Kinderpraat

Moderators: Memmem, Moderafo's

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Kinderpraat

Berichtdoor Boerin » 01 mar 2015 19:05

liefie schreef:Nina zat in de auto te zeggen/wijzen wat links en rechts was. Ik wees naar voren en vroeg wat dat was vooruit... tot ik naar achteren wees en vroeg wat is dat... kreeg gelijk het antwoord, terug naar Yerseke (daar wonen wij)

Heerlijk die kinder logica

Prachtig.

Ik tilde vandaag de bank op om eronder schoon te maken, zegt de jongste: oooooooh wat ben jij sterk!!!!
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

mohamed

Re: Kinderpraat

Berichtdoor mohamed » 01 mar 2015 21:57

Lol.

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Kinderpraat

Berichtdoor Duschka » 01 mar 2015 22:44

Hier een zeer woordarme dreumes (kletst hele verhalen tegen kat en pop, maar tegen ons dus niet :-oo ), die vooral in de "NEE" fase is.
Vandaag tegen mij, ook zeer beslist "Nee!" ter overtuiging nog even haar hoofd drifig schudden.
Maar goed, voeten op tafel vind ik toch echt minder geslaagd, dus helaas voor haar, herhaalde ik dat nog even.
Ze keek mij aan, schudde nogmaals nee, legde een handje op mijn knie en zei liefjes "nee, nee, nee, schatje...." :mrgreen:
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Re: Kinderpraat

Berichtdoor Dippie » 13 mar 2015 12:54

We liepen bij de winkels en Vianne liep naast de wagen. Ik zei; 'ga maar even zitten, dan gaan we nog even naar de winkel'. Zegt ze; 'welke winkel dan'?Ik zei: 'de supermarkt''.
Zegt ze: 'oh, dat is niet zo spannend'

:D
Afbeelding

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Kinderpraat

Berichtdoor jaccootje85 » 28 jun 2015 23:09

Mijn man zingt goed, graag en vaak. Hij volgt zangles en zit op twee koren. Pasgeleden had hij op YouTube een filmpje opgezocht van een van de bekende mannenkoren en zat er naar te luisteren. Dochterlief (bijna 21 maanden) was in de kamer aan het spelen en zat met een schuin koppie wat mee te luisteren. Ik vroeg aan haar: Wat hoor jij? Zegt ze heel beslist: Papa!

Dochterlief kan al heel wat vertellen, op haar manier maar wel met duidelijke woorden tussen door. Laatst waren we samen naar de kinderboerderij en vertelde ze een heel brabbelverhaal over 'boeme' (bloemen), 'meh' (alles wat geen hond, kat of vogel is). Ze zag vanalles...
Szent az Úr

Gebruikersavatar
Race406
Majoor
Majoor
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 mar 2004 13:04
Locatie: Wierden
Contacteer:

Re: Kinderpraat

Berichtdoor Race406 » 28 jun 2015 23:22

Onze dochter van drie wil soms slecht warm eten. Toen ze een keer echt goed gegeten had hebben we haar beloond door 's avonds even met haar naar de speeltuin te gaan. Ziet ze in de speeltuin een ander jongetje met zijn ouders. Rent ze op hem af en roept: "Zo, jij hebt vast ook heel goed gegeten!" :mrgreen:
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Kinderpraat

Berichtdoor MissF » 09 okt 2015 09:08

Frederiek is hartjes aan het tekenen, een heel blad vol, ondertussen mompelt ze:' Heel veel hartjes, omdat ik zoveel liefde heb voor mama...en voor mezelf'

:mrgreen:
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Kinderpraat

Berichtdoor jaccootje85 » 09 nov 2015 22:28

Onze N.orah is begin oktober 2jaar geworden. Ze heeft voor haar verjaardag een puzzel gekregen met alle letters van het alfabet. Van die puzzels waar je de stukken in zo'n verdiept vakje kunt leggen (hopelijk snappen jullie het :wink:)
Afgelopen week was ik een kaartje aan t schrijven. Het zakje waar de kaart in zat was voor N interessant. ZE stopte al de lettertjes van de puzzel erin. Zegt ze: Waar isse puzzeltje nou? Ik: Mama weet het niet. N: Inne zakje gelope :mrgreen:
Sinds vorige week donderdag kan ze ook tot tien tellen... En als je een aantal vingers opsteekt weet ze t tot twee =D>
Szent az Úr

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Kinderpraat

Berichtdoor Duschka » 10 nov 2015 08:44

jaccootje85 schreef:Afgelopen week was ik een kaartje aan t schrijven. Het zakje waar de kaart in zat was voor N interessant. ZE stopte al de lettertjes van de puzzel erin. Zegt ze: Waar isse puzzeltje nou? Ik: Mama weet het niet. N: Inne zakje gelope :mrgreen:
:mrgreen:

Onze peuter blijft steno-achtig praten, uit soort van efficiënte luiheid vermoeden wij, want 't is niet dat ze niet kan praten.
Af en toe rolt er ineens een complete zin uit, vooral als 't ff niet zo gelegen komt.
Zo constateerde ze gisteren nogal luid in de winkel (nadat er iets uit haar handen viel).... "Ach nee... gevallen...shit domme sukkel die je bent...." :lol:
Euh... ja.... van wie zou ze die zin nou overgenomen hebben? :-oo
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Kinderpraat

Berichtdoor jaccootje85 » 10 nov 2015 23:03

Zo is hier t zelfstandig staan en lopen nog altijd niet aan de orde...ook een soort luiheid... :mrgreen:
Szent az Úr

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Kinderpraat

Berichtdoor Chaya » 11 nov 2015 11:15

Duschka schreef:
Onze peuter blijft steno-achtig praten, uit soort van efficiënte luiheid vermoeden wij, want 't is niet dat ze niet kan praten.
Af en toe rolt er ineens een complete zin uit, vooral als 't ff niet zo gelegen komt.
Zo constateerde ze gisteren nogal luid in de winkel (nadat er iets uit haar handen viel).... "Ach nee... gevallen...shit domme sukkel die je bent...." :lol:
Euh... ja.... van wie zou ze die zin nou overgenomen hebben? :-oo

Mijn jongste had dat ook. Maar de ouderen snapten precies wat ze bedoelde en volgens de CB arts moesten ze dat nu niet doen.
Dus als een kind vie (vliegtuig) vraagt, nogmaals vragen en benoemen.
Je kunt niet altijd doen alsof je het niet snapt, want dat heeft vaak een driftbui tot gevolg. :mrgreen:
Uiteindelijk komt het goed. :wink:
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Kinderpraat

Berichtdoor Duschka » 20 nov 2015 22:20

Chaya schreef:Uiteindelijk komt het goed. :wink:


Ik maak mij nergens druk om, wat dat betreft...
Ze doet 't in haar eigen tempo en wij laten 't haar doen in haar eigen tempo :D

Van de week op zoek naar mijn man:
<NAAM> van mijn man...
daarna een tandje luider...
"oudje..." (dat zeg ik altijd tegen mijn vader) :wink:
daarna op volume "hoe bereik ik iedereen van Groningen tot Zuid Limburg"...
"PAPA"

ML was echter net naar buiten gaan, en hoorde haar dus niet en reageerde dus ook niet...
Waarop spuit elf constateert "okay... NO dus...." loopt naar de keuken... pakt een banaan en kruipt naast mij op de bank... :lol:

En met betrekking tot het "oudje" gedeelte... vandaag een vervolg.
Er stond een artikeltje in de krant, waar mijn vader ook in genoemd werd en met fotootje.
Dus ik roep DL, "kom eens kijken wie er in de krant staat"...
Ze kijkt naar 't artikel, wijst enthousiast naar de foto en zegt "oeeiiiiiiiiii ja...... jouw oudje!" :-oo
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Kinderpraat

Berichtdoor vpk » 23 nov 2015 13:47

Haha...mooi!

Dochter van 6 had van alledrie de kids de pyjama's naar beneden gehaald om ze aan te doen. Ik miste het bovenstuk van één van de pyjama's dus ik zei tegen haar, ik mis nog een onderdeel. Ging ze kijken: nee mam, dat is het bovendeel!
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3134
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Re: Kinderpraat

Berichtdoor johannes1 » 23 nov 2015 15:25

Onze zoon van 4. Papa ik wil graag de bruine en witte hagelslag. Ik zeg die pak ik wel even uit het kastje. Waarop zoon zegt: ik loop wel even mee want anders pak je toch de verkeerde.

Er staat maar 1 pak hagelslag in de kast :roll:
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Re: Kinderpraat

Berichtdoor Acire » 24 nov 2015 13:31

Hehe, zo grappig :)

Hier zong DL uit volle borst op de wijs van 'Jezus is de goede Herder': Jezus is een schone luier :shock: :D


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten