Vreemd gaan?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
janneman83
Sergeant
Sergeant
Berichten: 277
Lid geworden op: 14 dec 2003 21:58
Locatie: rondom utrecht
Contacteer:

Berichtdoor janneman83 » 11 mar 2004 19:12

joepie schreef:Nou dat valt wel mee hoor, na 25 jaar huwelijk weet ik nog steeds dat ik nooit maar dan ook nooit zal vreemd gaan. En dat hebben we alleen gered omdat Christus onze leidsman is.


Ik ben blij voor je dat God je zo stuurd en niet uit elkaar (lieten) gaan. Ik hoop ook dat ik en me vriendin ook altijd bij elkaar blijven en niet zullen vreemd gaan.

Als ik in de toekoms kan kijken dan zou ik mss ook durven zeggen dat ik nooit .......
Ik durf wel te zeggen dat ik voor 100% voor me vriendin ga. Ik hoop dat dat ook genoeg is voor haar.
nooit blijft iets zoals het geweest is, niets bestaat om te blijven.

Gebruikersavatar
janneman83
Sergeant
Sergeant
Berichten: 277
Lid geworden op: 14 dec 2003 21:58
Locatie: rondom utrecht
Contacteer:

Berichtdoor janneman83 » 11 mar 2004 19:13

Hoe kan je trouwens weten wat God met je voor heeft. Waar Hij je heen wil leiden??
nooit blijft iets zoals het geweest is, niets bestaat om te blijven.

joepie

Berichtdoor joepie » 11 mar 2004 21:02

Aragorn schreef:
joepie schreef:Je moet ook pas nooit zeggen als je het wel waar kan maken!
En dat kan ik wel. En jij misschien niet.


Waarom schiet me nu alweer te binnen "wie meent te staan ziet toe dat hij niet valle"...? Ik vind je ambities aandoenlijk joepie, en ik hoop dat de realiteit ze niet in zal halen...


Als je nu een citaat uit de Bijbel aanhaald dan wel het hele gedeelte. Want er staat namelijk nog iets achter en dat is in dit geval van belang.

12 Daarom, wie meent te staan, zie toe, dat hij niet valle. 13 Gij hebt geen bovenmenselijke verzoeking te doorstaan. En God is getrouw, die niet zal gedogen, dat gij boven vermogen verzocht wordt, want Hij zal met de verzoeking ook voor de uitkomst zorgen, zodat gij ertegen bestand zijt.

Gebruikersavatar
janneman83
Sergeant
Sergeant
Berichten: 277
Lid geworden op: 14 dec 2003 21:58
Locatie: rondom utrecht
Contacteer:

Berichtdoor janneman83 » 11 mar 2004 22:48

Dus als christen kan je niet vreemd gaan en kan je geen zonden doen ook niet vreemd gaan. Je bent dan geen mens van vlees en bloed meer??...... Het zou makkelijk zijn als dat werkte.
nooit blijft iets zoals het geweest is, niets bestaat om te blijven.

joepie

Berichtdoor joepie » 12 mar 2004 08:10

Als je niet zou kunnen zeggen dat je iets nooit zult doen, wat ben je dan voor Christen?
Ik zal nooit gaan roken,
Ik zal nooit drinken,
Ik zal nooit vreemd gaan,
Ik zal nooit scheiden,
Ik zal nooit zeggen dat ik niet zal zondigen,
Ik zal nooit zeggen dat ik al Gods geboden kan houden, maar ik doe wel mijn best en vraag Hem of Hij mij wil helpen.
Ik zal nooit.....zo zijn er veel dingen waarvan ik kan zeggen dat ik die nooit zal doen. Waarom zou dat niet kunnen?

Mariamagdalena
Majoor
Majoor
Berichten: 1763
Lid geworden op: 27 okt 2003 11:04

Berichtdoor Mariamagdalena » 12 mar 2004 10:39

joepie schreef:
Mariamagdalena schreef:
Gandalf schreef: is de liefde voor elkaar toch sterk genoeg om de tijd door te komen? Verder zijn er genoeg mogelijkheden om contact met elkaar te houden. Ik denk zelf dat, als je vreemd gaat, je iets bij de ander mist en dat bij een ander dan je rviend(in) wel denkt te krijgen.

Het hoeft niet altijd zo te zijn, dat hij iets mist bij jou. Als je vrouw regelmatig zwanger is, en de laatste 3 maanden geen gemeenschap mag, en de eerste 2 maanden ook niet, is dat toch 5 maanden onthouding. En als je dan een lang weekend met je werk gaat feesten in een hotel, een personeelsfeest waar men de partners niet mag meenemen, en de man is aangeschoten, en heeft die dagen een heel gezellig contact met een mooi jong lief meisje die heel lief voor hem is, en het niet zo nauw neemt met de normen en waarden............... dan zou het kunnen dat een man over de scheef gaat, terwijl hij het absoluut niet van plan was, en dat hij er achteraf heel erge spijt van heeft....


Dan is die man een slappeling!
Allereerst om dan maar te gaan zuipen, dan de verleiding te accepteren.
Wie heeft die vrouw nu zwanger gemaakt? Hij toch zeker!
Kom op zeg als je daarom al vreemd gaat.
Vreemdgaan kan en mag dus nooit.


Je doet weer eens net alsof ik het goed praat.
Mensen die zo praten als jij ken ik genoeg, ook zie ik bij dezelfde mensen dat die mannen stiekem naar de hoeren gaan.
Mijn man is tenminste eerlijk en open, dat zal jou man niet gauw zijn, tegen jou, hij zou niet durven..............

Mariamagdalena
Majoor
Majoor
Berichten: 1763
Lid geworden op: 27 okt 2003 11:04

Berichtdoor Mariamagdalena » 12 mar 2004 10:42

joepie schreef:En kan ik en mijn man zeggen dat wij nooit vreemd zullen gaan.


Zeg nooit nooit, ook jou man is er een van vlees en bloed.
En dat jij er geen behoefte aan hebt is logisch, dat hebben de meeste vrouwen niet.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor
Berichten: 1763
Lid geworden op: 27 okt 2003 11:04

Berichtdoor Mariamagdalena » 12 mar 2004 10:46

joepie schreef: dat maakt denk ik het verschil met weten dat je nooit vreemd zal gaan.
Je zegt toch ook niet, ik vermoord niemand maar ja kan nooit zeggen dat ik dat nooit zal doen natuurlijk.
Want ja , je weet maar nooit.


Dat is totaal geen vergelijking.
Ik zou wel eens willen weten hoe jij reageert, als je er achter komt dat jou man een slippertje heeft gemaakt (ALS je erachter komt, want ik denk dat jou man dat nooit zou durven opbiechten tegen jou)

Mariamagdalena
Majoor
Majoor
Berichten: 1763
Lid geworden op: 27 okt 2003 11:04

Berichtdoor Mariamagdalena » 12 mar 2004 10:49

joepie schreef:Nou dat valt wel mee hoor, na 25 jaar huwelijk weet ik nog steeds dat ik nooit maar dan ook nooit zal vreemd gaan.


Dat weet jij zeker? :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Ik denk dat een man tegen zo'n dominerende vrouw het echt NOOIT zal vertellen, hoor :lol: :lol: :lol:

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 12 mar 2004 10:49

MM hou nu eens om met dat 'demoniseren' van de mannen. Het is gewoon bewezen dat vrouwen net zo vaak vreemd gaan (als het niet meer is). Ook vrouwen kunnen seksuele monsters zijn.

Gebruikersavatar
babbeltje
Mineur
Mineur
Berichten: 243
Lid geworden op: 27 nov 2003 18:42
Locatie: Scherpenzeel

Berichtdoor babbeltje » 12 mar 2004 10:52

kurtyo schreef:MM hou nu eens om met dat 'demoniseren' van de mannen. Het is gewoon bewezen dat vrouwen net zo vaak vreemd gaan (als het niet meer is). Ook vrouwen kunnen seksuele monsters zijn.


en hou ook alsjeblieft op met het al heel lang durende gezeik tegen joepie!! jullie lijken wel pubers, elkaar overal op aanvallen!! :shock: :roll:

Gebruikersavatar
bloempie
Majoor
Majoor
Berichten: 1928
Lid geworden op: 28 okt 2003 21:14

Berichtdoor bloempie » 12 mar 2004 10:55

Mariamagdalena schreef:
joepie schreef:Nou dat valt wel mee hoor, na 25 jaar huwelijk weet ik nog steeds dat ik nooit maar dan ook nooit zal vreemd gaan.


Dat weet jij zeker? :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Ik denk dat een man tegen zo'n dominerende vrouw het echt NOOIT zal vertellen, hoor :lol: :lol: :lol:

MM, ik vind dat je nu echt veel te ver gaat, om iemand openlijk op het forum zo af te kraken! :x :x
Ik kan over jou ook wel een heleboel negatieve dingen hier opschrijven, maar ik ga mezelf niet tot dat niveau verlagen.
Ga alsjeblieft gewoon als volwassenen met elkaar om!

Mariamagdalena
Majoor
Majoor
Berichten: 1763
Lid geworden op: 27 okt 2003 11:04

Berichtdoor Mariamagdalena » 12 mar 2004 12:32

kurtyo schreef:MM hou nu eens om met dat 'demoniseren' van de mannen. Het is gewoon bewezen dat vrouwen net zo vaak vreemd gaan (als het niet meer is). Ook vrouwen kunnen seksuele monsters zijn.


Waarom? Ik ga dus helemaal niet vreemd en ben nooit vreemd geweest ook.
En mijn man is geen sexueel monster

Mariamagdalena
Majoor
Majoor
Berichten: 1763
Lid geworden op: 27 okt 2003 11:04

Berichtdoor Mariamagdalena » 12 mar 2004 12:35

babbeltje schreef:en hou ook alsjeblieft op met het al heel lang durende gezeik tegen joepie!! jullie lijken wel pubers, elkaar overal op aanvallen!! :shock: :roll:

Ik mag niks zeggen, en zij mag wel mijn man uitmaken voor slappeling, en dat is niet de eerste keer dat ze zegt dat mijn man niet deugt!
Zij mag dus alles zeggen, en ik niks terug!

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 12 mar 2004 12:35

Ik zeg niet dat jij niet vreemd gaat
Maar daar tegenover staat dat ik ook niet vreemd ga (en ik ben man).

Ik bedoel: je moet jezelf niet steeds als voorbeeld voor de complete vrouwelijkheid stellen. Dat jij niet vreemd gaat zegt niets, net zo min als dat ik niet vreemd ga.

Mannen en vrouwen gaan gewoon allebei vaak vreemd.

En ik heb niet gezegd dat jouw man een seksueel monster is. Maar jij brengt het alsof veel andere mannen dat wel zijn. Dat is onzin.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 94 gasten