Kinderpraat

Moderators: Memmem, Moderafo's

Samanthi

Re: Kinderpraat

Berichtdoor Samanthi » 09 mei 2016 09:17

Ik liep mijn mijn kleinzoon van 5 de hond uit te laten (zonder portemonnee) Hij vroeg halverwege: gaan we snoepies kopen?
Waarop ik zei: nee oma heeft geen geld, oh zei hij, ik snap niet dat u geld naar dat jongetje van die tekeningetjes stuurt ( ons sponsorkind uit Haïti) en niet een geld heeft om snoep te kopen ;/

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Kinderpraat

Berichtdoor Duschka » 07 jun 2016 19:04

Hier wordt ZL door mij vaak liefkozend krummeltje genoemd, maar onze peuter heeft wat moeite met "krrr".
Dus vandaag zei ze liefkozend "ach lummeltje verdrietig? Kusje?"
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Kinderpraat

Berichtdoor LeChat » 08 jun 2016 16:15

Man en ik hebben soms de gewoonte om als T in de weg staat te zeggen 'toet-toet' (zo van: ik wil er langs). Nu krijgen wij (en ieder ander die volgens hem in de weg staat) dat inmiddels van T terug te horen - dan merk je dat dat toch niet heel erg beleefd klinkt :oops: 8)
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Kinderpraat

Berichtdoor MissF » 13 jun 2016 19:17

Ik geef Jurian net een flinke stapel dino kaartjes van de AH.
Zegt hij:' Zo, dan bent u wel een hele lange tijd in de AH geweest.'
Toen ik zei dat ik niet begreep wat hij bedoelde:' het is toch zo, dat hoe langer je er bent, hoe meer plaatjes je krijgt?'
:mrgreen:
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
Race406
Majoor
Majoor
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 mar 2004 13:04
Locatie: Wierden
Contacteer:

Re: Kinderpraat

Berichtdoor Race406 » 13 jun 2016 19:44

Onze dochter gaat morgen voor het eerst op schoolreisje. Heel blij vertelde ze dat ze morgen eindelijk weggaat. "Dat is echt vet cool papa! We gaan naar een binnenspeeltuin! Echt vet gaaf!" Vier jaar... :lol:
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

AnneTimmer
Verkenner
Verkenner
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 sep 2016 18:37
Locatie: Nieuwaal

Re: Kinderpraat

Berichtdoor AnneTimmer » 05 sep 2016 10:12

Ik tegen een mandarijn vroeger een mamarijn en tegen een peer een peert.

Ik was vroeger mee naar een Doopdienst van de kerk geweest. Toen we terugkwamen ging ik mijn pop dopen in her poppenbad :oops: En die pop moest ook een keer in de wasmachine gewassen worden, ik trok de wasmachine toen open omdat hij ''verdronk'' :lol:

Gebruikersavatar
Race406
Majoor
Majoor
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 mar 2004 13:04
Locatie: Wierden
Contacteer:

Re: Kinderpraat

Berichtdoor Race406 » 05 sep 2016 16:59

Onze zoon (2,5) is een beetje ziek. Bad hij vanavond: "Here zegen dit eten maar niet want ik ga toch niet eten. Om Jezus wil niet amen."
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Kinderpraat

Berichtdoor MissF » 30 jan 2017 10:49

Frederiek als we de bekende weg naar school rijden:' Ik ken het hier vanuit mijn tenen' (van top tot teen ;) )
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

lekkerbek
Luitenant
Luitenant
Berichten: 520
Lid geworden op: 10 mei 2012 09:28

Re: Kinderpraat

Berichtdoor lekkerbek » 30 jan 2017 22:30

M'n nichtje was een dagje met me mee geweest en toen ik jaar weer thuis bracht bleef ik bij hun eten. Zij mocht hardop bidden, en voor t verhaal moet je even weten dat ik toen een geel autootje had. Ze dankte: Dank u wel Heere dat ik de hele dag met de gele kanarie mee mocht! Ik grijnzen natuurlijk. Ik vroeg later: hoe heet m'n auto? Ze zei gele kanarie. Ik zei: eigenlijk heet het matiz. Antwoordde ze: en mama zegt altijd: Hé daar komt onze gele kanarie weer aan :lol:
Een andere x dankte ze voor iemand die bij een grote kledingwinkel voor t eerst gewerkt had. Ze zei: "Dank u Heere dat hij jet daar zó naar z'n zin had! Maar dat snap ik ook wel, ze hebben daar toch een gave roltrap!"
Haha ze dacht dat hij de hele dag op en neer ging :wink:

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Kinderpraat

Berichtdoor jaccootje85 » 31 jan 2017 07:37

Vanmorgen wilde onze dochter na het aankleden gelijk haar schoenen aan doen. Ik zeg: We gaan eerst nog een boterham eten. Oh ja, zegt ze, anders kan ik niet goed spelen bij de juf (ze gaat naar kinderopvang).
Szent az Úr

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Kinderpraat

Berichtdoor vpk » 11 feb 2017 10:15

zoonlief van net 3: mama, bent u ook nog een beetje verliefd op papa? :lol:
En onderweg vroeg ik of hij iets ook had gezien, zei hij: nee want ik had de bril niet op. ik zei maar je hebt toch helemaal geen bril? ja zegt ie, toch wel voor de zon?
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Gebruikersavatar
Race406
Majoor
Majoor
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 mar 2004 13:04
Locatie: Wierden
Contacteer:

Re: Kinderpraat

Berichtdoor Race406 » 04 dec 2017 22:59

Zoon vanmorgen vanuit zijn bed: "Mama, waar ben je?" Mama: "Ik geloof in mijn bed." Dochter (5): "Oh mama, dat mag niet! Je moet alleen in de Here God geloven!" :8>
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Kinderpraat

Berichtdoor Chaya » 05 dec 2017 09:46

Race406 schreef:Zoon vanmorgen vanuit zijn bed: "Mama, waar ben je?" Mama: "Ik geloof in mijn bed." Dochter (5): "Oh mama, dat mag niet! Je moet alleen in de Here God geloven!" :8>

:lol:
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Nickname
Verkenner
Verkenner
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 apr 2015 15:00

Re: Kinderpraat

Berichtdoor Nickname » 12 dec 2017 22:42

Dochterlief heeft laarsjes van de hemel :D



Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten