Gezin en ... hobby's

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Gezin en ... hobby's

Berichtdoor MissF » 11 mei 2010 11:25

Hee kwebbel, wat stoer! Dat is nu net wat ik zoek! Ik wil op ons bed een enorme sprei, die helemaal over ze zijkanten en achterkant heen hangt, maar ik vind die echte quilten veel te duur. Maar volgens mijn naailerares pas zo'n grote lap niet onder de naaimachine, maar hoe doe jij het dan? Want jou lukt het wel!
Dan koop ik allerlei soorten creme stofjes en begin gewoon, maar ik weet dus niet hoe! Red me :D

@wolkje, we hebben hier een kledingwinkel met ook stoffen, in Veenendaal zit een enorme stoffenzaak (maar vind ik al snel te duur, dan koop ik liever iets in de winkel), en op de markt in Wageningen zitten veel kraampjes.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Anne 80

Re: Gezin en ... hobby's

Berichtdoor Anne 80 » 11 mei 2010 12:00

MissF schreef:Hee kwebbel, wat stoer! Dat is nu net wat ik zoek! Ik wil op ons bed een enorme sprei, die helemaal over ze zijkanten en achterkant heen hangt, maar ik vind die echte quilten veel te duur. Maar volgens mijn naailerares pas zo'n grote lap niet onder de naaimachine, maar hoe doe jij het dan? Want jou lukt het wel!
Dan koop ik allerlei soorten creme stofjes en begin gewoon, maar ik weet dus niet hoe! Red me :D

@wolkje, we hebben hier een kledingwinkel met ook stoffen, in Veenendaal zit een enorme stoffenzaak (maar vind ik al snel te duur, dan koop ik liever iets in de winkel), en op de markt in Wageningen zitten veel kraampjes.


Je hoeft toch niet de hele lap onder de naaimachine te leggen?
Per strook in de lengte kun je de hele quilt toch dubbel doen? dan ligt alleen de zoom onder de naald. (Als je begrijpt wat ik bedoel... 8) )

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Gezin en ... hobby's

Berichtdoor MissF » 11 mei 2010 12:05

Hmm, ja, ik probeer het me voor te stellen, en dat zou idd toch moeten lukken...is wel een enorme klus, maargoed, moet toch kunnen. Maar wat ik eerst bedacht is een enorme lap creme stof, en dan zelf vierkantjes erop stikken, maar dan is de lap wel te groot, maar met kleine lapjes kan dat wel goed idd. Dank je wel :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Gezin en ... hobby's

Berichtdoor paprikameisje2 » 11 mei 2010 12:20


jantine76
Sergeant
Sergeant
Berichten: 291
Lid geworden op: 17 jan 2008 18:14

Re: Gezin en ... hobby's

Berichtdoor jantine76 » 11 mei 2010 12:25

wolkje,

Ik weet niet hoever je van Hoogeveen of Emmen vandaan woont, maar daar schijnt een hele goede stoffenkraam op de markt te staan met een enorm brede collectie stoffen (van de nieuwe collectie). Als je de naam wilt, stuur maar een pb-tje; ik ga hier geen reclame maken. :)

Gebruikersavatar
Funlover
Majoor
Majoor
Berichten: 1881
Lid geworden op: 16 sep 2003 15:48
Locatie: Veenendaal

Re: Gezin en ... hobby's

Berichtdoor Funlover » 11 mei 2010 12:27

Als je via google even stoffenbeurs en stoffenspektakel intikt komen de data's van de beurzen.
Dat zijn beurn met veel stoffenkramen en die zijn altijd ergens anders.....
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

Gebruikersavatar
kwebbel
Generaal
Generaal
Berichten: 5152
Lid geworden op: 17 feb 2007 12:47
Contacteer:

Re: Gezin en ... hobby's

Berichtdoor kwebbel » 11 mei 2010 20:30

wij hebben in Maarssen toevallig een megahobbyzaak (vind ik zelf :mrgreen: ) waar ik eens in de zoveel tijd goedkoop lapjes kan halen. En op de lapjesmarkt of stoffenkraam kan ik vast nog wel meer halen.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Gebruikersavatar
mamavansophie
Sergeant
Sergeant
Berichten: 336
Lid geworden op: 14 apr 2008 21:13
Contacteer:

Re: Gezin en ... hobby's

Berichtdoor mamavansophie » 11 mei 2010 21:55

Wolkje, er zijn een paar sites waar je heel voordelig stofjes online kunt kopen. Vaak een stuk goedkoper dan in de gewone winkels dus dat is de verzendkosten wel waard!
idd destoffenkraam.nl, onlinestoffen.nl of bijv delapjesschuur.nl Maar er zijn er nog veel meer hoor, ook met leuke fournituren en zo!

kwebbel, lekker vrolijk die quilt!
Enne, ik heb pas 2x een rokje gemaakt. Ben nu bezig aan een jurkje. Was bijna af, maar toen deed mijn naaimachine ineens raar :shock: en ging de draad helemaal verkeerd. Die moet ik dus eerst ff terug uittornen en dan opnieuw naaien.
Ik maak ook regelmatig rozetten van restjes stof of bijv hartjes van restjes stof, die ik opvul met fiberfill.
-----------mamavansophie-------------denkt na over een nieuw onderschrift------------

Gebruikersavatar
mamavansophie
Sergeant
Sergeant
Berichten: 336
Lid geworden op: 14 apr 2008 21:13
Contacteer:

Re: Gezin en ... hobby's

Berichtdoor mamavansophie » 11 mei 2010 21:57

nita schreef:ik heb een supermooie naaimachine gekregen met LCD scherm, al twee jaar geleden, ben wel begonnen met een paar dingen, alleen nog nooit iets afgemaakt :oops: . Maar goed, ik zit nu midden in examens, 15 mei de laatste en 28 mei nog een mondeling. Maar daarna wil ik toch alles weer eens gaan oppaken, want heb erg leuke stoffen waar ik snel iets van wil maken...

en.....nog een patroon uit dacht ik de knippie, ik meen me te herinneren, dat het een rok zonder knippen moest zijn ofzo (ik weet niet meer precies), in ieder geval die rok moest binnen een uur klaar kunnen zijn, heb alleen met mijn tante al een hele dag bezig geweest om te snappen wat daar staat. gevolg is met een tafelkleed geprobeerd te vouwen hoe die rok moest zijn, maar nog steeds niet achter, wie weet een jaar later wel

wijsheid komt met de jaren toch??

ik las dit topic terug, missF jij spreekt ergens over een lila jurk waarvan de foto nog geplaatst zou worden (is al wel een tijdje geleden hoor) maar heb jij toevallig die foto nog, zou hem graag willen zien (als dat mag)



Bedoel je toevallig een cirkelrok? Die kun je nl gemakkelijk zelf uittekenen zonder dat je er een speciaal patroon voor nodig hebt. Heb er pas ook eentje gemaakt. Mocht je willen weten hoe het moet, dan kan ik je wel op weg helpen (of iemand anders natuurlijk ;))
-----------mamavansophie-------------denkt na over een nieuw onderschrift------------

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Re: Gezin en ... hobby's

Berichtdoor *Annet* » 11 mei 2010 22:01

Wolkje schreef:vraagje aan de naaisters hier, waar halen jullie stof?
in mijn omgeving zijn er maar heel weinig stofkraampjes op de markt dus ben ik vooral benieuwd naar online winkels ed en de ervaringen daarmee.
alvast bedankt!


http://www.lapjesschuur.nl

deze zaak is in Dirksland, kom ik regelmatig. Ze stuurt stoffen over heel de wereld vertelde ze pas.
Laatst gewijzigd door *Annet* op 11 mei 2010 22:10, 1 keer totaal gewijzigd.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Gebruikersavatar
mamavansophie
Sergeant
Sergeant
Berichten: 336
Lid geworden op: 14 apr 2008 21:13
Contacteer:

Re: Gezin en ... hobby's

Berichtdoor mamavansophie » 11 mei 2010 22:03

*Annet* schreef:
Wolkje schreef:vraagje aan de naaisters hier, waar halen jullie stof?
in mijn omgeving zijn er maar heel weinig stofkraampjes op de markt dus ben ik vooral benieuwd naar online winkels ed en de ervaringen daarmee.
alvast bedankt!


http://www.lapjesschuur.nl

deze zaak is in Dirksland, kom ik regelmatig. Ze verzend stoffen over heel de wereld vertelde ze pas.


Ik woon er ook niet zo ver vandaan, maar ben nog nooit in de winkel zelf geweest. Maar die is wel een bezoekje waard?
-----------mamavansophie-------------denkt na over een nieuw onderschrift------------

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Re: Gezin en ... hobby's

Berichtdoor *Annet* » 11 mei 2010 22:12

ja ik vind van wel. Let wel goed op de openingstijden want ze is beperkt open en ook nog wel es zomaar ineens dicht wegens beursbezoek oid. Je kunt beter ff bellen van te voren want ik heb ook wel voor een dichte deur gestaan. Ze heeft heel veel 'hollandse' stoffen: ruitjes en stippen in alle kleuren en maten, nou ja, gewoon alles wat op de site staat en nog wat meer.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Gebruikersavatar
Mariekje88
Luitenant
Luitenant
Berichten: 560
Lid geworden op: 02 jan 2005 09:19
Locatie: Veen

Re: Gezin en ... hobby's

Berichtdoor Mariekje88 » 12 mei 2010 08:48

MissF schreef:Hmm, ja, ik probeer het me voor te stellen, en dat zou idd toch moeten lukken...is wel een enorme klus, maargoed, moet toch kunnen. Maar wat ik eerst bedacht is een enorme lap creme stof, en dan zelf vierkantjes erop stikken, maar dan is de lap wel te groot, maar met kleine lapjes kan dat wel goed idd. Dank je wel :D
Het ligt ook aan de naaimachine die je hebt, of het te doen is om zo'n grote lap er onder te krijgen. Ken je niet iemand die een quiltnaaimachine heeft, die je op een gegeven moment kunt lenen?
Ook al maak je eerst de stroken, op een gegeven moment moeten ze toch aan elkaar, de andere lagen er tegen en doorquilten. Of wil je dat dan met de hand gaan doen? (veel werk, maar heel leuk om te doen!)

Gebruikersavatar
Nina87
Sergeant
Sergeant
Berichten: 496
Lid geworden op: 06 sep 2009 19:59
Locatie: Amsterdam

Re: Gezin en ... hobby's

Berichtdoor Nina87 » 12 mei 2010 09:00

mamavansophie schreef:
*Annet* schreef:
Wolkje schreef:vraagje aan de naaisters hier, waar halen jullie stof?
in mijn omgeving zijn er maar heel weinig stofkraampjes op de markt dus ben ik vooral benieuwd naar online winkels ed en de ervaringen daarmee.
alvast bedankt!


http://www.lapjesschuur.nl

deze zaak is in Dirksland, kom ik regelmatig. Ze verzend stoffen over heel de wereld vertelde ze pas.


Ik woon er ook niet zo ver vandaan, maar ben nog nooit in de winkel zelf geweest. Maar die is wel een bezoekje waard?


Ja, dat is een erg leuke winkel! Mijn moeder gaat er ook regelmatig lapjes scoren en ik ben zelf ook weleens meegeweest. Idd wel even opletten met de openingstijden.
Weak is the effort of my heart,
And cold my warmest thought;
But when I see Thee as Thou art,
I’ll praise Thee as I ought.

Jaël
Mineur
Mineur
Berichten: 127
Lid geworden op: 15 mar 2007 11:51
Locatie: ergens

Re: Gezin en ... hobby's

Berichtdoor Jaël » 12 mei 2010 09:34

Mariekje88 schreef:
MissF schreef:Hmm, ja, ik probeer het me voor te stellen, en dat zou idd toch moeten lukken...is wel een enorme klus, maargoed, moet toch kunnen. Maar wat ik eerst bedacht is een enorme lap creme stof, en dan zelf vierkantjes erop stikken, maar dan is de lap wel te groot, maar met kleine lapjes kan dat wel goed idd. Dank je wel :D
Het ligt ook aan de naaimachine die je hebt, of het te doen is om zo'n grote lap er onder te krijgen. Ken je niet iemand die een quiltnaaimachine heeft, die je op een gegeven moment kunt lenen?
Ook al maak je eerst de stroken, op een gegeven moment moeten ze toch aan elkaar, de andere lagen er tegen en doorquilten. Of wil je dat dan met de hand gaan doen? (veel werk, maar heel leuk om te doen!)


Als je de stroken aan elkaar naait van links naar rechts moet het denk ik wel lukken. De linkerkant van het naaimachine is toch helemaal vrij dus aan die kant kun je wel een behoorlijke lap stof kwijt. Rechts van de naald heb je dan steeds maar 1 strook, ik neem aan dat dat wel past.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 61 gasten