grenzen in je verkeringstijd

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 09 mar 2008 21:37

Je hoeft niet alles meteen te vertellen en je hoeft ook niet alle details te vertellen. Verder denk ik dat je altijd onthoudt welke vriendjes je hebt gehad, ook als je niet verder bent gegaan dan zoenen.

Ik snap wel dat je spijt kan hebben van dingen die je eerder hebt gedaan, maar aan de andere kant, als je nog iets hebt bewaard voor je huwelijk dan vind ik dat altijd mooi. Ik heb ook wel dingen gedaan waar ik achteraf spijt van had, maar ben nooit all the way gegaan met een ander dan mijn man en daar ben ik heel blij mee!

Gebruikersavatar
em_ma
Kapitein
Kapitein
Berichten: 919
Lid geworden op: 10 feb 2008 13:06
Locatie: provincie utrecht
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 09 mar 2008 21:37

rafaell schreef:Waarom moet je je daar voor schamen? Dat is toch gewoon natuurlijk en gezond in een lange relatie?


Niet schamen, maar het is zo iets intiems...
Herinneringen van een vorige relatie zijn daarom best pijnlijk. Als ik het niet zou vertellen heb ik wel t gevoel dat ik wat verzwijg ofzo.
Psalm 27 : 11a
HEERE, leer mij Uw weg

rafaell

Berichtdoor rafaell » 09 mar 2008 21:40

Mwa ik zie geen reden om er over te zwijgen of er moeilijk over te doen.

Gebruikersavatar
em_ma
Kapitein
Kapitein
Berichten: 919
Lid geworden op: 10 feb 2008 13:06
Locatie: provincie utrecht
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 09 mar 2008 21:47

rafaell schreef:Mwa ik zie geen reden om er over te zwijgen of er moeilijk over te doen.


Relaxed dat je het zo ziet:p

Mja, het gaat tog over je vriend/vriendin en haar of zijn ex, daar denk ik liever niet te veel bij na :wink: . Stiekem wil je dat tog helemaal niet weten en aan de andere kant ben je er heel nieuwsgierig naar.
Psalm 27 : 11a

HEERE, leer mij Uw weg

rafaell

Berichtdoor rafaell » 09 mar 2008 21:51

Mwa hoezo? Als je een goede relatie hebt kun je daar toch gewoon relax over praten? Dan mag je toch gewoon zijn zoals je bent?

Gebruikersavatar
marina87
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 03 jun 2005 12:15

Berichtdoor marina87 » 09 mar 2008 21:51

rafaell schreef:Mwa ik zie geen reden om er over te zwijgen of er moeilijk over te doen.


Maar Emma vind het wel moeilijk, dat kan toch? Dit vind ik nogal makkelijk praten. Heb je er zelf ervaring mee?

@Emma, ik wens dat je een goede relatie hebt/krijgt (?) die zo open is dat jij daar rustig over kan praten zonder je te hoeven schamen voor wat dan ook. :wink:

Gebruikersavatar
em_ma
Kapitein
Kapitein
Berichten: 919
Lid geworden op: 10 feb 2008 13:06
Locatie: provincie utrecht
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 09 mar 2008 21:52

Lalage schreef:Je hoeft niet alles meteen te vertellen en je hoeft ook niet alle details te vertellen. Verder denk ik dat je altijd onthoudt welke vriendjes je hebt gehad, ook als je niet verder bent gegaan dan zoenen.

Onthouden zeker jah. Exen blijven tog altijd speciaal, bij mij wel iig:p

Ik snap wel dat je spijt kan hebben van dingen die je eerder hebt gedaan, maar aan de andere kant, als je nog iets hebt bewaard voor je huwelijk dan vind ik dat altijd mooi. Ik heb ook wel dingen gedaan waar ik achteraf spijt van had, maar ben nooit all the way gegaan met een ander dan mijn man en daar ben ik heel blij mee!


Ja, je kan de zaken ook niet terugdraaien. En als je het allermooiste cadeau nog bewaard hebt, mag je daar ook heel blij om zijn!
In een volgende relatie weet je ook wel beter wat je wel en niet wilt op dat gebied.
Psalm 27 : 11a

HEERE, leer mij Uw weg

rafaell

Berichtdoor rafaell » 09 mar 2008 21:55

marina87 schreef:
rafaell schreef:Mwa ik zie geen reden om er over te zwijgen of er moeilijk over te doen.


Maar Emma vind het wel moeilijk, dat kan toch? Dit vind ik nogal makkelijk praten. Heb je er zelf ervaring mee?

@Emma, ik wens dat je een goede relatie hebt/krijgt (?) die zo open is dat jij daar rustig over kan praten zonder je te hoeven schamen voor wat dan ook. :wink:


Rustig, ik zeg alleen dat je je niet schuldig hoeft te voelen 8) En ja ik heb wel enige ervaring, maar wat daar de relevantie van is voor je mening zie ik niet helemaal in.

Gebruikersavatar
em_ma
Kapitein
Kapitein
Berichten: 919
Lid geworden op: 10 feb 2008 13:06
Locatie: provincie utrecht
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 09 mar 2008 21:55

rafaell schreef:Mwa hoezo? Als je een goede relatie hebt kun je daar toch gewoon relax over praten? Dan mag je toch gewoon zijn zoals je bent?


Nou relaxed over praten, nee ik zal dat niet heel relaxed vinden.... Ik zou liever over de auto van mn ex praten :wink:
Psalm 27 : 11a

HEERE, leer mij Uw weg

rafaell

Berichtdoor rafaell » 09 mar 2008 21:57

em_ma schreef:
rafaell schreef:Mwa hoezo? Als je een goede relatie hebt kun je daar toch gewoon relax over praten? Dan mag je toch gewoon zijn zoals je bent?


Nou relaxed over praten, nee ik zal dat niet heel relaxed vinden.... Ik zou liever over de auto van mn ex praten :wink:


Ah ja dat kan, dat ligt ook een beetje aan je persoonlijkheid natuurlijk :) Maar schuldig voelen is niet nodig hoor, het is logisch dat sommige dingen gebeuren in een lange relatie waar sprake is van liefde :)

Gebruikersavatar
em_ma
Kapitein
Kapitein
Berichten: 919
Lid geworden op: 10 feb 2008 13:06
Locatie: provincie utrecht
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 09 mar 2008 22:07

Ah ja dat kan, dat ligt ook een beetje aan je persoonlijkheid natuurlijk :) [/quote]

Dat denk ik ook ja :P
Psalm 27 : 11a

HEERE, leer mij Uw weg

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Berichtdoor MissF » 09 mar 2008 22:28

In mijn eerste relatie van bijna een jaar was ik totaal niet ver gegaan, maar achteraf heb ik zo enorm gebaald van die echte zoenen. Ik had achteraf enorm graag gewild dat ik alles voor mijn man had kunnen bewaren. Want ik wist al sinds mijn 16e dat ik met hem verder wilde en zou gaan. Heel diep van binnen dan. Maar dat is niet altijd genoeg, voor een meisje van 16 waar de ander niet verliefd op is omdat er veel te veel leeftijdsverschil was toen.
Ik had liever alles samen met mijn man ontdekt, maar dat draai je sowieso nooit meer terug.
We hebben er wel altijd heel open over gepraat, ook over zijn eerdere relaties. dat is wel goed, maar echt helemaal over is mijn spijt nooit gegaan. Al weet ik wel dat het niet nodig is, spijt hebben, want in die relatie toen was het gewoon goed. Maar ik vind het wel echt heel jammer.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
em_ma
Kapitein
Kapitein
Berichten: 919
Lid geworden op: 10 feb 2008 13:06
Locatie: provincie utrecht
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 09 mar 2008 22:41

MissF schreef:In mijn eerste relatie van bijna een jaar was ik totaal niet ver gegaan, maar achteraf heb ik zo enorm gebaald van die echte zoenen. Ik had achteraf enorm graag gewild dat ik alles voor mijn man had kunnen bewaren. Want ik wist al sinds mijn 16e dat ik met hem verder wilde en zou gaan. Heel diep van binnen dan. Maar dat is niet altijd genoeg, voor een meisje van 16 waar de ander niet verliefd op is omdat er veel te veel leeftijdsverschil was toen.
Ik had liever alles samen met mijn man ontdekt, maar dat draai je sowieso nooit meer terug.
We hebben er wel altijd heel open over gepraat, ook over zijn eerdere relaties. dat is wel goed, maar echt helemaal over is mijn spijt nooit gegaan. Al weet ik wel dat het niet nodig is, spijt hebben, want in die relatie toen was het gewoon goed. Maar ik vind het wel echt heel jammer.


Fijn dat je daar zo over kan praten met je man! Neemt wel wat van je "spijt" weg lijkt mij en geeft ook het gevoel dat je meer 'blanco' bent tov. hem omdat je alles verteld...
Psalm 27 : 11a

HEERE, leer mij Uw weg

Gebruikersavatar
Kate Spade
Kapitein
Kapitein
Berichten: 789
Lid geworden op: 17 sep 2002 14:18
Locatie: 't oosten des lands
Contacteer:

Berichtdoor Kate Spade » 10 mar 2008 10:15

em_ma schreef:Hoe kijken jullie terug wat er op het lichamelijke aspect gebeurd is, wat je wel en niet gedaan hebt, in een verkering die uit is gegaan?


Een tijdje geleden is mijn verkering uitgegaan, dat had ik niet verwacht. Toch heb ik geen dingen gedaan waar ik nu spijt van heb. In mijn relatie heb ik goede afspraken gemaakt en dat heeft geholpen! Zelf heb ik makkelijk praten, maar ik kan me voorstellen dat jij het moeilijk hebt.

Naar mijn idee is het niet nodig om in een "nieuwe" relatie te praten over je ex. Praten over je ex is niet leuk voor je nieuwe vriend, daarmee laat je zien hoe belangrijk je ex was en je wilt toch dat je nieuwe vriend voelt dat hij belangrijk is voor jou? Als ik in jouw situatie had gezeten, zou ik ervoor kiezen om niet te praten over je ex(-en). Wat in het verleden is gebeurd, valt niet meer terug te draaien. Het is niet leuk om te weten en het voegt verder niks toe...

Misschien kan je jezelf afvragen of jij zelf zou willen weten wat je vriend heeft gedaan in vorige relaties. Zou je het dan goed vinden om er over te praten? Of zou je het alleen maar vervelend en/of onnodig vinden om het te weten?
Dus, dat.

Gebruikersavatar
em_ma
Kapitein
Kapitein
Berichten: 919
Lid geworden op: 10 feb 2008 13:06
Locatie: provincie utrecht
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 10 mar 2008 10:22

dE bAdEeND schreef:
em_ma schreef:Hoe kijken jullie terug wat er op het lichamelijke aspect gebeurd is, wat je wel en niet gedaan hebt, in een verkering die uit is gegaan?


Een tijdje geleden is mijn verkering uitgegaan, dat had ik niet verwacht. Toch heb ik geen dingen gedaan waar ik nu spijt van heb. In mijn relatie heb ik goede afspraken gemaakt en dat heeft geholpen! Zelf heb ik makkelijk praten, maar ik kan me voorstellen dat jij het moeilijk hebt.

Naar mijn idee is het niet nodig om in een "nieuwe" relatie te praten over je ex. Praten over je ex is niet leuk voor je nieuwe vriend, daarmee laat je zien hoe belangrijk je ex was en je wilt toch dat je nieuwe vriend voelt dat hij belangrijk is voor jou? Als ik in jouw situatie had gezeten, zou ik ervoor kiezen om niet te praten over je ex(-en). Wat in het verleden is gebeurd, valt niet meer terug te draaien. Het is niet leuk om te weten en het voegt verder niks toe...

Misschien kan je jezelf afvragen of jij zelf zou willen weten wat je vriend heeft gedaan in vorige relaties. Zou je het dan goed vinden om er over te praten? Of zou je het alleen maar vervelend en/of onnodig vinden om het te weten?


Toppie hoe dat voor jou voelt nu dan:-) Het is toch al niet leuk als een relatie uitgaat....
Ik denk dat ik het uiteindelijk van mn vriend wel zou willen weten, krijg ik misschien dingen te horen die ik liever niet wil horen, maar dat zal hij bij mij ook hebben.
Anders ga ik daar voor mezelf over nadenken, hoor ik het liever van hem:p Gevoel dat we dan ook meer blanco tov. elkaar staan in een relatie.
Psalm 27 : 11a

HEERE, leer mij Uw weg


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 53 gasten