als je eenmaal getrouwd bent...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

als je eenmaal getrouwd bent...

Berichtdoor Lalage » 28 jun 2006 15:16

Als je getrouwd bent en in hetzelfde huis woont, kan je niet zomaar meer afspraken maken met vrienden. Je moet immers rekening houden met je partner, die misschien wel had gerekend op een rustig avondje....

Hoe pak je dat aan? Check je voor je een afspraak maakt of de ander het goed vindt? En als hij zegt: dat weet ik nu nog niet, wat doe je dan? Of heb je een kalender hangen waar je alles op zet en moet hij er dan maar rekening mee houden?

(euh waar je hij ziet staan mag je ook zij lezen)

Gebruikersavatar
Othello
Kapitein
Kapitein
Berichten: 880
Lid geworden op: 15 feb 2006 23:05

Berichtdoor Othello » 28 jun 2006 15:59

In de meeste gevallen houd ik wel even ruggespraak voordat ik een afspraak maak. Dat vind ik trouwens niet meer dan normaal: je hebt de keuze gemaakt samen te leven, dan zul je dat leven ook samen moeten inrichten.

Gebruikersavatar
Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1171
Lid geworden op: 28 dec 2005 10:27
Locatie: ijsselmuiden/utrecht

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 28 jun 2006 16:06

Ik denk dat het er een beetje van af hangt hoe je nu met elkaar omgaat.. als je nu al erg vaak bij elkaar bent, en elke afspraak bespreekt, zal dat dan ook zo gaan. Maar als je nog echt je eigen afspraken maakt, dan zul je ook een manier moeten vinden om in je huwelijk zo door te gaan, of toch meer te overleggen.

Maar ik denk dat dit echt per stel verschilt, de een overlegt alles, en anderen doen meer individueel :)

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Berichtdoor trijntjejohanna » 28 jun 2006 16:36

wij maken niet zomaar afspraken maar overleggen eerst met elkaar...

nu milan er is is dat natuurlijk helemaal nodig....

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Berichtdoor *Annet* » 28 jun 2006 21:21

Wij hebben geen druk sociaal leven, maar juist als ik wat heb heeft mijn husband ook net wat afgesproken. We schrijven alles op de kalender en over het algemeen geld de regel; wie het eerst wat had afgesproken gaat weg. Als ik vrouwvolk krijg en hij heeft er geen zin in gaat hij gewoon weg, wat buiten rommelen en op tijd naar bed. Komt er wel even bijzitten om wat te drinken en weer weg.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Berichtdoor MissF » 28 jun 2006 21:27

Mijn ouders hebben allebei een agenda, en schrijven hem allebei zelf vol en vergeten dan in de ander zn agenda afspraken van zichzelf te schrijven..
Dus idd, er gaat nogal eens iets mis ;)

Toen wij allemaal nog kleiner waren planden ze altijd alles samen, omdat er gewoon oppas nodig was voor ons. Nu is mn zusje 12, en zij is de jongste en kan ook prima voor zichzelf zorgen als het eens voorkomt dat mn ouders allebei weg zijn.
Het is soms alleen een beetje lastig als de een een afspraak voor allebei plant die de ander niet weet ;)

Maar ach, het komt altijd weer goed :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

André

Re: als je eenmaal getrouwd bent...

Berichtdoor André » 28 jun 2006 21:36

Lalage schreef:Als je getrouwd bent en in hetzelfde huis woont, kan je niet zomaar meer afspraken maken met vrienden. Je moet immers rekening houden met je partner, die misschien wel had gerekend op een rustig avondje....

Hoe pak je dat aan? Check je voor je een afspraak maakt of de ander het goed vindt? En als hij zegt: dat weet ik nu nog niet, wat doe je dan? Of heb je een kalender hangen waar je alles op zet en moet hij er dan maar rekening mee houden?

(euh waar je hij ziet staan mag je ook zij lezen)
Heb jezelf al enig idee hoe je dit gaat indelen/uitvoeren?
Of, heb je dit onderwerp al eens met je toekomstige man besproken?

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 28 jun 2006 21:42

eerlijk gezegd kwam ik er van de week achter dat ik niet zomaar alles meer kan doen dan :-S Had daar echt nog niet aan gedacht... Daarom vraag ik hier om praktische tips ;) Ik dacht zelf aan een kalender met vakjes waar je iets in kunt schrijven. Maar de vraag is dan nog wel: overleg je voor je een afspraak maakt (vind ik veel gedoe) of zet je het op de kalender en alstie 't niet wil moet hij het maar op tijd zeggen.

André

Berichtdoor André » 28 jun 2006 21:47

Lalage schreef:eerlijk gezegd kwam ik er van de week achter dat ik niet zomaar alles meer kan doen dan :-S Had daar echt nog niet aan gedacht... Daarom vraag ik hier om praktische tips ;) Ik dacht zelf aan een kalender met vakjes waar je iets in kunt schrijven. Maar de vraag is dan nog wel: overleg je voor je een afspraak maakt (vind ik veel gedoe) of zet je het op de kalender en alstie 't niet wil moet hij het maar op tijd zeggen.
Best wel optijd ja dat je dr over nadenkt :mrgreen:
Ik zou het op een kalender zetten die je beiden kunt zien, dus geen agenda, maar ik zou het ook zeker overleggen met elkaar, communiceren in een huwelijk schijnt absoluut geen kwaad te kunnen. :)

Gebruikersavatar
Corine
Sergeant
Sergeant
Berichten: 474
Lid geworden op: 18 mar 2004 18:12

Berichtdoor Corine » 28 jun 2006 21:58

Wij heben een goede deal... Ik maak de afspraken, hij onthoud ze.. :mrgreen:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 28 jun 2006 23:47

Maar dan gaat het over gezamenlijke afspraken neem ik aan, of maak jij ook afspraken met zijn vrienden om voetbal te kijken en bier te drinken? 8)

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3923
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:28

Berichtdoor TheKeimpe » 28 jun 2006 23:55

* Schrijf het in ieder geval op de kalender
* Zeg het ook nog even
Ook handig als je een auto hebt en die heb je voor je afspraak nodig...

Gebruikersavatar
Corine
Sergeant
Sergeant
Berichten: 474
Lid geworden op: 18 mar 2004 18:12

Berichtdoor Corine » 29 jun 2006 08:40

Aragorn schreef:Maar dan gaat het over gezamenlijke afspraken neem ik aan, of maak jij ook afspraken met zijn vrienden om voetbal te kijken en bier te drinken? 8)


Das makkelijk zat, voetbal kijktie niet en bier drinktie zelden.... Saai hee 8)

rosekapje
Majoor
Majoor
Berichten: 1940
Lid geworden op: 24 dec 2003 15:12
Locatie: Oud-Alblas
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 29 jun 2006 10:01

Wij maken beiden weleens de afspraken, meestal maken we ze alleen, maar naderhand vragen we aan de ander of het oke is. We spreken vaak af (met de gene met wie we afgesproken hebben) als het doorgaat, hoor je niks, mochten we toch niet kunnen dan bellen we even.
En volgens mij ben ik degene die de afspraken onthoudt, dus ook als de afspraak niet voor mij geldt :wink:
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Bett

Berichtdoor Bett » 29 jun 2006 13:14

meestal overleggen we. maar soms ook spreek ik wel wat af, hij is er ook niet altijd en ik vind dat dat ook wel kan. Is hij het er later niet mee eens of had ie wat anders bel ik desbetreffende gewoon op en leg het uit (maar dat komt eigenlijk nooit voor.
Verder hebben we een 'grote' agenda waar we beiden onze dingen in op schrijven. en ik maak voor hem altijd een apart lijstje met mijn diensten er op (werk onregelmatig) zodat hij dat ook weet!
En zo komen we er altijd wel uit!


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 81 gasten