Miskraam...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Miskraam...

Berichtdoor schelpje3 » 23 nov 2013 12:19

Jans1988 schreef:Hoi allemaal!
Wij hebben heel wat meegemaakt dit jaar: een hele zware depressie met dwanggedachten en paniekaanvallen wat al meer dat een half jaar voortduurt (vrouw), een ongeluk met chirurgische ingreep (man),
Samen hebben we al 2 kindjes, door al deze dingen is onze liefde veel sterker geworden en zijn we ook oprecht gaan geloven dat God ons overal door heen helpt, want we leven nog ook al is er geschud aan onze levensboom!

Ik was zwanger, wat waren we blij, na 3 'stabiele' maanden (in mijn geval dan) zonder dwanggedachten en paniekaanvallen, kwam er een kindje bij! Ik had het gevoel dat God mij liet zien dat ik het weer kon, de zorg voor het gezin en een baby.

Helaas, ik heb vandaag (na 2 dagen heel veel bloedverlies) ons kindje verloren, ik ben weer terug bij af. Het vertrouwen in God is weg, waarom? Ik ben boos/verdrietig, emotioneel een wrak! Zondag in de preek ging het over hoe fijn God de huisgezinnen vind, de liefde etc. Mijn man en ik zaten hier nog bij te knipogen, zie je wel: na het zure geeft Hij het zoet. Nu is alles weg, nooit zal ik met dit kindje over God kunnen praten, en nog erger, waar zou het kindje zijn?

Ik ben zo bang dat ik weer depressief wordt, of dat ik weer wat verlies wat me lief en dierbaar is! Het lijkt wel of ik eerder bang voor God wordt, kan iemand hier aub tips voor geven hoe ik het een positieve draai kan geven?

Met vriendelijke groeten Jans!

Lieve Jans,

Wat een verdriet en donkerheid in jullie leven. Mij trof jouw onderschrift!
En ook al zie jij de Heere niet, lijkt de Hemel van koper en schijnt hij je niet te zien en horen, dat is niet zo!
Al die gevoelens die over elkaar heen buitelen en het waarom? Waartoe!
De Heere slaat nooit met ongevoelige Hand meis.
Je vraagt tips, maar ik zou zeggen: doe niets ! Ga met een leeg verdrietig hart en lege handen, naar Hem.
Schreeuw en huil het maar uit.

Wanneer het koud is in je hart
en je geen warmte uit kunt stralen
Wanneer je denken je verwart
en je moet gaan door diepe dalen
Wanneer je niets dan zorgen ziet
en je alleen moet door de dagen
Wanneer je eenzaam je verdriet
en onbegrepen pijn moet dragen
Wanneer je zelfs geen woorden vindt
voor je ontmoedigde gedachten
dan zoekt God jou, Zijn droevig kind
dat klein en stil op Hem blijft wachten
en wie zichzelf zo machteloos
zo moe voelt en zo vol van zorgen,
die troost Hij zo een moeder troost
die houdt Hij in Zijn hart geborgen.

En God zegt niet
Dat je maar niet moet huilen
Dat het er nu op aankomt
Sterk te zijn
Hij weet toch zelf wat zwakheid is en pijn
Mijn kind, zegt Hij,
Kom nu maar bij Mij schuilen

En God zegt niet
Dat je maar niet moet vragen
en dat je flinker zijn moet
dan je bent
Hij heeft toch zelf ook het “waarom” gekend
Mijn kind, zegt Hij,
Laat Mij maar helpen dragen

Heel veel sterkte toegewenst en liefs van Schelpje.

Jans1988
Verkenner
Verkenner
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 jul 2013 21:22

Re: Miskraam...

Berichtdoor Jans1988 » 23 nov 2013 18:47

Lieve allemaal!
Het is heel moeilijk waar we doorheen gaan, maar ik kan gelukkig goed met mijn man praten, we hebben het er veel over! Ik ben emotioneel erg labiel en heel moe, waardoor ik dus ook weer paniekaanvallen heb gehad... Ik heb het gevoel dat ik ''weer'' gefaald heb, en ben dan gelijk bang dat er in mijn lichaam iets niet goed is! Ik ga echt gelijk weer piekeren!
Dank jullie wel voor jullie lieve reacties, ik ben echt blij dat ik het hier beschreven heb, het gedicht sprak mij heel erg aan, die heb ik uitgeprint en ga ik zo in mijn opschrijfboek plakken met foto's van de zwangerschapstest erbij zodat ik toch ergens een herinnering heb aan ons 3e kindje...
Ik moet heel rustig aandoen, bang dat mijn hoofd anders weer te vol wordt van het piekeren!
Ik blijf vertrouwen dat het weer goed komt, en dat ik de kracht krijg om dit te dragen...Vandaag sloeg ik de Bijbel open bij Job, dat hij na zijn ''depressie'' zoveel zegen mocht ontvangen, ik hoop dat de Heere ook naar mij wil omzien en dat Hij mij leid! Gelukkig weet Hij hoeveel ik aankan!
Dank jullie wel!!
Liefs van Jans
1 Petrus 5:7 Werp al uw bekommernissen op Hem, want Hij zorgt voor u! Geloof, hoop & liefde...


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten

cron