Trouwen onzin?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8204
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 12 jul 2003 12:34

Memmem schreef:
Lalage schreef:Nee maar je wil toch wel een groot feest geven als je gaat trouwen, al is het alleen maar omdat de familie dat leuk vindt. Ik vind het zelf wat minder als ik bedenk dat ik dan in de belangstelling moet staan en dat er waarschijnlijk hele foute toneelstukjes opgevoerd gaan worden... maar 't is wel leuk om er echt een bijzondere dag van te maken.

Natuurlijk is dat mooi, maar het gaat niet om een feest o.i.d.
Vooral als ik dan lees dat mensen maar met elkaar naar bed gaan ed en zeggen dat dat moet kunnen. Dan denk ik: Ga dan trouwen, simpel feest en je bent klaar.

Dat ben ik met je eens. Maar het is ook wel normaal om dan in 1 huis te gaan wonen toch? En is het nou zo supermoeilijk om te wachten met sex?

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Berichtdoor Memmem » 12 jul 2003 19:12

Dat huis was ik even vergeten te noemen maar daar is meestal wel wat op te vinden. En wachten met sex is voor velen heel moeilijk.

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8204
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 13 jul 2003 12:00

Memmem schreef:Dat huis was ik even vergeten te noemen maar daar is meestal wel wat op te vinden. En wachten met sex is voor velen heel moeilijk.

Hoe dan? Ik studeer in Amsterdam en hij in Enschede...

Gebruikersavatar
Krully
Verkenner
Verkenner
Berichten: 36
Lid geworden op: 10 apr 2003 17:41
Locatie: Melissant

Trouwen is geen onzin!!!

Berichtdoor Krully » 31 jul 2003 14:34

Trouwen in de kerk = zegen vragen over je huwelijk!En is dat dan niet belangrijk??Hoe kun je nu een goed huwelijk hebben als God niet in je midden is?Vraag God om Zijn zegen in tijden van voor- en tegenspoed.
Wat moet ik doen opdat ik zalig worde?
Geloof in den Heere Jezus Christus en gij zult zalig worden.

Wat een troost!!Wat een bemoediging!

Princess

Berichtdoor Princess » 24 aug 2003 19:41

trouwen is zo ontzettend cool!! i luv being mmarries.. maare .. ik vind het heel belangrijk dat je trouwd..w anneer je verder wilt met iemand

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Berichtdoor trijntjejohanna » 26 aug 2003 07:59

Princess schreef:trouwen is zo ontzettend cool!! i luv being mmarries.. maare .. ik vind het heel belangrijk dat je trouwd..w anneer je verder wilt met iemand

anders trouw je toch ook niet :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Ikke21
Majoor
Majoor
Berichten: 1644
Lid geworden op: 28 mar 2003 12:00

Berichtdoor Ikke21 » 26 aug 2003 08:31

nou trijntje, er zijn zat mensen die toch trouwen zonder dat ze helemaal zeker van elkaar zijn.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Berichtdoor trijntjejohanna » 26 aug 2003 08:40

Ikke21 schreef:nou trijntje, er zijn zat mensen die toch trouwen zonder dat ze helemaal zeker van elkaar zijn.


zeggen ze dat dan??

Gebruikersavatar
Ikke21
Majoor
Majoor
Berichten: 1644
Lid geworden op: 28 mar 2003 12:00

Berichtdoor Ikke21 » 26 aug 2003 08:41

ik ken een stel die pas zijn getrouwd omdat het zo hoort, maar liever had hij het niet gedaan, de werkelijke reden hiervan weet ik niet!!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Berichtdoor trijntjejohanna » 26 aug 2003 08:44

Ikke21 schreef:ik ken een stel die pas zijn getrouwd omdat het zo hoort, maar liever had hij het niet gedaan, de werkelijke reden hiervan weet ik niet!!


nou kijk ik denk ook niet dat mensen gaan zeggen: nou we trouwen wel met elkaar maar we zijn niet zeker van mekaar.. waarom zou je dan gaan trouwen.. dat is toch alleen maar dom... als blijkt dat je dus eigenljk helemaal niet had willen en moeten trouwen wat dan?? dan maar weer scheiden ofzo?

Gebruikersavatar
Ikke21
Majoor
Majoor
Berichten: 1644
Lid geworden op: 28 mar 2003 12:00

Berichtdoor Ikke21 » 26 aug 2003 09:00

of gewoon getrouwd blijven en denken o het komt allemaal wel goed. Ik weet echt niet hoe hun erover denken.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Berichtdoor trijntjejohanna » 26 aug 2003 09:12

Ikke21 schreef:of gewoon getrouwd blijven en denken o het komt allemaal wel goed. Ik weet echt niet hoe hun erover denken.


ik kan het me gewoon niet voorstellen... je gaat toch niet trouwen met iemand waarvan je niet zeker bent... dan kun je nog beter wachten met trouwen denk ik en dan later als nog die keuze maken!!

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8204
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 26 aug 2003 09:21

Inderdaad tj, 't komt nogal dom over. Maar het schijnt wel normaal te zijn dat mensen vlak voor hun trouwen een beetje gaan twijfelen, omdat het zo'n definitieve keuze is. Dat gaat dan na de trouwdag wel weer over.

En een tijdje geleden zag ik op tv een programma (Oprah Winfrey) waarin stellen vertelden dat het ze vies tegen was gevallen om samen in een huis te wonen, omdat ze ruzie kregen over wie de vuilnisbak buiten moest zetten enzo... Een beetje praten van tevoren over dat soort simpele dingen kan dus geen kwaad!

Gebruikersavatar
Ikke21
Majoor
Majoor
Berichten: 1644
Lid geworden op: 28 mar 2003 12:00

Berichtdoor Ikke21 » 26 aug 2003 09:22

ja trijntje ik geef je helemaal gelijk, ze hadden 5 jaar verkering en dachten dat het tijd was om te trouwen.....ja wie zijn wij dan om ze tegen te houden.
Zelf kan ik me er ook helemaal niks bij voorstellen en heb gewoon medelijden met mn vriendin als ik haar zo zie!! Maar ja ze hebben het helemaal zelf gedaan.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Berichtdoor trijntjejohanna » 26 aug 2003 09:23

Lalage schreef:Inderdaad tj, 't komt nogal dom over. Maar het schijnt wel normaal te zijn dat mensen vlak voor hun trouwen een beetje gaan twijfelen, omdat het zo'n definitieve keuze is. Dat gaat dan na de trouwdag wel weer over.

En een tijdje geleden zag ik op tv een programma (Oprah Winfrey) waarin stellen vertelden dat het ze vies tegen was gevallen om samen in een huis te wonen, omdat ze ruzie kregen over wie de vuilnisbak buiten moest zetten enzo... Een beetje praten van tevoren over dat soort simpele dingen kan dus geen kwaad!

ja oké dat snap ik ook wel dat het vlak voor hjun trouwen is.. dan denk je: nou het is toch wel een keus voor je hele verdere leven, maar vantevoren weet je dat toch vaak dan al wel!!


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 61 gasten