Vreemd gaan?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Mariamagdalena
Majoor
Majoor
Berichten: 1763
Lid geworden op: 27 okt 2003 11:04

Berichtdoor Mariamagdalena » 10 mar 2004 13:09

babbeltje schreef: volgens mij als je zover bent, zit er al iets niet goed in je relatie, of heb ik dat helemaal mis?


Dat kan, maar dat hoeft niet altijd, het kan ook gebeuren in een goede relatie......... maar het is natuurijk geen goede relatie als het regelmatig gebeurt.............. dan is er wel wat mis, denk ik, maar heel sporadisch.....
Ik heb er geen last van, maar de vrouwen die ik ken, en ik ook, hebben er absoluut geen behoefte aan. Ik ken weinig vrouwen die een relatie hebben en behoefte aan andere mannen hebben. Ik kijk niet eens naar andere mannen :D

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 10 mar 2004 13:11

Precies, dat denk ik dus ook. Zonder ook maar iets goed te praten, zou ik in een dergelijk geval m'n vriendin wel kunnen en willen vergeven. Vooral ook vanuit het besef dat het mij net zo goed had kunnen overkomen.
Als er sprake is van bewust bedrog vind ik het wel iets anders.

Maar als ik het zou doen, zou ik m'n vriendin helemaal gelijk geven als ze me de bons zou geven. Anderzijds zou ik het haar graag vergeven, ook vanuit het oogpunt van WWJD. En je wilt haar eigenlijk natuurlijk ook helemaal niet kwijt...

Gebruikersavatar
janneman83
Sergeant
Sergeant
Berichten: 277
Lid geworden op: 14 dec 2003 21:58
Locatie: rondom utrecht
Contacteer:

Berichtdoor janneman83 » 10 mar 2004 15:53

Ik zou en durf niet te zeggen of ik der gelijk weg stuur... Ik denk dat ik dat pas kan zeggen als het me overkomt
nooit blijft iets zoals het geweest is, niets bestaat om te blijven.

Gebruikersavatar
Hydro
Sergeant
Sergeant
Berichten: 429
Lid geworden op: 20 sep 2002 19:16
Locatie: Tapijtstad Genemuiden
Contacteer:

Berichtdoor Hydro » 11 mar 2004 08:02

Mariamagdalena schreef:Het hoeft niet altijd zo te zijn, dat hij iets mist bij jou. Als je vrouw regelmatig zwanger is, en de laatste 3 maanden geen gemeenschap mag, en de eerste 2 maanden ook niet, is dat toch 5 maanden onthouding. En als je dan een lang weekend met je werk gaat feesten in een hotel, een personeelsfeest waar men de partners niet mag meenemen, en de man is aangeschoten, en heeft die dagen een heel gezellig contact met een mooi jong lief meisje die heel lief voor hem is, en het niet zo nauw neemt met de normen en waarden............... dan zou het kunnen dat een man over de scheef gaat, terwijl hij het absoluut niet van plan was, en dat hij er achteraf heel erge spijt van heeft....


Ja duh, in je relatie draait toch niet alles om maar zo vaak gemeenschap met elkaar hebben? Waarom zou die man dat niet kunnen verdragen (5 maand geen sex) en andere mannen wel? Ik vind dat echt grote kolder. Waarom zou die man met het werk een weekend lang gaan feesten en dan aangeschoten raken? Ik zou dat later echt nooit doen! Dan maar niet het hele weekend feesten! Ik kan het wel begrijpen als hij z'n vrouw zat is en daarom haar een weekend 'ontvlucht' door met het werk een weekend te gaan feesten. Dan is zo'n slippertje gauw gemaakt denk ik.
Afbeelding
Werken is een hinderlijke onderbreking van de vakantie.

Gebruikersavatar
bloempie
Majoor
Majoor
Berichten: 1928
Lid geworden op: 28 okt 2003 21:14

Berichtdoor bloempie » 11 mar 2004 09:55

Ik snap ook niet dat er in Nederland (en ook steeds meer in andere landen) aan partnerruil wordt gedaan. Er zijn zelfs speciale gelegenheden om met je partner heen te gaan om elkaar daar dan los te laten en een avond van een ander te genieten. En daar blijft het niet alleen bij zoenen.
Ik ken ook twee stellen die met elkaar partnerruil doen. Allebei die stellen zijn al een paar jaar bij elkaar, maar het lijkt er wel op dat ze er gelukkig mee zijn en dat ze het graag zo willen houden.
Ik begrijp echt niet dat er mensen zijn die dit willen. Je wilt toch van elkaar zijn? Ik zou echt niet willen dat m'n vriend tegen een vriend van hem zou zeggen: 'Jij mag bloempie wel voor een weekend lenen als zij dat ook leuk vindt.'

Gebruikersavatar
bloempie
Majoor
Majoor
Berichten: 1928
Lid geworden op: 28 okt 2003 21:14

Berichtdoor bloempie » 11 mar 2004 10:12

Ik heb alles ff snel door gelezen en ik merk dat er mensen zijn die wel heel hard kunnen reageren op vreemdgaan.
Op zich kan ik het wel begrijpen, want ik reageerde zelf ook altijd zo.
Maar daar ben ik wel op terug gekomen, want ik ben zelf ongeveer anderhalf jaar geleden vreemd gegaan. Ik was samen met een vriendin een avondje aan het stappen. Op een gegeven moment ging zij met een jongen staan praten. Er kwam een andere jongen naar me toe en ik kreeg een drankje van hem. Daar moet iets in hebben gezeten, want ik was eerst nuchter, maar vanaf het moment dat ik dat drankje dronk weet ik helemaal niets meer. Ik kan me alleen heel vaag herinneren dat verschillende jongens mij zoenden en dat ik de kracht niet had om ze van me af te houden. Gelukkig is mijn vriendin toen ze het zag er tussen gekomen en zijn we naar huis gegaan.
Het is echt iets verschrikkelijks. Ik heb het aan m'n vriend verteld en die verbrak gelijk onze relatie. Gelukkig gaf hij me later de kans om te vertellen wat er was gebeurd en hoe ik het ervaarde. Hij heeft me toen nog één kans gegeven.
Ongeveer een half jaar later is mijn vriend ook vreemdgegaan. Ik ga hier niet zeggen hoe dat is gekomen, want dat vind ie misschien niet goed, maar hij had in elk geval wel te veel gedronken. Omdat hij me nog één kans had gegeven heb ik dat bij hem ook gedaan. Maar het heeft bij ons allebei heel lang geduurd voor we weer het vertrouwen in elkaar terug hadden.
Ik gun het niemand dat je dit meemaakt, want het is echt verschrikkelijk. Maar maak ook niet direct een einde aan je relatie. Kijk eerst hoe degene die vreemdgegaan is zich er bij voelt. En kijk ook naar de reden waarom je vriend(in) is vreemdgegaan.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 11 mar 2004 10:31

Hear, hear! Helemaal mee eens bloempie! Iedereen kan zoiets overkomen en het getuigt van niet zo heel veel zelfkennis om de ander daar gelijk op af te rekenen. (Als het gaat om langdurig bewust bedrog is het wel weer wat anders vind ik dan. Jullie?)

Ennuh, gandalf, ik zou iets minder hard roepen dat ik iets nooit zou doen.. ik denk dat iedereen die de fout maakt dat ooit wel gedacht heeft..

joepie

Berichtdoor joepie » 11 mar 2004 10:52

Mariamagdalena schreef:
Gandalf schreef: is de liefde voor elkaar toch sterk genoeg om de tijd door te komen? Verder zijn er genoeg mogelijkheden om contact met elkaar te houden. Ik denk zelf dat, als je vreemd gaat, je iets bij de ander mist en dat bij een ander dan je rviend(in) wel denkt te krijgen.

Het hoeft niet altijd zo te zijn, dat hij iets mist bij jou. Als je vrouw regelmatig zwanger is, en de laatste 3 maanden geen gemeenschap mag, en de eerste 2 maanden ook niet, is dat toch 5 maanden onthouding. En als je dan een lang weekend met je werk gaat feesten in een hotel, een personeelsfeest waar men de partners niet mag meenemen, en de man is aangeschoten, en heeft die dagen een heel gezellig contact met een mooi jong lief meisje die heel lief voor hem is, en het niet zo nauw neemt met de normen en waarden............... dan zou het kunnen dat een man over de scheef gaat, terwijl hij het absoluut niet van plan was, en dat hij er achteraf heel erge spijt van heeft....


Dan is die man een slappeling!
Allereerst om dan maar te gaan zuipen, dan de verleiding te accepteren.
Wie heeft die vrouw nu zwanger gemaakt? Hij toch zeker!
Kom op zeg als je daarom al vreemd gaat.
Vreemdgaan kan en mag dus nooit.

rosekapje
Majoor
Majoor
Berichten: 1940
Lid geworden op: 24 dec 2003 15:12
Locatie: Oud-Alblas
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 11 mar 2004 11:01

joepie schreef:
Mariamagdalena schreef:
Gandalf schreef: is de liefde voor elkaar toch sterk genoeg om de tijd door te komen? Verder zijn er genoeg mogelijkheden om contact met elkaar te houden. Ik denk zelf dat, als je vreemd gaat, je iets bij de ander mist en dat bij een ander dan je rviend(in) wel denkt te krijgen.

Het hoeft niet altijd zo te zijn, dat hij iets mist bij jou. Als je vrouw regelmatig zwanger is, en de laatste 3 maanden geen gemeenschap mag, en de eerste 2 maanden ook niet, is dat toch 5 maanden onthouding. En als je dan een lang weekend met je werk gaat feesten in een hotel, een personeelsfeest waar men de partners niet mag meenemen, en de man is aangeschoten, en heeft die dagen een heel gezellig contact met een mooi jong lief meisje die heel lief voor hem is, en het niet zo nauw neemt met de normen en waarden............... dan zou het kunnen dat een man over de scheef gaat, terwijl hij het absoluut niet van plan was, en dat hij er achteraf heel erge spijt van heeft....


Dan is die man een slappeling!
Allereerst om dan maar te gaan zuipen, dan de verleiding te accepteren.
Wie heeft die vrouw nu zwanger gemaakt? Hij toch zeker!
Kom op zeg als je daarom al vreemd gaat.
Vreemdgaan kan en mag dus nooit.


Idd, ik ben ook geen voorstander van vreemdgaan. Wie wel :roll:

Maar helaas gebeuren er altijd dingen die niet kunnen en niet mogen...
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 11 mar 2004 11:09

rosekapje schreef:Idd, ik ben ook geen voorstander van vreemdgaan. Wie wel :roll:

Maar helaas gebeuren er altijd dingen die niet kunnen en niet mogen...


En ieder heeft zo zijn momenten van zwakte. Laten we daar aub iets minder hard over oordelen, joepie. Tuurlijk is het afkeurenswaardig. Maar wie meent te staan, ziet toe dat hij niet valle!

Gebruikersavatar
janneman83
Sergeant
Sergeant
Berichten: 277
Lid geworden op: 14 dec 2003 21:58
Locatie: rondom utrecht
Contacteer:

Berichtdoor janneman83 » 11 mar 2004 12:26

Tja waarom zou je zo hard roepen dat je nooit zou doen...

Waarom zou je zondigen? Dat is toch ook afkeuringswaardig. Waarom doen wij dat wel terwijl we het toch afkeuren :?
Je kan net zo hard roepen dat je niet gaat zondigen omdat je er 100% op tegen ben. Toch gebeurt het.

Niet dat ik wil zeggen dat iedereen vreemt gaat maar het kan iedereen overkomen ook mensen die er 100% op tegen zijn. :roll:
nooit blijft iets zoals het geweest is, niets bestaat om te blijven.

Gebruikersavatar
Hydro
Sergeant
Sergeant
Berichten: 429
Lid geworden op: 20 sep 2002 19:16
Locatie: Tapijtstad Genemuiden
Contacteer:

Berichtdoor Hydro » 11 mar 2004 12:53

Aragorn schreef:Ennuh, gandalf, ik zou iets minder hard roepen dat ik iets nooit zou doen.. ik denk dat iedereen die de fout maakt dat ooit wel gedacht heeft..


Maar dat wil niet zeggen dat iedereen die dat denkt ook daadwerkelijk de fout in gaat? Ik ken mezelf heus wel hoor. Ten eerste ga ik al nooit uit, dus daar kan ik iig nooit in de verleiding raken :wink:. Ten tweede ben ik al geen type dat zomaar met jan en alleman om gaat (kat-uit-de-boom-kijk-type) dus zal (als ik verkering heb) ook niet zo snel naar leuke meiden toestappen om wat met ze te doen.
Afbeelding

Werken is een hinderlijke onderbreking van de vakantie.

Gebruikersavatar
Hydro
Sergeant
Sergeant
Berichten: 429
Lid geworden op: 20 sep 2002 19:16
Locatie: Tapijtstad Genemuiden
Contacteer:

Berichtdoor Hydro » 11 mar 2004 12:59

janneman83 schreef:Waarom zou je zondigen? Dat is toch ook afkeuringswaardig. Waarom doen wij dat wel terwijl we het toch afkeuren :? Je kan net zo hard roepen dat je niet gaat zondigen omdat je er 100% op tegen ben.


Sorry, maar dit vind ik echt een vergelijking van niets. Tuurlijk kunnen wij niet zeggen, ik ga vandaag eens lekker niet-zondigen. Je kunt er wel tegen strijden. Je kunt dus er voor kiezen niet naar bepaalde plaatsen te gaan waar je in de verleiding zou kunnen raken. Als je dan toch moedwillig naar plaatsen gaat waar je in de verleiding kutn raken zegt dat denk ik iets over jouw relatie met God (en als het plaatsen zijn waar de verleiding van vreemd-gaan heel groot is zegt dat iets over jouw relatie met je vriend(in) ). Als je een echte relatie met God hebt, probeer je bepaalde plaatsen te ontwijken, uit liefde voor Hem. Zo is het ook met een verkering. Dan laat je ook dingen na uit liefde voor hem/haar.
Afbeelding

Werken is een hinderlijke onderbreking van de vakantie.

joepie

Berichtdoor joepie » 11 mar 2004 13:23

Aragorn schreef:
rosekapje schreef:Idd, ik ben ook geen voorstander van vreemdgaan. Wie wel :roll:

Maar helaas gebeuren er altijd dingen die niet kunnen en niet mogen...


En ieder heeft zo zijn momenten van zwakte. Laten we daar aub iets minder hard over oordelen, joepie. Tuurlijk is het afkeurenswaardig. Maar wie meent te staan, ziet toe dat hij niet valle!


Met mijn God kan ik over muren springen!

En kan ik en mijn man zeggen dat wij nooit vreemd zullen gaan.
Dat vertrouwen heb ik. Ik sta dat dus niet toe bij mezelf en mijn man indemdito.
En die onzin over wel 5 maanden geen gemeenschap met je vrouw kunnen hebben en daardoor dus sneller in de verleiding te brengen.
Nonsens!
Als ik dan ook eens een voorbeeld mag noemen uit onze praktijk, is het wel dat wij in ons huwelijk doordat ik binnen zeer korte tijd diverse grote operaties heb moeten ondergaan, drie jaar geen gemeenschap konden hebben. En dat was voor mijn man EN mij even moeilijk. Er zijn gelukkig ook nog andere wegen die naar rome leiden. We zijn geen van tweeen daardoor in de verleiding gekomen. Maar inderdaad de plaatsen opzoeken waar de verleiding is en dan ook nog te veel gaan drinken is jezelf in verzoeking brengen.

Ik zeg niet dat als je vreemd gaat het een overgefelijke zonde is. Ik geloof dat God alle zonden wil vergeven als je Hem erom vraagt.
En dat zal ook zo tussen de partners kunnen zijn.
Maar ga alsjeblieft niet een smoes verzinnen waarom het gerechtvaardigt is en waarom de ander door verzachtende omstandigheden in deze verleiding is gekomen. Vreemd gaan is fout en er is nooit een excuus voor.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 11 mar 2004 13:32

Ik heb op geen enkele manier geprobeerd vreemdgaan te rechtvaardigen of goed te praten!

En natuurlijk je beiden voor dat niet te doen en vertrouw je elkaar daarin.

Maar... wil dat ook zeggen dat het dan niet kan gebeuren, ondanks dat je het eigenlijk niet wil? Ik denk het niet. En daarom ben ik toch wat voorzichter in het oordelen hierover. Ik wil het niet, zeker niet, maar ik weet ook dat ik geen heilige ben en het mij niet kan gebeuren.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten