailen als je een moeilijk moment hebt zodat de ander met je mee kan leven.

Neeltje Jans en Sientje, denk dat ik me wel in kan denken hoe je je voelt omdat ik me voorheen ook vaak eenzaam voelde. Hoorde je van lui die gezellig met elkaar naar het strandje gingen bijv. dacht ik echt wel es: ik zou ook wel meewillen. Soms is het ook wel heel kliekerig hoor, als ik dan hoorde dat al die lui uit het dorp in min of meer dezelfde periode naar een bepaalde ref. camping in Zeeland gingen. Wil je dan op vakantie ook nog zo dicht bij je kluppie zijn?
ja, dat is mijn mening dan he.....

Gebruikersavatar
Neeltje Jans
Mineur
Mineur
Berichten: 180
Lid geworden op: 27 jul 2010 20:23

Re: Vriendschap

Berichtdoor Neeltje Jans » 08 jul 2011 17:45

Nou Annet, dat zijn inderdaad gedachten die door je heen gaan, ze zitten toch niet op me te wachten, ze hebben toch hun eigen gezin/vrienden al? Van onze gezinsbegeleider mag ik niet voor een ander denken, maar dat is o zo moeilijk!
Ik heb ook wel toen ik naar een andere kerkelijke gemeente overging (paar maanden geleden) expres dingen ondernomen, koor bv, en dat wil ik ook nog wel uitbreiden, maar dan blijven toch die gedachten door je heengaan.
Sientje, nee ik woon juist in het westen. Maar we kunnen best eens mailen inderdaad, pb me maar.
Neeltje Jans

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Re: Vriendschap

Berichtdoor *Annet* » 08 jul 2011 18:28

Zomaar gokje, woon je in zeeland (om je naam, Neeltje Jans) Ik woon op Flakkee..........

maar het is heel moeilijk hoor, ik weet hoe je je voelt. Ben nu altijd elke x weer zo dankbaar dat we verhuisd zijn en ik me nu geliefd voel bij anderen. Strax komt er een vriendin en gaan we samen tea-en in mijn tuunhuus. Niet om je jaloers te maken hoor.

Sterkte, Annet
ja, dat is mijn mening dan he.....

Gebruikersavatar
Neeltje Jans
Mineur
Mineur
Berichten: 180
Lid geworden op: 27 jul 2010 20:23

Re: Vriendschap

Berichtdoor Neeltje Jans » 08 jul 2011 19:26

*Annet* schreef:Zomaar gokje, woon je in zeeland (om je naam, Neeltje Jans) Ik woon op Flakkee..........

maar het is heel moeilijk hoor, ik weet hoe je je voelt. Ben nu altijd elke x weer zo dankbaar dat we verhuisd zijn en ik me nu geliefd voel bij anderen. Strax komt er een vriendin en gaan we samen tea-en in mijn tuunhuus. Niet om je jaloers te maken hoor.

Sterkte, Annet

Nee die naam...kwam zomaar in me op eigenlijk, heeft niks met mij te maken (vond het vroeger zelfs een heel truttige naam :) )
Ik kom uit de omgeving Rotterdam.
Geniet er lekker van :D
Neeltje Jans

sientje
Mineur
Mineur
Berichten: 126
Lid geworden op: 03 jun 2008 12:53

Re: Vriendschap

Berichtdoor sientje » 09 jul 2011 11:07

[quote]Ik kom uit de omgeving Rotterdam.[quote]

Ha daar kom ik ook vandaan,maar manlief is een echt tukker...... :roll:
Neeltje Jans ik zal je pbtje sturen.

Gebruikersavatar
*Annette*
Majoor
Majoor
Berichten: 2272
Lid geworden op: 06 feb 2007 19:22

Vriendschap

Berichtdoor *Annette* » 18 jul 2011 22:01

Vandaag vlogen de muren even op mij af. Heb je vakantie, is het somber en regent het...
Vrienden waar je even langs kunt wippen zijn er niet... Gister ontdek je dat wéér iemand verkering heeft...

Dan kan ik soms zo jaloers worden :oops:.

*Einde klaagzang*
Wat de toekomst brengen moge........

Gebruikersavatar
Neeltje Jans
Mineur
Mineur
Berichten: 180
Lid geworden op: 27 jul 2010 20:23

Re: Vriendschap

Berichtdoor Neeltje Jans » 18 jul 2011 22:08

*Annette* schreef:Vandaag vlogen de muren even op mij af. Heb je vakantie, is het somber en regent het...
Vrienden waar je even langs kunt wippen zijn er niet... Gister ontdek je dat wéér iemand verkering heeft...

Dan kan ik soms zo jaloers worden :oops:.

*Einde klaagzang*


Sterkte meid! En.. probeer er ondanks de regen toch op uit te gaan, zoek een leuke stad om je een poosje te vermaken (ben vorige week een dagje Delft wezen doen, weliswaar met mooi weer, maar een geweldige stad om in rond te lopen)
Als je er van houdt natuurlijk.
Neeltje Jans

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Vriendschap

Berichtdoor Chaya » 23 feb 2016 15:45

Verdrietig verhaal.

Stel je eens voor dat er helemaal niemand verschijnt op het verjaardagsfeestje van je dochter. Het is de keiharde realiteit voor vader Marcel Kolder. Op het feestje van zijn gehandicapte dochter Mayim (14) lieten bijna alle genodigden het afweten. In een aangrijpend blog vertelt hij wat het met hem doet als vader.
Behalve een lief klasgenootje van haar vorige school kwamen slechts een neef en nicht, een halve oom en tante. Daar zaten we dan met taart, cake, hartige hapjes (zelfgemaakt) en dertig vrijkaartjes voor een museum.

Dat is wrang om te zien als vader. Ik durfde er toen niet over te schrijven. Het lijkt zo zielig. Het nare gevoel blijft. Dat is ook de angst voor haar toekomst en de ‘kring’ van vrienden die ze zo hard nodig heeft. En die kring is er niet en zal waarschijnlijk nooit komen. Ik schreef zojuist met haar in haar roman. Het boek komt over twee jaar uit.

bron: VROUW
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
JohannesHermanus
Kapitein
Kapitein
Berichten: 793
Lid geworden op: 07 feb 2016 11:44
Locatie: Op de bank

Re: Vriendschap

Berichtdoor JohannesHermanus » 25 feb 2016 23:33

Chaya schreef:Stel je eens voor dat er helemaal niemand verschijnt op het verjaardagsfeestje van je dochter. Het is de keiharde realiteit voor vader Marcel Kolder. Op het feestje van zijn gehandicapte dochter Mayim (14) lieten bijna alle genodigden het afweten.

Ik heb hem op tv gezien, bij e.o.a. laat praatprogramma. Ik denk altijd maar zo: soort zoekt soort. Als je zo'n hoop oppervlakkige vrienden hebt, dan ben je zelf hoogstwaarschijnlijk ook... oppervlakkig.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vriendschap

Berichtdoor Marnix » 26 feb 2016 10:29

Pardon? Dus als iemand slecht wordt behandeld zal dat wel aan hem zelf liggen, soort zoekt soort? Lekkere christelijke houding?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
JohannesHermanus
Kapitein
Kapitein
Berichten: 793
Lid geworden op: 07 feb 2016 11:44
Locatie: Op de bank

Re: Vriendschap

Berichtdoor JohannesHermanus » 28 feb 2016 11:02

Marnix schreef:Pardon?

Wat zegt u nu?

Marnix schreef:Dus als iemand slecht wordt behandeld zal dat wel aan hem zelf liggen, soort zoekt soort?

Goed lezen wat ik schrijf. Ik heb het over dit specifieke geval. U maakt er een generalisatie van en niet ik.

Marnix schreef:Lekkere christelijke houding?

Ook Christenen kunnen het beste nuchter de zaken blijven bekijken.


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten