Vriendschap

Moderators: Memmem, Moderafo's

lekkerbek
Luitenant
Luitenant
Berichten: 520
Lid geworden op: 10 mei 2012 09:28

Re: Vriendschap

Berichtdoor lekkerbek » 18 sep 2017 21:05

Ik ken een meisje die toen ze in groep 8 zat het enige meisje was die noet uitgenodigd was op een feestje. Haar zus vertelde dat ze thuis vreselijk heeft gehuild. Kinderen zijn hard, maar dat ouders het toelaten dat hun kind op 1 na alle kinderen uitnodigen daar kan ik met mn pet niet bij. Mijn vriendin heeft een dochter die ook 1 meisje niet wilde uitnodigen, de rest wel. Haar moeder zei: je kunt kiezen: of ze komen allemaal, of er komt niemand. (Ze zit in een combinatieklas waar 7 meisjes in zitten. Je gaat dan niet zeggen er mag er 1 niet komen).

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Vriendschap

Berichtdoor MissF » 19 sep 2017 13:22

Daar begrijp ik ook niks van inderdaad, dat ouders 1 meisje niet uit laten nodigen.
Mijn dochter zit met 7 meisjes in de klas, en eigenlijk vind ik 7 in totaal (met haar erbij) teveel voor een kinderfeestje, maar ze speelt met alle meisjes, en ik vind het echt not done dat ze er 1 (of 2) niet uit zou nodigen. Nu had een vriendinnetje van haar de keus gemaakt om maar 3 van de meisjes uit te nodigen, omdat ze ook nog 2 jongens wilde. Dat vind ik dan wel weer logisch. Maar mijn dochter wil toch geen jongens op haar feestje, dus komen er gewoon 6 meisjes.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Vriendschap

Berichtdoor elburger » 21 sep 2017 12:10

Tot mijn spijt moet ik bekennen dat hier zelf in mijn jeugdjaren ook aan mee heb gedaan.
Iemand links laten liggen, terwijl het een heel lief meisje was.
Zij had rood haar en werd "natuurlijk", helaas altijd uitgescholden door bijna heel de klas.
Eens vroeg ze mij of ik haar vriendje wilde zijn.
Ja, schreef ik terug, u weet wel, de brievenbusbriefjes die door de klas gingen.
Ik was haar 1e vriendje, klas 3/4 lagere school.
Maar al heel snel heb ik het ook weer uitgemaakt, ook via de brievenbus van de klas.
De halve klas had natuurlijk dat briefje al gelezen voordat Geesje het briefje ontving.
Maar ik was een lafaard.
Want ze was lief, maar had heel weinig vrienden.
Jaren later toen ik ong 15 was moest ik elke morgen rond 04.30 uur, de Telegraaf ophalen bij haar moeder thuis voordat ik mijn wijk kon lopen.
Ik heb Geesje nooit kunnen vergeten, en wat voelde ik mij vriendenloos als ik haar dan s'morgens vroeg zag.
Ik heb er nog spijt van.
Helaas weet ik haar niet te wonen en ook geen verdere familie is er meer die ik nog ken.
Maar ik wil haar zo graag vertellen wat een verschrikkelijke jongetje ik toen was.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gebruikersavatar
Radical
Sergeant
Sergeant
Berichten: 343
Lid geworden op: 30 jul 2017 18:48

Re: Vriendschap

Berichtdoor Radical » 25 sep 2017 08:17

elburger schreef:Heel eerlijk?

zag toevallig deze topic en kon het niet weerstaan hier iets over te schrijven.
Ik heb geen vrienden.
Ik ken mensen genoeg, praat er mee, maar echte vriendschappen wil ik niet meer hebben.
Ik heb er te veel en te vaak verdriet om gehad.
Dat wil ik dus niet meer.
Ja, zelfs mijn "beste" vrienden deden mij pijn..
Mis ik dan iets?
Ja vast wel, maar liever "vriendenloos" als gekwetst.


Ik heb naar aanleiding van die preek ""vriend van God en van Mensen"" eens goed overleg gehad met boven, veel over dit onderwerp gelezen (bijbel) en kom tot de conclusie, dat een christelijke levensstijl niet zonder vrienden kan, vooral de relatie tussen david en jonathan raakte mijn hart.

maar uiteindelijk Gaf Jezus de doorslag ""Ik noem jullie mijn vrienden"" elburger Jezus wil jou vriend zijn, zodat je daardoor ook vrienden met mensen kun worden, maar het is en blijft een mysterie net als alles wat we doen als de volgelingen van Jezus toch?
Jezus nam wat ik had verdiend, en ik kreeg wat Hij had verdiend

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Vriendschap

Berichtdoor elburger » 25 sep 2017 10:32

Gelukkig besef ik maar al te goed dat Jezus mijn vriend wil zijn en is.
Maar vrienden met mensen?
Nee, daar geloof ik niet meer in.
Ben altijd bereid om mensen te helpen, zal ze nooit opzettelijk kwetsen.
Maar een vriend mijn diepste gevoelens laten kennen.
Nee, dat lukt niet meer.

Bedankt voor jouw reactie, Radical.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Ravo540
Verkenner
Verkenner
Berichten: 65
Lid geworden op: 07 feb 2018 19:41

Re: Vriendschap

Berichtdoor Ravo540 » 05 mar 2018 19:48

Ik breid mijn vriendschappen juist weer samen met mijn ouders en mijn zus uit door te gaan zingen tot eer van God.
Zo hebben we mensen uit Gameren, Opheusden, en elders in ons land leren kennen of die gaan we leren kennen.
Tegelijkertijd probeer ik vaak nieuwe contacten aan te knopen via e mail maar mensen kunnen me dan gemakkelijk afwijzen.
Niet iedereen is je vriend of vriendin, dat ervaar ik op Refoweb ook, ik kan wel mooie vriendschappen hebben met mensen.
Maar geen relaties opbouwen.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Vriendschap

Berichtdoor Optimatus » 06 mar 2018 09:04

Ik heb een vriendenkring die zeer divers is qua achtergrond en nationaliteit. Ze wonen in België, Duitsland, Nederland, Oostenrijk, Rwanda en Zwitserland. De zes beste vrienden (en één vriendin) hebben een bijzondere plaats "veroverd" en reken ik tot familie (in delen van Afrika is dat een heel gebruikelijke gang van zaken, die ik heb overgenomen).

Bovenaan de menselijke hiërarchie staat natuurlijk mijn lieve echtgenote, met wie ik al ruim twaalf jaar vooral veel lief (en gelukkig weinig leed) deel.

Ik voel me rijkelijk gezegend met al deze prachtige mensen om mij heen, zelfs al zie je de buitenlandse vrienden weinig.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Vriendschap

Berichtdoor pindas83 » 06 mar 2018 09:27

Optimatus schreef:Ik heb een vriendenkring die zeer divers is qua achtergrond en nationaliteit. Ze wonen in België, Duitsland, Nederland, Oostenrijk, Rwanda en Zwitserland.

Ik voel me rijkelijk gezegend met al deze prachtige mensen om mij heen, zelfs al zie je de buitenlandse vrienden weinig.


Misschien is dat tegelijk dan ook de reden, dat het nog vrienden zijn :-k

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Vriendschap

Berichtdoor Optimatus » 06 mar 2018 12:51

Vreemde, op niets gebaseerde suggestie.

Er is zeer geregeld contact. Daar is Facebook nou juist weer wel leuk voor.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
Jess
Sergeant
Sergeant
Berichten: 395
Lid geworden op: 19 sep 2006 12:53
Locatie: @ home

Re: Vriendschap

Berichtdoor Jess » 06 mar 2018 14:07

Helaas ben ik op de middelbare school verschrikkelijk gepest. Tot nu toe heb ik last van de gevolgen maar ben vooral dankbaar voor de lieve mensen die ik nu om me heen heb.

Laatst dacht ik: ik ga es googlen op de namen van die rotmeiden. Als eerste de naam van de veroorzaakster van alle ellende. Toen kwam haar rouw advertentie als eerste hint. Ze was overleden, 1,5 jaar geleden. Waaraan? Waarom? Ik weet het niet. Ze woonde niet meer in de plaats waar we toen woonden. Die plaats stond wel als haar geboorteplaats, toen ik de geboortedatum zag herinnerde ik me haar verjaardag. Hoe bizar kan het gaan, het was de avond voor haar geboortedag. Ze liet 2 kinderen en een man na. Ik hoop van harte dat ze een lieve moeder is geweest en dat ze haar kinderen het goede voorbeeld heeft gegeven. Op de een of andere manier had ik het er wel mee te doen en heb er echt voor gebeden om het los te laten. Niet zozeer de pesterijen maar gewoon voor haar omgeving.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Vriendschap

Berichtdoor Optimatus » 06 mar 2018 14:28

Dapper van je. Respect!
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Vriendschap

Berichtdoor pindas83 » 06 mar 2018 14:32

Optimatus schreef:Vreemde, op niets gebaseerde suggestie.

Er is zeer geregeld contact. Daar is Facebook nou juist weer wel leuk voor.


Het was een misselijk grapje van me!

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Vriendschap

Berichtdoor Chaya » 06 mar 2018 14:36

Optimatus schreef:Vreemde, op niets gebaseerde suggestie.

Er is zeer geregeld contact. Daar is Facebook nou juist weer wel leuk voor.

Hoezo, want vriendschap heeft toch "onderhoud" nodig?
Nu is mannenvriendschap wel anders dan vrouwenvriendschap.
Inmiddels zegt Pindas dat het een misselijk grapje was. Maar het is natuurlijk wel iets makkelijker dan een vriendschap waarin veel gebeurt.

Jess schreef:Laatst dacht ik: ik ga es googlen op de namen van die rotmeiden. Als eerste de naam van de veroorzaakster van alle ellende. Toen kwam haar rouw advertentie als eerste hint. Ze was overleden, 1,5 jaar geleden. Waaraan? Waarom? Ik weet het niet. Ze woonde niet meer in de plaats waar we toen woonden. Die plaats stond wel als haar geboorteplaats, toen ik de geboortedatum zag herinnerde ik me haar verjaardag. Hoe bizar kan het gaan, het was de avond voor haar geboortedag. Ze liet 2 kinderen en een man na. Ik hoop van harte dat ze een lieve moeder is geweest en dat ze haar kinderen het goede voorbeeld heeft gegeven. Op de een of andere manier had ik het er wel mee te doen en heb er echt voor gebeden om het los te laten. Niet zozeer de pesterijen maar gewoon voor haar omgeving.

Tjonge Jess. Best wel schokkend.
Ik zou zelf nooit naar een reünie gaan. Ik houd er niet van, want je herinneringen zijn altijd anders dan de werkelijkheid was en anderen herinneren het zich ook weer op hun eigen manier.
Ik ben een keer bijna verdronken omdat iemand me in het water duwde en ik kon nog niet zwemmen.
Hij is lachend weggelopen, hoorde ik later. Een meisje heeft me uit eruit gered.
Toen het ter sprake kwam op de reünie (Ik was daar niet bij aanwezig) had hij het gebagatelliseerd, het was een grapje, het was een ongelukje, terwijl de meiden die erbij waren verbijsterd waren dat hij zo reageerde.
En ik heb er een levenslang trauma aan over gehouden.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

coby5
Sergeant
Sergeant
Berichten: 338
Lid geworden op: 09 nov 2016 10:15

Re: Vriendschap

Berichtdoor coby5 » 06 mar 2018 15:00

Och dat deed mijn oom een keer bij m'n vader. Gooide 'm zo in het diepe, terwijl ie nog niet kon zwemmen. Hij was zo boos dat hij zei: rot Fritsje!
Andere oom was als kind een etter, maar later echt heel aardig. Hij ging eens langs bij oude vrienden in Canada met z'n vrouw. Reuze gezellig. Ze bleven daar eten en zouden blijven overnachten en ineens 's avonds laat herinnert die vrouw zich dat ie vroeger zo'n etter was en haar altijd pestte. Ze zette ze zo de deur uit.
Reunie van de lagere school over 2 weken. Zin in!

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Vriendschap

Berichtdoor pindas83 » 06 mar 2018 17:47

Chaya schreef:Hoezo, want vriendschap heeft toch "onderhoud" nodig?
Nu is mannenvriendschap wel anders dan vrouwenvriendschap.
Inmiddels zegt Pindas dat het een misselijk grapje was. Maar het is natuurlijk wel iets makkelijker dan een vriendschap waarin veel gebeurt.



Ik bedoelde het eigenlijk dat het waarschijnlijk nog vrienden zijn juist omdat ze elkaar nooit zien, een heel flauw grapje want ik denk dat Optimatus een alleraardigste kerel is :D
Maar wat betreft verschil tussen mannen en vrouwenvriendschap:
Ik heb met een aantal goede vrienden soms heel lang geen, of heel summier contact, denk ongeveer aan 3-6 maanden. En dan soms ineens weer vrij vaak. En dat vinden we dan beide geen enkel probleem en niemand voelt zich tekort gedaan of gepasseerd of al die dingen die vrouwen heel soms een klein beetje kunnen ervaren 8-[


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 30 gasten