Vriendschap

Moderators: Memmem, Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Vriendschap

Berichtdoor ajl » 25 okt 2010 14:47

Klopt hoor Jo'tje. Een beetje vriendschap moet tegen een stootje/afstand kunnen.

Mijn beste vriendinnen zie ik soms maar 2x per jaar, wonen aan de andere kant van het land. Gelukkig bellen wij veel en daar maken wij gewoon een bijkletsavond van met onderwijl thee zetten enz. Een andere vriendin heeft de afgelopen jaren voor haar werk veel in Griekenland gezeten en gaat nu gelukkig in Groningen promoveren. Dat is qua reistijd in ieder geval beter dan Griekenland

Gebruikersavatar
jans1
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1307
Lid geworden op: 23 feb 2005 17:01
Locatie: Onder de rook van de centrale aan het water

Re: Vriendschap

Berichtdoor jans1 » 25 okt 2010 15:07

Ik snap ook heel goed dat jullie dat niet zo bedoelen, maar als ik dan lees dat jullie vriendinnen dan verderweg wonen dan mijn vriendinnen en ze nog veel minder zien... :wink: (ik drukte me denk ik ok een btje raar uit :wink: )
En het scheelt idd als je een gezin hebt o.i.d 8)

Afijn.. Het gaat hier gewoon in een keer allemaal zo snel, nou heeft mijn vriend ook nog een burn out en heeft rust nodig, dus de verkering staat ook ff op een iets lager pitje.. En ja.. Heb het er gewoon moeilijk mee. De ene keer ben ik vrolijk en heb ik energie voor 10 en de andere keer lig ik hele avonden op mijn bed..
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

Jo'tje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2925
Lid geworden op: 26 jan 2006 00:25

Re: Vriendschap

Berichtdoor Jo'tje » 25 okt 2010 18:46

Vervelend van je vriend Jans1! Op dat moment kun je vriendinnen dichtbij ook extra missen natuurlijk.
Sterkte hoor meid! Spam af en toe maar lekker hier dan, kunnen we op afstand toch met je meeleven :)
pobody's nerfect

Gebruikersavatar
Funlover
Majoor
Majoor
Berichten: 1881
Lid geworden op: 16 sep 2003 15:48
Locatie: Veenendaal

Re: Vriendschap

Berichtdoor Funlover » 25 okt 2010 19:25

Best lastig als je niet zoveel lieve mensen om je heen hebt.

Mijn zus is zeker ook een vriendin maar woont ook 100km verderop. Dat is echt jammer.

Verder heb ik erg goed contact met 3 collega's en die zie je toch elke dag, dat is ook super leuk!

Heb nog 2 goede vriendinnen in m'n 'oude' woonplaats. Waar ik in het weekend altijd ben. Spreek ze redelijk vaak via sms, hyves, mail, telefoon en af en toe spreken we gezellig af.

Ook nog wat vriendinnen die wat verder wonen. Varierend van 30 tot 230 km. Die ik gewoon af en toe praat en dan ist mega gezellig. Als je elkaar nodig hebt dan ben je er voor elkaar.

Mijn a.s. schoonzussen zijn ook leuk. Met de ene heb ik een enorme klik en de andere is gewoon gezellig.
Mijn vriend heeft ook een leuke vriendengroep. We zijn met z'n 10enn. Met 3 van de meiden heb ik ook een erg leuke klik.

Ik ben eigenlijk rijk gezegend als ik dit zo lees!
Sterkte voor de mensen die zich soms eenzaam en alleen voelen!
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

Jo'tje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2925
Lid geworden op: 26 jan 2006 00:25

Re: Vriendschap

Berichtdoor Jo'tje » 25 okt 2010 22:01

Dat is dus eigenlijk wel gek: ik voel me nooit eenzaam. Ik voel me wel vaak 'ver weg'.
Dus meer een barricade qua afstand. Maar ik weet wel dat ze er zijn, aan me denken etc.
Da's wel een verschil :)
pobody's nerfect

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Vriendschap

Berichtdoor Mortlach » 27 okt 2010 10:52

De meeste van mijn vrienden wonen minimaal 1000 kilometer hier vandaan. Dat krijg je een beetje als je in een ander land gaat wonen. Gelukkig is contact houden makkelijk via Facebook.

Ondertussen heb ik hier via het werk alweer hele leuke en lieve vrienden opgedaan. Van die mensen waarbij je na twee weken al het gevoel hebt dat je ze je hele leven hebt gekend.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Vriendschap

Berichtdoor Evelien » 27 okt 2010 14:52

k heb qua vrienden en kennissen niks te klagen. k Heb 1 hele goeie vriendin helaas woont ze 200 km verderop, want ff langs voor een koppie thee zit er niet echt in. En 1 hele goeie vriendin van m'n man zij is ook mijn goeie vriendin (zij en haar toenmalige man waren al bevriend met mijn man). Met allebei de vriendinnen heb ik een echte klik en we hebben dezelfde humor en intresses.

Gebruikersavatar
jans1
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1307
Lid geworden op: 23 feb 2005 17:01
Locatie: Onder de rook van de centrale aan het water

Re: Vriendschap

Berichtdoor jans1 » 28 okt 2010 09:15

Morgen met 2 (ver weg)vriendinnen 2 dagen naar Parijs.... Heb er echt zin in 8) Ik kan dan echt naar dat soort uitstapjes uitkijken :D
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Vriendschap

Berichtdoor LeChat » 28 okt 2010 09:47

Hé leuk, veel plezier daar!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Re: Vriendschap

Berichtdoor *Annet* » 28 okt 2010 15:01

Gaaf Jans, dat is geweldig. Lekker bijkletsen en alle belangrijke zaken des levens bespreken.

Vanmorgen stuurde ik sagerijnige mail naar vriendin op 3 kwartier afstand. Net te ver om ff tussen schooltijd heen te gaan voor gezelligheid. Ze stelde voor om zaterdag ergens halverwege te daten. Helemaal top, daar knap je van op.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Gebruikersavatar
LauraC
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3818
Lid geworden op: 16 mar 2007 14:14
Locatie: Metheringham

Re: Vriendschap

Berichtdoor LauraC » 28 okt 2010 18:41

*Annet* schreef:Vanmorgen stuurde ik sagerijnige mail naar vriendin op 3 kwartier afstand. Net te ver om ff tussen schooltijd heen te gaan voor gezelligheid. Ze stelde voor om zaterdag ergens halverwege te daten. Helemaal top, daar knap je van op.

Wat lief! Alvast veel plezier gewenst! En als je wilt chagerijnen op afstand weet je waar ik ben ;)

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Re: Vriendschap

Berichtdoor *Annet* » 29 okt 2010 09:01

Fijn, thank you very much. Die vriendin woont ook in OBL, komen zeker alleen maar schattige mensen vandaan?
ja, dat is mijn mening dan he.....

Gebruikersavatar
LauraC
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3818
Lid geworden op: 16 mar 2007 14:14
Locatie: Metheringham

Re: Vriendschap

Berichtdoor LauraC » 29 okt 2010 10:37

*Annet* schreef:Fijn, thank you very much. Die vriendin woont ook in OBL, komen zeker alleen maar schattige mensen vandaan?

Blijkbaar :mrgreen:

Gebruikersavatar
*Annette*
Majoor
Majoor
Berichten: 2272
Lid geworden op: 06 feb 2007 19:22

Vriendschap

Berichtdoor *Annette* » 30 okt 2010 22:21

Hoe was het in Parijs Jans1? Lekker bijgeklets (en gezongen?)? Wat ontzettend vervelend dat je vriend nu ook nog eens een burn-out heeft! Sterkte! En ik begrijp je gevoel helemaal! Ik denk net dat als wat jij zegt hoe je er zelf mee om gaat dat het ook meespeelt, de 1 kan dit veel gemakkelijker dan de ander. Maar ook je eigen gevoel en hoe jij in je vel zit enz.

Ik heb ook momenten dat ik me erg eenzaam en alleen voel, het gevoel heb dat er niemand is die om me geeft. Ik weet dat dit gevoel niet waar is, al voelt het vaak zo tweestrijdig :(... Vorige week was ik een avond alleen thuis, maar o wat voelde ik me ellendig. Dan kunnen de muren zo op mij afvliegen, al spelen er dan meerdere dingen mee als gezondheid, opleiding enz.

Volgens me ma wordt het eens tijd dat ik een vriend krijg :oops:... Laatst stond er op internet dat liefde een goed medicijn was, dus ben benieuwd ;). Maar ff serieus ik weet gewoon dat ze me gelukkiger wil zien en het me gunt om net als andere te mogen en kunnen trouwen. Ik weet ook dat ik nog lekker jong ben en als goed is nog een hele tijd voor me heb er dus nog van alles op m'n pad kan komen.

Al denk ik soms misschien is het ook wel beter om eerst aan mezelf te werken. M'n opleiding en het psych. traject neemt erg veel energie van me in beslag, daarnaast zijn er nog andere activiteiten als koor, cathecisatie enz. Dat ik me wel eens afvraag sja waar haal ik de tijd en energie voor 'n relatie vandaan :-k? Maar het is afwachten wat de toekomst brengt...

Ik vind het gewoon erg moeilijk om contact te maken en hoe ik vriendschappen kan opbouwen. Al heeft laatst een vriendin een stuk over mij geschreven, het was 'n opdracht van de psych. om iemand te vragen om positieve eigenschappen en wat diegene van mij vindt op te schrijven, allereerst vond ik het al erg moeilijk wie ik daarvoor vragen moest... Daarin schreef ze juist dat ik makkelijker contact maakte en altijd in was voor 'n praatje :roll:. Al scheelt het denk ik ook wel hoe vertrouwd ik me bij die persoon voel. Al kan ik altijd via de mail elle lange verhalen schrijven :oops:...

Via de kerk en de kerken hier in de omgeving wordt er erg weinig georganiseerd voor de jeugd. Ik heb me voorgenomen om in de winter met 'n winterconferentie mee te doen van de jbgg. Daarbij lijkt het mij erg leuk om het aankomende seizoen met het HJK mee te doen. Al heb ik wel vaker plannen gehad en dan durfde ik niet meer of kwamen er andere dingen tussen waardoor het moeilijk werdt...

Laatst kwam ik bij de psych. en toen kreeg ik de vraag hoe het de afgelopen week was gegaan; thuis, opleiding enz. toen kwam het op vrienden neer... Ik vond dat zo ontzettend moeilijk dat ik gewoon in tranen uitbarste en zei dat er niemand was die om me gaf... Wat wie zijn nu me vrienden? Al wil ik absoluut niet zeggen dat ik helemaal met niemand contact heb... Maar als ik soms vriendengroepen zie, of via hyves vriendenfoto's, dan kan ik soms zo jaloers worden :oops:. Dan hoop ik maar dat geluk ook nog eens voor mij bestaan mag...
Wat de toekomst brengen moge........

Gebruikersavatar
Neeltje Jans
Mineur
Mineur
Berichten: 180
Lid geworden op: 27 jul 2010 20:23

Re: Vriendschap

Berichtdoor Neeltje Jans » 26 jun 2011 18:12

Ik heb geen vrienden, alleen kennissen en collega's. Net als Annette in voorgaand bericht kan ik me soms ook erg eenzaam en jaloers voelen (hoewel ik wel een lieve man heb en 4 kinderen).
Ik kan gewoon geen vriendschappen onderhouden, de vriendin van de lager school raakte ik kwijt als echte vriendin toen we allebei een andere richting op VO gingen doen, de vriendin van VO raakte ik kwijt toen we van de middelbare school afgingen. En nieuwe vriendschappen aanknopen lukt me niet. Een praatje maken met nieuwe mensen lukt me nog net, ken ik ze al iets langer dan weet ik al niet meer wat ik moet zeggen. Bovendien denk ik vaak: die mensen hebben allemaal zelf al hun leven, op die leeftijd zit je niet meer op nieuwe vrienden te wachten.
Toen 1.5 jaar geleden bij mijn zoon de diagnose PDD-NOS gesteld werd dacht ik...zou dat het dan bij mij ook zijn? waardoor het mij niet lukt om met mensen te praten en vriendschappen te houden? Ik weet gewoon echt niet hoe het moet, in een gesprek voel ik me alsof ik naar mezelf kijk, en vind dan alles gek van mezelf, waardoor ik blokkeer en ga stotteren... daarom zie ik er al tegenop om ergens heen te gaan, een verjaardag ofzo, zelfs binnen de familie.
iemand tips?
Neeltje Jans


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten