Vreemd gaan?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

joepie

Berichtdoor joepie » 11 mar 2004 15:44

Aragorn schreef:Natuurlijk, je moet het op dat moment helemaal geloven! Dat is ook het aandoenlijke van verliefdheid, dat je op zo' n moment alles kan en alles wil en alles gelooft!
Dat kan later wel veranderen, maar dat doet niets aan dat moment af.


Verliefdheid? Nou ik mag hopen dat als je trouwd er wat anders in het spel is dan verliefdheid. En inderdaad de liefde die ik toen voelde is na al die jaren alleen maar meer verdiept. En dat komt niet door ons zelf, maar doordat God ons huwelijk en onze liefde zegende.
Wil niet zeggen dat ons bootje een rustige vaart heeft gehad, nee dat niet, maar er was wel de juiste bootsman aan boord en dat maakt denk ik het verschil met weten dat je nooit vreemd zal gaan.
Je zegt toch ook niet, ik vermoord niemand maar ja kan nooit zeggen dat ik dat nooit zal doen natuurlijk.
Want ja , je weet maar nooit.

Gebruikersavatar
janneman83
Sergeant
Sergeant
Berichten: 277
Lid geworden op: 14 dec 2003 21:58
Locatie: rondom utrecht
Contacteer:

Berichtdoor janneman83 » 11 mar 2004 15:48

Aragorn schreef:En ik leef liever wel in illusies, als ik ze maar herken

Das waar... Is wel net zo fijn om in een illusie te leven maar is ook wel verstandig om het te herkennen.
joepie schreef:Ik zou nooit met iemand getrouwd zijn die het niet zou geloven.
Wat als je gaat trouwen beloof je dat zelfs aan elkaar.
Als je het niet geloofd en kunt beloven dan moet je dus maar niet trouwen.

Ik zou het haar beloven omdat ik voor 100% voor haar ga (wil gaan) en me ook voor 100% wil in zetten voor haar.
Ik beloof haar niet dat die kans er nooit zal bestaan.
Is dat niet onmenselijk om dat te beloven als je naar de praktijk kijkt?

Net als Aragorn zegt kan je op dat moment idd wel geloven dat je nooit vreemt zult gaan. Maar of je dat werkelijk kan beloven beloven :? Ik weet niet of ik dat echt werkelijk kan beloven.
nooit blijft iets zoals het geweest is, niets bestaat om te blijven.

joepie

Berichtdoor joepie » 11 mar 2004 15:53

Je moet ook niet naar de praktijk van de wereld kijken, maar je oog op Christus zien. Dus van Hem uitgaan.

En jij zegt dus eigenlijk ook dat je misschien wel iemand zou kunnen vermoorden?

Gebruikersavatar
janneman83
Sergeant
Sergeant
Berichten: 277
Lid geworden op: 14 dec 2003 21:58
Locatie: rondom utrecht
Contacteer:

Berichtdoor janneman83 » 11 mar 2004 15:55

joepie schreef:Je zegt toch ook niet, ik vermoord niemand maar ja kan nooit zeggen dat ik dat nooit zal doen natuurlijk.
Want ja , je weet maar nooit.


Neej, dus waarom kan je het hierbij wel zeggen en zelfs beloven...

Trouwens gaan er even veel christelijke als niet christelijke paren uit elkaar. Of je dan kan zeggen wij zijn christelijk en we hebben God als 'bootsman' dus dat overkomt ons niet kan je dan naar mijn mening ook niet zeggen. Weten wij wat God met ons wil? kunnen wij onze weg voor God uitstippelen?
nooit blijft iets zoals het geweest is, niets bestaat om te blijven.

Gebruikersavatar
janneman83
Sergeant
Sergeant
Berichten: 277
Lid geworden op: 14 dec 2003 21:58
Locatie: rondom utrecht
Contacteer:

Berichtdoor janneman83 » 11 mar 2004 15:56

joepie schreef:En jij zegt dus eigenlijk ook dat je misschien wel iemand zou kunnen vermoorden?


Waarom zou ik dat niet kunnen? Ik zou het niet willen dat ik dat ooit zo doen, neej.
nooit blijft iets zoals het geweest is, niets bestaat om te blijven.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 11 mar 2004 16:14

joepie schreef:Je zegt toch ook niet, ik vermoord niemand maar ja kan nooit zeggen dat ik dat nooit zal doen natuurlijk.
Want ja , je weet maar nooit.

Hm, dat wilde ik eigenlijk wel zeggen ja.

Je moet ook niet naar de praktijk van de wereld kijken, maar je oog op Christus zien. Dus van Hem uitgaan.

Ik denk dat we het meer eens zijn dan we eigenlijk dachten. Als je maar niet vergeet dat de praktijk in de wereld ook jou weleens ten deel zou kunnen vallen... zonder dat je het wilt of ooit voor mogelijk hebt gehouden..

joepie

Berichtdoor joepie » 11 mar 2004 16:26

Dat is wat ik bedoel als je wel kan zeggen dat je niemand van het leven zult beroven kun je net zo goed zeggen dat je nooit vreemd zal gaan.
Als je bij alles wat je beloofd en niet wilt doen denkt dat het wel je intentie om het niet te doen maar ja je weet maar nooit.........
Dan is je vertrouwen niets waard.

Waar baseer je op dat er evenveel christelijke paren uit elkaar gaan dan niet christelijke?

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 11 mar 2004 16:36

Vreemdgaan, nog nooit gedaan. Maar ik kan me voorstellen dat het gebeurt. Het is niet goed, maar het kan je wel overkomen.

Gebruikersavatar
janneman83
Sergeant
Sergeant
Berichten: 277
Lid geworden op: 14 dec 2003 21:58
Locatie: rondom utrecht
Contacteer:

Berichtdoor janneman83 » 11 mar 2004 16:53

joepie:
Ik heb het wel eens vaker horen zeggen. Ik kan het wel aan hun vragen van wie ik het weer gehoort hebt waar die het vandaan hebben.

Ik heb zelf geleerd om nooit, nooit te zeggen. In me vorige relatie dacht en zei ik dat ik haar nooit zou verlaten. Helaas ben ik daar in gefaalt. Daarom zal ik niet zo snel het woordje nooit in me mond nemen.

Als je bij alles wat je beloofd en niet wilt doen denkt dat het wel je intentie om het niet te doen maar ja je weet maar nooit.........
Dan is je vertrouwen niets waard.

Ben ik niet helemaal eens. ik kan haar wel beloven dat ik me 100% voor haar zal in zetten. In voor en tegen spoed. enz.. daar kan je ook redelijk wat op vertrouwen. tuurlijk kan je meer vertrouwen op iemand die beloofd dat hij nooit vreemd zal gaan en dat ook waar kan maken Ik zeg nu niet dat wij dat niet kunnen maar dat kunnen wij eigenlijk niet kunnen beloven.
nooit blijft iets zoals het geweest is, niets bestaat om te blijven.

joepie

Berichtdoor joepie » 11 mar 2004 17:53

Je moet ook pas nooit zeggen als je het wel waar kan maken!
En dat kan ik wel. En jij misschien niet.

Gebruikersavatar
Hydro
Sergeant
Sergeant
Berichten: 429
Lid geworden op: 20 sep 2002 19:16
Locatie: Tapijtstad Genemuiden
Contacteer:

Berichtdoor Hydro » 11 mar 2004 17:58

janneman83 schreef:In me vorige relatie dacht en zei ik dat ik haar nooit zou verlaten. Helaas ben ik daar in gefaalt. Daarom zal ik niet zo snel het woordje nooit in me mond nemen.


Volgens mij zeggen alle stelletjes dat wel eens tegen elkaar. Maar als je niet bij elkaar past, dan zit er toch echt niets anders op dan uit elkaar gaan. Maar ik vind dit heel iets anders dan vreemdgaan, terwijl je gezegd hebt dit niet te zullen doen.
Afbeelding
Werken is een hinderlijke onderbreking van de vakantie.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 11 mar 2004 18:27

joepie schreef:Je moet ook pas nooit zeggen als je het wel waar kan maken!
En dat kan ik wel. En jij misschien niet.


Waarom schiet me nu alweer te binnen "wie meent te staan ziet toe dat hij niet valle"...? Ik vind je ambities aandoenlijk joepie, en ik hoop dat de realiteit ze niet in zal halen...

joepie

Berichtdoor joepie » 11 mar 2004 18:36

Nou dat valt wel mee hoor, na 25 jaar huwelijk weet ik nog steeds dat ik nooit maar dan ook nooit zal vreemd gaan. En dat hebben we alleen gered omdat Christus onze leidsman is.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 11 mar 2004 18:39

Goed, ik heb m'n punt al 3x genoemd, dus ik stop ermee. Fijn dat het tot nu toe goed is gegaan, joepie, en ik hoop voor je dat het inderdaad zo blijft.

Gebruikersavatar
janneman83
Sergeant
Sergeant
Berichten: 277
Lid geworden op: 14 dec 2003 21:58
Locatie: rondom utrecht
Contacteer:

Berichtdoor janneman83 » 11 mar 2004 19:07

Gandalf schreef:
janneman83 schreef:In me vorige relatie dacht en zei ik dat ik haar nooit zou verlaten. Helaas ben ik daar in gefaalt. Daarom zal ik niet zo snel het woordje nooit in me mond nemen.


Volgens mij zeggen alle stelletjes dat wel eens tegen elkaar. Maar als je niet bij elkaar past, dan zit er toch echt niets anders op dan uit elkaar gaan. Maar ik vind dit heel iets anders dan vreemdgaan, terwijl je gezegd hebt dit niet te zullen doen.


Bij mij is het toen niet uit gegaan omdat we ruzie hadden of omdat we niet bij elkaar paste.
Ik ben het verder wel met je eens dat er anders ook niks op zit om uitelkaar te gaan en dat vreemd gaan weer heel iets anders is.
nooit blijft iets zoals het geweest is, niets bestaat om te blijven.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 85 gasten